Enigma=TD ili TDI Golf 3 - enigma II=Moze li se cipovati
E to me je interesovalo,
e sada jos nesto,
moze li golf 3 1,9td da se chipuje
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Ne nefali mi I, to je samo TD, tako bar pise u knjizici
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Taj 1.9 TD je ugradjivan samo u prvih par godina proizvodnje 3-jke, klasik dizel sa turbinom. Kasnije je sve prebaceno u TDI ili SDI. Za njega recept za tuning by Dieselman:
Kod starijih IDI motora sa turbom povecanje snage je jednostavnooveca se kolicina goriva na pumpi,navije se sto ranije paljenje zbog povecanja max broja obrtaja,ako imas stavis dizne sa vecim protokom,povecas boost koliko smes,izbacis jednu oprugu iz pumpe u cilju povecanja broja obrtaja,zapusis nos,stavis antifone i voziiii,pa ko izdrzi.
Hmm, ono sto rece GTI da ima 55kw, kod mene pise 66kw
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
koliko me secanje sluzi iz doba dok sam se zanimao dizelima, VW je imao u ponudi 1.9 dizelski blok u varijanti Saugdiesel-a, Turbo diesela od 75KS i turbo diesela od 90KS koji su svi isti mehanicki i svi su prakticno stari motor 1.6 diesel samo razbusen na veci hod i sa promenjenom geometrijom donjeg dela (karter, posebno nova pumpa za ulje koja je bila rak rana svih ranijih TD kod VWa, sa posebnim pregradama zbog ugla pod kojim je postavljen motor) i jos nekim sitnim izmenama vise kozmeticke prirode.
varijanta 1.9 75KS je bila oznacavana i kao eco diesel (malo prigusena turbina) sto je u to doba bilo marketinski popularno.
motor 1.9TD i motor 1.9TDI su potpuno razlicite konstrukcije sustinski, i rade na razlicitim principima ubrizgavanja goriva- indirektni u pretkomore
vs. direktno u cilindre.
1.9TD je potpuno mehanicki istog sistema ubrizgavanja kao i drugi dizeli od 60tih godina dok je TDI elektronski upravljan sistem ubrizgavanja i poseduje ECU, softver i ostale senzore (recimo na drugoj brizgaljki) koje klasicni (poput tog 1.9td) dizeli nemaju.
1.9TD se proizvodio jos tamo negde od 1990 (prvo je isao u Audije) pa do 97/98 modelske godine zavisno od trzista gde je Golf (i ostalo VAG) prodavan.
cak mi se cini (iz nekog prospekta, reklame po secanju) da je i u Golfu 4 jedno vreme paralelno ugradjivan i taj 1.9TD za neevropska trzista sve do 99/2000 godine.
najjednostavnija provera koji je motor (osim VW oznake tipa motora) je pogled na pumpu visokog pritiska- ako ima zicanu formu i senzor na 2.goj brizgaljki onda je TDI sa ECU i moze da se flesuje softver, ako ima klasicne mehanicke brizgaljke onda to otpada i svodi se na klasican tjuning- popravka volumetrije disanja motora i posledicno dodavanje onoliko goriva koliko je jos moguce da sagori.
dodavanje vise goriva nego sto moze da sagori nema svrhe, ne povecava efekat motora cak stavise smanjuje (vise nesagorelog goriva za istu zapreminu komore sagorevanja znaci manje kiseonika zapreminski- time automatski i manju snagu motora).
1.9TD je mehanicki ekvivalentan starom 1.6TD i njegova gornja granica (bloka i narocito glave) otpornosti je negde oko 75-85KS, sve preko toga je rizicno da se motor ne razleti s obzirom na (ne)robusnost konstrukcije.
ko proba da se "ígra" sa tim motorom da mozda ima u vidu i tu stranu medalje.
mnogo detalja o konstrukciji VW dizela 4-5-6 cilindara familije TD nudi SAE paper #820441 u kome su W.Brandsetetter i R.Dziggel iz VAGovog razvojnog odeljenja opisali konstrukciju, sistem ubrizgavanja, testove i kontrole, dijagrame podesavanja svega, potrosnje, ekologije, testiranje motora, ateste itd. (33 stranice).
1.9 TD koliko ja znam ne postoji sa 90 ks, već samo 1.9 TDI i to je prvi tdi koji se proizvodi još od 91e, prvi put se našao u audiju 80, koristi rotacionu bosch pumpu elektronski kontrolisanu i može se chipovati. 1.9 tdi od 90 ks se uz male izmene proizvodio u nekim vag modelima do 2005e.
Sada je dosta toga jasnije, jos samo da vidm drugu brizgaljku
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Gledao sam i nema na drugoj brizgaljki zicu, to znaci da je td,
e sada jos jedno pitanje,
Da li se skidanjem creva koje ide na turbinu moze oceniti stanje motora???
Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.
Comment