bregasta 270´

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    bregasta 270´

    mogu da nabavim doticnu (komplet) povoljno (veoma povoljno ) pa razmisljam da li mi se isplati? sta treba da se uradi poslije ugradnje da bi sve radilo kako treba? ili je dovoljan "plug & play"? hocu da kazem - sta povlaci za sobom takva modifikacija, da budem precizniji.
    (u pitanju je vec spominjani rover 200 1.4 16V 103KS)

    P.S. kako se takva bregasta ponasa u gradskoj voznji i uopste normalnoj eksploataciji?

    hvala za sve odgovore / savjete
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Ufff...kako radi. Zavisi, od auta do auta ali generalno stvari stoje ovako:

    Bregaste sa duzim otvaranjem ventila generalno daju vecu snagu, ali tek u kombinaciji sa dobro prilagojenim sistemom isporuke goriva. Sama bregasta bez dosta vise goriva, nece lepo da radi. Dalje, mnogo je bitniji lift odnosno podizanje, nego trajanje bregaste. vecim preklapanjem dolazi do zbunjivanja ECU-a preklapanjem faza u****/izduva, cime nastaje mnogo vise oscilacija vakuuma na usisu, te se kao posledica javlja nemiran rad na leru. Auto bi trebalo da izgubi na snazi na nizim obrtajima, a dobije na vecim, odnosno krive snage/obrtnog momenta se sele na nesto vise obrtaje.

    U principu, takva modifikacija zahteva (da bi to radilo kako treba) dodavanje goriva i malo pojasnjenje novih parametara na "leru" ECU-u. Znaci, remapiranje kompjutera ili piggyback. Posledice? Ako je razlika u trajanju BAS velika, auto ce na velikim obrtajima raditi sa siromasnom smesom...svi znamo gde to vodi

    Ako bregaste imaju i povecan lift, odnosno dizanje, a motor ima hidropotiskivace ventila, to nece ici zajedno. Na hidropodizace moze ici vece "trajanje" bregaste ali ne i vece podizanje, dok na standardne mehanicke podizace moze oboje. Takodje mora se voditi racuna i o distanci izmedju ventila i klipova u TDC, da ne bi bilo krsa i loma.

    Ima tu jos doooosta filozofije, ali otprilike to je to u kratkim crtama.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • mirdza
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2005
      • 2437
      • Katowice (PL) / Banja Luka
      • AGP / W126

      #3
      bregasta je piper 270 i namijenjena je za taj motor. inace je u njemu 225 i hidropodizaci. ta bregasta jos ide u paru sa hidropodizcima dok piper 290 mora sa mehanickim. sto se tice ECU - roverov MEMS je idiot-otporan ne moze da se programira! tako da mora piggy (konkretno mogu da stavim SMT-6, znam da dobro radi sa njim).
      ubrizgivaci i pumpa ce da izdrze sigurno
      aha, peak je trenutno na 6000 a iz onoga sto sam saznao preselio bi se na 6500 (pri 290 je na 6750) pa bi trebalo nekako da radi...
      mene zanima koliko to ima smisla u "gradskom" autu?
      hvala za odgovore!
      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Pa i nema nekog smisla. Kao sto rekoh, kompletna kriva snage se seli na vise obrtaje, i mnogo je "strmija" nego pre, odnosno nemas ravnu liniju rasporedjenu preko odredjenog polja obrtaja, vec krivu koja se strmo penje sa peak-om na visokim obrtajima, kad opet pocinje rapidno da opada.

        U prevodu, auto ti je mrtav na nizim obrtajima.

        Sa 225 na 270 je OGROMNA razlika, tako da ni za pumpu ni brizgaljke nisam toliko siguran, ali ako kazes da je OK, onda OK...Sto se tice ECU-a...sretno. Ne znam samo GDE ces i sa kojim parametrima da ga programiras, odnosno piggyback? Jedino ako ne mislis da to radis napamet?
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • mirdza
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2005
          • 2437
          • Katowice (PL) / Banja Luka
          • AGP / W126

          #5
          e, ovako
          sto se tice pumpe i ubrizgivaca - trebali bi da rade! taj motor je isti u verzijama 1.4 (103KS) , 1.6 (111KS) i 1.8 (125KS, odnosno 145KS sa promjenjivom geometrijom bregastih). svi imaju isti "hardware" a razlikuju se samo provrtom i hodom klipa. drugim rijecima - potencijal je dovoljan.
          sto se tice bregaste - 225 je u svim modelima. fazon je 1.8 VVC (145KS odnosno 160KS kod MG). on radi sa cetiri bregaste. nisu koristili varijabilno vodjenje u stilu honde nego su sami iskombinovali sistem duplih bregastih koje rade u zavisnosti od obrtaja. "spora" je 225 a brza 290 (ili cak 292, ne sjecam se bas).
          sto se tice podesavanja - imam lika koji bi mi to uradio, nije problem.

          a sad, vratimo se srzi pitanja...

          hvala za sve odgovore 206 ali ja i dalje nisam nista saznao...
          mozda nisam bio precizan na pocetku pa da malo preformulisem PITANJE.
          sta ugradjivanje 270 povlaci za sobom? u smislu - da li treba da radim siceve i uopste glavu, da li se bregasta podesava drugacije nego obicna, sta sa paljenjem (ugao, jaca varnica), da li izduv moze da ostane ili treba da se radi (tu doduse imam 4-2-1, i izduv sa povecanim protokom - 56mm do srednjeg lonca i dalje 50mm) i sl.
          hvala jos jednom

          P.S. koliko bih mogao da dobijem sa svim tim ili eventualno sa samim bregastim? ne zelim da se trznem u sve to i da na kraju dobijem 2-3KS na obrtajima oko 7000...
          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

          Comment

          Working...
          X