regulisane remenice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    regulisane remenice

    cesto sam se sretao sa sa regulisanim remenicama bregaste osovine i pitanje je sljedece - za sto u stvari sluze?
    razumijem da se pomocu njih podesava faza bregaste, ali kakav je smisao? bregasta je (valjda) optimalno podesena i zasto izmisljati toplu vodu?
    e, sad, praksa kaze da postoje dobici na cackanju faze ali ako bi neko mogao malo da mi objasni citavu tu zavrzlamu (ipak moj nivo tehnickog znanja nije toliko visok )
    hvala dobri ljudi
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    vec je bio reci ali probacu da objasnim koliko umem da opisem-
    motor se okrece u sirokom rasponu obrtaja, za svaki broj obrtaja (podrucje) potrebna je nuzno razlicita bregasta da bi se dobilo optimalno sagorevanje odnosno protok gasova.

    ne postoji jedna univerzalna bregasta, niti je moguce napraviti bar sa dosadasnjim znanjem koje poseduje svet.

    stoga su izmisljeni razni sistemi kako da se tokom voznje menja bregasta/ njene osobine i time dobije ekvivalent kao da se ima 2-3 razlicite bregaste koje se zamenjuju tokom voznje vec prema potrebama disanja motora. kao sto se radi i sa paljenjem- tacka paljenja se menja tokom voznje prema trenutnom zahtevu kada da se zapali smesa.
    uz staticko paljenje motor bi mnogo losije radio.


    VTEC Honde je jedan od nacina, ovde na forumu je negde bio detaljan prikaz bas tog sistema i nacina rada....
    naravno, to se sve odnosi kako na bregastu za usis tako i na bregastu za izduv.

    danas manje vise svi motori novije generacije imaju varijatore faze, vrlo cesto i u**** i izduva stoga su i atmo motori dostigli veoma visoke perfomanse (takoreci imaju osobine koje su nekada bile ekskluzivne za sportsko/trkacke motore-navijeni na 70-80KS po litri zapremine).
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • mirdza
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2005
      • 2437
      • Katowice (PL) / Banja Luka
      • AGP / W126

      #3
      nisam bas o tome mislio/pisao - radi se o remenici sa sarafima gdje mozes da podesis fazu mehanicki i nema mogucnosti promjene u toku rada motora po nekoj mojoj logici TO daje nesto samo u odredjenoj zoni obrtaja - u pravu sam?
      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        To je gotovo ista stvar, samo sto varijator faze to radi dinamicki (u toku voznje) a ta sa srafovima se regulise mehanicki.
        Ove sa varijatorom su uzubljene "normalno" za niske obrtaje, a kada motor predje 3-4000/min varijator okrene bregastu "unazad" i time se postizu bolje performanse na visim obrtajima.
        Sa mehanicki podesivom remenicom ti sam mozes da podesis fazu bregaste. Ako je uzubis normalno imaces bolje performanse na nizim obrtajima, a kako je okreces unazad moment i snaga ce se penjati na vise obrtaje.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Hehe...pa Brick ti je lepo objasnio samo ti nisi izvukao zakljucak.
          U starijim slucajevima i trkackim motorima bez varijatora, takva remenica je jedan od nacina za pomeranje faza u odredjene svrhe. Mozes povecavati efikasnost punjenja na nizim obrtajima i smanjivati na visim kao i obrnuto. Kod standardnih motora obicno se kupuju posle njihovog tjuniranja (modifikacija) radi pronalazenja najbolje faze punjenja motora.
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • mirdza
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2005
            • 2437
            • Katowice (PL) / Banja Luka
            • AGP / W126

            #6
            ok, hvala
            ipak sam dobro mislio ali htio sam da cujem od iskusnijih
            a koliko je moguc dobitak na nizim obrtajima pri obrtanju unaprijed i koliko bi ubio snagu na visim obrtajima? pitanje tiba SBB KBB
            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

            Comment

            Working...
            X