Manji motor, veci motor, sta odabrati i zasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #76
    nemam nista protiv da samopaljenje zoves detonacija , ali mislim da onda vise razlicitih pojava zovemo istim imenom.... (samopaljenje, knock i backfire)
    sve te pojave i jesu jedna te ista stvar sustinski, i odvijaju se istim mehanizmom sagorevanja (samo upaljenjem gorive smese u datim uslovima).
    druga je stvar sto je nas jezik nedovoljno precizan sa tehnickim pojmovima i za mnoge stvari nemamo adekvatne izraze.

    engleski je tu znatno precizniji a nemacki pogotovu..dileme tog tipa skoro da mogu da se zanemare.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #77
      Kontrolisana i nekontrolisana detonacija?
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #78
        pa detonativno sagorevanje (knock) je ipak malo razlicito od sagorevanja dizela i normalnog sagorevanja benzina ....(brzine plamena , pritisci, temperature i ostalo....)
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          nekontrolisana eskplozija.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #80
            pa detonativno sagorevanje (knock) je ipak malo razlicito od sagorevanja dizela i normalnog sagorevanja benzina
            e sad, zbunjujes pomalo.
            naravno, da je tako ali je nas jezik siromasan opisivanjem tih razlika.

            knock benzina i knock dizela su ista stvar, s tim da se knock dizela kao goriva prakticno nikada ne moze desiti u dizel motoru (SUS) vec samim nacinom kontrole ubrizgavanja.
            ali moze da se dogadja u slucaju neispravnog sisema dovoda goriva odnosno ubrizgavanja i moze kada se pozeli razdesavanjem tajminga ubrizgavanja dizel motora izazvati kao pojava.
            posledice su iste kao kod benzinaca, mehanicko opterecenje i u krajnjem ostecenje delova motora (klipovi, karike, glave, i ostalo sto trpi udare).

            normalno sagorevanje benzina i knock kao nenormalno (mozda je preciznije kontorlisano i nekonstrolisano paljenje) su suprotne osobine.

            pritisci, temperature, ostalo ne menja sustinu opisa dogadjaja- spontano, samo, nekontrolisano sagorevanje u obliku divlje eksplozije ili kontrolisano, precizno definisano, upravljano sagorevanje kao razliciti fenomeni oksidacije gorive materije.

            ono sto se cuje spolja van motora a sto na eng. oznacava termin knock je sudar 2 fronta plamena na celo klipa koji se krece i udar klipa u zid cilindra. a 2 plamena (fronta) se formiraju jednom nekonstrolisanom (samopaljenjem, detonacijom, neki uobicajeni izraz) eksplozijom pre nego sto je pozeljno i drugom nesto kasnijom eksplozijom nastalom dejstvom varnice u pravom trenutku (kao kontrolisani proces).

            sve to se najbolje vidi na motoru ciji je cilindar napravljen od providnog materijala a na usporenom snimku, kada se vidi mnogo pojednostavljuje opisivanje toka dogadjaja.

            nas jezik, pogotovu ono sto se kolokvijalno koristi ni priblizno precizno ne razdvaja te razlicite procese sagorevanja pa lako nastanu zabune.
            jos kada se u to upletu i termini "zveket ventila" i slicni opisi tek onda nastaje zabuna kod obicnog neupucenog sveta sta se u stvari dogadja tamo unutra.
            mi se svi ovde lako razumemo, obicno strani izraz dopunski razjasni precizno na sta se misli.

            cak i u domacim knjigama koje se bave tematikom SUS motora naletao sam na razlicite pojmove/termine za jednu te istu stvar i lutanja kako nesto nazvati. u nemackim knjigama se daleko lakse prolazi, uvek (do sada) je jednoznacno i precizno formulisano.

            koje bi ti nazive/termine upotrebio da naglasis razlike sagorevanja drugacijih goriva ?

            ili postoji negde sazeto tako nesto ?
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #81
              lepo si sve objasnio, i u potpunosti se slazem
              nisam bas upucen u neku zvanicnu terminologiju, mada verujem da bi u srpskom jeziku kontrolisano i nekontrolisano sagorevanje bili pravi termini, mada uvek za ovaj drugi govorim knock ljudima koji "cuju ventile" pokusavam da objasnim razliku izmedju eksplozije i sagorevanja, sve zavisi sa kim pricam....
              ali nema veze, bitno da se mi razumemo )
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              Working...
              X