Zima i MOTUL 300V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DELracing
    CBC Veteran
    • 08.04.2005
    • 127
    • BGD

    Zima i MOTUL 300V

    Pitanje je upuceno ljudima koji koriste motul ulja.

    Dosta sam analizirao koje bi ulje bilo najbolje za moj motor i dosao sam do zakljucka da je 300V najbolje(svaka cast), ali ne zbog svih reci hvale nego zbog cinjenice da sam se dvoumio izmedju 5-30(Ford) i 0-40(5-40) ulja i da sam zakljucio da 300v 5-30 ima prednosti oba. Ima manji viskozitet cime bi se poboljsao protok(hladjenje?) I naravno time zadovoljava fordov viskozitet za koji je motor i napravljen, a isto tako ima izuzetno viskok HTHS sto bi opet znacilo da pruza zastitu kao SAE 40 ako ne i vise.

    Zanima me da li je neko razmisljao kakvu zastitu pruzaju 300V uja pri hladnom startu jer su to pre svega trkacka ulja koja nisu ni dizajnirana da se brinu o hladnom startu, a kamoli niskim temperaturama. Ono sto ide u prilog tome je da im POUR POINT nije preterano nizak. Recimo da bi 300V 0-20 ulje bilo najbolja varijanta za hladan start na minusu i da je definitivno najredje ali njegov PP je tek oko ?38 dok recimo dobro 0-40 ima i do ?60.
    [/quote]
    Ford Puma 1.7 16V
    Saab 9-3 1.9 TID
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    300v trkacka ulja? Prvi put cujem...

    Ulje ko i svako drugo, samo sto je mnogo bolje Salim se, sasvim lepo radi i u svim ostalim motorima osim trkackih jer je za normalne motore i pravljeno, 300v Chrono 5-40 je sasvim OK sto se tice bilo kog zahteva koje ti od ulja treba.

    E sad, imas i trkacke 15-50 varijante, to je vec druga prica.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #3
      Sad kako pocinje zima ni 0W30 ne bi bilo lose mada su uglavnom skupa ulja tog raspona viskoziteta. I 5W30 ili 5W40 je sasvim ok. Takozvana trkacka ulja su u mnogo cemu razlicita od "obicnih" i ne treba ih koristiti tek tako napamet. U motoru koji se vrti znatno brze nego obican je sve mnogo drugacije pa su zato potrebni neki drugaciji zahtevi od ulja.

      Comment

      • DELracing
        CBC Veteran
        • 08.04.2005
        • 127
        • BGD

        #4
        Cekaj, kako ovo nisu trkacka ulja kad ih svi koriste u trkama. Kod nas u sp-u i st-u koriste 300V competition, Mobil1 Racing, castrol RS i neki tvrde da koriste Valvoline(mislim da je racing)10-60. Nije to ni toliko bitno.

        Vise me zanima da li bi 0-20 bilo pravo resenje za zimu. Kako vreme tece ovaj viskozitet se sve vise koristi. U USA svi noviji automobili koriste 5-20 umesto dosadasnjeg 5-30.
        Ford Puma 1.7 16V
        Saab 9-3 1.9 TID

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          I Motul kao i Castrol i svi ostali brandovi ima trkacka, ali i normalna ulja. 300V Competition jeste trkacko ulje, i obicno je 15W-50. Ali, "obican" Motul 300V i 300V Chrono je za normalne motore, i gradacije idu 10W-40, 5W-40 itd...Ja sam 300V Chrono 10W-40 bez ikakvih problema koristio 2 godine u 206.

          0-20 je mozda dobro za zimu, ali samo za zimu. BMW koristi Mobil 1 0W-40 cele godine, meni je 10W-40 (doduse Motul je ester ulje, malo je drugacija njihova gradacija u praksi iako je na papiru ista.) zavrsavao posao bez ikakvih problema.

          Preporuka? 300V Chrono 5W-40. Ne idi ispod 40, previse retko.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • DELracing
            CBC Veteran
            • 08.04.2005
            • 127
            • BGD

            #6
            Jos uvek razmisljam izmedju E-tece 0-40 i 300V 5-40 ali imam jos dosta vremena do sledece zamene(sada je shell 5-40). Razlog nije kvalitet nego lova......

            Ali mi jako primamljivo deluje 0-20 zimi jer bi to stvarno resilo problem hladnog starta. Pogotovo sto ford preporucuje nizak viskozitet. cSt na 100 c je oko 8.5 sto nije stravicno malo u odnosu na 5-30 koji je od 9 do 10 u zavisnosti od firme.

            Steta sto nema u onim specifikacijama gustina na 0 c
            Ford Puma 1.7 16V
            Saab 9-3 1.9 TID

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Ja samo ne znam ko je uopste uvezao 0W20 i za koga u SCG. Za severne zemlje je ok ali SCG je njegova upotreba zaista ogranicena na par meseci. Ja to ulje NIKADA nisam video ni u proizvodnim programima vecine najpoznatijih proizvodjaca ulja a tek ne u prodaji ovde. Ideja za zimu nije losa posebno ako je BAS jaka zima i auto se vozi po gradu pretezno i cesto startuje.

              Comment

              • DELracing
                CBC Veteran
                • 08.04.2005
                • 127
                • BGD

                #8
                Koliko ja vidim, ima ga samo mass company u varijanti 300V, zato me i ne brine preterano gornja granica jer je ulje bog sto se tice habanja....
                Ideja mi je pala na pamet jer uglavnom vozim 5-6km pa stanem.... Pakao za motor

                U americi se odavno koriste takva ulja 5-20, 0-20...
                Ford Puma 1.7 16V
                Saab 9-3 1.9 TID

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Colorado,Alaska,Oregon,Montana, pa sigurno. Treba anlaser da pokrene nekako te njihove motore po cici zimi. Salim se malo. To je opako dobra fora za kratke relacije cak i kad nije bas neka zima. Recimo 0W30 ali je znatno skuplje nego ostale gradacije 0w40, 5W30 i slicne.

                  Comment

                  Working...
                  X