koje to, radni pritisak i radna temperatura motora kao dinamicki promenljive u prostoru i vremenu ?
ili se misli na fiskni kompresioni odnos koji je nepoznat ?
kao sto rece 206, moze turbo na svaki motor, pa i taj atmosferski od 1.3 samo je (veeeeliko) pitanje efikasnosti rada, investicije i da li ce uospte raditi ili ce se motor razbucati posle jedne malo ostrije voznje i razleteti u paramparcad. kao sto se cesto desava nasumicnim "tujuningom".
posle te krivac slab blok kroz koji prozuji klipnjaca, te krivac klipovi koji se istope ko sveca, te krivac radilica koja popuca na 2-3 dela...itd.
nagledao sam se amaterskih pokusaja, da ne kazem igranja, koji su op pravilu samo pokvarili perfomanse motora u odnosu na fabricke.
pravi tjuning motora je veoma zahtevan skup znanja, resursa, uskladjivanja radnih parametara i pre svega profesionalnog zaledja/ pristupa poslu.
zato i kosta vise nego obicno servisiranje, retko relativno se nudi i u svetu su poznata imena koja su malobrojna a koja garantuju rezultate.
pri tome, pouzdanost motora mora da ostane na vrlo visokom nivou kao jedan od preduslova uspesnog tjuninga.
pozdravaljam svaku inicijativu i rado cu da pomognem skromnim prakticnim znanjem i mogucnostim ali uvek cu da povucem jako rucnu, pre nego sto ideja dobije zeleno svetlo na papiru da moze da prodje feasibility procenu, odnosno da je realno izvodjliva sa datim resursima.
ono, dovodjenje u sklad lepih zelja i ogranicenih mogucnosti da bi krajnji rezultat bio prakticno dostizan u razumnom roku.
da je moguce tek tako dodati turbo na motor konstruisan da radi kao atmosferski, to bi odavno radile sve fabrike.
a to ne radi nijedna, nije slucajno.
ili se misli na fiskni kompresioni odnos koji je nepoznat ?
kao sto rece 206, moze turbo na svaki motor, pa i taj atmosferski od 1.3 samo je (veeeeliko) pitanje efikasnosti rada, investicije i da li ce uospte raditi ili ce se motor razbucati posle jedne malo ostrije voznje i razleteti u paramparcad. kao sto se cesto desava nasumicnim "tujuningom".
posle te krivac slab blok kroz koji prozuji klipnjaca, te krivac klipovi koji se istope ko sveca, te krivac radilica koja popuca na 2-3 dela...itd.
nagledao sam se amaterskih pokusaja, da ne kazem igranja, koji su op pravilu samo pokvarili perfomanse motora u odnosu na fabricke.
pravi tjuning motora je veoma zahtevan skup znanja, resursa, uskladjivanja radnih parametara i pre svega profesionalnog zaledja/ pristupa poslu.
zato i kosta vise nego obicno servisiranje, retko relativno se nudi i u svetu su poznata imena koja su malobrojna a koja garantuju rezultate.
pri tome, pouzdanost motora mora da ostane na vrlo visokom nivou kao jedan od preduslova uspesnog tjuninga.
pozdravaljam svaku inicijativu i rado cu da pomognem skromnim prakticnim znanjem i mogucnostim ali uvek cu da povucem jako rucnu, pre nego sto ideja dobije zeleno svetlo na papiru da moze da prodje feasibility procenu, odnosno da je realno izvodjliva sa datim resursima.
ono, dovodjenje u sklad lepih zelja i ogranicenih mogucnosti da bi krajnji rezultat bio prakticno dostizan u razumnom roku.
da je moguce tek tako dodati turbo na motor konstruisan da radi kao atmosferski, to bi odavno radile sve fabrike.
a to ne radi nijedna, nije slucajno.
Comment