Cip tuning Alfe 156 1.9JTD sa 110KS na 140-150KS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bigfoot
    CBC Senator
    • 13.04.2005
    • 224
    • Lower Hutt, New Zealand

    Cip tuning Alfe 156 1.9JTD sa 110KS na 140-150KS

    Imam ponudu da uradim cip tuning na Alfi 156 1.9JTD sa 110KS na 140-150KS, sa 275Nm na 305-310Nm (nisam bas siguran za Nm). Ovo bi mi trebala uraditi ozbiljna auto kuca (ime sada nije bitno) i to po ceni od ~300eur.
    E sada mene interesuju par stvari:

    1. Da li je to realno moguce uraditi i dobiti ovako veliku snagu samo sa cip tuning-om? Ili se ovde samo povecava limit crvenih obrtaja pa se tako dobija ekstra snaga?
    2. Koliko je i da li je to uopste stetno za motor (mislim na dugotrajnost)?
    3. Ono sto me najvise zbunjuje je to da pri normalnoj voznji (bez ikakvog izivljavanja) potrosnja ostaje ista ili se samo malo smanjuje?
    “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”
  • r1cer
    CBC Senator XXL
    • 22.01.2006
    • 363
    • Beograd

    #2
    Ne znam kakva je ta ozbiljna kuća koja ti radi chip ali teoretski je moguće izvući toliko iz tog motora ali opet sve zavisi od toga kolko će oni dobro to da urade. S obzirom da sam skoro radio "chip tuning" na 1.9 tdi od 101 ks odgovoriću ti na ova 3 pitanja iz mog iskustva.

    1. ja sam dobio oko 25 ks(izmereno na dinu) i auto mi ne dimi ni malo više nego što je dimio kada nije bio "chipovan"(doduše imam malo bolji air intake pa to malo doprinosi da ne dimi). limit obrtaja se ne povećava i snagu i obrtni moment dobijaš na nižim obrtajima kao što i treba kod dizela.
    2. po teoriji mora da bude malo štetno ali u suštini su neke druge stvari mnogo štetnije(loše gorivo, loše ulje, brza vožnja kada motor nije zagrejan...).
    3. kada se iživljavaš potrošnja je veća nego ranije oko 8 do 8.5 l/100 km(ranije oko 7.5) dok kada vozim lagano po gradu 6 do 6.5 l/100 km(ranije od 6.5 do 7). Što se tiče vožnje na otvorenom jednom sam samo vozio ibarskom 200 km baš lagano i potrošnja je bila 4.8 l/100 km a tolko sam postizao i pre nego što je bio čipovan. Naravno ovo sve po bord kompjuteru.

    Comment

    • Black Knight
      CBC Senator XXL
      • 13.10.2004
      • 2020
      • Novi Beograd, kicblo

      #3
      apsolutno se slazem sa r1cer-om, i samo da dodam da bi ti bilo jako pametno da odes na dyno pre i posle intervencije da vidis konkretan dobitak
      Injection is good,but I'd rather be blown!

      Comment

      • bigfoot
        CBC Senator
        • 13.04.2005
        • 224
        • Lower Hutt, New Zealand

        #4
        Merenje na dinu se podrazumeva, jer to rekla kazala nista ne vredi bez krive snage i momenta.

        @r1cer
        Da li mi mozes objasniti sta je to "malo se vise dimi"? Da li mislis na to da samo iz auspuha izlazi vise dima, kao stariji dizelasi i da li je to ista losije po auto osim vizuelnog izgleda? Kako si sredio bolji air intake, samo zamenom filtra ili jos nekom doradom? Nadam se da te ne gnjavim sa ovoliko pitanja
        “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #5
          predpostavljam da je hteo reci da nije povecan dotok goriva...jer kada ima visak goriva koji ne sagoraeva onda dimi...

          a sto se tice vazduha, tvoj je usis je sasvim dovoljan za 200 konja... 50-60 mm?
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • r1cer
            CBC Senator XXL
            • 22.01.2006
            • 363
            • Beograd

            #6
            Povećan je dotok goriva ali nije toliko da ima puno nesagorele nafte što je uzrok crnog dima iz auspuha, što će reći da je ovo remapiranje što sam ja uradio blaga verzija odnosno moglo je jače pošto meni ne dimi skoro uopšte odnosno isto kao i ranije(neprimetno). U Engleskoj su dizali 1.9 tdi od 100 ks na 154 ali to je remapiranje uz pomoć dina koje može mnogo više da izvuče. Crni dim je do neke granice ok ali kada auto baš preterano dimi valjalo bi to malo srediti.

            Što se tiče intakea stavio sam crevo i onaj plastični deo na početku od seat ibize cupre tdi(160 ks) koji je duplo širi od standardnog i tako dozvoljava više vazduha i glavna beneficija je da auto manje dimi i lakše se vrti preko 3500 rpm gde snaga naglo opada.

            a evo kako to rade Englezi 1.9 tdi(130 ks) stock injektori, fmic i hibridni turbo na 220 ks i oko 480 nm obrtnog momenta. Malo dimi al to je cena



            Comment

            • Darko_NS
              CBC Senator XXL
              • 02.12.2004
              • 557
              • Srpska Atina

              #7
              sa 275Nm na 305-310Nm
              ne verujem da imas toliko Nm standardno, jer moj jtd 115ks im 255nm/2000

              evo kako to posle chip tuninga izgleda na papiru (ovo je za jtd 115, ali to je isti motor kao kod tebe)

              Comment

              • bigfoot
                CBC Senator
                • 13.04.2005
                • 224
                • Lower Hutt, New Zealand

                #8
                Ono sto ja znam sigurno je da motor od 115 (116)KS koji se sada ugradjuju u Alfe imaju 275Nm/2000. Isto tako znam sigurno da motori od 105KS (euro 2) imaju 255Nm/2000. E tu sada upada u pricu ovaj moj motor od 110KS (euro 3) za koji ima malo podataka, ali sve sto sam ja pronasao za njega je da ima 275Nm/2000.

                Evo podataka iz Quattroruote za motor od 116KS:

                I motor od 110KS:


                Ono sto mene zbunjuje podatak da za taj "isti" JTD 116KS koji ide u Stila ima "samo" 255Nm/2000:


                A po ovom dijagramu sto si prikazao izgleda da dobijam mnogo vise u Nm nego u KS sto mi se mnogo vise svidja
                “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”

                Comment

                • don
                  CBC Senator XXL
                  • 13.04.2005
                  • 483
                  • Beograd

                  #9
                  Jedno pitanje, ako se vrsi povecavanje snage preko cipa, da li to znaci da dolazi do ''overklokovanja'' istog, i ako dolazi do toga, onda se isto dogadja kao i sa procesorom, dolazi do grejanja cipa, e sada ako se greje onda se smanjuje njegov vek trajanja, i potrebno je neko hladjenje za njega. Da li se on overklokuje ili ne???
                  Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                  Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                  Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    Pa nije ti to komp da ga o/c... Jednostavno fabricki podaci u jednom cipu su zamenjeni sa drugim, nisi mu nista dirao magistralu ili povecavao napon...
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • Darko_NS
                      CBC Senator XXL
                      • 02.12.2004
                      • 557
                      • Srpska Atina

                      #11
                      p.s. bigfoot ni meni nisu jasni ti podaci, cini mi se puno ta cifra od 275Nm na 110ks, recimo grande punto multijet ima 130ks i 280Nm
                      ali neka necemo sada da cepidlacimo, bitno da se podigne puls nasih dizelki i da bolje idu, ostalo je manje bitno

                      Edit by Ranko

                      Comment

                      • bigfoot
                        CBC Senator
                        • 13.04.2005
                        • 224
                        • Lower Hutt, New Zealand

                        #12
                        U potpunosti se slazem sa tobom, od viska snage glava ne boli . Ma samo da skupim love za to i eto meni jos zesce naftarice
                        “Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”

                        Comment

                        • Gumetina
                          Banovan
                          • 12.12.2004
                          • 1082
                          • Novi Sad

                          #13
                          na tvom motornom kompjuteru se menjanje flesha radi preko interface-a konkretno kwp2000 kod nas rasprostranjen....

                          traje svega par minuta!

                          Ja ga imam a imam i pozamasnu bazu raznih mapa sto firmiranih sto ne, i mogu ti reci da ti je ponuda jako nepovoljna!
                          Mene bi bilo sramota da trazim i 150e

                          300e za par minuta posla!

                          A nije kao da je neko znanje, svako ko se imalo potrudi moze da kupi sebi i interface i bazu mapa i to da radi!

                          Dakle ako das 300e ..... prevara

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Jok, Ralle nego ste navikli da sve nabavljate sa "popustom"
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • r1cer
                              CBC Senator XXL
                              • 22.01.2006
                              • 363
                              • Beograd

                              #15
                              Gumetina: to je kao kad bi rekao ako daš 200$ za windows xp to je čista prevara možeš ga naći za 50 din. Neko je potrošio više sati na pisanje tih mapa a s obzirom da se u svetu rad naplaćuje onda mora to i da košta. Da ne pominjem da tamo ni ne možeš da nađeš generičko remapiranje za 300e.

                              Comment

                              Working...
                              X