Ono sto trosi benzin je nekorisno pretvaranje hemijske energije benzina u kineticku energiju vozila, koje ce biti bukvalno "baceno u vetar" prilikom sledeceg kocenja.
Stil voznje/potrosnja
Collapse
X
-
Ma razumemo se odlicno, samo da nekom ne padne na pamet da, na primer, slabija kocnica smanjuje potrosnju benzina
U smislu kocnice, tocka i gume... Lagana resenja su stedljiva resenja: sto laksi tocak, sa sto laksim kocionim diskom - ovde upadamo u "procep" izmedju kvaliteta, cene i "sminke". Precnik tocka je opet osetljiva tema: menjac je projektovan da uskladi karakteristike motora, tezinu vozila, namenu vozila i precnik tocka - bilo kakva drasticna promena bi napravila vise stete nego koristi. Neke osnovne smernice: za grad ("kreni - stani" voznja) su bolji tockovi manjeg precnika (zato razna mala dostavna vozila dolaze na "dugmicima"), a za otvoren put veceg precnika. Sirina gume: sto uze, to bolje - pogotovo za potrosnju na otvorenom putu (opet, u uskim granicama oko onoga sto je fabrika smislila). Tip gume i, mnogo vaznije, adekvatna napumpanost gume, imaju znacajan uticaj. Po pitanju tockova, upravljivost vozilom (samim tim, i bezbednost) dolazi u sukob sa stedljivoscu. Serijski auto dolazi sa gotovim kompromisom na ovu temu (najcesce dobro promisljenim, al' zavisi od proizvodjaca do proizvodjaca).(\__/)
(='.'This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/
Comment
-
-
optimizovani kompromis, upravo sve sto si naveo utice na ponasanje vozila odnosno potrosnju/stednju i medjuobno je vezano.
obicno fabrika odredi najbolje kombinacije tih osobina i obicno nasumicno menjanje u kucnoj reziji bez podloge kako i zasto (tacna zelja za poboljsanjem necega a sto pogorsava nesto drugo) dovede do ukupnog pogorsanja osobina vozila i vece potrosnje (koja je nepotrebno veca nego sto objektivno mora za dati auto).
e sad, u celoj prici se pojavljuju i razlozi tipa izgled, zvuk, pojava, i slicno kao faktori koji se zele popraviti a sto pri tome strada daleko vise nekih drugih osobina vozila sazna se tek kasnije (kada se nesto pokvari ili samo bezbolno novcanik prazni ubrzanim tempom).
ali, svako ima dosta izbora kojim ce putem, skola se mora proci dok se ne saznavolvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment