Elastichnost motora kroz brojeve obrtaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Elastichnost motora kroz brojeve obrtaja

    Vishe puta se pokretala pricha o obrtnom momentu i dostupnosti istog kroz spektar obrtaja motora, tako da je tematika otprilike vec obradjena. Svaki automobil na odredjenom broju obrtaja isporuchuje maksimalni obrtni moment, ali je mnogo vazhnija dostupnost visokih vrednosti obrtnog momenta u shirokom opsegu brojeva obrtaja, chime se definishe elastichnost motora. U tom pogledu se jedan motor smatra utoliko boljim ukoliko na shto shirem spektru brojeva obrtaja isporuchuje visoke vrednosti raspolozhivog obrtnog momenta, tj. ukoliko mu je kriva obrtnog momenta "horizontalnija", tj. blazha. Ovo je narochito vazhno za benzince, jer su dizelashi "genetski" povoljniji po pitanju obrtnog momenta te i kod loshijih reshenja ima dovoljno vuchne snage obzirom na velike rezerve dostupnog obrtnog momenta.

    E, sad, juche sam bio uchesnik jedne rasprave u kojoj je nas nekoliko raspravljalo o ovome dobrih par chasova (svi vlasnici "benzinaca"). Elem, saglasnost svih jeste bila da je elastichnost utoliko bolja ukoliko je dostupnost visokih vrednosti od raspolozhivog obrtnog momenta veca kroz shirok spektar obrtaja. Medjutim, javila su se oprechna mishljenja kad se povela pricha o tome kako treba tachno specificirati koliko je to konkretno. Dakle, kazhe li se za motor da je elastichan ukoliko na shirokom spektru nudi 70, 80 ili 90 % vrednosti razpolozhivog obrtnog momenta? I ima li to veze sa tachno odredjenim spektrom brojeva obrtaja (npr. dostupnost u % obrtnog momenta od 2500 do 6000 rpm?). Znate na shta mislim...

    Ja sam bio mishljenja da treba rachunati dostupnost od 90 % od ukupnog raspolozhivog obrtnog momenta, mada drugi nisu to prihvatili jer je u direktnom poredjenju u pitanje doshla elastichnost motora u njihovim automobilima, dakle takva "definicija elastichnosti" im nije odgovarala Naime, velika vecina automobila chiji su vlasnici bili uchesnici u raspravi je imala dostupnost od tih 90 % obrtnog momenta na jako uskom spektru brojeva obrtaja.

    Dakle, shta vi mislite o tome kako treba definisati ovaj odnos? I da li dostupnost odredjenog procenta obrtnog momenta mora biti vezana za odredjeni spektar brojeva obrtaja? Sve shto bude napisano cu lepo da odnesem "na uvid" gore pomenutim uchesnicima u raspravi, tek da nastavimo tamo gde smo stali...

    BTW. Bilo bi interesantno kad bi svako ovde izneo podatke za svoj konkretan auto, ne toliko da "izlazimo na crtu", vec koliko da generalno ocenimo koji to proizvodjach generalno pravi najelastichnije motore. To je, na kraju krajeva, bio i uzrok one rasprave sa pochetka priche... Naravno, treba "razgranichiti" turbo i prirodno aspisrirane motore, i naravno, dizele... =]

    Moj primer:

    318i, max 168 Nm @ 3900 rpm, 90 % od obrtnog momenta (nekih 150 Nm) dostupno od 2600-6000 rpm.

    Pozz
    http://www.bmw.tv
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    ja sam za 90 % postavljene granice, to je ono sto se manje vise oseti u voznji kao "dobro vuce".

    tacno je da mozda nekome ne odgovara taj kriterijum jer imaju motor cija konstrukcija ne moze da isprati tako visoki kriterijum, ali je to problem izbora auta a ne tehnicko pitanje.

    moj slucaj je opseg obrtaja 1700 (oko 1800 ne znam tacno) do 6300 dok je sam peak na 4450 obrtaja i iznosi 181 Nm iz 1986 kubika, NA naravno.

    to je dostignuto jos kasnih 80tih godina )
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • luka.l
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 490
      • Beograd
      • ВАЗ 21213

      #3
      Hm, peak na 4800 od 196Nm, e sad...do nekih 2000 nije nesto, a posle 2000 jos vrlo malo raste i to je to. 1998ccm, atmosferski. Inace, ovaj motor "se smatra" dosta elasticnim, ali je to ocigledno subjektivna stvar...jer uvek postoji malo manje elastican, i jos malo elasticniji. I opet kad pogledas....motor moze da bude najelasticniji moguci ali ako ima 90 ks u autu od 1500 kg (plastican primer) nista mu to ne vredi, niti bi vozac bio srecan sto mu je motor elastican .

      E sad....ne vidim neki preteran smisao u prici o elasticnosti posto kad treba nije tesko presaltovati u nizu brzinu, zar ne? Jasno, jasno...niska potrosnja...
      - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
      - "I vi ste dobro."

      Comment

      • Ivvan
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1574
        • Nis
        • SAAB 9000

        #4
        Evo slika govori sve
        Turbos make torque,and torque makes fun

        Comment

        • mirdza
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2005
          • 2437
          • Katowice (PL) / Banja Luka
          • AGP / W126

          #5
          1396cm3
          103KS / 6000rpm (trenutno oko 115-120KS / 6500rpm)
          135Nm / 4500rpm

          korisni Nm - 3500-7000rpm
          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

          Comment

          • -Vedran-
            CBC Senator XXL
            • 03.10.2004
            • 3255
            • Beograd

            #6
            1593 cm3

            128 ks/6600 rpm...107 ks/5000 rpm

            150Nm/5500 rpm
            Power of dreams !!!

            Comment

            • don
              CBC Senator XXL
              • 13.04.2005
              • 483
              • Beograd

              #7
              1575cm3

              75ks/5500rpm

              125Nm/2500rpm

              Ovo je po fabrickom, samo mi nije jasno koji je opseg sto kazete, od - do, iskoriscavanja Nm kako se to odredjuje
              Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
              Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
              Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                brick :

                ja sam za 90 % postavljene granice, to je ono sto se manje vise oseti u voznji kao "dobro vuce".
                To je i moje mishljenje, dakle 90 % od raspolozhivog obrtnog momenta - shto shiri spektar obrtaja na kojima je dostupno tih 90 % obrtnog momenta, utoliko je motor elastichniji.

                Pozz
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #9
                  Pogledaj recimo dyno za Audi A6 3.2 FSI, tamo je odlican obrtni moment i u sirokom dijapazonu. Slazem se sa Brick-om da je min. 90% (to se uzima i kao mera u testovima) obrtnog momenta donja granica.
                  Boost or bust...

                  Comment

                  • -Q-
                    CBC Senator
                    • 03.12.2004
                    • 288
                    • Srbija/Beograd

                    #10
                    RPM NM
                    2000 270
                    2500 300
                    3000 300
                    3500 290
                    4000 285
                    4500 275
                    5000 265
                    5500 250
                    6000 230
                    6500 200

                    2.0 Turbo 16v
                    2008. Leon

                    "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                    Comment

                    • sira
                      CBC Senator XXL
                      • 03.12.2004
                      • 322
                      • Split

                      #11
                      okr Nm
                      2000 144
                      2500 169
                      3000 185
                      3500 189
                      4000 190
                      4500 190
                      5000 191
                      5500 186
                      6000 173
                      6500 147

                      2.0 TS 8V
                      http://forums.cjb.net/alfa75.html

                      Comment

                      • don
                        CBC Senator XXL
                        • 13.04.2005
                        • 483
                        • Beograd

                        #12
                        Pa gde nalazite te podatke,jel to sve sa testa ili ima negde kao dokumentacija za odredjeni tip kola
                        Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                        Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                        Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                        Comment

                        • 75ts
                          CBC Senator XXL
                          • 28.04.2005
                          • 651
                          • Beograd-Mirijevo

                          #13
                          Originally posted by sira
                          okr Nm
                          2000 144
                          2500 169
                          3000 185
                          3500 189
                          4000 190
                          4500 190
                          5000 191
                          5500 186
                          6000 173
                          6500 147

                          2.0 TS 8V
                          sto ti auto ima dobar obrtni momet... i to je takodje motor iz kasnih 80tih......

                          Comment

                          • -Q-
                            CBC Senator
                            • 03.12.2004
                            • 288
                            • Srbija/Beograd

                            #14
                            Originally posted by don
                            Pa gde nalazite te podatke,jel to sve sa testa ili ima negde kao dokumentacija za odredjeni tip kola
                            kupi i ti alfu pa ces i ti imati te informacije
                            2008. Leon

                            "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              300-600Nm od 2000-7500rpm ravno zavisi samo sta trazim nogom, dakle:

                              Moze 600Nm na 2K rpm, ali tada nedrzi do 7500 rpm ravan momenat (premala turbina) vec zavrsava na 400Nm .

                              Ali zato moze 400Nm konstantno od 2K - 7,5K rpm
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X