Turbo punjac na obican motor? DA ili NE?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    koje to, radni pritisak i radna temperatura motora kao dinamicki promenljive u prostoru i vremenu ?

    ili se misli na fiskni kompresioni odnos koji je nepoznat ?

    kao sto rece 206, moze turbo na svaki motor, pa i taj atmosferski od 1.3 samo je (veeeeliko) pitanje efikasnosti rada, investicije i da li ce uospte raditi ili ce se motor razbucati posle jedne malo ostrije voznje i razleteti u paramparcad. kao sto se cesto desava nasumicnim "tujuningom".

    posle te krivac slab blok kroz koji prozuji klipnjaca, te krivac klipovi koji se istope ko sveca, te krivac radilica koja popuca na 2-3 dela...itd.

    nagledao sam se amaterskih pokusaja, da ne kazem igranja, koji su op pravilu samo pokvarili perfomanse motora u odnosu na fabricke.

    pravi tjuning motora je veoma zahtevan skup znanja, resursa, uskladjivanja radnih parametara i pre svega profesionalnog zaledja/ pristupa poslu.

    zato i kosta vise nego obicno servisiranje, retko relativno se nudi i u svetu su poznata imena koja su malobrojna a koja garantuju rezultate.

    pri tome, pouzdanost motora mora da ostane na vrlo visokom nivou kao jedan od preduslova uspesnog tjuninga.

    pozdravaljam svaku inicijativu i rado cu da pomognem skromnim prakticnim znanjem i mogucnostim ali uvek cu da povucem jako rucnu, pre nego sto ideja dobije zeleno svetlo na papiru da moze da prodje feasibility procenu, odnosno da je realno izvodjliva sa datim resursima.

    ono, dovodjenje u sklad lepih zelja i ogranicenih mogucnosti da bi krajnji rezultat bio prakticno dostizan u razumnom roku.

    da je moguce tek tako dodati turbo na motor konstruisan da radi kao atmosferski, to bi odavno radile sve fabrike.
    a to ne radi nijedna, nije slucajno.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Uros Piperski
      CBC Senator XXL
      • 31.01.2005
      • 2978
      • Beograd

      #17
      Nije ni blok isti. Za pocetak, na turbo motoru klip je precnika 80.5mm a na tvom je 86/86.4.


      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

      Comment

      • Yugo_IHI_Turbo
        CBC Veteran
        • 04.05.2005
        • 185
        • Batajnica,Serbia

        #18
        Motor je kazu dobar,ali takvi su moji utisci!
        Kako to nemaju nista zajednicko?
        A blok?
        To sigurno nije bio dobar motor, sta vishe bio je jako losh, jer moj motor kad smo ga prvi put probavali, imao je sjebane karike,bili otisli lezajevi, i puko jedan klip.
        Svejedno je vukao ko lood i pritom na neki cudan i neobjashnjen nacin polomio korpu kvacila i sjebao lamelu.
        Nikako nije mogao preko 4000rpm a da ne proklize lamela.



        Nije ni blok isti. Za pocetak, na turbo motoru klip je precnika 80.5mm a na tvom je 86/86.4.
        Upravo tako, ja mislim da je neko reko i da je od druge legure ili tako nesto, ne secam se bas.
        Da samo mozes da vidis razliku izmedju ta dava klipa ne bi mogao da verujes da idu oba u motor od 1.3litra.
        "If in doubt, flat out"
        Collin McRae

        Comment

        • TETAK
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3034
          • Čačak, Srbija

          #19
          Mislim da je to samo bacanje vremena i novca.Uvek sam pre za investiranje u veću kubikažu motora(staviti za broj veću mašinu koja odgovara predmetnom modelu auta) u odnosu na takva turbo ili bilo kakva druga budženja koja već nisu proverena.E sad ako ti želiš da se učiš na sopstvenoj koži(i novčaniku) mi ćemo sa zanimanjem ispratiti projekat!
          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

          Comment

          • cedo
            CBC Član
            • 13.01.2006
            • 98
            • Crna Gora B A R

            #20
            Hvala na ovolikom odazivu,sto se tice moje teme.
            Znaci klip nije isti,manji je,ali je hod veci,nedje oko 63 ako se ne varam.Dobro.
            Razmislit cu o ovome,pa cu vam javit ako pocnem da radim.Pozdrav
            Gas ne pustaj ni za zivu glavu
            MOG'O BI DA POGINES !

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #21
              63.9mm je hod.
              Nadji ceo uno turbo motor i stavi ga.


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • cedo
                CBC Član
                • 13.01.2006
                • 98
                • Crna Gora B A R

                #22
                Ma jok,nije mi interesantno
                Gas ne pustaj ni za zivu glavu
                MOG'O BI DA POGINES !

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  Pa onda smanjuj kompresiju, menjaj klipove, pravi hladjenje klipova, sistem evakuacije ulja, nadji nacin da dodas ekstra gorivo putem nekog cisto mehanickog sistema...

                  Srecno
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • cedo
                    CBC Član
                    • 13.01.2006
                    • 98
                    • Crna Gora B A R

                    #24
                    Nisam rekao da cu da ga radim.Cisto me je interesovalo.
                    Kako mislis da mjenjam klipove?
                    Kakav sistem evakuacije ulja?
                    Kakvo hladjenje klipova?

                    Ako imas vremena objasni mi ovo.
                    Gas ne pustaj ni za zivu glavu
                    MOG'O BI DA POGINES !

                    Comment

                    • Delkan
                      CBC Senator XXL
                      • 14.06.2005
                      • 829
                      • 60 km From BG,West

                      #25
                      Prelistaj malo forum,sve ti je vec negde objasnjeno...
                      Mislim,nemoj da ocekujes sad da ce ti neko u pet redova objasniti kako da izvuces xx ks iz tvog motora,treba malo vise da se nauci ako hoces da napravis nesto pametno.
                      Nemoj me shvatiti pogresno,ovo je iz najbolje namere.

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #26
                        Originally posted by cedo
                        Nisam rekao da cu da ga radim.Cisto me je interesovalo.
                        Kako mislis da mjenjam klipove?
                        Kakav sistem evakuacije ulja?
                        Kakvo hladjenje klipova?

                        Ako imas vremena objasni mi ovo.
                        Rece dzigibau lepo, prelistaj malo forume i procitaj par threadova koji se bave slicnim temama.

                        Ne moras da menjas klipove ako nadjes neki drugi nacin da skines kompresiju. Obicno se koriste drugi klipovi, ili krace klipnjace, deblji dihtung, ili kombinacija sva tri.

                        Sistem evakuacije ulja, da na vecim obrtajima usled produvavanja pritiska iz cilindara u karter, ne bi dolazilo do povecanja pritiska u karteru, koji se vraca u deklo bregastih i kroz iberlauf vraca ulje u usis, te motor prodimi ko lokomotiva. Meni se desilo 2 puta.

                        Svi turbo motori imaju brizgaljke koje sa donje strane spricaju klipove i hlade ih.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • cedo
                          CBC Član
                          • 13.01.2006
                          • 98
                          • Crna Gora B A R

                          #27
                          @ dzigibau

                          Ma necu te shvatit pogresno
                          Nisam puno pretrazivao forum.

                          @206
                          Hvala na odgovorima,jasnija mi je slika o tome kako treba sve da bude.

                          Ma velika je to zavrzlama cinjeti,svejedno hvala!

                          Pozdrav
                          Gas ne pustaj ni za zivu glavu
                          MOG'O BI DA POGINES !

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #28
                            Originally posted by Rubi
                            Jedna stvar mene interesuje... Koliko ima smisla naknadno montirati turbo na atmosferski dizel motor? (Konkretno, Peugeot-ov dizel u Ladi Nivi) Mozda mehanicki kompresor?
                            Manje ima smisla kompressor nego turbo-u tvom slucaju. Ako postoji takva varijanta motora sa turbom, jednostavno ndjes polovnu izduvnu granu sa turbinom i pola posla si odradio. Ako ima i interkuler onda i njega polovnog kupis. Posle je samo pitanje softverea.
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • Delkan
                              CBC Senator XXL
                              • 14.06.2005
                              • 829
                              • 60 km From BG,West

                              #29
                              Treba obratiti paznju i na brizgace za ulje ispod klipova.Neki atmo dizeli ih imaju, neki ne.Onda i klipovi,...pumpa za gorivo mora biti podesena drugacije...itd.

                              Comment

                              • deki_mg
                                CBC Član
                                • 21.06.2006
                                • 13
                                • Beograd, Julino Brdo
                                • Golf Mk1 GTD (trenutno otudjen)

                                #30
                                Originally posted by 206
                                Svi turbo motori imaju brizgaljke koje sa donje strane spricaju klipove i hlade ih.
                                mali ot:
                                jel to vazi i za starije turbo motore?
                                konkretno me zanima za moj Golf1 GTD iz '84 (motor je bez hidropodizaca)

                                Pozdrav
                                P.S. Izvinjavam se zbog postovanja u dosta bajatoj temi, ali mi se prica nekako nadovezuje... (ako sam preterao, neka neki moderator obrise)

                                Comment

                                Working...
                                X