4-2-1 u keca sa obicnim karbom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dekideki
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1914
    • Beograd

    4-2-1 u keca sa obicnim karbom

    pretrazio sam vec sve postove koji pominju 4-2-1, ali molim za konkretan odgovor na sledece pitanje.
    elem, imam jeftinu kombinaciju da obicnu granu 4-1 zamenim sa 4-2. naravno, extra trosak je ostatak (2-1) koje moram da menjam i prednji lonac kome je vec polako vreme za menjanje, ali ne pricamo o trosku.

    sta dobijam konkretno? pretpostavljam da je neko vec imao iskustva, pa je skapirao razliku. da li znacajnije utice na rad motora, potrosnju, snagu itd. ILI je razlika zanemarljiva?

    P. S. : ne nameravam da idem i na dvogrli Weber, malo sam se patio sa njim kod ujakovog jugica...
    P. S. 2 : vozim na LPG
    .
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Evo bas sad gledam u SAM-u iz 84 godine ima test motora Z 101 meren na motornoj kocnici gde je vrseneno podizanje snage menjanjem karburatora i kombinacije cevi cevi 4-1 i 4-2-1.
    Ne verovatno koliko je snage dobio promenom samo tih cevi.
    U kombinaciji sa istim karburatorima a razlicitim cevima dobio je povecanje snage od cak 3,5- 4KW. Nije za bacati kad se vec menja
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Danilo
      CBC Senator XXL
      • 02.10.2004
      • 908
      • Beograd, Dorcol

      #3
      www.danilo1.50megs.com/SAM
      www.blindmanmotorsport.com

      Comment

      • dekideki
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2005
        • 1914
        • Beograd

        #4
        sjajan clanak, sve crno na belo...
        ljudi HVALA, sta jos dodati?

        sta dodati? procitati tekst is SAMa pa poceti sa plakanjem...
        dodacu 4-2-1 to je i bio cilj (dobitak od cca 4kW)... ALI! ostatak teksta je toliko primamljiv da cu da svisnem

        - imam (nazalost) IPM 32 MGV 10 sa glavnom diznom 1.17 i sa 21mm difuzorom. (37 hebenih kilovata a NE kako pise u saobracajnoj 40kW) grrrr
        - svi novi karbovi su IPM 32 MGV 12 sa 1.15 i sa 22mm
        - GDE DA NADJEM stari IPM 32 MGV 1 sa 1.25 i sa 24mm?

        ili da se ipak patim sa dvogrlim weberom (mogu da ga dobijem za dz), moj ujak se napatio do dzadza sa njim i na kraju SVE sa usisnom granom zamenio za IPM 32 MGV 12?

        ne valja kad covek sredi kola, onda sam krene da izmislja sta bi dalje mogao da radi... ne zamerite
        .

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          dvogrli Weber ako se ja pitam.
          a zasto da se patis, u cemu je problem ?

          karburatori su prilicno jednostavne sprave, lako se proveravaju i podesavaju, generalni remont moze u kucnoj radionici da se uradi, moze da se podesava po zelji odnos dizni vazduha i benzina za svako grlo posebno, Webervoi su i inace kvalitetni proizvodi.

          taj clanak u SAMu se odnosi pre svega na ono sto je nekada radjeno u originalu u Italiji sa tim motorom, i na delove koji su se (onda) prodavali u Italiji maltene na svakoj trafici.

          takav auto kao sto je opisan u SAMu se i serijski proizvodio jedno vreme krajem 70tih u Zastavi, model Mediteran.
          imao je zatamnjena stakla, bolja sedista, i uopste model koji nije potpuno klot kao vecina Zastavi onda i sada.

          ako imas izvor delova, ne vidim prepreku da se uradi taj posao.
          e sad, koliko je lako naci te delove i uopste original novi Weber karburator nemam pojma.
          ili eventualno neki remontovan mada je tesko verovati da je takvih jos ostalo u ispravnom stanju posle toliko godina.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #6
            Originally posted by dekideki
            sjajan clanak, sve crno na belo...
            ljudi HVALA, sta jos dodati?

            sta dodati? procitati tekst is SAMa pa poceti sa plakanjem...
            dodacu 4-2-1 to je i bio cilj (dobitak od cca 4kW)... ALI! ostatak teksta je toliko primamljiv da cu da svisnem

            - imam (nazalost) IPM 32 MGV 10 sa glavnom diznom 1.17 i sa 21mm difuzorom. (37 hebenih kilovata a NE kako pise u saobracajnoj 40kW) grrrr
            - svi novi karbovi su IPM 32 MGV 12 sa 1.15 i sa 22mm
            - GDE DA NADJEM stari IPM 32 MGV 1 sa 1.25 i sa 24mm?

            ili da se ipak patim sa dvogrlim weberom (mogu da ga dobijem za dz), moj ujak se napatio do dzadza sa njim i na kraju SVE sa usisnom granom zamenio za IPM 32 MGV 12?

            ne valja kad covek sredi kola, onda sam krene da izmislja sta bi dalje mogao da radi... ne zamerite
            A sto ne das da ti se naprave dizne po zelji i meri? Znam coveka, po struci precizni mehanicar, radio na ziroskopima u "Teloptiku" 20+ godina, ima sopstvenu CNC masinu kod kuce, koji je prijatelju uradio set dizni 19-31 mm, sve po 1 mm nagore (ili tako nekako, ne secam se vise). Trebalo drugaru za Golf 2 sa 1,6 i dvogrlim karbom.

            Ako ti treba, dacu ti njegov telefon, pa popricaj sa njim, ali bi bilo dobro da znas makar orijenatciono po tri vrednosti za prvo i drugo grlo, da ne pravis sada citav set.

            Pozdrav,
            DVV
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • DejanV
              CBC Senator XXL
              • 19.07.2005
              • 682
              • Beograd

              #7
              Originally posted by brick
              ... ako imas izvor delova, ne vidim prepreku da se uradi taj posao.
              e sad, koliko je lako naci te delove i uopste original novi Weber karburator nemam pojma.
              ili eventualno neki remontovan mada je tesko verovati da je takvih jos ostalo u ispravnom stanju posle toliko godina.
              Nije uopste lako. Medjutim, zato postoji ovaj forum, da bih ja sada mogao da kazem da znam gde postoji jedan originalni Weber u extra dobrom stanju. A to znam jer sam ga ja koristio. Pa kada je skinut, lepo je opran, podesen i lagerovan.

              Dakle, ja sada kazem da postoji jedan originalni Weber u extra dobrom stanju, na istom onom telefonu koji sam zacetniku teme dao, karburator servis "Aleksandar".

              Obrni i pitaj.

              Pozdrav,
              DVV
              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

              Comment

              • dekideki
                CBC Senator XXL
                • 26.07.2005
                • 1914
                • Beograd

                #8
                hvala brick, tvoje sugestije uvek imaju posebnu, vecu tezinu...

                da budem precizan: dvogrli weber koji sam pomenuo je iz Yuga 60 mog ujaka, koji je digao ruke od pokusavanja da nasteluje stvar jer mu je du.. pomerao i zatim zamenio duplu usisnu i sam weber sa IPM-om. On se inace napatio sa:
                - automatskim saugom koji se tripovao bez objasnjenja (tri servisa ga gledala svi ga (kao) nameste i - cvrc). elem, nece da se ukljuci, nece posle da se iskljuci, itd. ne kapiram uopste kako njemu saug funkcionise (znam kako se pali, ali kako u stvarnosti funkcionise, nemam pojma).
                - potrosnjom (koja je, da budem iskren, mozda uzrokovana problemom sa saugom) koja je isla ne ispod 12-13l benzina (kod Yuga koji je kao pero).
                INACE, kad radi, tesko je bilo krenuti a da se ne "potpises"

                tako da... tripujem da se iscimam i nadjem taj IPM 32 MGV 1 iz nekog prastarog tristaca ili keca, pa necu menjati usisnu granu. znam da na papiru weber hebe kevu u svakom pogledu, ali zezanje s njim cu ostaviti ipak za prolece...
                .

                Comment

                • dekideki
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1914
                  • Beograd

                  #9
                  eeeeeej imenjace

                  hvala na sugestiji. imam telefon, ali si me pretekao s porukom. ako ovaj moj ne proradi, odnecu ga Aleksandru ako covek radi zamenu uz doplatu.
                  vidis vidis ne bi bilo losa ideja...
                  .

                  Comment

                  • DejanV
                    CBC Senator XXL
                    • 19.07.2005
                    • 682
                    • Beograd

                    #10
                    Edit ne citirati post tik iznad::killaz

                    Ama, sto se zamajavas, otidi kod coveka bilo kako. Taj zna karbove u dusu, ima da ti ga podesi kako hoces. I nije nerazuman sa cenama.

                    Pozdrav,
                    DVV
                    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                    Comment

                    • Danilo
                      CBC Senator XXL
                      • 02.10.2004
                      • 908
                      • Beograd, Dorcol

                      #11
                      A zasto ne bi uzeo karburator sa, recimo, Fiat Tipa, na 1.6 kao kod mene na fiatu je rucni sauh i mehanicko drug grlo, posle 15 godina eksploatacije i 136k km karb. jos uvek radi perfektno. U jednom karb. servisu sam ga nedavno video polovnog za 40 eura, s tim sto bi ga lik prethodno servisirao i nastelovao.
                      www.blindmanmotorsport.com

                      Comment

                      • dekideki
                        CBC Senator XXL
                        • 26.07.2005
                        • 1914
                        • Beograd

                        #12
                        auh
                        zvuci primamljivo...

                        aj pogledacu na net koji je to karb... a kako da ga "ubudzim", s oprostenjem?
                        prvo sto mi pada na pamet 40+servis (recimo 20 u najboljem slucaju)+ usisna grana (koja? - xxevra). jos malo pa da usvojim brick-ovu filozofiju sto se hebes sa starom zastavom, kupi polovan ceo motor, neki nov model!

                        hvala ti

                        P. S. Crkni dekideki, sirotinjo! (shmrc) mozda cu ipak da odvalim starog tristaca za jednogrli 24mm, mozda mi je to NAJMANJE BUDZENJE...
                        P. S. 2. A ako stavim dvogrli, zaboravih na fakat da imam neminovan trosak prepravljanja zavrsetka gasa... rasprsivac, dva creva, podesavanje... UH
                        .

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #13
                          ako stavis taj IPM sa 24mm difuzorom mozes izgubiti na nizim obrtajima, ali samo na benzinu. Verujem da uglavnom vozis na gas i onda neces imati nikakvo poboljsanje sa tim karbom.
                          Zato dvogrli!


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • dekideki
                            CBC Senator XXL
                            • 26.07.2005
                            • 1914
                            • Beograd

                            #14
                            urose, hvala!

                            poklonu se u zube ne gleda ali... da te pitam:

                            ovo iz iskustva, ili?

                            poz.
                            .

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #15
                              Vise teorija, ali ima malo i iskustva...
                              Mali difuzor daje vecu brzinu gasova na nizim obrtajima (pa bolju atomizaciju) ali ogranicava protok na visim... Veci difuzor daje veci protok na visim pa bolje performanse, ali je manja brzina na nizim i losije rasprsivanje goriva.
                              T osve nema veze na plinu jer se ne koristi taj difuzor... Ups, da nemas diznu u karbu? Onda ne znam kako to ide... da li se stavljaju razne dizne nevezano za precnik difuzora ... Ako imas mikser onda nem nikakve veze sa difuzorom u karbu.
                              Dvogrli. Imas jedan mali difuzor za nize obrtaje, a dva mala (gledaj ih kao jedan veliki) na visim obrtajima ( na vecem gasu kog mehanickih karbova). Dobre osobine velikog i malog difuzora sabrane na jednom motoru.


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X