fpr ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yiipi
    CBC Veteran
    • 08.05.2008
    • 120
    • Beograd

    fpr ?

    Pozdrav,


    Malo istorije: Ponosni sam vlasnik 200sx S13 nissan_a sa standardnim ca18det motorom na kome sam skoro odradio generalnu (std stari klipovi sa novim karikama, radilica 1. Spec original lezajevi iz Japana da budem siguran za kvalitet, nova uljna pumpa, upareni originalni 370cc low imp injectori, promenjene vodjice ventila kod ljube i bate gde je radjena obrada radilice i pakovanje glave (stavljeno svih 16 novih podizaca orig nissan iz Japana) i stavljene nove vodjice ventila mislim da su gusane .) . Posle nekog vremena kad je to sve leglo na svoje mesto ode mi pumpa za benzin koja je vec davala neke simptome slabljenja.


    Sada sam u procesu nabavke pumpe, pa sam odlucio da kupim walbro gss341 za koji sam cuo da je malo jaci nego shto je original i da zna da 'prelije' stock mashinu. Kod mene je izmeren pritisak u grani na full boost 0.8 Bar (Stock t25 cini se u dobrom stanju ) pa se pitam da li da kupim veci intercooler ili dvoportni regulator pritiska . Dilema je uopshte regulator pritiska http://www.meganracing.com/product_deta ... 2&catid=73 za koji tvrde da nije za Turbo mashine NOTE: Design for N/A cars NOT TURBO!!. Posto sam takodje uocio da je samo za staticno definisanje ( - Holds user-defined fuel pressure. (NOT A RISING-RATE REGULATOR) ) i da radi sa postojecim sistemom za regulaciju pritiska, pitam se zasto ne bi doveo pumpu na stock pritisak ili mozda neshto veci i tako resio da mi afr bude neshto manji nego bez njega. Cenim da ovaj mehanizam koji vraca vishak goriva trenutno moze da vrshi funkciju onog treceg porta. Sa druge strane intercooler moze da spusti temeperaturu na usisu tako da i ovaj walbro gss341 moze da da lep afr sa manje kontrole podesavanja, a mozda i neshto veci boost

    Intercooler vs FPR ?
  • yiipi
    CBC Veteran
    • 08.05.2008
    • 120
    • Beograd

    #2
    Re: fpr ?

    ipak http://aeromotiveinc.com/products-page/ ... regulator/ za pochetak i neke druge drangulije

    Comment

    • kilson
      Moderator
      • 09.10.2004
      • 3216
      • NoviBGD
      • AR 75 GT

      #3
      Re: fpr ?

      Kako pumpa moze da "prelije" stock masinu ako imas regulator pritiska goriva zakucan na odredjenoj vrednosti?
      Koja je poenta nabavke intercooler-a, a koja nabavke fpr-a? -Povezao si ove dve stvari te ih stavio u kontekst kupovine jedne ili druge, nekako mi to bas i nije logicno. Sta tacno zelis da postignes izmenom nekih od tih komponenti?
      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

      Comment

      • Van
        CBC Senator XXL
        • 16.02.2007
        • 1425
        • Nbgd

        #4
        Re: fpr ?

        Ni meni nije jasno sta zelis . Kako to pump zalije motor gorivom . Za nalivanje je odgovaran ecu , preko injektora . Jedino zalivanje moze da bud eregulatorom koji drzi veci pritisak od fabrickog .
        To je sve stap i kanap tjuning bez sirokopojasne lambda sonde i otvorenog ecu koji mozes da remapiras lako
        ...zivi , Franjo je ziv !!!

        Comment

        • NemaN
          CBC Senator XXL
          • 29.11.2004
          • 1560
          • munze

          #5
          Re: fpr ?

          fmic + apexi vafc safc ili kako se vec zove....+ manuelni boost conroler....
          I'm not caucasian, I'm championship white

          Comment

          • yiipi
            CBC Veteran
            • 08.05.2008
            • 120
            • Beograd

            #6
            Re: fpr ?

            Originally posted by kilson
            Kako pumpa moze da "prelije" stock masinu ako imas regulator pritiska goriva zakucan na odredjenoj vrednosti?
            Koja je poenta nabavke intercooler-a, a koja nabavke fpr-a? -Povezao si ove dve stvari te ih stavio u kontekst kupovine jedne ili druge, nekako mi to bas i nije logicno. Sta tacno zelis da postignes izmenom nekih od tih komponenti?

            Fabrichka pumpa radi na ~2.5 Bara a walbro na 3 Bara. Originani fpr pri boost_u ne moze da odrzi pritisak od ~2.5 Bara tako da je smesha malo `masnija`

            `I installed a Walbro fuel pump and now my car is too rich.
            This doesn’t happen to everyone but the Walbro pump can overrun your stock fuel pressure regulator (fpr) and cause your car to run rich. The easiest fix is to get an adjustable fpr and a fuel pressure gauge and set the fpr by hand. `


            poshto moj fpr moze da `pije alkohol u americi` (21god) bolje da budem siguran.

            shto se tiche intercoolera on bi dodavanjem 02 (hladjenjem vazduha) ispeglao afr ako se ne varam.

            Comment

            • yiipi
              CBC Veteran
              • 08.05.2008
              • 120
              • Beograd

              #7
              Re: fpr ?

              Originally posted by Van
              Ni meni nije jasno sta zelis . Kako to pump zalije motor gorivom . Za nalivanje je odgovaran ecu , preko injektora . Jedino zalivanje moze da bud eregulatorom koji drzi veci pritisak od fabrickog .
              To je sve stap i kanap tjuning bez sirokopojasne lambda sonde i otvorenog ecu koji mozes da remapiras lako

              veci pritisak = veci protok dizni + isti TP = vishe goriva .

              Imash pravo to za wideband i ECU ali i ovako moze da se dobije neshto konja bez da se slomi mashina. Moj ECU moze da se `otvori`, i to mi je sledeci korak pre nego shto nabavim vecu turbinu

              Comment

              • yiipi
                CBC Veteran
                • 08.05.2008
                • 120
                • Beograd

                #8
                Re: fpr ?

                Originally posted by NemaN
                fmic + apexi vafc safc ili kako se vec zove....+ manuelni boost conroler....

                Ne bih dizao dalje boost (0.8 Bar) sa ovom shtock turbinom t25. FMIC je u planu , a ti apexi mi se chine da su za honde a ne za nisane... HKS pravi neki pfc f-con ali je on predefinisan tako da mislim da ne vredi te pare dati na fuel management te vrste (nije skinut boost cut sa 1.1 Bar , K konstanta maf_a je fixna, mape paljenja fixne) . Meni bi za te pare pre prosho neki nistune type 1 board ili VEMS ali `o tom' po tom' ` ...

                Comment

                • NemaN
                  CBC Senator XXL
                  • 29.11.2004
                  • 1560
                  • munze

                  #9
                  Re: fpr ?

                  to je univerzalno, sad ako imas mogucnosti da mapiras preko stok ecu-a onda idu na tu varijantu, ali onda zasto onda ne bi uzeo vecu turbinu i onda se to tako dodaje u nedogled
                  I'm not caucasian, I'm championship white

                  Comment

                  • Van
                    CBC Senator XXL
                    • 16.02.2007
                    • 1425
                    • Nbgd

                    #10
                    Re: fpr ?

                    Jel se ti razumes u te stavri ?
                    Ne radi pumpa na 2.5 bar ili ta walbro na 3 , nego je 2.5 bara pritisak u magistrali .
                    A i ako ta pump zaliva motor gorivom , pa zar nije to ono sto i hoces da postignes ? Da za isto vreme otvaranja injektora , ubrizgas više goriva ?

                    Meni deluje da kao da se razmećeš znanjem o raznim proizvodima , koje je na zavidnom nivou , ali mi nije jasna suština tvog problema pa postavljaš pitanje ...
                    Prvo kupi širokopojasnu lambda sondu i kontroler , pa posle izvodi kerefeke kakve hoćeš. Bar ćeš znati šta motor radi sa tim kerefekama...

                    ps .I prestani da koristiš to ch , sh , tj ... nije ovo fejsbuk . Smatraće ljudi da si nezreo i/ili nepismen.
                    ...zivi , Franjo je ziv !!!

                    Comment

                    • dr cosworth
                      CBC Senator
                      • 07.08.2006
                      • 242
                      • Beograd
                      • Ford Sierra Cosworth

                      #11
                      Re: fpr ?

                      Pumpa nema nikakve veze sa zalivanjem pritisak u magistrali i velicina dizni odredjuju kolicinu goriva sav visak se vraca u rezervoar

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Re: fpr ?

                        A pritisak reguliše ventil na magistrali....
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • yiipi
                          CBC Veteran
                          • 08.05.2008
                          • 120
                          • Beograd

                          #13
                          Re: fpr ?

                          Svaka pumpa ima tzv operacioni pritisak koji zavisi od pumpe do pumpe. Svaki fabrički regulator pritiska, bilo da je `rising` ili fiksni, je napravljen tako da kompenzuje pritisak koji pravi fabrička pumpa. Kada namontiraš pumpu koja ima veći radni pritisak onda regulator pritiska smanjuje pritisak procentualno kao i sa originalnom pumpom tj ako skida sa 2,5 bara na 1,9 onda moš misliti šta dobiješ kad skida sa 6,5 ili 7 Bari!!!! Može da dođe i do oštećenja fabričkog regulatora.

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Re: fpr ?

                            Nijedna pumpa nema, kako ga zoves, "operacioni pritisak", i nije operacioni, nego operativni, za pocetak. Pritisak koji pumpa pravi javlja se kao rezultat otpora u sistemu, koje definise velicina dolaznog creva do raila, bazni pritisak koji pravi FPR, i velicina povratnog creva. Drugih recima pumpe nemaju i ne prave pritisak, vec se karakterisu tzv. flowchartom. Konkretno, ovako nesto:



                            Pumpa koju pominjes je u klasi Walbro 255, i pravi 255 l/h protoka na 13.5V na baznom pritisku od 2.5 bara. Korigovani pritisak na +0.8bar boosta, i dalje ce davati oko 250 l/h

                            Prvo, razdvajas protok od pritiska, sto su u sistemu napajanja gorivom dve nerazdvojive stvari. Pumpe uvek prave odredjeni pritisak za odredjeni protok na datoj voltazi. Dakle fabricka pumpa moze da daje 1,3 ili 5 bara, zavisi sta se u kom trenutku trazi od nje i od dimenzija sistema napajanja gorivom.

                            Drugo, ne razumem zasto bi koristio pumpu sa 50 ili 100% vecim kapacitetom na standardnom motoru, cemu to sluzi? Ako se koristi standardna pumpa, ili neki upgrade relativno blizak po kapacitetu sa standardnom, fabricki FPR odradjuje posao. Ako uzimas pumpu nekoliko puta veceg kapaciteta, treba ti aftermarket FPR (zbog restrikcije koju ce krenuti da pravi), i veca creva za dovod i povrat, i tu je kraj price, ali onda se postavlja pitanje cemu ti sluzi takva pumpa?

                            Trece, svaki FPR, cast izuzecima, radi na principu zadatog fabrickog baznog pritiska, koji koriguje proporcionalno ili neproporcionalno, ili odrzava statickim. I nijedan za koji ja znam ne radi po sistemu proporcionalnosti odnosno smanjuje pritisak u procentima, u odnosu na pritisak standardne pumpe. Fabricki FPR, recimo, napravljen je da koriguje pritisak na 2.5 bara na protoku od recimo 150l/h. Isti taj FPR ce sasvim lepo raditi na pumpi koja daje duplo vise. Naravno, FPR ce u izvesnom trenutku biti preplavljen, odnosno nece moci da vrati dovoljnu kolicinu goriva nazad u rezervoar, ali ce se ovo mnogo pre desiti zbog restrikcije na povratnom crevu, nego ogranicenja na FPR-u - zato se moze ciniti da FPR procentualno ogranicava snagu, sto u stvari ne radi - ogranicava pritisak u railu, do odredjenog kapaciteta, kada return fuel line pocinje da biva problematican. FPR obicno radi na bazi kalibrisane opruge, koja otvara npr na 2.5 bara, pa se visak vraca u rezervoar. Da li koristio pumpu od 100 ili 300 l/h, FPR ce opet otvarati na 2.5 bara (da li to korigujes vakuumom ili ne sada je nebitno...), jer gorivo uvek ide linijom manjeg otpora (pre ce ici u return nego gurati oprugu da se otvori vise). Sa jacom pumpom mnogo veca kolicina goriva ici ce u fuel return. I tek kad STVARNO preteras sa kapacitetom pumpe, imaces problem da FPR krece da zeza i dize pritisak preko. Drugim recima, ako uzmes nesto jacu pumpu, pobrini se da ti je fuel return dovoljno veliki da vrati visak goriva koje ce ona izbacivati, i to je sve.

                            Dakle, ne znam sta hoces uopste?

                            Ako ti treba zamenska pumpa, kupi fabricku, ili bilo koju drugu sa automobila slicne snage. Ako bi nesto jace, siguran sam da postoje i aftermarket pumpe koje daju nesto bolji PROTOK, i ako ne preteras, fabricki FPR ce raditi sasvim lepo. Ako malo i preteras, veci fuel return resava problem. U svkom slucaju, ako uzmes pumpu mnogo veceg protoka nego standardna, odnosno prejaku za fabricki dimenzionisan sistem snabdevanja gorivom, imaces problem cak i sa aftermarket FPR-om, i bitno je da to razumes. Jaca pumpa ce ti dati mnogo veci protok, i zbog restrikcija u sistemu javice se mnogo veci pritisak. Ti zamenis FPR, a i DALJE imas preveliki pritisak. I sta onda?

                            Ako uzimas pumpu drasticno veceg protoka, da bi namerno preopteretio fabricki FPR da ti daje vise goriva, kako bi motor radio malo "naliven" (a poentu toga ne razumem...?), a onda to opet da peglas IC-om...komplikacija radi komplikovanja. Ima jedan vic koji savrseno oslikava tu situaciju.

                            Prodaje ciga neki insekticid u spreju protiv komaraca, i objasnjava kako se koristi:
                            - "Prvo uhvatite komarca, pa ga lagano drzite za krila i ovaj sprej mu prsnete u nos, i on umre...".
                            - A neko iz publike dobaci: "Pa kad ga vec drzim, zasto ga samo ne stisnem i ubijem ga!?"
                            - A ciga ce: "...a moze i takooooo..."

                            Otprilike me na to podseca cela ova prica.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • yiipi
                              CBC Veteran
                              • 08.05.2008
                              • 120
                              • Beograd

                              #15
                              Re: fpr ?

                              Plan je da se ode negde na oko 250whp kroz vreme (čitaj lovu ) bez ikakvih modifikacija na internim delovima motora. Pumpa mi je riknula i moram da kupim drugu. U originalu je pumpa negde oko 250e a ja imam ovu walbro i aeromotiv A1000 za iste pare, koji će svakako poslužiti i na nekom drugom projektu u budućnosti. FMIC će isto biti potreban tako da je više pitanje finansijske konstrukcije, ali i stage pristupa, jer su mi fondovi ograničeni. I da u pravu si za celu priču i mnogo si to lepše od mene objasnio (nisam ni sam bio siguran zašto tačno dolazi do povećanja pritiska, u stvari nagađao sam ono što si ti napisao). Sada sam odlučio da kupim pumpu i fpr i josh nekih zezalica za trap a na proleće nadam se i intercooler cevi za njega i ako sve bude kako treba jednu T25 hibrid BB turbinu. Krećem se malim koracima ali, po mojoj proceni, sigurnim.

                              Comment

                              Working...
                              X