Pozdrav ! Razmisljao sam da skinem glavu motora , zamenim gumice ventila i eventualno karike pa me zanima da li je neophodno ravnanje glave u tom slucaju. Inace skoro sam primetio da je dihtung glave popustio i pocelo je da curi po malo ulja pa sam dosao na ideju da kad vec menjam dihtung da zamenim i ostalo gore navedeno. Molim za savet.
Ravnanje glave
Collapse
X
-
Najlaksha kontrola ravnoce koja je izvodljiva i 100% pouzdana je da ravnash u korzcima od 0,05mm .
Uzmesh zdravo za gotovo. Ako posedujesh mogucnost da iskontrolishesh da li je ravna OK..mada, koliko vidim iz potpisa , tvoj zakon ima obichaj da povuche glavu svremena na vreme
btw: 2 posta posle 4 meseca josh jwdan .. hm. sto li si pitao
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
-
-
Naravno da je za zamenu karika potreban mnogo veci posao od skidanja glave, to znam, ali sam mislio ako se vec skida glava da prosirim posao i da malo osvezim motor. Zanima me usled cega dolazi pustanja ulja na dihtungu glave, da li je u pitanju dotrajalost istog ili nesto drugo. Auto je Golf 2- 1,3 .
Za Boost-a : pomenuo si da su ovi motori skloni "setanju" glave, zbog cega?
Pozdrav
VW- beshe zakon, majstori su krivi !
Comment
-
-
ada12
samo da nezanemaris! ako skidas glavu obavezno nove srafove ali OBAVEZNO!!!Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!
Comment
-
-
ada12
neznam tacan odgovor ali znam da idu 8 komata i da kada sam ja radio glavu drugi put na proslom autu majstor je striktno trazi nove!!!! bio je u pravu!!! posto se ti srafovi stezu od 8 pa na vise kila predpostavljam da dolazi do kako kazes zamora materijala!!! neka bolje objasni neki strucnjak!!!! I iskreno srafovi nebi trebali da su vise od 3? po komadu!!!!Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!
Comment
-
-
8? Zar ih nema 10?
Srafovi se zatezanjem istezu u elasticnoj zoni ali vremenom gube elasticnost tako da ne vrse funkciju pravilno. moguce ih je koristiti nekoliko puta, zavisi sta su sve preziveli,ali da bi se to utvrdilo potrebno je pre ugradnje izmeriti duzinu srafova mikrometrom, i kada se posle skidanja uoci veca duzina zreli su za zamenu. Ali objasni ti majstoru da srafovi za hlavu treba da se mere u stoti deo milimetra

RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
srafovi glave koji se stezu na kilograme mogu da se koriste neograniceno mnogo puta, zavisno od kvaliteta izrade i oni se koriste u elasticnoj zoni deformacije celika.posto se ti srafovi stezu od 8 pa na vise kila predpostavljam da dolazi do kako kazes zamora materijala!!! neka bolje objasni neki strucnjak!!!! I iskreno srafovi nebi trebali da su vise od 3? po komadu
to je obicno na motorima starije konstrukcije, 30tak godina i starije mada ima i kod ponekog mladje konstrukcije.
srafovi glave koji se stazu na ugao se koriste samo jednom, eventualno dva puta jer se koriste u plasticnoj zoni deformacije celika te stoga ostanu istegnuti posle prve primene.
to je uobicajeno resenje kod modernih motora.
razlog je prost, zatezanje na kilo daje neprecizne rezulatate jer merenje na kilo kljucu jako zavisi od stanja navoja srafo i glave, odnosno trenja koje "lazira" stvarno stanje i promenljivo je zavisno od kalibracije kilo klucam iskustva majstora a srafovi su posto su elasticni podlozni naknadnim istezanjima i time popustanju sile pritiska glave na dihtung.
rezulata, motor pisa na sve strane.
zatezanje na ugao ne zavisi nimalo od trenja jer je uvek sila nekoliko puta jaca, zatim nimalo ne zavise od majstora jer je ugao uvek ugao a nije potrebna posebna kalibracija ugaonog moment kljuca (prakticno je vecna).
rezultat je lako ponovljiva sila pritezanja srafova u veoma sirokom dijazpazonu realnih uslova primene, nesetljivost na stanje i cistocu navoja ili prisustvo ulja i max. sila koju materijal moze da omoguci u celom radnom veku.
kvalitetni srafovi kostaju reda 20tak evra po komadu, mislim na kvalitetni materijal i izradu.
umesto srafova jos bolje resenje su brezoni, posebno za to pravljeni (race stud) i posebna matica.
kao materijal dihtunga najkvalitetniji su oni viseslojni izradjeni sa slojem celika, nesto su tanji ali su potpuno nestisljivi tokom vremena.
inace, kao sto je boost rekao VWovi bimetalni motori su poznati da "jedu" dihtunge i glave motora...nesto je u konstrukciji samo ne znam sta tacno zbog cega su dihtunzi glave potrosni materijal a kvarovi tog dela veoma cesti ( u poredjenju sa drugima).
ja sam na jednom VW motoru za 50.000km promenio nekoliko dihtunga sve dok nisam nasao Elringov celicni (metalni tzv) koji je kostao ko pola motora prosecnog auta ali je odradio posao savrseno.
moja preporuka je izbegavati Goetze (kvalitet mi se nije pokazao), a preporuka Elring ako se ima para ili Victor Reinz. moze i Ajusa, Corteco.
ako se motor nije pregrevao nema potrebe da se dira glava niti da se ravna, najverovatnije. ja bih prvo premerio i proverio pa tek onda dirao. dok je ispravno ne dirati nista, moto
jedna napomena, pre stavljanj novog dihtunga nuzno je jako pazljivo i potpuno ocistiti sve ostatke prethodnog a pri tome paziti da se ne povredi i ne zagrebe osetljiva povrsina alu glave.
bolji majstori mozda mogu i da premere da li je hrapavost u okviru fabrickih mera mada vecina koju znam (tj svi) to proveravaju odokativno pa ako uspe.
za dihtunge glave razlicitih materijala i razlicitih materijala zahtevana hrapavost moze da bude drugacija, a to pise obicno u upustvu za ugradnju dihtunga u okviru tehnickih podataka dihtunga.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ne mora da znaciOriginally posted by Yugo SportCekaj jel tebi pusta ulje na dihtungu glave ili na poklopcu ventila
, jer da je na glavi bilo bi i vode na sve strane i mesanje vode sa uljem i beli dim na auspuhu
...
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Comment
-
-
Jedno glupo pitanje sa moje strane...
kako zameniti glavu na motoru, da se pri tom ta druga, koja je inace polovna, ne ravna? Hocu da izbegnem ravnanje glave, jer cu onda da povecam komresiju, a posto treba da ide turbo, a turbo ne voli povecane kompresije...dakle kako?
My crew is all fired up
Y'all better just wise up
Comment
-
Comment