Koje bregaste da stavim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miljan bl
    CBC Član
    • 19.02.2006
    • 31
    • Banja Luka

    Koje bregaste da stavim

    Potrebna mi je preporuka nekoga ko se razumije u bregaste, koliki lift, koliko stepeni, trajanje i slicno. Vjerujem da cu na ovom forumu naci strucnjaka koji ce mi dati konkretan odgovor. Radi se o automobilu trabant u kom je trenutno motor iz audija S2. znaci u pitanju je 5 cilindricni audijev motor, 2200 ccm, turbo, fabricki 220ks. Posto godinama sakupljam razne dijelove od tog motora sakupio sam nekoliko razlicitih vrsta bregastih osovina. ispod se nalazi tabela u kojoj su napisane specifikacije bregastih.

    motor code intake exhaust
    open close duration lift open close duration lift
    NM 0 atdc 32 abdc 212 9.6 35 bbdc 1 atdc 212 9.6 2.0 atmosferac 156 ks
    7A 6 btdc 38 abdc 224 9.6 42 bbdc 3 btdc 213 10.5 2.3 atmosferac 170 ks
    3B 3 atdc 25 abdc 202 8.3 42 bbdc 9 btdc 213 8.6 2.2 turbo 220 ks
    ABY 3 atdc 25 abdc 202 8.3 42 bbdc 9 btdc 213 8.6 2.2 turbo 230 ks
    AAN 3 atdc 25 abdc 202 8.3 42 bbdc 9 btdc 213 8.6 2.2 turbo 230 ks
    ADU 13 atdc 35 abdc 202 8.3 24 bbdc 1 atdc 205 9.6 2.2 turbo porsche 315ks


    motor code na mom autu je 3b, a bregaste su trenutno int 3b i exc 7a. posjedujem bregaste od motor code NM, 7A, 3B i AAN. volio bi pametan savjet od nekoga ko se razumije u bregaste da mi preporuci sta da stavim. Hvala...
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: Koje bregaste da stavim

    Moraš prvo precizno definisati namenu/karakteristike agregata koje želiš da postigneš,a zatim da definišeš i sve ostale bitne detalje koji mogu uticati na pravilan izbor bregastih vratila,pa tek tada da ih biraš.
    Neki od bitnih detalja su: vrsta i način napajanja gorivom i vazduhom,vrsta i način proizvodnje i regulacije visokog napona,stepen sabijanja,oblik komore za sagorevanje kao i oblik čela klipa,veličina i oblik usisnih i izduvnih kanala,plenum i leptir gasa na usisu kao i izduvni kolektor-vrsta,tip,veličina, veličina i broj ventila kao i sedišta ventila, kapacitet rashladnog sistema, ....
    Svaki element motornog sklopa treba da bude u skladu sa ostalima i to je uslov za dobar produkat.
    Naravno,ja sam malo zakomplikovao,ali se princip vidi.
    Naravno da nećeš pogrešiti ni ako budeš birao principom probe svih kombinacija uz upotrebu štoperice. Ili samo subjektivnim utiskom,tvoj je izbor.

    Meni se dopadaju ove 7A ali treba proveriti da li treba praviti još neke izmene na glavi i usisnom i izduvnom kolektoru.Ograničenje u protoku kanala i sedišta ventila mogu biti prepreka postizanju boljih performansi upotrebom drugačijeg bregastog vratila.

    Comment

    • miljan bl
      CBC Član
      • 19.02.2006
      • 31
      • Banja Luka

      #3
      Re: Koje bregaste da stavim

      izbor bregastih je zaista komplikovano za mene. savladao sam mnogo toga, ali u bregaste se ne razumijem nikako. jos nisam upoznao nekga ko bi mi to detaljno obrazlozio...

      auto planiram koristiti iskljucivo za drag, kasnije mozda i za brdo... bitno mi je da ima sto vise konjskih snaga. od dodatnog tuninga auto ima chip na 260ks i n2o koji planiram podesini na oko 150 ks. malo sam razgledao po audi forumima i nasao sam dosta primjera gdije ljudi stavljaju bregaste od atmosferca na turba. kazu da samom promjenom izduvne bregaste na standardnom motoru, auto dobija oko 5ks na visokim obrtajima, a niski i srednji ostaju isti. nije mnogo, ali za trke opet znacajno. opet ako se stave obe 7A bregaste auto gubi snagu u niskim i srednjim, a u visokim dobija recimo 8ks. onda onaj adu motor kog je tunirao porsche kazu da ima 10 pomjerenu usisnu bregastu. svi ti podatci iskreno zbunjuju me. zbog toga trazim pomoc, kako bi odlucio sta od toga da stavim na auto. znam da necu dobiti mnogo, ali valjda ce pomoci, makar malo.

      Comment

      • Stratos
        CBC Senator XXL
        • 10.09.2008
        • 2594
        • Novi Sad

        #4
        Re: Koje bregaste da stavim

        izbor bregastih je zaista komplikovano za mene. savladao sam mnogo toga, ali u bregaste se ne razumijem nikako. jos nisam upoznao nekga ko bi mi to detaljno obrazlozio...
        Izbor bregastih i jeste komplikovan. Postoji jedna cela inženjerska grana koja se bavi optimizacijom punjenja cilindara SUS motora svežom smešom.
        Možda će ti biti najlakše da dođeš do rezultata tako što bi video šta su drugi radili u tvom slučaju.

        Comment

        • ragazzoni
          CBC Senator XXL
          • 24.02.2009
          • 774
          • Obrenovac i okolina
          • Opel Omega 2.0i-16v

          #5
          Re: Koje bregaste da stavim

          Generalno i ugrubo, turbo bregaste su sa većim stepenom otvaranja i zatvaranja i nešto TUPLJE te drže duže otvorene ventile, a samim tim i mogućnost da turbina rashladi i nadoknadi punjenje i stepen sabijanja, zbog većeg preklopa otvaranja-KVEROVANJA ventila. Efekat motornog kočenja nešto slabiji, ako je dobro ukomponovana, popeglaće neke RUPE u snazi ili ti momentu (snaga se ne meri već je izvedena velčina Mo=9550 P/N) ako se ne varam, iskreno maksimalni pik snage ti ništa ne znači koliko ti znači da motor ima povoljan moment do maksimuma. Na kraju protok smeše i dizajn ventila trebalo bi da prate i bregaste kao i visine i oblike bregova koje diktiraju hodove ventila, kao što reče STRATOS čitava jedna grana se bavi ovim problemom. U svakom slučaju srećno, i moraćeš da eksperimentišeš. O oprugama, vođicama i sl., nekom drugom prilikom
          ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
          Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

          Comment

          • Yugo45
            CBC Član
            • 16.01.2012
            • 59
            • Macedonia

            #6
            Odg: Koje bregaste da stavim

            Na turbo motor kada klip dodje u donjoj mrtvoj tacki cilindar je vec pun,ima ceo pritisak koji je turbo stvorio,dok kod atmosferskog motora nije tako.Vakum koji klip stvara kretnjom prema dole stvara povlacenje vazduha .E sada kada klip dodje u DMT ta struja (pritisak) vazduha( u usisnoj grani ) je jos uvek jaca od sada vec pritiska koji pocinje da se stvara kretanjem kilpa prema gore (sabijanje) sta znaci da se moze dozvoliti da usisni ventil ostane jos malo otvoren iako klip vec pocinje takt sabijanja.To je po meni razlika izmedju atm i turbo bregasta .

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Odg: Koje bregaste da stavim

              Tačno, kod turbo motora preklapanje je manje.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              Working...
              X