Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hermes
    CBC Senator XXL
    • 14.02.2006
    • 1306
    • https://t.me/pump_upp
    • bemve

    Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

    Ukoliko se na autu promeni diferencijal i stavi neki sa drugacijim prenosnim odnosom, jasno, menja se brzina koja se postize pri odredjenim obrtajima.....negde na forumu se i nalazi nacin na koji se to racuna, i to znam da uradim, ali me zanima sledece:

    Da li neko zna na koji nacin mogu da izracunam promenu ubrzanja? Tipa do stotke stize sa jednim difom za 10 sec, a sa drugim za x sekundi....
    https://t.me/pump_upp
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    #2
    Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

    e34? koji dif imas a koji bi da stavis?
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala



      http://spreadsheets.google.com/ccc?key= ... UNFgrkT7HA

      - obrati pažnju na konverziju iz američkog (imperijalnog) u metrički sistem jedinica.
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #4
        Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

        Originally posted by Hermes
        Ukoliko se na autu promeni diferencijal i stavi neki sa drugacijim prenosnim odnosom, jasno, menja se brzina koja se postize pri odredjenim obrtajima.....negde na forumu se i nalazi nacin na koji se to racuna, i to znam da uradim, ali me zanima sledece:

        Da li neko zna na koji nacin mogu da izracunam promenu ubrzanja? Tipa do stotke stize sa jednim difom za 10 sec, a sa drugim za x sekundi....
        A da predstavis malo taj novi auto...
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • Hermes
          CBC Senator XXL
          • 14.02.2006
          • 1306
          • https://t.me/pump_upp
          • bemve

          #5
          Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

          Pa trebalo bi...

          E34, 1995, M50 motor, 110kW....diff 3.46, hocu da stavim kraci 4.44 od M20 ( jer ide bez ikakvih prepravki). Vrlo kratak prenos, ali kad stavim i neke 17 felne, malo cu da kompenzujem nedostatak krajnje brzine, mada ce i tako da ide oko 180.....sto je sasvim dovoljno, ali ipak ne bih da napravim auto u kome saltas ko nenormalan

          Sad cu malo da proucavam ovo sto je over postavio, mada koliko vidim, empirijski dokaz mi ne gine
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • kilson
            Moderator
            • 09.10.2004
            • 3216
            • NoviBGD
            • AR 75 GT

            #6
            Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

            Originally posted by Hermes
            Ukoliko se na autu promeni diferencijal i stavi neki sa drugacijim prenosnim odnosom, jasno, menja se brzina koja se postize pri odredjenim obrtajima.....negde na forumu se i nalazi nacin na koji se to racuna, i to znam da uradim, ali me zanima sledece:

            Da li neko zna na koji nacin mogu da izracunam promenu ubrzanja? Tipa do stotke stize sa jednim difom za 10 sec, a sa drugim za x sekundi....
            Veoma tesko proracunati. Koliko saltanja i na koliko rpm izlazis i u kojoj brzini pri 100Km/h pri tome kakva ti je kriva obrtnog momenta i KS..?

            Evo ti moj primer; ranije sam na 100Km/h izlazio sa nekih 5,8K rpm u drugoj, a motor dostize max KS na 6500 i onda malo opada do 7K rpm, blokada motora je na 7.2rpm. Kriva obrtnog momenta mu je najozbiljnija od 4.5K-6.2K. Dakle, ostajao sam bez velikog dela snage do 100Km/h ali sam zato kasnije imao prednost. Prepakovao sam dif da mi auto u drugoj pri 7Krpm bude na nekih 105Km/h i dobio sam 0.3-0.4S bolje vreme.
            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

            Comment

            • Stratos
              CBC Senator XXL
              • 10.09.2008
              • 2594
              • Novi Sad

              #7
              Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

              Sa kraćim diferencijalom manje šaltaš zato što ti motor tečnije povlači u većem stepenu prenosa. Sa takvom promenom prenosnog odnosa trebalo bi da auto vuče petom tečno od ~50 do tih 180 km/h. Za uličnu borbu i magistralni put je prava stvar kratak dif. ali je zato na auto putu težak smor. Konkretna promena,po mojoj proceni može da donese do oko 1,5 sec. do stotke.

              Comment

              • Hermes
                CBC Senator XXL
                • 14.02.2006
                • 1306
                • https://t.me/pump_upp
                • bemve

                #8
                Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

                Ma vise cu da saltam kad su krace brzine....cas posla se ode u crveno

                Ne mogu da ukapiram ono sto je over postavio, iako sam preveo sve mere u odgovarajuce...
                Ali ako neko razume, nek mi kaze,
                a ovo su podaci o autu

                1. 4,23
                2. 2,52
                3. 1,67
                4. 1,22
                5. 1,00
                R. 4,04

                finalni prenos 3,46:1 ( ja hocu da stavim 4,44>:1)

                150ks na 5900o/min, 190 NM na 4200 o/min.

                Sad ide oko 10,6 sec do 100km/h fabricki.
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

                  Mrzi me da racunam da bi tacno znao da li bi sa oba dif. imao isti br. saltanja do 100km/h ali ako imas sto je vrlo verovatno onako iz iskustva da sa tvojim diffom moras negde oko 95km/h po cajgeru (100km/h) saltas u trecu sicices nesto malo ispod 10 sec recimo 9.8 po mojoj proceni. Radio sam slicnu promenu na mojoj staroj kockici 320 i dobila je blizu sekunde u proseku po stoperici.

                  edit: Sad vidim po iznetim podacima da ti je peta direktna? Od cega ti je taj menjac. Uglavnom sa 3,4 na 4,4 gubis mnogo na max. brzini, Jos ako je to kontra menjac sa 5 direktnom kao kod M-a uparen sa tim prenosnim odnosom u dif. ne bi mogao lepo da se vozi jer onako racunato iz glave ides 180 na sat u petoj pri 6000 o/min. sto je ne podnosljivo.
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • kilson
                    Moderator
                    • 09.10.2004
                    • 3216
                    • NoviBGD
                    • AR 75 GT

                    #10
                    Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

                    Pffff, ovo je dibidus kratko. Ne znam gde ti je redline, stavio sam na 6200, petom bi tada isao 170Km/h. Ako je npr. tu prekidac, onda ni sad ne vuces 100Km/h sa prve dve...

                    Evo ti link ka vec unesenim vrednostima, promeni gume i redline kako ce biti pa cepni na kalkulisanje.
                    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                    Comment

                    • Hermes
                      CBC Senator XXL
                      • 14.02.2006
                      • 1306
                      • https://t.me/pump_upp
                      • bemve

                      #11
                      Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

                      Fabricki diff i menjac....




                      ovo sam ja odavno racunao, trenutno su mi gume 195?65R15, a planiram neke 17-ice, koje imaju veci obim, pa ce jos vise da mi uspore ubrzanje, pa planiram da se izvadim nekim kracim diffom, a ovaj od M20 se kaci sraf na sraf

                      Vidim da svi baratamo istim proracunom koji se odnosi na brzinu, ali za ubrzanje izgleda da je jedino resenje - promeni , pa vidi
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • kilson
                        Moderator
                        • 09.10.2004
                        • 3216
                        • NoviBGD
                        • AR 75 GT

                        #12
                        Re: Proracun ubrzanja pri promeni diferencijala

                        Tacno tako, ali samo da ti napomenem da ces 17icama "ubiti" ubrzanje i tezinom istih.

                        Prosecna felna od 17' je teska 10Kg + prosecna guma za 17' je teska takodje oko 10Kg, a 225/50 sigurno i koji Kg vise.
                        Ako sam dobro upamtio 10Kg obrtne mase ~ 7KS.
                        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                        Comment

                        Working...
                        X