leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kostolac
    CBC Član
    • 31.10.2007
    • 17
    • Kostolac

    leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

    Nisam znao kako da nazovem temu a da prizovem specijalce za protok vazduha, nadpritisak...

    alfa romeo 1.7 16v i

    Kada je skinuta "throttle body" (ovo stvarno ne znam kako da prevedem) "cev u kojoj se nalaze dizna koja sprica gorivo, leptir koji zatvara dovod vazduha, i "bypass" sraf koji fino sinhronizuje sva cetri u****... Lici na karburator ali nije.

    Posto je kompletno rasformiran opran i od 15 komada sklopljen jedan (odnosno 2, za svaku staranu po jedan) sve je vraceno na svoje mesto i sada treba da se nastimuje...

    Po uputstvu, na otvor gde ulazi vazduh stavlja se "flowmetar", sraf koji nedozvoljava da se glavni leptir zatvori do kraja i ugasi motor zavije se do kraja i samim tim maksimalno otvori leptir, tada je protok vazduha maksimalan, sada se gleda na neku "skala K" i ocitavanje treba da bude 120 necega???

    Sve ovo se radi kada je "karburator" na stolu a ne na motoru.









    Moja pitanja glase, sta je ili koliko i cega je tih 120? posto hocu sam to da odradim, pomisljao sam da je to 120mm zivinog stuba ali posto nemam zivu mislio sam da to prevedem u vodeni stub i uz pomoc jednog "U" creva usisivaca i metra pokusam to sam ali nisam siguran da ce to biti ok posto ne znam sta je tih 120 ???


    moze li ko da mi pomogne ??? hvala.
    Ain't There Something Money Can't Buy
  • speedplus
    RIP Bio nam je drug!
    • 15.01.2007
    • 2419
    • LAZAREVAC

    #2
    Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

    Kad bi postavio dokumentaciju koju citas mozda bi bilo lakse da ukapiramo o cemu pricas

    Comment

    • MN026
      CBC Senator XXL
      • 18.01.2009
      • 348
      • SMEDEREVO

      #3
      Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

      po vome sta nagadjas mislom da treba da se kace ili kaci vakumetar na stolu za simulaciju

      Comment

      • kostolac
        CBC Član
        • 31.10.2007
        • 17
        • Kostolac

        #4
        Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

        znam da je konfuzno ali neko ko je to vec radio ili barem gledao kako se radi zna vrlo dobro o cemu je rec i moze mi pomoci.

        inace "flowmetar" se koristi za poboljsanje protoka smese vazuduha i goriva kroz kanale oko ventila, kroz usisnu granu, izduvnu granu, kompresionu komoru, takav jedan se kaci i na "karburator" i uz fabricke podatke stimuje "glavni leptir". E sad, negde je fabrika navela kao podatak "zazor" izmedju "glavnog leptira" i samog tela "karburatora" u milimetrima i to mi je apsolutno jasno kako da odradim ali problem je sto kod mene stoji "od 120 do 130 necega na skali K" i to je sve.

        Skinuo sam vise uputstva za 33 i 145 i 146 ali svugde je isto. Jedino se u trecoj fazi stimanja tog motora, sinhronizacija svih cetiri "throttle body" spominje da razlika u nadpritiscima ispod "glavnog leptira" ne sme da predje 25 mm HG ali za to imam resenje jer prijatelj ima cetiri manometra koja "idu" u minus i uz pomoc njih mogu da odradim sam kraj stimanja. Ali ja ne znam koliko da zasrafima sraf koji ogranicava kretanje "glavnog leptira" tako da se motor niti ugasi niti radi na 2000 u leru.
        Ain't There Something Money Can't Buy

        Comment

        • Van
          CBC Senator XXL
          • 16.02.2007
          • 1425
          • Nbgd

          #5
          Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

          Malo ti je konfuzan post .Pominjes neki nadpritisak i otvoreni leptir do kraja , pa flowmeter na karburatoru ... Ti hoces da sinhronizujes podpritisak u usinim granama kada motor radi u leru ? Jer redino to mozes da stelujes mehanicki na injection sistemu , posto si rekao da nisu karburatori ...
          ...zivi , Franjo je ziv !!!

          Comment

          • kostolac
            CBC Član
            • 31.10.2007
            • 17
            • Kostolac

            #6
            Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

            DA, nisu klasicni karburatori vec "cev kroz koju prolazi vazduh" i pri samom kraju te "cevi" nalazi se jedna dizna (za svaki cilindar posebna "cev" i posebna dizna) koja ubrizgava gorivo u zavisnosti od opterecenja, broja obrtaja, temperature rashladne tecnosti... diznu kontrolise kompjuter tako sto salje napon i diznu zadrzi otvorenu nekoliko ms mili sekundi

            kad pustis gas (papucicu) zatvara se klapna, ili ti leptir, motor vise ne dobija odredjenu kolicinu vazduha, stvara se vakuum u usisnoj grani i padaju obrtaji ALI motor i dalje radi na leru... zasto? zato sto klapna ili leptir, se nije zatvorila do kraja. zasto? zato sto sraf koji glumi granicnik ne dozvoljava.

            mene zanima kako da znam koliko da ostane taj leptir otvoren kada pustim gas ???


            u uputstvu pise, toliko, da kada testiras JEDNU od 4 "cevi" na "flowmeter" (ne vakuum metar to ide na kraju) ocitana vrednost reba da bude 120... neceg.

            ja ne znam sta je to 120 i kako da to izvedem u kucnoj rezijij ili ako neko zna ko to moze da odradi i gde.

            hvala dobrim ljudima.
            Ain't There Something Money Can't Buy

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #7
              Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

              koliko ja znam 16v bokseri alfini imaju svi :

              ubrizgavanje a ne karburator

              4 a ne jednu klapnu gasa, tj imaju po jedan leptir za svaki cilindar ...


              Ono sto je tebi problem je da posle rastavljanja i servisiranja celog usisnog sklopa sad nastimas svaki leptir da u zatvorenom polozaju propusta tj dihtuje isto...

              to je ponekad tesko izvesti, posebno sa polovnim delovima, a jos je teze ako se nama alat...

              Tebi trebaju 4 fina precizna vakuummetra za stelovanje npr karburatora na motociklu... i kila zivaca O samoj proceduri stelovanja ne mogu puno da kazem, osim da je zaje8ana... dakle daj nekom sa iskustvom da uradi posao...

              ne moras da gadjas nikakve flow metre, dovoljno je da ler bude stabilan, jer na motoru postoji i sledece:
              regulator praznog hoda ili ti bajpas ler ventil, shiberskog tipa... sa njim ecu upravlja i gadja programirani ler.

              Flowmetar:

              E sad da stvar bude gora, oba sistema (novi i stari) imaju maseni protokomer stari sa klapnom, novi sa vrucim filmom ili zicom ne secam se sad...

              Iz tvoje price naslucujem da se radi o starom tipu sa klapnom , kojeg si rasturao verovatno iz razloga sto je plin detonirao i iskrivio ili otkinuo klapnu ? jesam pogodio ?

              taj protokomer u sebi ima grafitni potenciometar sa kojeg ocitava otpor tj napon tj otklon klapne ili ti koliko vazduha motor uvlaci...
              taj podatak je cesto dat u vidu kg/h gr/min mg/ciklus itd. 120 necega moze da bude oma, volti bog sveti zna cega...

              e zasto sad sve to, zato sto klapnu drzi jedna fina opruga koja ima mogucnost stelovanja...
              Moja preporuka je da tu oprugu tj fabricko stelovanje ne diras, a ako vec jesi, onda batali uputstvo i matematiku, te probaj nekoliko puta da namestis da motor radi lepo... na uvo... da nema dimova i da ne detonira...

              po svemu sudeci si u sosu, a u mnogome bi pomoglo da slikas to sto imas tj sto radis i/ili okacis dokumentaciju, dobices upute i odgovore mnooogo brze

              pozzz

              RAle

              btw. ova poruka pripada u kvarove i servis

              Comment

              • sisa ki
                CBC Član
                • 12.04.2006
                • 90
                • Kikinda

                #8
                Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

                ovako nesto bi pomoglo,ako nema blize ima kod mene u KI...jbg

                Comment

                • Van
                  CBC Senator XXL
                  • 16.02.2007
                  • 1425
                  • Nbgd

                  #9
                  Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

                  Uh i dalje konfuzno objasnjavas . Reci : ima efi sa nezavisnim TB i treba da ih sinhronizujem . Uzmi 4 providne cevcice za akvarijume postavi ih jednu pored druge da idu uspravno uz neku plocu jedno 50ak cm ( mozes i vise ). Potopi ih u neki posudicu sa obojenom vodom i druge krajeve prikljuci svaki na po jednu usisnu granu ili leptir . Upali motor i nasteluj tako da svuge bude isti nivo . Tako si ih sinhronizovao . E sada koji je potrebni nivo , to ces sam morati da odredis . Nije valjda toliko strasno nastelovati ler na motoru
                  ...zivi , Franjo je ziv !!!

                  Comment

                  • kostolac
                    CBC Član
                    • 31.10.2007
                    • 17
                    • Kostolac

                    #10
                    Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"


                    ovo je deo koji mi stvara proble time sto ne mogu da nastelujem ler na njemu, inace na motoru postoje dva ovakva.





                    za neke automobile stelovanje lera objasnjenjo je na sledeci nacin, da se "zazor" izmedju leptira i samog tela izmeri za "spijunom" ili nekom zicom odredjene debljine i to je to. ali kod mog motora takav podatak ne postoji, vec "protok vazduha koji prolazi kroz dobro nastelovan je 120 necega" ne pise cega i to me buni.







                    1- poluga koja otvara glavni lepitr i koju gura sraf za stelovanje granicene vrednosti za "zatvorenost" ventila
                    2- sraf koji ne dozvoljava da se lepitr zatvori skroz i ugasi motor
                    3- prikljucak koji sluzi za sinhronizaciju, kako bi sva cetiri odvojena u**** imala podjednak nadpritisak ispod glavnog lepitra i za cije stelovanje je potreban instrument koji ima cetiri manometra koja pokazuju u minus ili cetiri cevcice sa tecnoscu u sebi
                    4- sraf koji otvara-zatvara "bypass" i time povecava ili smanjeju nadpritisak u usisnoj grani i sluzi za dovodjenje u balans motora
                    5- "zazor" koji postoji kada se pusti gas na autu da se ne bi ugasio i koji se NE steluje sa cetiri manometra ili cetiri cevcice sa vodom vec sa "flowmeter"







                    pretpostavljam da ovako nesto moze da resi moj slucaj, osim sto se koristi da bi uz pomoc turpije mogao da dovedes u "idealno" stanje glavu motora ili usis ili izduv, moze da posluzi i da se odredi kolicina vazduha koja prolazi kroz neku cev... ne znam bas najbolje da objasnim ali u principu nesto kao vazdusni tunel u avio i auto industriji. zvuci ludo ali ovako nesto moze da se napravi i u kucnoj reziji ima toga na netu ali ako neko to vec ima u radionici...













                    mozda moze i ovo ali ovde skala ide do negde 10 ili 20 a kod mene pise 120...








                    a ovde do 30... opet fali za 120








                    sve je krenulo od ove slike i pomisli da "MOGU JA TO"
                    Ain't There Something Money Can't Buy

                    Comment

                    • sisa ki
                      CBC Član
                      • 12.04.2006
                      • 90
                      • Kikinda

                      #11
                      Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

                      ako si bolje pogledao sliku koju sam ti postavio i malo je uvelicao,primetices da su podeoci na instrumentu do 40mmHG.pise u donjem desnom cosku na slici...
                      dakle to si vakum metri koji mere do 40mmhg i koristim ih za izjednacavanje karbova na motoru ili kod motora koji nemaju karburatore nego ubrizgavanje za podesavanje otvora leptira po svakom cilindru.
                      taj instrument ti sluzi bas za to sto tebi treba.

                      e sada podatak koji si naveo da treba da su leptiri podeseni na vakum od 120mmHg mi je malo velik,ali sigurno je tako ako pise u uputstvu.
                      u tom slucaju treba ti ovakav instrument koji meri do te vrednosti i malo vise...

                      nadam se da si shvatio ovo sto napisah...

                      creva za merenje vakuma se prikljucuju na sisicu broj 3 na onoj slici predhodnog posta

                      Comment

                      • kostolac
                        CBC Član
                        • 31.10.2007
                        • 17
                        • Kostolac

                        #12
                        Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

                        Jasno je meni sta je "sinhronizacija" karburatora, ali tome predhodi jedna operacija, podesavanje maksimalnog protoka vazduha pored glavnog leptira i bez toga NE MOZE da se odradi sinhronizacija priblozno idealnoj.

                        Znaci prvo nastimas koliko maksimalno moze da prodje vazduha pored "zatvorenog" glavnog lepitra uz pomoc srafa br.2 na mojoj slici negde gore, i to kada je sve skinuto sa motora i kada motor NE RADI (moze i kada je na motoru ali mora da je skinuta kompletna usisna grana i skinute brizgaljke)

                        Princip rada uredjaja koji meni treba da bi nastelovao ovo "cudo" od "karburatora" je sledeci...

                        Masina-alat poseduje najobicniji motor kao na nekom vecem usisivacu koji i radi kao usisivac, znaci pravi kakuum. Povezuje se na mesto usisne grane i sa skinutom brizgaljkom uvlaci vazduh koji znaci ulazi kroz rupu gde je bila brizgaljka prolazi pored glavnog leptira dalje ulazi u masinu-alat do vodenog ili zivinog stuba (to je ono sto me muci ne znam koji je u pitanju) i tu ocitavas vrednos da li mmHG ili mmH2O...




                        to su osnovne stvari poznate od kada se pojavio auto i nemaju veza sa GTI EFI SDI... ja nisam automehanicar zato i pitam.

                        cetiri manometra ili cevcice za stelovanje-sinhronizaciju karburatora su PASIVAN alta znaci zahteva da motor RADI a da bi nastimao glavni leptir motor mora da NE RADI (osim ako glava, ventili, klipovi, hilzne, karike, zupcenje... nisu idealno idealni pa da stvaraju apsolutno identican vakuum) i tada se koristi AKTIVAN alat ili ti FLOWMETER uredjaj koji sam pravi vakuum.


                        Nadam se da nikog nisam "udavio" sa mojom pricom, mada ako je neko dovoljno mudar moze da izvuce i korisne informacije iz svega ovog i napravi sebi jedan "protokomer" (protokomer nije ONAJ na kolima) i dovede svoju maKinu do perfekcije, a ja sam voljan da podelim moje znanje i oko balansiranja klipova i klipnjaca u "0 grama" sa sve klipovima.



                        Dakle sta znaci ovo "120-130" na ovoj slici...

                        Ain't There Something Money Can't Buy

                        Comment

                        • cvrle
                          CBC Senator XXL
                          • 11.06.2006
                          • 1008
                          • Beograd,Banovo brdo

                          #13
                          Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

                          To ti znaci 120mmNG ili ti 120mm zivinog stuba. Jedinica mere za merenje pritiska zvana Torr koja je prevedena u Atmosfere 1/760

                          1 mmNg = 760 Atmosvera

                          120mmNG = 2.32 PSI ili 15.99 kPa i to ti je taj podpritisak koji trebas da zadovoljis prevedeno u ove jedinice.

                          Inace ono sto si zamisljao da pravis sa vodom moze samo sto ti 120mmHg dodje 163.14 cm vodenog stuba kad se preracuna tako da ce ti aparatura biti malo poveca za merenje ali ce bar da bude interesantno.

                          Pokusaj da nadjes posto vec vozis Alfu kod nekih majstora bas takav zivin vakumetar sa tolikim podeocima merenja, jer ocigledno su ti ovi svi mali, ili iskoristi neki od uredjaja koji mere PSI ili kPa pa eksperimentisi, dao sam ti preracunato.

                          I sva podesavanja i stelovanja takvih stvari kao sto je protok vazduha se radi kada je povezano na kolima jer svaki motor je individualan za sebe. Ne mozes nesto podesiti u laboratorijskim uslovima i onda ocekivati da radi na kolima isto tako.
                          Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                          Comment

                          • Van
                            CBC Senator XXL
                            • 16.02.2007
                            • 1425
                            • Nbgd

                            #14
                            Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

                            To sto ti uporno zoves karburatorom je T.B. ili ti leptir gasa za EFI . To samo lici na karburator i nema nikave veze sa njim .
                            Zavrni te srafove za sinhronizaciju i srafove za leptirima , i onda srafove na leptirima odvrni jedno 3 kruga i probaj da upalis motor .Ako je mali ler gas , tj nece da radi odvrni ih na 4 ili 5 krugova , ali vodi racuna da je isti broj na svim leptirima . Kada se motor zagreje , namesti lepo srafove da motor drzi 800 rpm ( ili koliko vec treba za ler ) , ali moras svaki za malo da okreces . Kada dodjes do zeljenog br. obrtaja , pristupi sinhronizaciji pomocu crevaca sa tecnoscu .
                            Ne znam da li ti je jasno da vakum u usisnoj grani je u direktnoj vezi sa protokom vazduha koji motor uvlaci .
                            A zbunjujes ljude nekom maksimalnom kolicinom vazduha koju bi da meris . To se radi za tuning , a tebi treba minimalna kolicina vazduha da bi motor radio , sve preko toga je davanje " gasa " ili ti povecanje br. obrtaja .
                            Jel ti mozes da upalis motor uopste ?
                            ...zivi , Franjo je ziv !!!

                            Comment

                            • kostolac
                              CBC Član
                              • 31.10.2007
                              • 17
                              • Kostolac

                              #15
                              Re: leptir za vazduh i 120mm HG "stuba"

                              Dobio sam odgovor od CVRLE-ta i to je ono sto sam trazio, covek ima iskustva i znanja vise nego ja i svaka mu cast. Hvala.
                              Ain't There Something Money Can't Buy

                              Comment

                              Working...
                              X