SCEFI SYSTEM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    SCEFI SYSTEM

    SCefi sistem je prvi kompletan domaći kompjuter za upravljanje paljenjem i ubrizgavanjem kod benzinskih motora radne zapremine od 1 do 3 litra. Omogućava brzo i lako podešavanje ugla predpaljenja i količine ubrizganog goriva preko PC računara putem serijske komunikacije. Ugrađen je u trkački 4-cilindrični BMW320i, (zapremina 2 litra, snaga 285KS, pobednik na brdskim trkama u klasi ST i 3. na kružnim trkama u sezoni 2001. god.). Takođe, ugrađen je u 6-cilindrični BMW320i klasa SP (slika dole), u Reno Clio Wiliams-u u istoj klasi i u domaćim automobilima marke Yugo zapremine od 1.1 do 1.6 litra. Pored upravljanja omogućuje snimanje parametara motora u toku vožnje.

    KARAKTERISTIKE UREĐAJA
    Ulazni signali

    Sistem koristi signale sa sledećih davača na osnovu kojih određuje količinu goriva i potreban ugao predpaljenja:
    - signal davača temperature rashladne tečnosti (NTC otpornik, -40 oC do +100 oC),
    - signal davača temperature usisnog vazduha (NTC otpornik, -40 oC do +100 oC ),
    - signal davača položaja leptira (potenciometar),
    - signal induktivnog davača na zamajcu koji registruje zube zamajca,
    - signal induktivnog davaca na bregastom vratilu koji odeđuje fazu.
    Pored ovih osnovnih davača, sistem ima mogućnost da prihvati signale LAMBDA sonde, davača potpritiska u usisnoj grani kao i da meri napon akumulatora. Svi davači koje sistem koristi standardno se ugrađuju na motore sa ubrizgavanjem, a proizvođač je BOSCH .

    Izlazni signali

    Sistem ima mogućnost sekvencijalnog upravljanja najvise sa 6 brizgača i 6 bobina.
    Pored toga, upravlja sa 2 signalne sijalice, koje se uključuju kada se dostignu zadati brojevi obrtaja motora, a može da uključuje i isključuje i rele električne pumpe.
    Sistem šalje sve relevantne informacije o radu motora (broj obrtaja motora, otvor leptira, ugao predpaljenja itd.) preko serijske komunikacije sa PC računarom ili Laptop računarom, koji može da snima u toku vožnje sve te parametre radi kasnije analize. Takođe, sistem šalje ove informacije i na ručni displej sa tastaturom (paralelnim kablom).
    Količina ubrizganog goriva i ugao predpaljenja mogu da se menjaju direktno, preko tastature.

    Obrada

    Broj obrtaja motora se određuje tako što se preko induktivnog davača broje zubi na zamajcu za određen vremenski period. Opterećenje motora se odreduje na osnovu položaja papučice gasa, odnosno ugla otvorenosti leptira.
    Radno polje motora je definisano preko dve mape koje su smeštene u memoriji uređaja, veličine 32x48, od kojih jedna definiše količinu ubrizganog goriva a druga ugao predpaljenja. Dakle, po broju obrtaja mapa ima 32 podele odnosno, rezolucija po broju obrtaja iznosi 400 o/min, a prema uglu otvorenosti leptira (opterećenju) ima 48 podela, što ukupno iznosi 1536 radnih tačaka motora. Mikroprocesor vrši interpolaciju po broju obrtaja tako da se broj obrtaja svodi na rezoluciju od 40 o/min.
    Iz ovih mapa mikroprocesor očitava osnovne vrednosti za količinu ubrizganog goriva i ugao predpaljenja a zatim vrši njihove korekcije saglasno temperaturama usisnog vazduha i rashladne tečnosti kao i naponu akumulatora.
    Pored ovih vrši se i korekcija prema ubrzanju, koje se određuje na osnovu uzastopnih položaja papučice gasa.
    Rezolucija ugla predpaljenja iznosi 1 stepen kolena kolenastog vratila.
    Ograničavanje maksimalnog broja obrtaja motora se postiže putem isključivanja brizgača, kada se dostigne maksimalni zadati broj obrtaja.
    Hladan start je podržan posebnim delom programa koji deluje u funkciji temperature usisnog vazduha i temperature rashladne tečnosti, kao i u funkciji proteklog vremena od starta motora.
    Sve mape imaju svoju grafičku prezentaciju na računaru tako da lako mogu da se menjaju vrednosti unutar mapa i da se zatim serijskom komunikacijiom prenesu u EPROM u uređaju.
    Uređaj je smešten u aluminijumsku kutiju dimenzija 170x110x55mm.
    www.arcs.org.rs/forum
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    Opterećenje motora se odreduje na osnovu položaja papučice gasa, odnosno ugla otvorenosti leptira.
    ne znam ko je konstruktor uredjaja/razvoj ali mi iz ovog citata ne mirise na dobro osmisljen sistem iz razloga sto polozaj papucice gasa uopste ne odredjuje opterecenje motora veca samo otvorenost leptira.
    konkretno uopste nije isto opterecenje motora pri identicnom polozaju leptira kada se vozi 2.brzinom po ravnom ili 4.tom uzbrdo.
    takodje pise da je merenje potpritiska u usisnoj grani opciono, sto podrazumeva da uredjaj radi bez poznavanja koliko je vazduha/kiseonika motor u****o sto mi je poprilicno sumnjivo da uopste zadovoljavajuce radi. koliko znam svi sistemi ubrizgavanja u svetu do sada imaju ili merac kolicine vazduha po pitanju mase ili potpritiska u usisu i to im je jedan od najvaznijih parametara iz koga se odredjuje kolicina goriva za ubrizgavanje.
    mozda je negde u tesktu koji je prenet ispusten neko objasnjenje na tu temu, ili je mozda samo probni test primerak uredjaj koji jos nije zavrsen za upotebu i ugadnju??
    sta vi mislite?
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Vec je u upotrebi,a tekst sam preneo u celini.100% nista nije ispusteno
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      Working...
      X