Vishe puta se pokretala pricha o obrtnom momentu i dostupnosti istog kroz spektar obrtaja motora, tako da je tematika otprilike vec obradjena. Svaki automobil na odredjenom broju obrtaja isporuchuje maksimalni obrtni moment, ali je mnogo vazhnija dostupnost visokih vrednosti obrtnog momenta u shirokom opsegu brojeva obrtaja, chime se definishe elastichnost motora. U tom pogledu se jedan motor smatra utoliko boljim ukoliko na shto shirem spektru brojeva obrtaja isporuchuje visoke vrednosti raspolozhivog obrtnog momenta, tj. ukoliko mu je kriva obrtnog momenta "horizontalnija", tj. blazha. Ovo je narochito vazhno za benzince, jer su dizelashi "genetski" povoljniji po pitanju obrtnog momenta te i kod loshijih reshenja ima dovoljno vuchne snage obzirom na velike rezerve dostupnog obrtnog momenta.
E, sad, juche sam bio uchesnik jedne rasprave u kojoj je nas nekoliko raspravljalo o ovome dobrih par chasova (svi vlasnici "benzinaca"). Elem, saglasnost svih jeste bila da je elastichnost utoliko bolja ukoliko je dostupnost visokih vrednosti od raspolozhivog obrtnog momenta veca kroz shirok spektar obrtaja. Medjutim, javila su se oprechna mishljenja kad se povela pricha o tome kako treba tachno specificirati koliko je to konkretno. Dakle, kazhe li se za motor da je elastichan ukoliko na shirokom spektru nudi 70, 80 ili 90 % vrednosti razpolozhivog obrtnog momenta? I ima li to veze sa tachno odredjenim spektrom brojeva obrtaja (npr. dostupnost u % obrtnog momenta od 2500 do 6000 rpm?). Znate na shta mislim...
Ja sam bio mishljenja da treba rachunati dostupnost od 90 % od ukupnog raspolozhivog obrtnog momenta, mada drugi nisu to prihvatili jer je u direktnom poredjenju u pitanje doshla elastichnost motora u njihovim automobilima, dakle takva "definicija elastichnosti" im nije odgovarala
Naime, velika vecina automobila chiji su vlasnici bili uchesnici u raspravi je imala dostupnost od tih 90 % obrtnog momenta na jako uskom spektru brojeva obrtaja.
Dakle, shta vi mislite o tome kako treba definisati ovaj odnos? I da li dostupnost odredjenog procenta obrtnog momenta mora biti vezana za odredjeni spektar brojeva obrtaja? Sve shto bude napisano cu lepo da odnesem "na uvid" gore pomenutim uchesnicima u raspravi, tek da nastavimo tamo gde smo stali...
BTW. Bilo bi interesantno kad bi svako ovde izneo podatke za svoj konkretan auto, ne toliko da "izlazimo na crtu", vec koliko da generalno ocenimo koji to proizvodjach generalno pravi najelastichnije motore. To je, na kraju krajeva, bio i uzrok one rasprave sa pochetka priche... Naravno, treba "razgranichiti" turbo i prirodno aspisrirane motore, i naravno, dizele... =]
Moj primer:
318i, max 168 Nm @ 3900 rpm, 90 % od obrtnog momenta (nekih 150 Nm) dostupno od 2600-6000 rpm.
Pozz
E, sad, juche sam bio uchesnik jedne rasprave u kojoj je nas nekoliko raspravljalo o ovome dobrih par chasova (svi vlasnici "benzinaca"). Elem, saglasnost svih jeste bila da je elastichnost utoliko bolja ukoliko je dostupnost visokih vrednosti od raspolozhivog obrtnog momenta veca kroz shirok spektar obrtaja. Medjutim, javila su se oprechna mishljenja kad se povela pricha o tome kako treba tachno specificirati koliko je to konkretno. Dakle, kazhe li se za motor da je elastichan ukoliko na shirokom spektru nudi 70, 80 ili 90 % vrednosti razpolozhivog obrtnog momenta? I ima li to veze sa tachno odredjenim spektrom brojeva obrtaja (npr. dostupnost u % obrtnog momenta od 2500 do 6000 rpm?). Znate na shta mislim...

Ja sam bio mishljenja da treba rachunati dostupnost od 90 % od ukupnog raspolozhivog obrtnog momenta, mada drugi nisu to prihvatili jer je u direktnom poredjenju u pitanje doshla elastichnost motora u njihovim automobilima, dakle takva "definicija elastichnosti" im nije odgovarala

Dakle, shta vi mislite o tome kako treba definisati ovaj odnos? I da li dostupnost odredjenog procenta obrtnog momenta mora biti vezana za odredjeni spektar brojeva obrtaja? Sve shto bude napisano cu lepo da odnesem "na uvid" gore pomenutim uchesnicima u raspravi, tek da nastavimo tamo gde smo stali...

BTW. Bilo bi interesantno kad bi svako ovde izneo podatke za svoj konkretan auto, ne toliko da "izlazimo na crtu", vec koliko da generalno ocenimo koji to proizvodjach generalno pravi najelastichnije motore. To je, na kraju krajeva, bio i uzrok one rasprave sa pochetka priche... Naravno, treba "razgranichiti" turbo i prirodno aspisrirane motore, i naravno, dizele... =]
Moj primer:
318i, max 168 Nm @ 3900 rpm, 90 % od obrtnog momenta (nekih 150 Nm) dostupno od 2600-6000 rpm.

Pozz
Comment