Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristina990
    Banovan
    • 13.04.2009
    • 1066
    • Srbija

    Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

    Može li neko da odgovori da li se manja potrošnja goriva postiže nešto ranijim ili kasnijim paljenjem.Neko će reći optimanim,fabričkim vrednostima na stroboskopu,ali pošto nisam u mogućnosti,ovako,peške mislim na statičko podešavanje paljenja.
    Meni logično zvuči da nešto kasnije paljenje daje veću iskoristivost jer je smeša vazduha i benzina u trenutku bacanja varnice više sabijena,a što veća kompresija motora veća iskoristivost goriva.
    U pitanju je klasičan motor,fiat 126 bis,sa razvodnikom,statički ugao pretpaljenja je 10 stepeni ispred GMT
    Naravno u pitanju je manja korekcija od 2,3 stepena,pa da neko da odgovor koji pravac,čini mi se da mi sa malo ranijim paljenjem više troši,a nisam siguran da je to u pitanju jer mi je crkla skoro nova jedna bosch svećica,koje sam zamenio...
    Znam da je pisano na više mesta,al odgovori su preopširni i piani u stilu od kulina bana...meni treba kratko jasno argumentovano
    mislim da će i drugima odgovor na moje pitanje koristiti....
    evo slike,remenica na radilici se okreće u desno,više desno je na bloku oznaka za GMT
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

    Nema mogućnosti da se odgovori kratko i jasno, da može ne bi postajao promenljivi usis, promenljive bregaste i i sto čuda što su izmislili da bi pomirili u jednom motoru dva motora, onaj za laganu vožnju i niske obrtaje i onaj za kad treba obrtaja i snage...
    Smeša nije bitno koliko će se lako paliti koliko je bitno kad će dostići pun pritisak eksplozije.
    Ciljanje toga sigurno nije zamišljeno da se dogodi kad klip ode dole i zato postoji to pretpaljenje koje nije statičko iz razloga da bi postigli najbolji rezultat u svim uslovima vožnje.

    Sad ko misli da je pametniji od fabrike i da je rešio njihovu nedoumicu može štelbati kako god misli da treba ali i u tom slučaju uvek je bolje ranije koliko se može da ne detonira. Tu ima malo rezerve pošto fabrika zbog sigurnost nikad neide na maksimum.

    Dobitak za uštedu verujem da je tričav a dobitak na snazi može biti manji ili veći ali opet to niej vredno rizika da se kvari motor.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • kristina990
      Banovan
      • 13.04.2009
      • 1066
      • Srbija

      #3
      Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

      slažem se s tobom,fabrika što je konstruisala i napravila je optimum i naj u svakom pogledu,
      zapravo ja nisam dovoljno jasno postavio pitanje,trenutak bacanja varnice,optimalan ,je konstrukcijski određen,ja sam mislio na malu korekciju uzimajući u obzir na starost razvodnika i moguće njegovo odstupanje u radu,odnosno korekciju razvodnika koji možda ne baca varnicu kad radi u pravom trenutku
      jasno mi je da je stroboskop rešenje po fabričkim parametrima,ali ovako peške mi treba informacija-da li auto više troši ako je ranije paljenje?

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

        na wikiju kazu unapred.ne kazu koliko stepeni. nesto bolja ekonomicnost,stetniji izduvni gasovi, i vece sanse da strada motor. Fuel saving device wiki .
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

          Ja bih rekao, da si pogrešno formulisao pitanje. Potrošnja goriva, više je uslovljenja, koliko gaziš papučicu gasa. Ipak, ima dosta veze sa tačkom palenja, jer kasnijim palenjem, motor gubi na snazi. Ekspanzija, umesto na klip, usmerava se prema izduvu, jer je tamo manji otpor. I suviše ranim palenjem, dobijemo efekat kočenja motora. U oba slučaja, moramo jače pritiskati papučicu gasa, da bi izvukli istu snagu i ubrzanje, kao kod dobro podešenog motora (smeša, gas i TP). Uostalom, sve ti je to poznato, ali. kao što si rekao, za nekog manje iskusnog.

          Neovisno o podešenosti strobo lampom, doterivao sam "na uvo", motore o kojima govorimo, tako da se lepo vrte, mirno i primaju gas (turiranjem). Nakon probne vožnje, po potrebi još nešto doterati: razvodnik i karburator.

          Ako se radi o razvodniku sa platinskom dugmadi i kondenzatorom, podešavanje je još lakše, jer je potrebna samo ispitna lampica (tinjalica). U početku, 126 je imao takav razvodnik, a znam, da su mnogi, sa elektronskog palenja, vraćali na taj stari "dobri" sistem.

          Zaključak: optimalno podešen i održavan motor = ušteda goriva. Živaca, pogotovo!

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

            Originally posted by kristina990 View Post
            slažem se s tobom,fabrika što je konstruisala i napravila je optimum i naj u svakom pogledu,
            zapravo ja nisam dovoljno jasno postavio pitanje,trenutak bacanja varnice,optimalan ,je konstrukcijski određen,ja sam mislio na malu korekciju uzimajući u obzir na starost razvodnika i moguće njegovo odstupanje u radu,odnosno korekciju razvodnika koji možda ne baca varnicu kad radi u pravom trenutku
            Opet nisi u pravu, fabrika neradi najbolje za tebe nego za nju pa je sve u "safe" modu a to nije ni ekonomično ni maksimalno.

            Kod istrošenosti razvodnika ne pomaže strobskop jer će da šeta pod opterećenjem, pomaže da se stavi u "sredinu", više pomaže merenje ugla otvorenosti platina, to je najveći problem kod potrošenog razvodnika, ti namestiš po propisu zazor platina ali kad radi to je deseta stvar što se lepo vidi ako imaš čime da gledaš ugao platina. Svaki normalniji stroboskop ima tu opciju.

            Ako zezneš zazor na platinama pomeriš tačku paljenja tako da teško može da se namesti baš precizno na uvo

            Uzmeš lampicu i namestiš paljenje, osovina razvodnika ima lufta i ranije otvori platine i ode tvoje podešavanje pod most.. Što više obrtaja "luft" sve više dolazi do izražaja.

            Spas za potrošnju, sve ispravno
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • nina996
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2009
              • 324
              • leskovac

              #7
              Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

              Kazimi kako znas bez stroboskopa gde ti se nalazi paljenje u radu -kasno ili rano i kako ces ga pomeriti recimo za 2stepena onako na uvo.
              Pirke

              Comment

              • kristina990
                Banovan
                • 13.04.2009
                • 1066
                • Srbija

                #8
                Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

                mislim na statično podešavanje kad je motor ugašen,ne radim na uvo,a ugao zatvaranja platina podesim sa iskrinim automerom 02

                Comment

                • nina996
                  CBC Senator XXL
                  • 20.03.2009
                  • 324
                  • leskovac

                  #9
                  Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

                  To sto mislis da uradis ne pije vodu svaki razvodnik ima lufta i nema sanse da se uradi tacno.,nasteluj to na uvo gde najbolje pali i mirno radi i vozi
                  Pirke

                  Comment

                  • kristina990
                    Banovan
                    • 13.04.2009
                    • 1066
                    • Srbija

                    #10
                    Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

                    utisci su sledeći kad sam stavio malo ranije paljenje imam osećaj da je motor za nijansu ,nijansicu,žustriji,vratio sam po defaultu na tačno 10 stepeni,čini mi se da je motor za nijansu tiše i nekako finije radi,na ranijem paljenju ima malo brži rad u leru ali grublji...a pali podjednako dobro u oba položaja,tako da sam odlučio da ostane po defaultu...

                    Comment

                    • MaliRadojica
                      CBC Član
                      • 06.03.2009
                      • 95
                      • Beograd

                      #11
                      Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

                      Ugao pretpaljenja zavisi u dobroj (najvećoj) meri od oktanske vrednosti benzina. Veći oktanski broj dozvoljava veće pretpaljenje.
                      Ukoliko se dobro sećam, Fiat 126 bi trebalo da radi na Super 98 oktanskom benzinu.
                      Sada u njega sipaš 95-oktanski, koji u stvari u Srbiji nema ni 90 oktana.
                      Dakle, ne bi trebao (ili trebala?) da povećavaš ugao pretpaljenja.
                      Jedino ako voziš na plin, moglo bi se povećati za cca 2 stepena (plin ima veći oktanski broj).

                      Comment

                      • stevak
                        CBC Senator XXL
                        • 31.05.2009
                        • 1215
                        • Zemun
                        • Saab 9000 cs 2.0T

                        #12
                        Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

                        Originally posted by Dora View Post
                        Spas za potrošnju, sve ispravno
                        I gašenje nizbrdo
                        ex SAABotražitelj

                        Comment

                        • Yugo45
                          CBC Član
                          • 16.01.2012
                          • 59
                          • Macedonia

                          #13
                          Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

                          Ja bih pokusao smanjiti potrosnju sa malo manjim diznama ,a ako se auto vozi samo u grad izbacio bih neke nepotrebne tezine ,kao rez.guma pa neki alat ako ima .I mozda pogonskim gumama sa vecim obemom

                          Comment

                          • MaliRadojica
                            CBC Član
                            • 06.03.2009
                            • 95
                            • Beograd

                            #14
                            Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

                            Ako hoćeš da baš eksperimentišeš, povećaj za nijansu zazor na ventilima.
                            Dobićeš veću iskorišćenost na niskim obrtajima, a manju na visokim.
                            Onda možeš da voziš "penzos" stilom i da uštediš.
                            Samo što ti tada pržulin neće hteti preko 80 km/h i dimiće na dodavanje gasa...

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              #15
                              Odg: Manja potrošnja goriva- ranije ili kasnije paljenje?

                              Originally posted by kristina990 View Post
                              ... ugao zatvaranja platina podesim sa iskrinim automerom 02
                              Samo, nemoj podešavati cimanjem napred-nazad, nego polako napred i u momentu bacanja varnice - stani, fiksiraj i proveri ponovo. Kod starih (istrošenih) razvodnika, nakon pritezanja, može doći do većeg odstupanja.

                              Ako su platinska dugmad pohabana, obavezno zameni i podesi propisani zazor. To isto i u slučaju da koristiš stare.

                              Inače, koliko se sećam, predpalenje za MB90 bilo je oko 5 stepeni pre GMT, a za MB95 oko 10 stepeni. Obično je to bilo kao na tvojoj slici oko 7 stepeni, kad je najmirniji rad na leru i dobro prihvatao gas.

                              Bitan je i izbor svećica, a posebno sređen i podešen karburator.

                              Izvini, vidim, da ti je sve poznato, ali da te podsetim.

                              P.S. Probaj, da skineš razvodnik i pomeriš za koji zubac! Ponekad i ta fora pomogne.

                              Comment

                              Working...
                              X