proracun ogibljenja (hod, tvrdoca...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uzelac
    CBC Senator XXL
    • 03.12.2006
    • 1717
    • munZe

    #16
    Re: proracun ogibljenja (hod, tvrdoca...)

    Ma naravno da ce ide coilover, zato i kazem da ne mora ne znam kako precizno .

    Varijanta sa namestanjem amortizera pa merenjem nije bas povoljna, makar ne meni.
    Da bi se montirali amortizeri moraju se iseci ovi vratovi (ne znam srpski izraz, engleski je struts) u kome je ulozak amortizera i na ciji se gornji deo kaci rukavac coilovera sa navojem koji podesava donju tacku oslanjanja opruge i gde se steluje visina.
    Kad se iseku, nema vise voznje dok ne ulegnu opruge a obzirom da planiram da ih nabavim spojla, ne vidim da negde ovde ima, to ce znaciti da nema vozenje 2-4 nedelja sto mi nije prihvatljivo .

    Stoga sam za opciu proracuna na papiru, pa da ubodemo nesto blisko sto se da kompenzovati stelovanjem coilovera

    Sto se tice tvog papirnog proracuna vazilo bi kad bi opruge bile jednako tvde tokom celog svog radnog hoda. ALi nije tako
    Zbog te cinjenice Eibach racuna prosek od 20 do 70% hoda i za to definise tvrdocu.

    Za AE86, TRD prodaje zadnje opruge od 4.3 kg/mm do 8kg/mm
    Najtvrdje su slobodne dugacke 203mm i njenih definisanih 8kg/mm AE86 kad legne spusti negde na 170mm "montirano".
    Kada se montira na istu duzinu sidje i TRD opruga definisana na 4.3 kg/mm koja je slobodna dugacka 219mm.
    Kako je duplo tvrdja opruga sisla 33mm a ova skoro 100% slabija samo 50% vise je sabijena ? Upravo zato sto opruge nisu jednako tvrde u celoj duzini svog hoda.

    Sigurno to znas, nego da pomenem zbog drugih.

    Pozdrav

    p.s. slika vrca od unibolova, ali ja mislim da sam jos mlad za diskus herniju pa cemo to ipak preskociti
    work in progress

    Comment

    • Van
      CBC Senator XXL
      • 16.02.2007
      • 1425
      • Nbgd

      #17
      Re: proracun ogibljenja (hod, tvrdoca...)

      Pa ima metar i subler , nacrtaj delove i znaces koliko ti duzina treba .
      Ja sam odrao od posla dok nisam nacrtao sve potrebne delove vesanja da bi mogao da analiziram sve slucajeve i isprojektujem to sto mi treba ...
      Englezi opruge sortiraju LBS/inch , manje su greske
      ...zivi , Franjo je ziv !!!

      Comment

      • Uzelac
        CBC Senator XXL
        • 03.12.2006
        • 1717
        • munZe

        #18
        Re: proracun ogibljenja (hod, tvrdoca...)

        Evo ga i zadnji trap (sa novim amortizerom)



        Ne znam kolki je ranije bio hod, ali verujem da je sve bilo podeseno da 204mm hoda amortizera ne bude naruseno. Tj. da ne moze da se izvuce vise nego sto moze, nigida se sabije manje jer bi to znacilo brzu smrt amortizera.
        Zasluga za cuvanje amortizera idu pre svega "gumenoj glisti" iz tri dela tj. bumpstopu

        Medjutim, kada se stavi novi, kraci, amortizer, to x kao na slici postaje mizerna velicina.

        Pitanje za znalce, koliko li treba iseci "bumpstop" ako novi amortizer ima 145mm hoda i ukupno je manji. Tj. koliko treba ostaviti "sigurnosnog hoda" da se ne bi rizikovalo da se amortizer "patosira".
        Tj. ako moze da radi 145mm gore dole, koliko treba ostaviti gore/dole tako da se amortizer nikada (za toliko) ne izvuce tj. ne uvuce. Nije mi logicno da se koristi svaki milimetar hoda jer to znaci da postoji velika sansa da dodje do cupanja amortizera (kada se trap izvuce) tj. lupanja po amortizeru (kada se trap uvuce u karoseriju).

        Ostaviti na crveno, odseci do plavog/zutog ili kompletno ukloniti bumpstop ?

        Hvala
        work in progress

        Comment

        • JaMaL
          CBC Senator XXL
          • 14.04.2007
          • 448
          • JaMaL

          #19
          Re: proracun ogibljenja (hod, tvrdoca...)

          Glavni problem je u tome sto ne znas koliko je bilo ranije tako da ne mozes da izracunas odnos...

          Uostalom, u cemu je problem skinuti ceo bump stop iz karoserije, podici vesanje i videti dokle ide amortizer tj. gde je sada gornja granica... ostaviti 20% vishe mesta zbog sabijanja gume i na toliko iseci bump stop...

          Poenta je sledeca, ne postoji program koji to moze da ti izracuna... cak ni fabrike to nemaju... postoji generalna racunica prema tezini, medjuosovinskom rastojanju itd... ali 90% stvari se zavrsava sa trial i error varijantom... test staza i par meseci cackanja...

          Najbitnija stvar koju niko ne moze da ti kaze je frekvencija karoserije, tj. oscilovanje samog lima i krutost same karoserije, prema tome se prave opruge koje su direktno odgovorne za lezanje automobila na putu i projektuju se prema nameni autmobila, tj. podlozi i nacinu voznje istog... a tek na kraju se rade amortizeri ciji rebound i compress rate moraju da budu proporcinalne tezini automobila i frekvenciji oscilovanja opruga...

          najbolje sto mozes da uradis je seljackom varijantom koju sam ti opisao gore... skini gumu, kompresuj vesanje, izmeri, dodaj 20%, seci i vrati...

          Comment

          • Uzelac
            CBC Senator XXL
            • 03.12.2006
            • 1717
            • munZe

            #20
            Re: proracun ogibljenja (hod, tvrdoca...)

            Savrseno mi je jasna "euklidska logika" (fancy naziv za probaj pa vidi ) i to cu naravno i da uradim.

            Nego, ono sto ne znam jeste koliko % hoda treba ostaviti za "stepen sigurnosti". 5, 10, 15, 20 % ?
            Ili se radi u milimetrima, tipa 15mm sa obe strane da se osigura da ce bumpstop u svim uslovima da udari pre amortizera.

            Hvala, pozdrav

            p.s. imam stari amortizer, u krajnjem slucaju cu ga vratiti i videti.
            work in progress

            Comment

            • mishkom
              CBC Senator XXL
              • 07.08.2007
              • 591
              • N/A
              • N/A

              #21
              Re: proracun ogibljenja (hod, tvrdoca...)

              Zao mi je sto dizem temu iz mrtvih, ali moram da priupitam nesto

              Nasao sam opruge KW 50kg/300mm, sto meni nije jasno sta znaci... i 70kg/250mm i helperi[sta znace oni ustvari?]

              I sad kako ja da znam dal to pasuje na punta2 koja mera sa mog auta mi treba da bi video da li su opruge odgovarajuce?


              precnik 61-62mm

              Comment

              • Uzelac
                CBC Senator XXL
                • 03.12.2006
                • 1717
                • munZe

                #22
                Re: proracun ogibljenja (hod, tvrdoca...)

                Pretpostavljam da to znaci da je tvrdoca 50kg/cm a da je ukupna duzina 300mm.
                Primeni istu formulu na drugu oprugu. Moguce da je za isti auto, kraca je ali i tvrdja, pa kad se sabije dodjes na isto.

                To je nedovoljno info da bi znao da li odgovaraju tvom Puntu.
                Najbolje da skines svoje i uporedis.

                Inace, 70 kg/cm je super tvrda opruga i to ti nikako ne preporucujem ako ne znas sta radis.
                I 50 kg/cm je vrlo vrlo tvrdo na laganom automobilu poput Punta.

                Da bi iskoristio te opruge, trebace ti i drugi kraci i tvrdji amortizeri, fabricki nisu primereni.
                work in progress

                Comment

                • mishkom
                  CBC Senator XXL
                  • 07.08.2007
                  • 591
                  • N/A
                  • N/A

                  #23
                  Re: proracun ogibljenja (hod, tvrdoca...)

                  Hvala ti puno na odgovoru

                  Comment

                  Working...
                  X