Blow Off malo objasnjenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WEST 014
    CBC Senator XXL
    • 17.08.2010
    • 862
    • Valjevo
    • Audi A4

    Blow Off malo objasnjenja

    Nadam se da ce se javiti neko strucan. Zanima me da li je u kom slucaju stetno staviti ventil koji visak pritiska izbaci u atmosferu umesto fabrickog koji vraca nazad u motor. Da li se gubi na performansama, da li se produzuje ili skracuje vek turba itd.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Nisam baš stručan ali mogu da probam, nisam ni ginekolog ali volim da gledam

    Možda nisi dobro formulisao pitanje.
    Za regulisanje pritiska služi wastegate. Blow off može biti donekle sigurnosni ventil ukoliko zataji wastegate ali to obično nije dovoljno da spase motor. U principu služi da kad pustiš pedalu gasa izbaci višak vazduha koji se stvori jer je leptir zatvoren a turbina gura i dalje zbog inercije. Vazduh koji udara u leptir se vraća nazad i koči turbinu. Dve štete, prva da kvari turbinu a druga da treba dosta vremena da se ponovo naduva pritisak ako odmah želiš da ideš dalje sa punim gasom.

    To što pitaš ima više načina da se tumači, jedni su za a drugi protiv. Ukratko prednost ako vraća ispred turbije je da ako odmah pritisneš gas ona ima "zalet" vazduha i lakše primi ponovo gas, brže reaguje. Mana je da se sa eksternim bolje i lepše čuje ono Pšššt
    Nije štetno, ima fabričke izvedbe obe varijante. Mnogi stavljaju eksterni samo zbog zvuka.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • WEST 014
      CBC Senator XXL
      • 17.08.2010
      • 862
      • Valjevo
      • Audi A4

      #3
      Ima raznih tumacenja po googletu ali reko najbolje ovde da pitam... Usput me par likova ubedjivalo da i dizeli imaju blow off, sto ja licno nisam video niti sam mogao naci ispod haube dizela, mozda ja gresim, ali tako je

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Otprilike sve što ima turbinu ima rasteretni ventil. Ne bi ni moj video jer je u kučištu turbine, vraća odmah na lopatice...
        Neki zakreću krilca a neki "žvižde"

        U principu to je zaštita turbine od povratka vazduha i naglog zaustavljanja krilaca.
        How It Works: Blow Off Valves (BOV) - Diesel Army
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • WEST 014
          CBC Senator XXL
          • 17.08.2010
          • 862
          • Valjevo
          • Audi A4

          #5
          Hvala na pojasnjenju i na linku, tema moze da koristi jos nekome osim meni.

          Comment

          • YUgisa
            CBC Senator XXL
            • 05.06.2008
            • 793
            • Subotica
            • Yugo 1.1 EFI

            #6
            Hteo bih da dodam da vozila koja imaju protokomer (a to je skoro pa svi) mere kolicinu vazduha koja ulazi pre turbine i ako stavis blow off koji izbacuje vazduh u atmosferu onda dobijes pogresan A/F jer si deo izmerenog vazduha izbacio napolje... To verovatno ne smeta mnogo starijim motorima sa slabijom kontrolom, ali kod novih mozda postoji mogucnost da ubrizgavanje ocita to kao gresku plus je pitanje da li tu bogatiju smesu moze motor adekvatno sagori i kako ce to da utice eventualno na katalizator i slicno... Mada ovo je samo prenesena informacija sa interneta
            Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

            Comment

            • WEST 014
              CBC Senator XXL
              • 17.08.2010
              • 862
              • Valjevo
              • Audi A4

              #7
              Citao sam po netu i ja, ali sam mislio da ovde dobijem neko iskustvo iz prve ruke :-)
              Tipa vozio sam taj i taj auto sa tim i tim ventilom i motor mi je crkao
              Meni se mnogo dopada zvuk pre svega, pa sam mislio ako opet slucajno padne turbo da sebe obradujem ovom igrackom...

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Ma neće crći nikako, samo ti vozaj. Bitnije i to mnogo bitnije je da nema manjak goriva i da ne prelazi dozvoljeni pritisak...
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                Working...
                X