3-Wire Oxygen sensor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shadow
    CBC Senator XXL
    • 23.09.2005
    • 555
    • Beograd

    3-Wire Oxygen sensor

    Dakle u moj posed je dosao L18 Bosch Oxygen sensor (3 zice) sa nekog Golfa...i imam jedan problem...senzor ima 3 zice, od toga je jedna crna, 2 bele...i ja sad ne znam koja je za ocitavanje, a koja za dovod napona...
    My crew is all fired up
    Y'all better just wise up
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Te dve bele zice su ti grejac a crna je napon koji treba da daje sonda.
    Naravno, masa je samo kuciste senzora.

    Kod sondi sa 4 zice masa je obicno siva zica a ostalo je isto kao sa tri zice.

    Ne sme se odredjivati oommetrom koja je zica koja jer ne sme da dodje napon na signal zicu senzora. Kad je recimo nepoznato sve onda se sonda greje brenerom a trazi se koja zica daje napon. Naravno da su zice koje ostaju grejac i njegova ispravnost se moze proveriti i oommetrom kad se jednom izoluje koja zica daje napon. Ne brini u prvoj je recenici TACNO tako da ne moras da mislis. Tema je malo prosirena jer ima da se kupe senzori za YUGA povoljno koji imaju 4 zice (kako je meni receno) pa nije zgoreg znati neke stvari mada je o tome negde vec pisano.

    Comment

    • shadow
      CBC Senator XXL
      • 23.09.2005
      • 555
      • Beograd

      #3
      Koliko dugo treba da grejem brenerom? I kad zelim da ocitam, kako da znam da je senzor dostigao radnu temperaturu?
      My crew is all fired up
      Y'all better just wise up

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Ne trebas da grejes brenerom uopste

        Podaci su tacni. Bele su grejac a crna napon i kuciste (sraf) je masa.

        Ono sto si pitao treba da povezes po mogucstvu digitalni voltmetar koji je na podrucju 2 volta za masu i crnu zicu. I da setas brenerom preko aktivnog dela sonde i pokazace "nesto" od napona. Inace temperatura izduvnih gasova ume da bude i 800 °C pa se ne brini previse ali i ne drzi dugo brener na sondi. Videces vec i sam kako treba.

        Comment

        • SAAB PoWeR
          CBC Senator XXL
          • 26.04.2005
          • 1394
          • tu iza coska(Milwaukee USA)

          #5
          senzor sa grejacima
          cini mi se pocinje da radi posle jedne minute
          koliko mu treba da se zagreje
          _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

          Comment

          • shadow
            CBC Senator XXL
            • 23.09.2005
            • 555
            • Beograd

            #6
            Samo josh jedno pitanje...ako je kuciste masa, crna je za senzor...na koju od ovih belih prikljucujem 12v? Mislim, sta prikljucujem na bele?
            My crew is all fired up
            Y'all better just wise up

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #7
              Dvije bijele zice su napon i masa za grijac. Mozes ih spojiti u bilo kojem smjeru. Vazno je da ne pomijesas vodove grijaca i izlaznog signala sonde.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Shadow,
                Na sva tvoja pitanja je odgovoreno ali vidim da ti nesto nije jasno.

                One dve bele su grejac sto znaci da masa senzora NIJE zajednicka (za grejac) nego sluzi kao masa u odnosu na signal (crna zica) ovo je za senzor sa tri zice.
                Sa 4 zice NEMA zajednicke mase na kucistu vec je masa 4. zica. To je naravno bolje zato sto masa sa kucistem senzora i auspuhom moze ponekad da bude nedovoljna (veliki otpor).
                Iz prilozenog se vidi da se UVEK moze koristiti senzor sa 4 zice kao zamena za bilo koji drugi. Naravno, ako se adekvatno poveze.
                Jos jednom pogledaj sta je Valent rekao. +12v NE SME da dodje NIKADA na crnu zicu. Ako bilo sta drugo pogresis osim ovoga najgore sto se moze desiti je da ti crkne osigurac a ako plus stavis na crnu zicu ode senzor u vecna lovista. Ne sme ni ommetar a kamoli celih 12volti.

                Comment

                Working...
                X