Tiristorsko paljenje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pitatore
    CBC Senator
    • 11.01.2005
    • 242
    • Beograd

    Tiristorsko paljenje

    Koje su prednosti,gde moze da se nabavi ili ko pravi tako nesto?
    Pleh Hirurgija
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Nejasan ti je izraz "tiristorsko paljenje".
    Ako mislis na "kondenzatorsko paljenje" onda ima mnogo prednosti. Posebno kod startovanja jer radi uspesno sa veoma nizim naponom (do 6 volti cak). Kad anlaser povuce struju iz 12-voltnog akumulatora a on je recimo stariji malo ili je zima itd ( u tom trenutku imas ogroman pad napona). Takodje ima prednosti pri visokim obrtajima ali ima male mane pri niskim (proste verzije). U principu, radi tako sto se puni jedan kondezator na oko 300v i naglo prazni preko primara bobine. Umesto da je to 12v ima 300v! Kondenzator okida tiristor pa utud i ime. Varnica je vece toplote uglavnom i zazor na svecicama normalno moze da bude nesto veci (i preko 1mm). Potrebni su kablovi sa boljom izolacijom ali nije uslov ako se obezbedi na drugi nacin da se ne dodiruju ili da dodiruju nesto drugo.
    Ono sto mi se cini jedan od najboljih komercijalnih produkata koje sam video (procitao) iz tudjih iskustava i preporuka je MSD 6-BTM recimo.
    Sto se pravljenja tice u kucnoj radinosti ima malih problema jer mora da se mota specificni trafo za punjenje conda na 300v (pretvarac 12 na 300v) a ostalo nije nista posebno. Naravno da postoje i druge varijante gde ne okida tiristor vec tranzistori koji su mnogo brzi a takva paljenja se koriste za visokoturazne takmicarske motore (karting recimo). Za jedan motor od 4 cilindra racunaj sa tiristorom do oko 8000 rpm. Posle toga tiristor ne stize da okida (suvise je spor) a sistem za punjenje isto mora da je savrseniji jer ne stize da se napuni cond do kraja pa nema dovoljno energije za varnicu. Postoji i za to modernije resenje ali nije bas tako jednostavno napraviti (za elektronicare jeste lako ako nadju materijal).
    Reci nam za koji auto planiras da bi ti trebalo. Ovo zadnje je vazno jer noviji automobili vec imaju dobra paljenja pa mozda postoje i drugi nacini da se takvi sistemi unaprede.

    Comment

    • pitatore
      CBC Senator
      • 11.01.2005
      • 242
      • Beograd

      #3
      Sad mi je jasnije vec,planiram za mog juga koji ume da zavrti i 8000 o/min.
      Video sam jedan primerak kod Stojketovog malog N i pokazalo se da je auto mnogo ostriji na gas.Neznam sta ti treba od podataka sa mog juga?
      Pleh Hirurgija

      Comment

      • KdF
        CBC Senator
        • 06.12.2004
        • 242
        • Beograd

        #4
        Trafo nije bas mnogo tesko napraviti. Ja sam koristio feritno jezgro VN trafoa od televizora, jedino sto je potrebno je dobra izolacija. Napon na sekundaru trafoa je 400-500V, i meni se desilo da je sekundar probio jer nije bio dobro izolovan. Jedna od mana CDI paljenja je kratkotrajna varnica, ali je taj nedostatak moguce ukloniti nekim narocitim kolima. Medjutim, poboljsanje je znatno u odnosu na klasicno paljenje sa platinama u toliko sto nije potrebno cesto menjati platine, podesavati zazor i paljenje jer nema trosenja kontakata. Visoki napon na svecicama uz bobinu od klasicnog paljenja (sa platinama) obicno dostize oko 30kV.
        Jedna relativno jednostavna sema za sistem sa platinama je ovde http://www.thegoldenbug.com/forum/album ... ic_id=1294
        (Prednost u odnosu na sistem sa optickim ili magnetnim davacem je da moze da se sve vrati na klasican sistem ako elektronika otkaze. Bobina ostaje od sistema sa platinama.)

        Comment

        • @lix
          CBC Senator XXL
          • 17.12.2004
          • 875
          • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

          #5
          Na adresi http://www.interhit.co.yu mozes da narucis tranzistorsko paljenje, ja sam ga platio 1150,00 din zajedno sa postarinom...
          Što više za što manje

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Ja sam mislio da je poenta da se eliminisu platine jer su one te koje brljave na visokim obrtajima - pocinju nekontrolisano da skacu, za razliku od bezkontaktnog razvodnika (magnetni ili opticki davac)


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • @lix
              CBC Senator XXL
              • 17.12.2004
              • 875
              • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

              #7
              jeste, ali to ne kosta onoliko koliko sam gore napisao
              Što više za što manje

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Moram dobro da razjasnim.
                Poenta jeste da se eliminise nesigurno okidanje platina sto kaze Uros ali na sledeci nacin. Platine klasicno prekidaju direktno oko 5-6 ampera a to je velika struja pa se brzo istrose. Kazu da u principu platine ne prekinu bar 10% puta. Da bi se to sprecilo ugradi se tranzistorski prekidac koji smanjuje struju kroz platine reda 100 puta pa sada platine same prekidaju samo 50mA pa traju kvazi vecno i menjaju se samo kad im se istrosi fiber a to je mnogo duze nego sto se obicno menjaju. Jedino sto treba to je da se obezbedi cistoca kucista platina jer su sada kontakti osetljiviji na prljanje. Bolje resenje je elektronski nacin prekidanja bez fizickog kontakta ali je to malo skuplje (opticki sistem). E sad to se zove upotreba TRANZISTORSKOG ili nekad ga zovu ELEKTRONSKOG paljenja koje je jednostavno i jevtino za gradnju. To nije TIRISTORSKO KONDENZATORSKO paljenje vec samo STRUJNI prekidac (pomagac) platinama. Na taj nacin se osigurava gotovo stoprocentno okidanje sto je osnovni cilj i mana sistema. Induktivno paljenje samo po sebi kao princip nije uopste lose ali ima mana kod visoke turaze gde se obavezno preporucije kondenzatorsko. Za to se koristi izraz odn. engleska skracenica CDI (Condenser Discharge Ignition) a odnosi se najcesce na nas izraz TIRISTORSKO paljenje. Ugradnjom istog se eliminise struja kroz platine i dobija toplija varnica. Znaci da nema potrebe da se koristi i prekidac TRANZISTORSKO i TIRISTORSKO (CDI) zajedno. Upotreba samo prekidaca vec daje bolje rezultate ali varnica ostaje ista (manje energije) nego kod CDI. Mnogi stariji automobili imaju vec ugradjene te tranzistorske prekidace. Mesaju se loncici jer to NIJE paljenje vec samo prekidac paljenja dok je CDI vec nesto drugo (principijelno drugaciji sistem paljenja).
                Kdg, naravno da nije tesko namotati trafo ako se neko bavi time ali ga nema da se gotov kupi to sam hteo da kazem. Ja sam pravio paljenje koje puni kondezator na drugi nacin JEDNIM odmerenim kontrolisanim impulsom. To je tek jos drugacije nego na tvojoj semi ali je princip potpuno isti i sema je prostija (nema 3055 )

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #9
                  Da, i jos samo jedno da dodam. Sama struja (5-6A) koliko si rekao ne unistava platine vec LUK koji se javlja nakon razdvajanja kontakata. Tom prilikom kalem bobine ima tendenciju da odrzi konstantu struju kroz namotaje (kondezator ima tendenciju ocuvanja napona) i posto se naglo prekida strujno kolo indukuje se izuzetno visok napon koji pokusava da uspostavi varnicu na platinama i tako zadrzi tok struje. Tu se javlja onih 10% neuspesnih prekidanja, koada izmedju kontakata platinskih digmadi postoji LUK koji erodira povrsinu. E sad ako su platine dovoljno razdvojene doci ce do uspesnog prekidanja luka, i promena napona sa primara bobine se prenosi na sekundar a dalje na svecice.
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Tacno tako, Alix
                    Ako bi trebao da pisem detalje toliko toga ima da se napise cela knjiga a trebalo bi da se dotaknu i objasne jos mnoge druge teme. Tesko je prilagoditi nivo forumu tako da bude i jasno i edukativno a sto krace. Znanje nije na instant nego dogradnja traje godinama.

                    Comment

                    • FiatGroup
                      CBC Senator
                      • 11.06.2005
                      • 228
                      • Rijeka

                      #11
                      jos se vrzmate oko mehanickih prekidaca joj joj...
                      ne donosi vam mehanicko centrifugalni aktuator preformanse...
                      daj vec jednom uzmite neki EFI sistem! koji je daleko bolji od bilo kojed vekumsko mehanickog zakretaca palejnja imao ona na sebi i trilion CDI elektronickih sklopova...
                      mogu razvodnici s hall davacima ili indukcioni koji se mogu isprogramirati ukoliko korsite MAP i TPS senzore..
                      to je vec korstio DIGIPLEX serije modula od MAGNETI MARELIJA...
                      Iskusao sam razne module ali dok nisam isprobao digiplex s dve bobine nisam vidio do tada boljeg rijesenja - performanse....
                      *************************************
                      The best is the enemy of the good
                      The proof of the pudding is in the eating
                      *************************************

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Digiplex, matora MAP kutija sa trigerom (4 komadana radilici izasla na UNU SX

                        Nebakcu se oni, ima bolje, puno bolje, nezezaj

                        Ja kazem Trionic, sve ostalo smece

                        E to se zove podjbvanje
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          FiatGroup,
                          Jel citas ti sebe?. Pominjes EFI.
                          Sta je EFI?
                          Covek je pitao za Yugo i da bude nesto jednostavno i relativno jevtino. Morali smo da malo prosirimo temu. Nazalost, Boost je u pravu ali ne bi da pravimo nov auto ovde. Da je nesto rasno a ne Yugo bilo bi resenja koje je dosta bolje ali je i daleko skuplje. Pominjes samo 2 bobine. Ih, pa koriste se jedna po cilindru vec odavno na (nekim) serijskim automobilima od kojih mnogi nisu uopste "sportski".
                          Izgleda da samo za tebe vacuum koji stvara motor ne znaci nista kao parametar koji treba shvatiti kao OSNOVNI za funkcionisanje jednog motora. Ima vremena. Naucices, ako se budes druzio s nama i pitao sta ti nije jasno. Zato smo ovde.

                          Comment

                          • FiatGroup
                            CBC Senator
                            • 11.06.2005
                            • 228
                            • Rijeka

                            #14
                            Tako je Boost..

                            Mozda je doslo do propusta... u konverzaciji ali sam spomenuo MAP I TPS senzor za predpaljenje...
                            Moze se bez mapa ako se raedi o alfa n sustavu ali necemo sada o tome..
                            Pa sto se toliko zezate sa tom samogradnjom CDI paljenja....
                            uzmite magneti mareli razvodnik s EI trasforamtorom... ima ih koliko vsas volja od crome, tipa, lancia delte itd....
                            *************************************
                            The best is the enemy of the good
                            The proof of the pudding is in the eating
                            *************************************

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Ja sam se s time zezao pre vise od 25 godina. Evo sad mi stoji nedovrsen jedan prost CDI. Meni odgovara ja imam sve osim CDI. Ostalo je napravio Bosch u vidu EZK100 ali bi samo hteo veci izboj jer vozim na gas mada nemam ni ovako problema. Za unapredjenje jednog obicnog Yuga je preskupo menjati paljenje za Marelli. Naravno da su beskontaktni sistemi bolji nego sa mehanickim prekidacem (platinama) to nije sporno. Za neke automobile sa primitivnijom tehnikom CDI je VELIKO poboljsanje ma kakav bio pa i onaj iz samogradnje ili sastavljenog kita cak i onda kad se prekida klasicnim platinama.
                              Zasmetalo mi je to sto pominjes EFI koji nema NIKAKVE veze sa paljenjem. Zbunjujes ljude koji ne znaju jos uvek sigurno sta je sta. Mnogi su u fazi ucenja pa ako sad pogresno shvate i pomesaju i ovako previse podataka bice im haos u glavi.
                              Drugo. Svaki sistem paljenja koji ne uzima stanje vacuuma kao jedan od parametara za navodjenje paljenja ne vredi nista. Ne mozes ti samo da isprogramiras mapu na osnovu broja obrtaja i time zavrsis sav posao. Ni to cak nije dovoljno sto pokazuje da je potrebno nesto poput Trionic-a pa da se priblizi idealnom. CDI sam po sebi je samo izlazni stepen zajedno sa bobinom a sta ga prekida i kada to nema nikave veze sa samim CDI principom praznjenja izmedju elektroda svecice. Govorili smo o prednostima i manama SAMO tog dela da se ne bi rasirili previse jer je tema veoma kompleksna. Ne vidim razlog zasto se misli da je vacuumski princip pomeranja paljenja tako los kad je sam Yugo kao vozilo isto jos losiji a to opet nije razlog da ga ljudi ne voze. Da ne preterujemo previse sa ovim jer neki automobili po meni i ne zasluzuju ni da budu baza za ozbiljnija poboljsanja ali se to ipak radi. Ako su ta poboljsanja bar jevtina ako nista drugo onda i nekako, plus sto postoji i pozitivna praksa koja dobro dodje i ponos da je neko nesto SAM uradio a i da ja zaista korisno. Sve sto ima veze sa potrosnjom goriva i zastitom covekove okoline je KORISNO.

                              Comment

                              Working...
                              X