MB W126 280S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    MB W126 280S

    za pocetak dajem tehnicke podatke motora:

    Zyl.-zahl / -anordnung
    6 / Reihe

    Bohrung x Hub
    86.0 x 78,8mm

    Gesamthubraum
    2746ccm (nach Steuerformel 2717ccm)

    Verdichtungsverhältins
    9.0

    Kurbelwellenlager
    7

    Leistung
    156PS /115kW bei 5500 /min

    Drehmoment
    223nm bei 4000 /min

    Ventilzahl -anordnung
    1 Einlass 1 Auslass V-förmig hängend

    Ventilsteureung
    2 Obenliegende Nockenwellen

    Nockenwellenantrieb
    Duplex - Rollenkette

    Gemischbildung
    1 Solex 4A1 Doppelregistervergaser


    sta pametno moze da se uradi sa ovim motorom da bi dobio "nekoliko" konja? nije da je trenutno slab, ali...inace u pitanju je merc iz ´83. godine sa samo 130 000km - provjereno! stari ga je kupio 1991 od prvog vlasnika (neki lik iz BG), i skoro da ga nije ni vozio (moj stari). ja sam ga vozio a onda sam otisao u PL.
    sta bih htio da postignem? nista... u principu auto za zaj*banciju kad sam na terenu YU. mozda ga jednom dovezem i u PL, ali mi se nikako ne isplati (carina, porezi i ostalo). auto je registrovan i stoji u garazi, a za svakodnevnu upotrebu je drugi W126 sa ubacenim dizelom.
    ali da se vratim na temu! sta moze da se uradi i koliko moze da se dobije? i da li se uopste isplati?
    pozz
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #2
    eh, da, zaboravih! auto nema katalizatora (koji bi mogao da se iscupa ), a ni ubrizgavanja (to u stvari pise - cetverogrli karburator) pa da se remapira...
    P.S. bio mi je prije sj*ban karburator - riknula membrana na pumpi za ubrzavanje i tocilo se gorivo non-stop. trosio 30l/100km i po gradu i na otvorenom ali isao k´o avet!
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      I sam si odgovorio spontano na svoja pitanja.

      Dakle, radi se o rednom 6-aku, ima sve preduslove da ide bolje ali je ogranicen.

      Konvertiranje u injection sistem nije nimalo naivno a ni rezultati posle toga.
      Dakle ostaje mogucnost da zadrzi ekonomiju ali kad po potrebi zatreba da ide puno bolje.

      Brijanja glave i povecanje kompresije zaboravi, motor je prestar da bi ga izlagao stresu te vrste.
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • mirdza
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2005
        • 2437
        • Katowice (PL) / Banja Luka
        • AGP / W126

        #4
        a da li moze da se stavi ubrizgavanje sa 280SE? isti motor samo sa Bosch K-Jettronic. jedan prijatelj mi rece (tuning amater) da ne moze da se stavlja ubrizgavanje na karburatorski motor. navodno ima drugaciji timing ventila?! nesto mi to nije logicno, ali sta ces...inace motor sa ubrizgavanjem ima 180KS i nije problem da se nadje u banjoj luci i okolini. i jos nesto:

        Brijanja glave i povecanje kompresije zaboravi, motor je prestar da bi ga izlagao stresu te vrste.

        u kojem smislu prestar? mislim...jeste on star ali je presao uzasno malo i u perfektnom je stanju!
        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Bregasta osovina je malo drugacija, no nema direktne veze.
          Slobodno nabaci taj "I" sistem koji mozes da nadjes.

          Stres kroz obrtaje, konstruktivno star

          Dakle, vadi efekat kroz radnu zapreminu umesto kroz obrtaje. (steta ga je rasturati kad nije za to )
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • mirdza
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2005
            • 2437
            • Katowice (PL) / Banja Luka
            • AGP / W126

            #6
            znaci moze da se nakaci! nice!
            sto se tice obrtaja...rev limiter mu je na 6000rpm (kao i kod vecine MB te generacije). znam da je 300CE-24 imao limit na 6500rpm. da li bi se ista dobilo sa pomijeranjem? mada sumnjam...
            a sta mislis o konverziji na 24V sa 12V (ionako ima DOHC ali sa po 2 ventila) mada je to skuuuupo...
            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

            Comment

            • mirdza
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2005
              • 2437
              • Katowice (PL) / Banja Luka
              • AGP / W126

              #7
              i jos nesto...kako bi se ponasao turbo na motoru takve konstrukcije? (ubice me ovaj swe tuning...) a mozda kompresor, u starom MB stilu?
              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

              Comment


              • #8
                Ja jos nisam cuo da je W126 bio sa 280 motorom a da nije "Einspritz" ali ako tako kazes... verujem.

                Taj motor je pravljen u vreme enrgetske krize s kraja 70tih tako da ujedno i smanji porez na luksuz nemackom kupcu (ispod 3 litre). Pravljen je pre svega sa ekonomicne strane i svaka modifikacija mu nece biti lagana. Mislim da se glava za taj motor ne moze naci sa 4 ventila po cilindru i principejlno, ikakvi zahvati na tom motoru su ekonomski zaludni.

                450 (M117985), 380 (M117986) a posebno 500/560 (M117988) su vec mnogo zgodnije verzije.

                Comment

                • dfast
                  CBC Senator XXL
                  • 26.05.2005
                  • 1302
                  • Hoofddorp NL /Bgd

                  #9
                  Taj MB 280 sam imao prilike da gledam u direktnom duelu sa Peugeotom 205 gti gde mecka potpisuje prilikom svakog saltanja i tek negde u 4 brzini pezo pocinje da je prelazi. Taj model je bio sa karburatorom cini mi se da je imao oznaku 280 sel. Znam da mi je vlasnik rekao da mu trosi od 10 do 16 litara zavisno od voznje, ali imao sam 15 god i auto me je odusevio.

                  Comment


                  • #10
                    Merc iz tih godina nemaju problem potpisivanja jer je pogon na zadnje tockove a sva masa napred.

                    SEL = S klasa, E einspritz, L Lang(dugacak)
                    Ako je bio SEL nije mogao biti karburator.

                    Inace, dok sam imao originalne (skroz celave) Michellin MXV gume na mom Merc 450SLC '80 mogao sam uvek na suvo da se potpisem tj bilo je problem poci UVEK. Na mokrom nisam ni mogao da vozim.
                    I danas sa gumama Pirelli P400 imam problem ako nagazim a put je malo mokar.
                    Nema Traction control, nema ABS, nema ASR...

                    Comment

                    • mirdza
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2005
                      • 2437
                      • Katowice (PL) / Banja Luka
                      • AGP / W126

                      #11

                      "Inace, dok sam imao originalne (skroz celave) Michellin MXV gume na mom Merc 450SLC '80 mogao sam uvek na suvo da se potpisem tj bilo je problem poci UVEK. Na mokrom nisam ni mogao da vozim. "

                      sjecam se scene od prije 2-3 godine. idem kroz centar BL a ispred mene autobus. sipi lagana kisica a ja u desnoj traci i autobus staje a ja iza njega. ubacim u prvu, pogled u retrovizor i po gasu. auto stoji...ja jos jaci gas a ni da se mrdne. ubacim ponovo u prvu (mislio sam da je iskocio mjenjac) i na 4000rpm - tek tada skontam (pogledom u retrovizor) da se auto pomjera u stranu jer sam smotao puni. a voda prsti pod tockovima...sve to je trajalo 10-15 sekundi. tek kad sam pustio na leru uspio sam da krenem!
                      inace imao sam tada neke fulda gume sa indeksom ZR (>240km/h) - super su drzale ali tek kad se ugriju na "radnu temperaturu" - citaj przenje drugom 100-200m da se malo zadime...

                      znam da je OFF ali sam morao...
                      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                      Comment

                      Working...
                      X