Sistem za paljenje vuche X Ampera?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • srdjan_p
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2004
    • 1915
    • ZR

    #16
    Evo ovako, posto sam isao u elektrotehnicku skolu znam i ja pomalo o struji.
    Neznam zasto pominjete tih 50A kad je to nemoguce. Sigurno vam se desilo da vam rikne alternator pa neko vreme vozite sa strujom samo sa akumulatora i pritom imate cak i upaljena svetla. Sta mislite za koliko bi se ispraznio akum. formula je jednostavna, ako imate ak. od 70Ah, tih 50A bi ga ispraznilo za nekih sat vremena i to toliko da napon padne ispod 12v pri cemu je ak. neupotrebljiv.
    Sa druge strane, sta se desava kad coveka prodrma struja sa svecice, nista, samo "malo" zaboli i to je to. A svi znamo koliko je malo struje potrebno da se zaustavi rad srca, ako se dobro secam to je nesto reda 50mA...dakle jacina struje je jako mala ali zato napon koji generise bobina je reda nekoliko desetina KV, mada to sad ovde nije tema...

    Comment

    • srdjan_p
      CBC Senator XXL
      • 01.12.2004
      • 1915
      • ZR

      #17
      Tih nekih 5A je recimo realno...

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #18
        Juguar >> Tema je upravo pokrenuta da se uporede kese od sistema za paljenje prema movnim sistemima iz proslosti (chitaj SAAB DI ) za mnoge proizvodjace sistem buducnosti.

        Tuning nije samo nabijanje vazduha i goriva vec sve to treba i zapaliti, obican sistem paljenja indukcionog tipa u koje je vecina usmerila paznju je nedovoljan za osbiljnije paljenje , licno sam presao na CDI sistem jer sam dozivljavao gasenje varnice na svecici i rich missfire koji je za mene sada nepoznata stvar.

        brick>> dwell je ovde spomenut iz razloga (bez obzira sto njegovi stepeni imaju direktnu proporciju sa obrtajima motora.

        Kreni sa racunicom za jedan 4 cilindras koji pali 2 puta po obrtaju.

        Pa racunaj na 6000 rpm dakle na 100HZ imas 2 paljenja, dakle 200Kz.

        Dakle vreme koje je na raspolaganju za pinjenje kondezatora je 1/200 Sec ili 5ms.

        Dakle iz tog razloga se spominje dwell jer prema njemu imamo nista vise nego li <5ms za punjenje na 6K rpm. Sto idemo visocije sa obrtajima ugao se menja te i vreme.

        I da, DRANIX, 6mm2 direkt sa BAT+ do DI kasete je resilo problem visokih struja i grejanja DI kaseta, dakle i njihovoh crkavanja.

        Fabrike se nisu potrudile da naprave sisteme da necrkavaju, vec kontra.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Valent Vudriga
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 2778
          • USA

          #19
          Duzina trajanja iskre na CDI sistemu ????

          Comment

          • srdjan_p
            CBC Senator XXL
            • 01.12.2004
            • 1915
            • ZR

            #20
            U tom slucaju ok, ja se dalje ne mesam jer nisam dovoljno strucan...

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              ok, sada pratim tok misli...
              za 12k rpm vreme izmedju dve varnice je 2,5 miliS.

              koliko je vreme punjenja kondenzatora ns CDI sistemu Saaba ?

              negde 70tih godina u SAMu je bila shema CDI paljenja za samogradnju paljenja koje je radilo na 400kHz, znaci vreme je tu u mikro sekundama.

              jos jedno pitanje, DI kaseta ima 4 CDI paljenja ili 1 CDI paljenje zajednicko za sve cilindre ?

              4mm2 ili 6mm2 je ionako standardni precnik kabla gde god se postavlja relej, kao sto je slucaj sa naponom za sistem paljenja. (farove, pumpu benzina i slicne bitne potrosace).

              naravno, treba naci foru kako da se pokvari auto a da izgleda da je slucajno

              kod Volvoa su to prekidaci za pokretanje prozora- namerno tece velika struja i tokom vremena varnice kontakti...ranije verzije su mogle da se otvore i pociste kontakti a onda su "unapredili" pa se ceo prekidac mora menjati, naravno ima ih samo kod Volvoa i kostaju naravno 10 puta skuplje od realne cene

              mislim ono sto se namerno napravi da se kvari posle nekog vremena upotrebe.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #22
                Hehe.. Juguar, nema sta da se povlacis, sve je ovo edukacija, kazes, nisi dovoljno strucan, hallo !! ako nenastavis sa pitanjima neces ni biti

                Evo jedna mala lekcija, SAAB CDI (DI je star 20 godina) , evo nesto malo novije, SCC (1995) uskoro na trzistu jedva nadjoh na Engleskom

                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #23
                  Brick >> glavni plus je 2,5mm2 , izgleda namerno

                  Jedan kondenzator je u pitanju a triguje 4 kanala. Ovo sa 50A je interna struja u kaseti, valja napomenuti i svaki volt manje je oko 1000rpm nize za sistem (ovo su podatvi malo inside ) no posto je na srpskom, mislim da nema opasnosti

                  Prelaskom na 6mm2 (posto DI nema relea vec direktno sa baterije, dakle posto ima funkciju chiscenja svecice po gasenju motora ) sistem biva operativan do 11.000 rpm.
                  To o chemu si potegao pitanje je upravo u preradi kod mene, bas secem i spajam 2 kasete gde ce svaki drugi takt biti sa jednog konda , dakle sa 2 primarna kola

                  Valent >>> Vreme je fiksirano na 1,7ms po varnici ali je sistem MULTIGNIST tipa, dakle moze da da do 3 varnice za redom u zavisnosti od smese i obrtaja.
                  Sve preko 1,5ms je OK.

                  Ovde imamo jedan sistem koji nema energiju u varnici na isti nacin kao induktivni sistemi , dakle ovde se radi o varnici koja sadrzi 80mjoul , ali za zlu netrebalo 40-60KV , dok je zazor svecice 1,1mm te to daje lakse paljenje sa visokim pritiscima punjenja i multignist radi svoje.
                  Energija je po varnici.

                  Prelaskom na deblji kabel napajanja moguc zazor na svecici od 1,5mm sto otvara vrata za dalje jer napon paljenja ostaje stabilan u hi-rpm.
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #24
                    Valent >>> Vreme je fiksirano na 1,7ms po varnici ali je sistem MULTIGNIST tipa, dakle moze da da do 3 varnice za redom u zavisnosti od smese i obrtaja. Sve preko 1,5ms je OK.
                    Dakle Multistrike sistem. Dali stalno udara tri puta ili ide progresivno od jedan do tri puta. Kad okida tri puta, dali su sve tri iskre 1.7 ms, ili zadnje dvije postaju krace.[/quote]

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #25
                      Vreme je fixno na 1,7ms
                      Uvek nastoji dati vise varnica ukoliko vreme to dozvoljava. Stvar u Matrixu.
                      No, fire mora prestati na 2 stepeni posle GMT jer struja za jonizaciju dolazi tada. Dakle sve je varijabilno i vezano sa uslovima.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • srdjan_p
                        CBC Senator XXL
                        • 01.12.2004
                        • 1915
                        • ZR

                        #26
                        Hehe.. Juguar, nema sta da se povlacis, sve je ovo edukacija, kazes, nisi dovoljno strucan, hallo !! ako nenastavis sa pitanjima neces ni biti
                        Sve ja pratim, snimam, proucavam, ucim...

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #27
                          Boost,
                          Koliki je konkretno kapacitet conda u DI i koliki mu je probojni napon?
                          Ako je reda 1?F i oko 400 i malo vise volti cisto sumnjam da to moze da ima trajanje 1,7ms i jos da je multispark.
                          Valentovo je pitanje na mestu jer je multispark uvek zavistan od rpm i broja cilindara. Ima tu problema i sa punjenjem a i 1?F ne moze da da nesto ogromnu kolicinu energije (mada dovoljnu). Ako bi bio 2?F ne bi stigao da se napuni ni pri relativno niskim obrtajima (4 cilindra).
                          Sam multispark sistem nije "izmisljen" zato sto je mnogo dobar vec zbog nekih limita a to su probojni napon izolacije i curenje visokonaponskih kablova (DI kaseta ih nema ok je to) i unutrasnje izolacije bobina (eventualni problem kod DI). Prica se i reklamira svasta na OEM trzistu pa se tu nude bobine od 60kv i jos neke finte u koje ja ne verujem bas puno. Za mene je normalni fizicki maksimum za vec jako dobre i skupe bobine negde oko 45kv (i to je mnogo) cak i kad pise da su recimo 55kv. To je razlog zasto je napon na condu relativno mali (veliki maksimum 400v a normalno oko 350v). Posto da je veci napon na condu bio bi i previsok na secundaru bobine pa bi probijala iznutra pa su pronasli toplu vodu u vidu multispark sistema koji je manje energije (po iskri) zbog ogranicenog napona ali iskri ima vise (svaka ima manju energiju) pa se to kompenzira na taj nacin. Pravi problem bogatog zalivanja svecice a da ne mora da se smanjuje zazor na smesno mali je to sto je NAPON taj koji probija dielektrik pa ako uspe da ga probije, sto nam je cilj, tek posle dolazi struja i trajanje iskre na scenu. Ja ne znam gde su limiti probojnosti u konkretnoj atmosferi (smesi) ali za kriticne aplikacije da bi zazor ostao na 1,1mm i jos sa standardnom svecicom cija je elektroda 2,5mm (debela ko panj) ziv nisam kako bi to radilo. One slabasne bobine u DI ne obecavaju da im je probojni napon nesto visok (ne verujem ni da je 40kv). Jednostavno su tanke i male jer jedna "prava" bobina lici na pola cigle ("MSD coils" recimo). Smatram veoma pametnom idejom da se standardna DI podeli na dva i dva cilindra da bi se dobile performanse na visokim rpm a da se ne smanji energija iskre. Mene brine relativno mali napon i opasnost da ne dodje do izostanka iskre u tim jako nekonvencionalnim uslovima. Drugih nacina mozda i ima ali je koliko ja vidim cilj da se to uradi iskljucivo sa modifikacijom standardne DI kasete pa su sve druge opcije trenutno bespredmetne dok se prvo ne isproba u praksi ova ideja.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            he he, znaci ima razloga zasto su u SAABu zalili kasetu.
                            ok, sada je jasno da se 50A odnosi na DC driver , kod obicnog induktivnog EZK to je oko 20 A obe vrednosti zahtevaju ozbiljne kontakte, presek zice i sto kracu duzinu.

                            znaci sledeca barijera za razmisljanje je 11.000 rpm, nice.

                            multi spark je super sistem, i kao sto je ALfa pokazala ima prednosti u specificnom rezimu rada bogate smese.
                            sa 3 varnice nemam predstavu koliko se menja izlazni efekat.

                            u svakom slucaju intirgantno
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #29
                              dranix >> nemoj da visim zbog ovog

                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • BOOST
                                Founder - Admin od Začetka
                                • 29.09.2004
                                • 8726
                                • Gislaved//Sweden
                                • SAAB 9000 AERO R; SA

                                #30
                                brick >>

                                U hladnom startu ide sa 300Hz u 60 stepeni radilice sa varnicom do 450rpm, kad predje 450rpm ide na 350Hz do 650rpm, kada prelazi na normalnu fukciju.
                                U slucaju pada rpm ispod 650rpm, opet se aktivira, sve da olaksa paljenje u ektremnim uslovima i spreci gasenje motora po startu.
                                Temperaturna kompenzacij takodje pristutna.. i jos ceo niz funkcija.
                                Gore je podatak od TK 3.6

                                T7 koristi TK 3.4 sa ugradjenom jonskom elektronikom u sebi, T7 je ima u Trionicu.
                                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                                move your mind

                                Comment

                                Working...
                                X