Euro dizel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vocko
    CBC Senator XXL
    • 25.04.2005
    • 4556
    • nBGd

    #16
    brick uz duzno postovanje prema tvom misljenju, mislim da nisi upravu.

    Nemam mnogo godina/km iza sebe, o automobilima i njihovom nacinu rada tek ucim, ali ono sto je praksa pokazala kod "mojih" automobila (i dizel i benzin) je to da se, u zavisnosti gde sipam gorivo, auto razlicito ponasa.
    Cak mi se, odnosno mom ocu, desilo da se bosh pumpa, na chrysler grand voyager, prakticno raspala od (ne)kvaliteta dizela, a odrzavan je redovno (mozda cak i vise od toga, jer je moj otac picajzla).

    Da ne zapocinjem o tome koliko je preko grane (Madjarska i Grcka, gde sam bio, pa mogu da komentarisem) nafta bolja i auto se mnogo bolje ponasa.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      Euro D, moze i D2
      sto se tice sadrzane energije u litri, potpuno je svejedno i nema neke bitne razlike.

      koji dizel se sipa odredjuje sistem ubrizgavanja goriva, odnosno njegova preciznost izrade i materijali od kojih zavisi kolicina i nacin podmazivanja vitalnih delova.

      za sam motor, konkretno donji deo odnosno blok potpuno je irelevantno koji da lije D2 ili euro dizel.

      takodje, dizeli iz razlicitih rafinerija su toliko slicnih karakteristika da je gotovo svejedno gde je pravljen. najveca i (jedino) bitna razlika je u aditivima radi poboljsanja tecljivosti na nizim temperaturama, dodacima mirisne arome radi lepseg mirisa kada sagori, boljeg filtiriranja i talozenja necistoca tokom transporta/pretakanja i drugih elemenata koji nisu bitni za energetsku moc goriva.

      sam po sebi dizel gorivo je slabo rafinisan destilat, zato i manje kosta od benzina u proizvodnji. (bitno manje).

      drugo je prodajna cena, to je vec politika koja nema veze sa tehnickim aspektima.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #18
        Ja pitah zbog sumpora zbog cega se i najvise razlikuju Euro D i obican.

        Inace, jeste OFF, ali i Luk Oil toci svoj Euro D na pumpama!
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          sumpor u dizelu ne utice na perfomanse niti energetsku moc.

          samo hocu da kazem da se previse paznje poklanja nijansama u pojedinim turama goriva ove ili one firme ili rafinerije a mnogo vece razlike leze u samim motorima, u samim automobilima i tako prostim stvarima kao sto je prljav filter vazduh ili prljav filter goriva kao faktori koji imaju vece posledice na efekte rada motora.

          recimo redovno pranjenje vode iz filtera goriva kod dizela na svakih 3 meseca tokom hladnog perioda i na 6 meseci tokom leta je vaznije za rad sistema ubrizgavanja od sitnih promena u sastavu (sumporu) u ovoj ili onoj turi goriva.

          a ta voda je sastavni deo svakog dizela, normalna pojava i ispustanje iz sistema rutinska stvar kao i kontrola pritiska u gumama (mislim na vozace dizel masina).

          a to se kod nas cesto i u zvanicnim servisima nekako zaobilazi...jer se nije upalila lampica ili nije pokazala dijagnostika ili jos nije isteklo vreme ili nesto...a tako jednostavna stvar je od sustinske vaznosti za osetljivi dizel sistem goriva.

          i opste je potrebna delatnost bilo gde u svetu sa bilo kojim gorivom oduvek kod dizela.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Eon
            Moderator
            • 10.03.2005
            • 4225
            • Beograd-NBG-44
            • Superb 2.0 4x4 DSG

            #20
            Ali sumpor utice na komponente motora i zato gledamo da sipamo sto bolje gorivo... Ja licno mislim da meni auto isto ide sa svakim gorivom i zbog toga ne pravim razliku. Ali ne znam sta se sa svakim gorivom desava motoru, pa gledam da sipam sto kvalitetnije. Ipak, znam da NIS pravi kvalitetan Euro D, pa ga i kupujem na njihovim pumpama!!!!
            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              stariji dizelski sistemi ubrizgavanja zahtevaju vise sumpora u gorivu (ono podmazuje pumpu visokgo pritiska delimicno) i za njih je euro dizel previse postan.

              i obrnuto, motori za euro dizel nisu predvidjeni da trajno trose klasican dizel.

              za svaki auto tacno pise za koje gorivo je namenjen i primena tog goriva otklanja sve moguce potencijalne probleme bilo kog tipa.

              gorivo sa manje sumpora nije dobro za starije konstrukcije motora, koliko citam iz fabrickih preporuka.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Delkan
                CBC Senator XXL
                • 14.06.2005
                • 829
                • 60 km From BG,West

                #22
                Ubijam 40-tu hiljadu na euro diesel gorivu u autu koji je starije konstrukcije.Javicu vam kad se pumpa raspadne,ali nesto mi ne deluje da ce skoro...
                I da,nikada nisam sipao dvotaktol ili bilo sta u gorivo.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  pa 40 hiljada nije nista... za motore radi se o brojkama od 150 do 400.000km kada gorivo postane primarni uzrok.

                  ne trosi se motor hemijsko- mehanicki bas tako brzo...
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • civi
                    CBC Senator XXL
                    • 26.07.2005
                    • 1492
                    • Pozarevac

                    #24
                    na 400kk ce ionako da rikne od necega
                    Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                    - Kako to misliš, kočim?

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #25
                      Originally posted by brick
                      pa 40 hiljada nije nista... za motore radi se o brojkama od 150 do 400.000km kada gorivo postane primarni uzrok.

                      ne trosi se motor hemijsko- mehanicki bas tako brzo...
                      40 k na euru a ko zna koliko jos na D2 je presao

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        upravo tako civi, gorivo je sporedan faktor i stoga i pricam da je nepotrebna preterana briga oko sitnih razlika (detalja) oko pojedinih goriva ove ili one rafinerije jer je uticaj toga skoro pa zanemariv.

                        pogotovu kod dizel motora.

                        pa kamioni prelaze milione km sa tim istim dizelom koji se toci na pumpama bez ikakavih problema.
                        ili autobusi GSPa a zna se u kako teskim uslovima rade.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #27
                          Kako bilo ja sipam samo kod Grka i Jugopetrolov,kvalitet je sasvim solidan.samo da dodma kamionski motori su mnogo izdrzljiviji po pitanju kvaliteta dizela,a mi ovde ipak ne vozimo kamione

                          Comment

                          • Darko_NS
                            CBC Senator XXL
                            • 02.12.2004
                            • 557
                            • Srpska Atina

                            #28
                            eco ponovo vratio cenu euro diesela na 72

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              #29
                              nisu se bas pretrgli sa nizom cenom

                              Comment

                              • Eon
                                Moderator
                                • 10.03.2005
                                • 4225
                                • Beograd-NBG-44
                                • Superb 2.0 4x4 DSG

                                #30
                                Valjda ce sada svi da spuste cenu goriva. Prica se da ce biti posle Nove godine, doduse samo po par dinara.
                                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                                Comment

                                Working...
                                X