KAFER TUNING???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yugo_IHI_Turbo
    CBC Veteran
    • 04.05.2005
    • 185
    • Batajnica,Serbia

    KAFER TUNING???

    Posto uskoro krecem sa novim projektom.
    Za sad su favoriti fitja,jos jedan yugo,trabant ili buba(stara naravno).
    Meni je nekako najzanimljivja buba, i znam da se iz njenog motora moze dosta iscupati.
    Posto je njen motor,njegov rad, i sam tuning istog "mracna tacka", molio bih sve da napisu sto vise mogu o tome ili ako im se ne da bar nek daju neki link o ovim temama.
    Takodje moze i na PP ili mail.
    Imam i par pitanja.
    Bune me neke oznake, sta znace (kod motora) oznake TYP1, TYP3 i slicno?
    Bune me i zapremine, pishe naprimer da je buba 1302 ali da je zapremina motora npr 2332ccm?
    Kako se to kod boxer motora postize?
    znate sta zelim da cujem.
    Unapred se zahvaljujem svima.

    P.S.a da zamalo da zaboravim, kako boxer motor podnosi turbinu?Posto je to jedno od glavnih stvari koje milsim da stavim!
    HVALA!!!
    "If in doubt, flat out"
    Collin McRae
  • Trivo
    CBC Senator
    • 02.06.2005
    • 202
    • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

    #2
    Evo ti nekoliko adresa pa posjeti forum,tu ces pod tehnikom naci dosta informacija o tuningu.Takodjer ces saznati sta je typ1,typ2,sta su oznake 1200,1300,1302,1303s i mnogo drugih korisnih stvari.
    www.vwbuba.hr
    www.thegoldenbug.com
    VW 1200 1972god.
    VW Golf 1.3 1988god.
    FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

    Comment

    • Ficoman
      CBC Veteran
      • 09.11.2005
      • 139
      • Beograd

      #3
      Evo ti forum za Fice pa mozes da pogledas sta ljudi ubacuju u ficu.

      Comment

      • srdjan_p
        CBC Senator XXL
        • 01.12.2004
        • 1915
        • ZR

        #4
        Ja glasam za Trandzu, to bi bilo ludilo!

        Comment

        • KdF
          CBC Senator
          • 06.12.2004
          • 242
          • Beograd

          #5
          Buba je zanimljiva jer su cilindri montirani na kuciste motora, pa mogu da se lako zamene. Standardni motori su imali zapreminu od 1200, 1300, 1500, 1600 za Bubu (Buba = Typ1, Kombi/transporter=Typ2, Karmann Ghia=Typ3, limuzina=Typ4...) a za druge modele bilo je i vecih motora (1700, 2000...).
          Razlicite zapremine se danas postizu vecim precnikom cilindara i radilicama sa vecim hodom. Sva kucista motora su konstruktivno slicna, ali se razlikuju po dimenzijama. Na zapadu postoje vec gotovi motori, kao i kompleti delova za dobijanje raznih zapremina i snaga. Ti kompleti su naravno prilicno skupi, ali se zato moze dobiti mnogo veca snaga nego kod standardnog motora koja je prilicno mala (npr. 1600 je imao oko 50KS).
          Obicno se menja sve osim kucista motora, a ima i njih na trzistu. Dakle, nove glave, nova bregasta, klackalice, radilica, podizaci i sipke podizaca, klipovi i cilindri, stavljaju se veci karburatori (cesto po 2 dvogrla), i tako dalje.
          Kod nas je najcesca Buba 1200, medjutim obicno se tvrdi kako je taj motor neisplativo frizirati jer ne moze da se postigne mnogo, a kuciste je slabije nego kod jacih modela. Zato se kao osnova obicno uzima kuciste od 1300 i jacih modela.
          1200, 1300 i 1500 modeli su imali napred vesanje sa torzionim oprugama, a nazad "klatnastu" osovinu sa krutim poluosovinama. Noviji modeli 1302 i 1303 su napred imali McPherson vesanje sa spiralnim federima a nazad promenjeno vesanje sa poluosovinama sa homokinetickim zglobovima. Zapremine motora nisu vise imale veze sa nazivom modela. 1302 ima napred ravnu sofersajbnu, a 1303 zaobljenu.

          Comment

          • KdF
            CBC Senator
            • 06.12.2004
            • 242
            • Beograd

            #6
            VW motor je 4-cilindricni bokser sa bregastom sa strane (tacnije ispod radilice) i ventilima u glavama. Sastavljen je od kucista koje se sastoji od dve polutke, koje se sastavljaju po vertikalnoj osi u kojoj lezi radilica. Sa svake strane kucista postoje po 2 cilindra sa rebrima za vazdusno hladjenje (kao kod motocikla) i po jedna glava za svaki par cilindara. Bregasta dobija pogon od radilice preko zupcanika i postavljena je ispod radilice. Bregasta ima samo 4 brega, koji naizmenicno pokrecu podizace. Sipke podizaca prolaze kroz cevi ("sucrore") i ulaze u glave gde pokrecu klackalice koje dalje pokrecu ventile. Na kraju bregaste je pumpa za ulje, a razvodnik dobija pogon od radilice preko jedne kratke osovine uzubljene u radilicu. Na toj osovini je i ekscentar za pogon pumpe za benzin. Klinasti kais pokrece dinamo na kraju koga je ventilator za hladjenje, koji se nalazi u kapotazu (limena kucica) koji usmerava vazduh preko glava i cilindara. U kapotazu je i hladnjak za ulje.

            Cilindri su od sivog liva, glave od aluminijumske legure, a kuciste motora od magnezijumske legure. Radilica je kovana celicna, klipovi aluminijumski sa celicnim umetkom. Bolcnovi su plivajuci i klipnjace imaju bronzane caure u maloj pesnici. Zamajac je vezan za radilicu pomocu 4 civije i samo jednog supljeg zavrtnja u kome je iglicni lezaj spojnicke osovine. Na strani kaisnika ne postoji smering radilice, nego navoj koji vraca ulje i tako sprecava curenje istog (vrlo efikasno).

            Comment

            • srdjan_p
              CBC Senator XXL
              • 01.12.2004
              • 1915
              • ZR

              #7
              Cekaj, ako sam dobro razumeo ti motori su vazdusno hladjeni?
              Kako onda boxer motor od VW Transportera nije, znam da je meni i ortaku ciji je kombi letos prokuvao???

              Comment

              • KdF
                CBC Senator
                • 06.12.2004
                • 242
                • Beograd

                #8
                Postoje i WB - vodom hladjeni bokseri, a oni su se ugradjivali u kombije. Medjutim, to je malo teze ugraditi u Bubu, jer postoje komplikacije oko smestaja hladnjaka... Uostalom vazduhom hladjen motor je jednostavniji i pouzdaniji.

                Nego, sto se friziranja tice, cuo sam da je motor dvotaktnog Wartburga relativno lak za takav zahvat, i da moze da mu se lako duplira snaga! Jedino ne znam kako stoje stvari sa delovima, da li ih ima... Motor je prost da prostiji ne moze biti, pa bi se friziranje verovatno svelo na podizanje kompresije, druge karburatore i prosirivanje kanala u bloku. Sto se Trabanta tice, on ima vazdusno hladjenje. Medjutim, generalni problem kod dvotaktnih motora je veliko termicko opterecenje, pa bi trebalo znatno pojacati i sitem za hladjenje.

                Comment

                • starac vujadin
                  CBC Senator XXL
                  • 27.08.2005
                  • 2617
                  • Stari grad

                  #9
                  Najefektnije friziranje Bube postize se ugradnjom Porsche-ovog motora od 2 litra koji se ugradjivao u VW/Porsche 914. Na taj motor stave se 4 Webera. To je najbolje, a da li je u Srbiji 2005. godine izvodljivo ne znam... Taj motor stavljali su i ovde u bube, ali ima tome dosta godina... Snaga se krece negde oko 130ks koliko me secanje sluzi, prakticno se motor mnogo ne dira sto obezbedjuje dugovecnost i vlasnik ostaje da sredi lezanje i to je to. Mora se imati u vidu da su to stari motori i da im ne treba "vaditi mast" u ovim godinama. Inace, najbolja Buba za dorade (a i uopste) je 1300. 1200 i 1600 bih izbegavao.
                  Trabant po meni nije fora da se sredjuje u zemljama koje su imale komunizam, to je za neke na Zapadu interesantno.
                  Ako zelis da se bavis friziranjem, doradama i da tako stices znanja, onda je najbolje da krenes sa Yugom - najlakse se moze uraditi, najsira je lepeza mogucih dorada - ti odredjujes sta hoces da postignes friziranjem, najvise moze da se eksperimentise...

                  Comment

                  • Yugo_IHI_Turbo
                    CBC Veteran
                    • 04.05.2005
                    • 185
                    • Batajnica,Serbia

                    #10
                    Pazi ja imam vec uradjenog yuga(vidi nick) al krecem s anovim projektom.
                    Videcu sta ce biti.
                    Hvala svima.
                    Ako jos ima ko sta da doda nek to slobodno ucini!
                    "If in doubt, flat out"
                    Collin McRae

                    Comment

                    • Yugo_IHI_Turbo
                      CBC Veteran
                      • 04.05.2005
                      • 185
                      • Batajnica,Serbia

                      #11
                      oces da me finansiras?!

                      nema se para, videcemo sta ce jos biti od ovoga.
                      "If in doubt, flat out"
                      Collin McRae

                      Comment

                      • fantom
                        CBC Senator
                        • 24.06.2005
                        • 218
                        • Subotica
                        • Fiat 500, StreetKa

                        #12
                        Lik iz Subotice sa ovog foruma,nick mu je brobert je ubacio u svoju drugu bubu motor od golfa2 gti 1.8 16v,ako te interesuje posalji mu pm pomoce ti sigurno
                        Old school...

                        Comment

                        • remus
                          CBC Senator XXL
                          • 25.12.2004
                          • 695
                          • Zrenjanin

                          #13
                          Na ovom sajtu imas delove za bubu i objasnjenja za neke delove www.csp-shop.de
                          VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                          Comment

                          Working...
                          X