Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Salvadore
    CBC Početnik
    • 22.08.2010
    • 4
    • Beograd

    Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

    Nisam siguran da je ovo pitanje obradjeno na forumu,
    naime pošto hoću da montiram kadicu onako kako mi najviše odgovora, tj. kako mi je najudobnije ali ona pri tom prolazi malo iza B stuba, zanima me da li to može da pravi problem kod pravljenja rol-bara i da li glavni luk sme da bude iznad glave voyača?
    Nadam se da će neko razumeti pitanje...
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

    Zavisi od namene Ako je za takmičenje onda traži u pravilniku/homologaciji,a ako nema pravila onda pojas u četiri tačke pravilno podešen i boli te uvo gde je luk,dok god je čitav.

    Comment

    • YUgisa
      CBC Senator XXL
      • 05.06.2008
      • 793
      • Subotica
      • Yugo 1.1 EFI

      #3
      Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

      Bilo bi pozeljno da ti glava bude sto dalja od svih cevi... Pa samim tim i od glavnog luka.
      Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

      Comment

      • Salvadore
        CBC Početnik
        • 22.08.2010
        • 4
        • Beograd

        #4
        Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

        Nije eksplicitno za takmicenje, više za zabavu...


        @stratos
        Već sam prelistavao pravilnike za naša takmičenja i čini mi se da nema, moraću opet da malo detaljnije to pročešljam...


        @YUgisa
        Da svestan sam toga ali ukoliko bi sedište i bilo ispod njega nisam siguran da može da pravi problem iz prostog razloga što kad sam vezan sumnjam da mogu glavom da dodjem do krova....

        Comment

        • YUgisa
          CBC Senator XXL
          • 05.06.2008
          • 793
          • Subotica
          • Yugo 1.1 EFI

          #5
          Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

          Bolje spreciti nego leciti U slucaju prevrtanja i raznih deformacija karoserija bolje umestiti tako cevi da budu dalje od tebe koliko god mogu Potrazi malo slike trkackih automobila, i to onih iz inostranstva Pogotovo onih iz relija...
          Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

            ne mozes da dodjes glavom do krova ali mozes do B stuba i cevke koja prolazi pored njega. Ako nemas zadnja sedista mislim da je najbolje da stavis glavni luk iza kadice. Ali proguglaj pa vidi kako to ljudi ugradjuju.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • Raverick
              CBC Član
              • 02.07.2008
              • 21
              • Cuk.Padina-Mladenovac

              #7
              Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

              jedan americki sajt se potrudio da pojasni... ko razume,shvatice
              http://www.therangerstation.com/tech_li ... llcage.htm
              p.s-u koja kola se ugradjuje rol-bar?
              The world is yours if you can handle..

              Comment

              • Stratos
                CBC Senator XXL
                • 10.09.2008
                • 2594
                • Novi Sad

                #8
                Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

                Voleo bih da vidim kako ide jugo(recimo) sa ovakvim roll-bar-om.
                Roll-bar se ne pravi od običnih metalnih cevi.Osnovni zahtevi za tu napravu su dovoljno čvrst i dovoljno lagan.

                Comment

                • Raverick
                  CBC Član
                  • 02.07.2008
                  • 21
                  • Cuk.Padina-Mladenovac

                  #9
                  Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

                  Ok,to je sasvim razumno...da se koristi aluminijum,tesko,em skup,em se lako lomi...e sad legure aluminijuma su skupe,a tek hromirane cevi.... o karbonu,tj.ugljenicnim vlaknima mozemo samo da mastamo...zato,sta uzeti za cevi,sta?metal,dovoljno tvrd,ali lagan...hm...i jeftin
                  The world is yours if you can handle..

                  Comment

                  • Stratos
                    CBC Senator XXL
                    • 10.09.2008
                    • 2594
                    • Novi Sad

                    #10
                    Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

                    Hrom-molibdenske bezšavne okrugle cevi.Lagane,čvrste...Jeftine? Nemam pojma šta je tebi bitno-jeftino.
                    Koriste se dva do tri prečnika i debljine zida u zavisnosti od proračuna iliti projekta za bezbednosni kavez.
                    Ovo je pipljiva tema jer loše urađen ili projektovan kavez sa lošim materijalom je sve osim bezbednosni!
                    I da,proračun se radi za određenu karoseriju i određenu namenu i nema veze sa položajem sedišta u odnosu na konstrukciju cevi osim ako ne planiraš da zadržiš namenu vozila tj sva sedišta u njemu.

                    Comment

                    • Uzelac
                      CBC Senator XXL
                      • 03.12.2006
                      • 1717
                      • munZe

                      #11
                      Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

                      1. Predstavi auto
                      2. citaj malo ovde:
                      http://www.motorsportforums.com/forums/ ... p?t=123072

                      A onda detaljno ovde:

                      work in progress

                      Comment

                      • Uzelac
                        CBC Senator XXL
                        • 03.12.2006
                        • 1717
                        • munZe

                        #12
                        Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

                        Originally posted by Raverick
                        jedan americki sajt se potrudio da pojasni... ko razume,shvatice
                        http://www.therangerstation.com/tech_li ... llcage.htm
                        p.s-u koja kola se ugradjuje rol-bar?
                        Sjajan sajt, proso covek pozeli da zavari neki kavez
                        work in progress

                        Comment

                        • NenadNR
                          CBC Član
                          • 15.02.2008
                          • 37
                          • Novi Sad

                          #13
                          Re: Pozicija sedista u odnosu na roll-bar?

                          Ko sto pise u FIA-inom pravilniku 253 , minimalne dimenzije glavnih cevi su 45x2.5 mm ili 50x2mm .Dodatne cevi 40x2 mm ili 38x2.5 mm.Svima prvo padne na pamet legirani celik za poboljsanje 4730 (zapadna oznaka 4130).Medjutim kod nas ga je tesko nabaviti , mora se zavarivati TIG postupkom i obavezna je termicka obrada posle zavarivanja ili dolazi do loma 4-6 mm od zavara. Umesto toga koristi se ugljenicni celik za poboljsanje po standardu EN 10305-1 i moze se naci kao besavne precizne celicne cevi u Jeep komercu.Nisam siguran ali po starim oznakama to bi trebalo da je 1530 ili 1730.Vise nego zadovoljavaju FIA propisanu zateznu cvrstocu od 350 N/mm^2.Moze se zavariti MIG/MAG postupkom ali bolje da to uradi neko iskusan TIG postupkom.

                          Comment

                          Working...
                          X