Molim za mishljenje/savet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Molim za mishljenje/savet?

    Link vodi na stranicu gde je prikazan Supersprint izduv od nerdjajuceg chelika (za konkretno moj auto).

    http://www.supersprint.com/a_prodotti.a ... lo=bmwE362

    Molim za savete/mishljenje u (pro)ceni dali bi i koliko zamena celog izduvnog sistema u mom sluchaju povecala snagu? Znachi, auto ima u stock-u 115 ks, 170 Nm, 1800 ccm, jednu bregu u glavi...

    Znachi, grana na prvoj slici odozgo, a onda ide cat (mozhe i on napolje ) i na kraju lonac sa poslednje slike, na dnu stranice.

    PS. Koliko bi efikasnije sve bilo da ovo uparim sa K&N panelnim filterom?

    Vredi li investirati

    10x
    http://www.bmw.tv
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    #2
    Re: Molim za mishljenje/savet?

    Originally posted by overspeed
    Link vodi na stranicu gde je prikazan Supersprint izduv od nerdjajuceg chelika (za konkretno moj auto).

    http://www.supersprint.com/a_prodotti.a ... lo=bmwE362

    Molim za savete/mishljenje u (pro)ceni dali bi i koliko zamena celog izduvnog sistema u mom sluchaju povecala snagu? Znachi, auto ima u stock-u 115 ks, 170 Nm, 1800 ccm, jednu bregu u glavi...

    Znachi, grana na prvoj slici odozgo, a onda ide cat (mozhe i on napolje ) i na kraju lonac sa poslednje slike, na dnu stranice.

    PS. Koliko bi efikasnije sve bilo da ovo uparim sa K&N panelnim filterom?

    Vredi li investirati

    10x
    Ne mogu da ti pricam uopsteno, ne poznajem tvoj motor, ali znam kakve se price raspredaju o tome.

    Izbacivanjem katalizatora dobijas 3-7 KS, zavisi od motora i konkretnog resenja.

    Izmenom izduva i izbacivanjem katalizatora, mislim da mozes da racunas na 10-14 KS, ne vise, sem ako ne krenes u akciju oko samog motora.

    K&N filter je solidan proizvod, ali daleko od najboljeg (doduse, ni ne kosta kao najbolji; na primer, nemacki RAID filteri su bolji, ali i skuplji, i nema ih kod nas). U svakom slucaju, nemoj racunati na vise od 2-3 KS sa zamenom filtera.

    Znam da su ovo DALEKO skromnije brojke nego sto se obicno pominju, ali nemoj verovati meni, veruj dinamometru. Premeri auto na pocetku i ponovo na kraju, i videces da nekih 15-16 KS odgovara stvarnosti, ako ne i lepim zeljama.

    Ne znam koliko sve to kosta, ali razmisli o tome da kupis neku ostriju bregastu, sa njima dobijas 12 KS pa navise, mada, i to podvlacim time ujdeno pomeras radnu tacku motora nadesno, tj. ka visim obrtajima. Ocigledno, kombinacija svega toga donosi od 24 KS pa nagore, tu do recimo 30 KS maksimum, uz reprogramiranje ECU-a. A to je vec ozbiljna dobit.

    Pozdrav,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Pa tako....sve ukupno oko 10-tak.
      E sad vredi li investirati...to je vrlo tesko pitanje.
      Generalno govoreci ne...jer je cena celog izduvnog sistema oko trecine cetvrtine vrednosti auta, ako se ne varam.
      Sa druge strane ako zelis da zadrzis auto, a tvoj izduv je inace vec za zamenu a pritom ne zalis pare tuninga za proverene stvari, nije lose imati nesto extra na kolima
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        ja cu biti jos skromniji u ocekivanjima, posto je to BMW a oni vec u fabrici znaju jako dobro da naprave izduv odnosno vec su jako puno izvukli od onoga sto se moze (tih 115KS pri umerenim obrtajima je puno snage za tu kubikazu i SOHC) pa je pitanje koliko ima mesta za bitno bolje disanje.

        recimo da bih se zadrzao na nekih -do- 5,6 KS dobitka max efekta, odnosno u proseku osptih uslova voznje pri sarenim obrtajima motora mozda 1-2KS.

        nekada se moglo dobijati (sa ondasnjim konstrukcijama vozila i motora) osetno zamenom izduva jer su fabricki bili losi do ocajno pravljeni u vecini pa je lako bilo popraviti losu izvedbu, danas gde vise nema losih fabrika koje su opstale je puno teze iz odlicnog dobiti jos bolje.

        ali, ako ti je izduv pri kraju zivotnog veka i moras da ga menjas ionako Supersprint ce svakako biti odlicno resenje, pogotovu sto kako pise u nazivu nerdjajuce, znaci dozivotno za taj auto reseno pitanje izduva.

        dobri izduvni sistemi obicno nisu jeftini nikada bili, pa da li vredi treba izracunati s obzirom na stanje postojeceg, na cenu original BMW resenja i ovog Supersprinta.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          ali nemoj verovati meni, veruj dinamometru
          @ DejanV:

          Daleko da verujem "garancijama" da samo K&N donosi 10-ak ks, ili da zamena izduva mozhe radikalno da izmeni stvari, narochito ne u mom konkretnom sluchaju. Znachi, upravo iz poverenja u znanje drugih na forumu sam i postavio pitanje

          E sad vredi li investirati...to je vrlo tesko pitanje.
          Generalno govoreci ne...jer je cena celog izduvnog sistema oko trecine cetvrtine vrednosti auta, ako se ne varam.
          @ M-power:

          Apsolutno si u pravu - komplet grana (435) + nastavak (cca 220) + zavrshetak izduva (cca 350) je generalno neisplativo u mom konkretnom sluchaju. Cene sam dobio od Mass-a... Nije u pitanju 1/3 a ni 1/4 vrednosti samog auta vec malo manje, ali je ipak mnogo...

          Sa druge strane ako zelis da zadrzis auto, a tvoj izduv je inace vec za zamenu a pritom ne zalis pare tuninga za proverene stvari, nije lose imati nesto extra na kolima
          Upravo tako, auto nameravam da zadrzhim sve dok me sluzhi ovako (za prvu godinu nijedan "vanredan" servis, kvar ili otkaz bilo chega, sem 2 pregorele H1 ), pa se razmishljam kako da ga malo "obradujem" U principu nekih 15 ks vishe sa ogranichenim ulaganjima je ono shto bi me zadovoljilo ko bebu ****

          Inache, izduv je u besprekornom stanju, lonac takodje...

          posto je to BMW a oni vec u fabrici znaju jako dobro da naprave izduv odnosno vec su jako puno izvukli od onoga sto se moze (tih 115KS pri umerenim obrtajima je puno snage za tu kubikazu i SOHC) pa je pitanje koliko ima mesta za bitno bolje disanje.
          Mudro zborish brick...

          Kad malo bolje razmislim, atmo motor sa jednom bregom i 8v a 115 ks iz 1800 ccm je i vishe nego efikasan motor, obzirom na hardver. Za polovinu cene tog izduva mislim da mogu da dobijem to shto trazhim na druge nachine (remapping, mozhda novi ecu, brega?), tako da ovo definitivno otpada...

          Eto kako znanje+dobra volja reshavaju probleme i dileme =]

          Hvala ljudi, hvala
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            Originally posted by overspeed
            Za polovinu cene tog izduva mislim da mogu da dobijem to shto trazhim na druge nachine (remapping, mozhda novi ecu, brega?), tako da ovo definitivno otpada...
            Upravo tako, posto zelis malo vise snage, a kazes da tvoj izduv jos nije za zamenu, te pare se mogu preusmeriti na druge stvari tuninga koje donose mnogo vise i budu racionalnije iskoriscene.
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Shta je onda najracionalnija opcija?!

              Znachi, sa nekim ogranichenim ulaganjima, a ochekujem isto tako ogranicheno poboljshanje. Nekih 15-20 ks, ne trazhim nishta preko...

              Motor ne bih da chachkam, ionako OHC 8v nije bash neka osnova za budz...

              Remapping, koliko bi to donelo snage?

              Performance chip, verujem vishe, ali koja im je cena (okvirno)?

              Turbo za sad nije u opciji
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Pa vidi nesto. Problem kod izduva sto bi na pr. samo granom i izbacivanjem KAT-a izvukao 80% dobitka od promene celog izduvnog sistema, tako da bi oni zadnji lonci bile bacene pare.
                Ono sto mozes i trebas da uradis posle toliko godina eksplatacije vozila je, da izbacis KAT. Tu ces procentualno najvise dobiti na celom izduvu a da to uradis nekosta "nista".

                Chip sa garanciom za taj motor daje oko 10KS.
                Cena chipa za taj motor je 250EU ali sam nalazio i kombinacije za iste za 150EU.
                Eventualno panel filter.
                Sve to ukupno daje dobitak koji trazis a kosta 3X manje od izduvnog sistema a dobitak je 2X veci

                Nove bregaste su od 300-500EU- dobitak 10+ KS
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  OK, M, ali...

                  Ako cat ide napolje, dali i koliko to mozhe eventualno da poremeti situaciju sa LPG instalacijom? Obzirom na izmenjeno "disanje" morace na novo shtelovanje, ali da li se pricha tu i zavrshava? Shta ide na mesto cat-a?

                  Ko u Bg prodaje chipove? Imaju li website, fon...

                  Po tvojoj proceni, koliko bi chip+panel filter dali u kombinaciji?

                  10x i sorry na smaranju
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Na mesto KAT-a moze ici i neki prigusivac a ja bi najradije isao na obicnu cev, posto to radimo radi povecanja snage.

                    Sto se tice LPG-a nece mu apsolutno nista smetati, jer ne radis na poboljsanju udisanja vec izdisanja (ubrzavanja) motora.
                    Ukoliko ima potrebe za minimalnim korigovanjem smese dovoljan je L-control sistem koji imas da to odradi koliko treba.

                    Iskustvo je takvo da tokom koriscenja naseg goriva katalizator toliko zapekne i zapusi, da posle njegovog skidanja dolazi do zavidnog povecanja snage, nego ukoliko bi se to uradilo kada je auto prilicno nov (nov katalizator).

                    Koja koincidencija da sam bas pre nedelju dana imao iskustvo bas sa skidanjem kat-a na slicnom motoru M42.
                    Cima me ortak na tel. i kaze izadji ispred kuce. Ja izadjem...kaze sedaj da se provozamo. Krene da ga stiska i odmah sam uocio primetno povecanje snage. Inace auto u kome se cesto vozim i znam kako ide.
                    Pitam ga ja: "Sta je, nabacio si chip". Kaze ne....da ne poverujes....samo sam skinuo KAT .
                    Eto to sam zeleo da ti prenesem

                    Jedan od domacih distributera i ugradjivaca stim...sto mislim da cena moze ici dole.



                    Sad koliki je dobitak zavisi od toga koji chip zelis....ali za neke tvoje potrebe tj. da auto ima bolji odziv uz umereno povecanje potrosnje je od 10-15KS.
                    Sad ima druga caka. Posto vozis na plin, tebi je na benzinu nije bitna potrosnja vec da sto vise povecas snagu, te onda mozes staviti neki jaci chip jer nije za svakodnevnu upotrebu vec samo kad oces malo da se izduvas kad ti je gust.

                    Gledao sam za bregaste. Cena je 326.20 EU za bregastu i 99.64 EU za set opruga. Cena ukljucuje 16% VAT (value added tax).
                    Cene su iste za sve setove: Sport, Road ili Relly a povecanja snage idu od 10-20KS s razlikama gde je potrebna snaga i ove jace otvaraju put ka vecem procentu povecanja snage pri radu na ostalim komponentama goriva.

                    Znam sta bi hteo da postignes i tu treba naci pravi kompromis.
                    Izbor pada na "road" bregastu + Chip + skidanje KAT-a
                    ili na K&N + Chip + supersprint grana sto podrazumeva skidanje KAT-a i adaptaciju cevi na ostatak izduvnog sistema.

                    Gledao sam i "throttle bodies" ali je skupo, kao i "FlowMaster Air filter systems" umesto K&N-a, ali na zalost nema za tvoj motor.

                    Po mojoj proceni u gornjim slucajevima mozes dobiti povecanje
                    za prvi 20-25KS a za drugi 15-20KS
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • TAZZ
                      Banovan
                      • 30.05.2005
                      • 1409
                      • NBGD,SERBIA

                      #11
                      M-Power
                      K&N + SCHNIZER + malo izduv.....realno reshenje za ne mnogo novca a dobija se..... 10+ KS... znachi pravac garaza i

                      Comment

                      • Nenad
                        CBC Senator XXL
                        • 06.01.2005
                        • 1364
                        • BBgd/Mow

                        #12
                        Ja sam jedno vreme imao ceo izduv od njih
                        izduvne grane, cevke umesto katalizatora, rezonator i 2 lonca
                        Najbolja investicija i najskuplja je izduvna grana
                        ne diraj katalizatore,izgubices na niskim i srednjim a vrlo malo dobiti u poslednjih 500-1000 obrtaja.
                        rezonator slobodno ostavi svoj, ako izvadis katalizatore rezonator ce izgoreti. Moj Supersprint je izgoreo posle 6 meseci pa sam morao da ga zamenim sa drugim ali jeftinijim.
                        Lonci su OK ali mislim da su precenjeni.

                        cene u Moskvi za moj V6
                        2x izduvna grana 950 Eura
                        1xrezonator 600 Eura
                        2x lonac 600 Eura
                        Ako kupis njihove cevi-zamene katalizatora. 2x cev 150 Eura

                        Sve ovo moje je uradjeno od 304-og Celika ili mislim da ga kod nas zovu ProHrom
                        Boost or bust...

                        Comment

                        • Srdjan
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 2416
                          • Bajina Basta/Beograd

                          #13
                          Originally posted by M-power
                          Po mojoj proceni u gornjim slucajevima mozes dobiti povecanje
                          za prvi 20-25KS a za drugi 15-20KS
                          Pa to je vise nego super, za motor koji je vec navijen na 118ks da ima oko 140ks... Super... Kako se to uopste odrazava na trajnost motora, kada bi se izmenile bregaste i ove druge stvarcice??
                          Lancia Kappa 2.0 20v

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #14
                            Pa na trajnost se odrazava srazmerno povecanju snage.
                            Model IS sa 1800ccm ima oko 140 KS ciju svrhu 16v delimicno podkrepljuje bregasta.
                            Ako ga vozis kao sto si ga vozio i pre trajnost ce ostati ista.

                            Sto se tice KAT-a i niskih obrtaja, ovaj BMW sto sam rekao da je skinuo kat upravo vuce najbolje u tom srednjem rezimu obr.
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              provlace se cifre o konjima a nigde ne primecujem uslove za koje se navode ti potencijalni dobici, konkretno obrtaji. (pretpostavljam da svi pisemo jedino o max obrtajima i potencijalnom dobitku amx efekta).
                              KS bez obrtaja ne govori mnogo kao podatak, ta brojka (od vise KS) na papiru moze da znaci i smanjenje pogona na tockovima kao i povecanje jacine pogona...sto svi znamo ali da ne zanemarimo sustinu u odnosu na marketing- Nm je mera dobitka ili gubitka izmenom konstrukcije motora/vozila za dati konkretan broj obrtaja.

                              najlakse je chipom promeniti broj obrtaja maximuma-limiter i prosto se automatski dobija i podatak o vise KS iako efekat Nm na tocku koji pokrece auto nije promenjen.

                              ja ne verujem u takve varijante da imaju svrhu u smislu ikakvog dobitka u voznji, osim na specificnom namenskom merenju max dostizive brzine kretanja.

                              za svaki chip tuning prvo sto bih trazio je da mi se prezentira kriva obrtnog momenta i tacan podatak o Nm pri 1.000, 1.500, 2.500, 3.500 obrtaja pre i posle flesovanja softvera.
                              iz podataka o Nm pri datim obrtajima lako se izracuna koliki je dobitak/gubitak u razvijenoj snazi motora u sirem radnom opsegu koji nije samo max obrtaji.

                              ovde pricamo o atmo motoru kome se ne dira bregasta niti usis i znacajnom povecanju efekta motora...sto meni ne pije vodu jer bez vece mase vazduha/kiseonika u cilindru bez obzira na kolicinu goriva nema porasta efekta motora koliko znam iz prakse do sada, sve za isti broj obrtaja.
                              po meni limit tog motora je usis, odnosno data zampemina od 1.800 i data bregasta sa ventilima, leptirom i pratecim.
                              sam filter vazduha ne ucestvuje u limitiranju disanja pa je potpuno svejedno da li je KN, neki peti, deseti ili je potpuno izvadjen i motor radi bez filtera. masa vazduha zavisi direktno od brzine u****vanja i rada klipova kroz dati precnik otvora leptira a kako se nista od toga ne menja i masa vazduha ostaje nepromenjena.

                              stoga, efikasnija izduvna grana da, fitler ne- mereno dobitkom u odnosu na ulozene pare je ono sto bih ja uradio.
                              kat ako je ispravan ne bih ga skidao, ako je neispravan ima vise opcija sta dalje.

                              over, da li taj motor ima lanac ili kais za pogon bregaste?
                              imas LPG a pomeranjem limita obrtaja nagore dobijas automatski i vise KS na oba goriva. pitanje je samo do koliko rpm moze da bezbedno izdrzi sistem razvoda ventila.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X