Manji motor, veci motor, sta odabrati i zasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ivvan
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1574
    • Nis
    • SAAB 9000

    #61
    Originally posted by BOOST
    Problem sa detonacijom po osi cilindra cini da deo kruga u materijalu cilindra dobija kratkotrajne pulseve i cini sam deo kruga elipticnim. Zamor materijala vrlo brz. Nikasil za nizi stepen frikcije na zidu cilindra nije pomogao nista.
    Jos uvek nema dovoljno dobrih materijala za njega.
    Turbos make torque,and torque makes fun

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #62
      zaboravili ste Čika Stirlinga. moj omiljeni motor.
      Stirling engine

      ima na netu na mnooogo mesta.o njemu.
      samo googlaj.


      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #63
        zoranbg >> kad bude mogao pod haubu i da da 300+KS vracamo se na njega..

        Sad, da podelim sa vama jedan koristan info file 2,5Mb je Power Point prezentacija.. mislim da je neohodno, izmedju ostalog, vrlo Hi-tech, obuhvata ceo niz parametara od znacaja...

        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • kilson
          Moderator
          • 09.10.2004
          • 3216
          • NoviBGD
          • AR 75 GT

          #64
          Ima li nastavak ovo predavanje?
          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

          Comment

          • Rubi
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 519
            • Beograd

            #65
            I ja sam zainteresovan... Pogotovo na osvrt o tome sta moze da se uradi "u kucnoj reziji".
            (\__/)
            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
            (")_(") your signature to help him gain world domination.

            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

            Comment

            • Ivvan
              Moderator
              • 29.09.2004
              • 1574
              • Nis
              • SAAB 9000

              #66
              Pa moze da se nastavi ako su svi procitali LEKTIRU
              Ja sam samo prelistao
              Turbos make torque,and torque makes fun

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #67
                Kao ispit da spremam. Covece, ja samo pratio temu iz radoznalosti.... Treba zagrejati stolicu!!!!!
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • civi
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1492
                  • Pozarevac

                  #68
                  Evo male dopune teme....
                  http://www.autogodine.hr/tehnika/2006/0 ... mpression/
                  mislim da je ovo kljuc
                  Ogromna snaga posljedica je korištenja promjenjivog stupnja kompresije (od 8:1 do 14:1), a ta je tehnologija osigurala uvjete i za veliku trajnost. Velika snaga nabijena u mali motor pruža brojne prednosti: potrošnja se smanjuje za trećinu (u usporedbi s jednako snažnim klasičnim motorom, a znatno se smanjuje emisija štetnih plinova (posebice ugljičnog dioksida, a u znatnoj mjeri i ugljičnog monoksida, ugljikovodika i dušičnih oksida).
                  Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                  - Kako to misliš, kočim?

                  Comment

                  • civi
                    CBC Senator XXL
                    • 26.07.2005
                    • 1492
                    • Pozarevac

                    #69
                    A evo kako i honda resava problem....
                    http://www.autogodine.hr/tehnika/2006/0 ... sa_140_ks/
                    Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                    - Kako to misliš, kočim?

                    Comment

                    • civi
                      CBC Senator XXL
                      • 26.07.2005
                      • 1492
                      • Pozarevac

                      #70
                      el sam pogodio? citao sam lektiru
                      Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                      - Kako to misliš, kočim?

                      Comment

                      • mirdza
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2005
                        • 2437
                        • Katowice (PL) / Banja Luka
                        • AGP / W126

                        #71
                        CCS by VW
                        cini mi se da ima svijetlu buducnost da odkrijem ponesto (da bude zanimljivije) - benzin sluzi kao upaljac za diesel
                        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #72
                          pa ionako su danasnje genracije motora stigle do iste faze- i dizel i benzinac u****vaju vazduh u cilindar (vrlo cesto sa nadpunjenjem preko turba ili kompresora), i dizel i benzinac imaju common rail ubrizgavanje goriva, benzinci su stigli do kompresije oko 12:1 , dizeli su oko 15:1 ( sa tendencijom daljeg opadanja), imaju katalizatore oba, ekoloski su vec slicni podosta po rezultatima,...

                          ostaje bitna razlika sto dizeli i dalje rade na bazi samodetoniranja goriva dok se kod benzinaca trude da nikada ne dodje do samodetoniranja.
                          svecica/varnica je ono sto ih razdvaja pored toliko slicnosti danas, kao i samo gorivo kao najbintije.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #73
                            ne bih rekao da ih razdvaja samo nacin paljenja...u sustini se radi o skroz drugacijim procesima sagorevanja, pa se zato otto goriva karakterisu oktanina(otpornost ka detonaciji) a diesel cetanima(karakteristika zakasnjenja paljenja)... iskreno, dajem glas za diesel, pored svih njegovih manjkavosti....
                            tacno je da throttle pravi veliki problem kod benzinaca te da je tu izvor velikih gubitaka prilikom part-loada, ali to sto diesel nema throttle ga ne cini boljim.... kod benzinca imamo gubitke usled prigusivanja, a kod dizela gubitke usled (nepotrebne) kompresije viska vazduha.
                            sta bi bilo kad bi diesel imao throttle? pa prilikom male otvorenosti leptira bi takodje imao potpritisak u usisnoj grani , kao i benzinac, sto bi rezultovalo nedovoljnom temperaturom/pritiskom na kraju ciklusa kompresije potrebnim za sampaljenje (ne bih to nazvao detonacijom) dizela. dakle kod dizela na manjim opterecenjima se trosi rad na kompresiju vece kolicine vazduha od potrebne za potpuno sagorevanje (stehiometrijsko) odgovarajuce kolicine ubrizgane nafte. ocigledan gubitak?

                            efikasnost motora je usko povezana sa stepenom kompresije, i to je razlog sto su dizeli stedljiviji, zbog mnogo vecih stepena kompresije, mada treba imati u vidu da za isti stepen kompresije je otto ciklus (pri full throttle) efikasniji od dizela.

                            dizel ciklus u p-v dijagramu:


                            otto ciklus:


                            dizel termicka efikasnost u f-ji comp.ratio




                            otto eff(cr)
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #74
                              ne bih rekao da ih razdvaja samo nacin paljenja
                              napisao sam, ista faza razvoja a podrazumevao da se odnosi na nacin upravljanja radom motora (pomenute tehnologije).
                              naravno da su vrednosti radnih parametara drugacije, i potpuno drugacija termodinamika procesa sagorevanja.

                              inace, inacin paljenja ih samo sulovno razdvaja- odavno se i dizeli pale putem svecice doduse ne u autu kao primeni. (grejni kotlovi na loz ulje npr).

                              uostalom Saab je bese konstruisao motor koji univerzalno radi i na benzin i na dizel pre 10-15 godina i doveo motor do stanja funkcionalnog rada.

                              ali to sto diesel nema throttle ga ne cini boljim
                              samo da dopunim, diesel takodje ima trotl, poneki i redji slucaj (vidjao sam u BMWima i Opelu Fronteri konkretno).
                              potpuno je ista prica kao sa benzincima, imanje ili nemanje trotela nije stvar goriva i toplotnog ciklusa odnosno toplotne masine vec vise odabira nacina na koji ce se upravljati radom motora.

                              kod benzinca imamo gubitke usled prigusivanja, a kod dizela gubitke usled (nepotrebne) kompresije viska vazduha
                              upravo tako kod starih tradicionalnih motora.
                              danas benzinac nema trotel i nema gubitaka prigusivanja (ili ne mora da ima trotel sto se postojece tehnologije tice) a dizeli imaju tendenciju smanjenja kompresije i time umanjenja gubitaka na radu usisnog pumpanja (klipova).

                              time su se razlike jos vise smanjile odnosno i benz i dizel povecali iskoristivost goriva (hemijske energije) u mehanicki rad a sto se da primetiti i po specificnoj potrosnji danasnjih vrhunskih kostrukcija motora. (poptu GDI benzinca koji radi bez trotela)

                              sta bi bilo kad bi diesel imao throttle? pa prilikom male otvorenosti leptira bi takodje imao potpritisak u usisnoj grani , kao i benzinac, sto bi rezultovalo nedovoljnom temperaturom/pritiskom na kraju ciklusa kompresije potrebnim za sampaljenje (ne bih to nazvao detonacijom) dizela
                              zasto mislis da bi bilo tako ?

                              prilikom kompresije dizel motor sabija vazduh toliko da mu istovremeno poraste temperatura na reda 400C. a to je vise nego dovoljno za samopaljenje (na srpskom) ili detonaciju (engleska verzija istoga pojma) bez obzira na pocetni pritisak ili podpritisak.
                              uostalom dizeli sa trotelom postoje i rade u sreci i veselju odavno u raznim primenama. i kao i sve ostalo trotel na dizelu ima neke prednosti i neke mane takvog resenja.

                              isto kao i dizel (toplotni motor) koji se pali svecicom i radi bez kompresije usisnog vazduha (tj na hladan vazduh) u odredjenim primenama.

                              ima mnogo varijacija na temu kako zapaliti i konstrolisati proces sagoravanja da se dobija bas ono sto se zeli iz hemije goriva u toplotnu energiju.

                              danasnja generacija dizela-recimo Tojotin 2.2litra aktuelni ima kompresiju 15.8:1 i radi sasvim fino i ugladjeno a i ekonomicno je primer smera u kome se krece razvoj.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • ale944
                                CBC Senator XXL
                                • 20.03.2006
                                • 1457
                                • Beograd

                                #75
                                samo da dopunim, diesel takodje ima trotl, poneki i redji slucaj (vidjao sam u BMWima i Opelu Fronteri konkretno).
                                potpuno je ista prica kao sa benzincima, imanje ili nemanje trotela nije stvar goriva i toplotnog ciklusa odnosno toplotne masine vec vise odabira nacina na koji ce se upravljati radom motora.
                                ok, to su vec savremene tehnologije, ja kad spominjem trotl mislim prvenstveno na regulaciju load-a uz stehiometrijski odnos vazduh/gorivo


                                danas benzinac nema trotel i nema gubitaka prigusivanja (ili ne mora da ima trotel sto se postojece tehnologije tice) a dizeli imaju tendenciju smanjenja kompresije i time umanjenja gubitaka na radu usisnog pumpanja (klipova).
                                nema trotel, ali opet postoji mehanizam koji vrsi ulogu prigusivanja, cini mi se da je kod bmw-a to odradjeno preko usisnih ventila ... opet, i to je vrsta trotla

                                prilikom kompresije dizel motor sabija vazduh toliko da mu istovremeno poraste temperatura na reda 400C. a to je vise nego dovoljno za samopaljenje (na srpskom) ili detonaciju (engleska verzija istoga pojma) bez obzira na pocetni pritisak ili podpritisak.
                                pa krajnja temperatura ce ipak zavisiti od pocetnog pritiska...atmosfera->prigusivanje(trotel)->kompresija nece biti isto kao i atmosfera->kompresija
                                nemam nista protiv da samopaljenje zoves detonacija , ali mislim da onda vise razlicitih pojava zovemo istim imenom.... (samopaljenje, knock i backfire)
                                http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                                Comment

                                Working...
                                X