Može li neko da odgovori da li se manja potrošnja goriva postiže nešto ranijim ili kasnijim paljenjem.Neko će reći optimanim,fabričkim vrednostima na stroboskopu,ali pošto nisam u mogućnosti,ovako,peške mislim na statičko podešavanje paljenja.
Meni logično zvuči da nešto kasnije paljenje daje veću iskoristivost jer je smeša vazduha i benzina u trenutku bacanja varnice više sabijena,a što veća kompresija motora veća iskoristivost goriva.
U pitanju je klasičan motor,fiat 126 bis,sa razvodnikom,statički ugao pretpaljenja je 10 stepeni ispred GMT
Naravno u pitanju je manja korekcija od 2,3 stepena,pa da neko da odgovor koji pravac,čini mi se da mi sa malo ranijim paljenjem više troši,a nisam siguran da je to u pitanju jer mi je crkla skoro nova jedna bosch svećica,koje sam zamenio...
Znam da je pisano na više mesta,al odgovori su preopširni i piani u stilu od kulina bana...meni treba kratko jasno argumentovano
mislim da će i drugima odgovor na moje pitanje koristiti....
evo slike,remenica na radilici se okreće u desno,više desno je na bloku oznaka za GMT
Meni logično zvuči da nešto kasnije paljenje daje veću iskoristivost jer je smeša vazduha i benzina u trenutku bacanja varnice više sabijena,a što veća kompresija motora veća iskoristivost goriva.
U pitanju je klasičan motor,fiat 126 bis,sa razvodnikom,statički ugao pretpaljenja je 10 stepeni ispred GMT
Naravno u pitanju je manja korekcija od 2,3 stepena,pa da neko da odgovor koji pravac,čini mi se da mi sa malo ranijim paljenjem više troši,a nisam siguran da je to u pitanju jer mi je crkla skoro nova jedna bosch svećica,koje sam zamenio...
Znam da je pisano na više mesta,al odgovori su preopširni i piani u stilu od kulina bana...meni treba kratko jasno argumentovano
mislim da će i drugima odgovor na moje pitanje koristiti....
evo slike,remenica na radilici se okreće u desno,više desno je na bloku oznaka za GMT

Comment