Lambda sonda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gagi_t
    CBC Član
    • 13.01.2005
    • 22

    Lambda sonda

    Zbog problema sa prebogatom smesom odlucio sam da proverim sonde na osciloskopu. Prednja sonda pokazuje vrednost od -200mV do 600mV dok zadnja od 50 d0 150. Koliko znam ispravne pokazuju vrednost od 200 do 800. Kada sam zamenio prednju opet je pokazivala iste vrednosti.
    Zadnja sonda nema masu na grejanju a kada premostim masu upali se chek engine i izbaci gresku "problem sa grejanjem sonde".
    Ima li neko ideju sta je moguci razlog za ove vrednosti na sondi?
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #2
    Re: Lambda sonda

    Nakoji si nacin dosao do zakljucka da je smjesa prebogata? Pod kojim uvjetima si mjerio signal L. sondi? O kojem modelu se radi i koliko kilometara?
    Mozes li pojasniti situaciju s masom na zadnjoj sondi i sto podrazumjevas pod premoscavanjem mase?

    Comment

    • gagi_t
      CBC Član
      • 13.01.2005
      • 22

      #3
      Radi se Hyundai Elantri 2.0 102kw 2002.god.
      Prebogatu smesu je ocitao komp, P0172 kod. Auto je presao nesto vise od 140000km, a sonde smo merili sa digitalnim osciloskopom, sa zagrejanim motorom na signal zici. Zadnja sonda ne daje 12V na zici grejanja , pa smo zakacili masu sa sasije direktno na tu zicu. Nakon par min. voznje pojavila se greska P0037 HO2S Heater Control Circuit Low Bank 1 Sensor 2.
      I jos nesto, da li je normalno da auto kada je hladan ako mu dam jaci gas u leru krene da se gusi, i tako jedno minut pa onda normalno radi. Mislim da je to pocelo da se desava od kada sam zamenio prednju sondu. Nisam uzeo original sondu za Hyundai vec neku kod majstora.Majstor tvrdi da je nova.

      Comment

      • dpetko
        CBC Član
        • 02.03.2005
        • 42
        • Nis

        #4
        Ja sam na renault 19 ('89god. 1.7 MPI 90KS) imao problem kada je hladan automatski sauh ne regulise lere, kada dam gas motor se ugusi na trenutak pa tek onda primi gas. Majstor je na racunaru(BOSCH KTS520 ili 505 nisam siguran) pratio signal sa lambda sonde tj njen odziv kada se naglo da gas i naglo oduzme i zakljucio je da je smesa prebogata a razlog za to je bio prljave dizne za ubrizgavanje goriva. Skinuo sam ih oprao u ultrazvucnoj kadi i auto se preporodio, primao je gas kao lud i sto je jos vaznije smanjio je potrosnju za oko 3-4l(ranije je u gradu trosio oko 14l a posle toga oko 11l). To je bilo avgusta 2004. sada su mi se ponovo javili isti simptomi ali sada vozim auto na plin tako da mi se ne zuri sa pranjem dizni.
        Nadam se da sam ti pomogao.

        Comment

        • gagi_t
          CBC Član
          • 13.01.2005
          • 22

          #5
          Cistio sam dizne u februaru. Ali , ko zna sta su uradili. Razmisljam da odem negde gde imaju ciscenje kompletnog sistema za gorivo. Ima li ko ideju gde su pouzdani i sigurni.
          Razmisljam o AC Andjelkovic http://www.ac-andjelkovic.co.yu

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            Radi se Hyundai Elantri 2.0 102kw 2002.god.
            Prebogatu smesu je ocitao komp, P0172 kod. Auto je presao nesto vise od 140000km, a sonde smo merili sa digitalnim osciloskopom, sa zagrejanim motorom na signal zici. Zadnja sonda ne daje 12V na zici grejanja , pa smo zakacili masu sa sasije direktno na tu zicu. Nakon par min. voznje pojavila se greska P0037 HO2S Heater Control Circuit Low Bank 1 Sensor 2.
            Podaci dobiveni mjerenjem signala L. sondi i ocitavanjem memorije PCM-a
            (power control module) nisu sukladni. 200mV-600mV predstavlja smjesu na mrsavijoj strani spektra. Mozda bi trebao "snimiti" signale sondi u voznji. Dali imas dvokanalni prenosni osciloskop, ili se radi o velikoj kutiji u garazi............................................ ..................................................
            Ako nemas 12V na grijacu, sto ces postici dodavanjem mase? Treba najprije prostudirati dijagram strujnog kruga i ne upustati se olako u prepravke. Pokusaj spojiti osciloskop na strujni krug grijaca; na novijim modelima puno proizvodjaca koristi pulsiranu struju koju kontrolira PCM i postepeno zagrijavanje zbog vode i pucanja otpornickih grijaca u samom sensoru........................................... .................................................. ..
            Provjeri da regulator pritiska goriva ne curi te pokusaj mjeriti signal prednje sonde sa zadnjom sondom raskopcanom od PCM-a. Zadnja sonda moze utjecati na kontrolu goriva takodjer......................................



            I jos nesto, da li je normalno da auto kada je hladan ako mu dam jaci gas u leru krene da se gusi, i tako jedno minut pa onda normalno radi. Mislim da je to pocelo da se desava od kada sam zamenio prednju sondu. Nisam uzeo original sondu za Hyundai vec neku kod majstora.Majstor tvrdi da je nova.
            [/quote]

            Zavisi sto podrazumjevas pod hladnim.Prvih trideset sekundi, kod potpuno hladnog motora PCM ne koristi L. sondu. Spoji osciloskop i ako je sonda aktivna vidi sto se desava za vrijeme simptomaticne situacije.
            Ako se radi o djelomicno hladnom/toplom motoru mozemo imati vise mogucnosti. Pokusaj gore navedeno da vidimo gdje smo.
            PS: Dali tester koji ste koristili za ocitavanje koda moze citati parametre i zabiljeziti tzv. freeze frame za doticni kod PO172?

            Comment

            Working...
            X