Mjenjac TDI na VR6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VR6
    CBC Senator XXL
    • 31.10.2004
    • 512
    • Sarajevo

    Mjenjac TDI na VR6

    Hoce li mi reci neko od ovih strucnjaka, bil ovo bilo pouzdano??

    Znaci ultra kratki mjenjac od TDI-a povezati sa VR6 masinom?? Rijec je o Golfu 3, vjerujem da bi se dobila fantasticna medjuubrzanja, al bi bila i tri saltanja do 100 km/h. No najvise me interesuje bili pouzdanost bila na nivou, ako gledamo obrtni momenat, sve bi trebalo biti ok?!
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Ja mozda gresim, ali koliko znam, prenosni odnosi menjaca na dizelu su uvek mnogo duzi nego prenosi na benzincu. Mozda su odnosi u samom menjacu OK, ali finalni prenos je 99% mnogo duzi. Imas li tacne podatke o prenosima u menjacu i finalnog prenosa za menjac koji imas i koji planiras?
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • mirdza
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2005
      • 2437
      • Katowice (PL) / Banja Luka
      • AGP / W126

      #3
      kao sto rece 206 - finalni odnos bi bio veoooma dugacak
      a uparivanje tog mjenjaca sa nekim kracim diferencijalom ne znam da li je uopste moguce (moguce jeste ali da li je isplativo...)
      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

      Comment

      • VR6
        CBC Senator XXL
        • 31.10.2004
        • 512
        • Sarajevo

        #4
        Nisam jos uspio naci omjere, sutra cu instalirati jedan program, pa mozda tamo bude.

        Comment

        • dfast
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2005
          • 1302
          • Hoofddorp NL /Bgd

          #5
          Bilo je dosta slucajeva tokom 90-tin, kada su suprotno, ubacivali disel motore na dotadasnje benzince zbog ekonomicnosti. Golfovi sa novoubacenim 1.6d su potpisivali i u trecoj.

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #6
            Saab tera turbo sa Opelovim 6to brzincem od dizela i to zestoko tjuniran

            Comment

            • Nenad
              CBC Senator XXL
              • 06.01.2005
              • 1364
              • BBgd/Mow

              #7
              Jednostavno kupi kraci finalni prenos za VR6, zasto da menjac ceo menjac. Hvala Bogu za MK III toga ima ko'lko hoces.
              Kao primer:

              Ovo su finalni prenosi za tebe:
              3.65:1
              3.94:1
              4.24:1
              U SAD komplet kosta 400$
              Boost or bust...

              Comment

              • maniac
                CBC Član
                • 07.04.2006
                • 91
                • NBG

                #8
                KOd VR-a je fabricki menjac najslabija tacka, meni je u voznji deo zupcanika trece izleto kroz zvono { rasturio ga} i to kada sam ga posle voznje konstantnom brzinom na oko 2800-3000 obrtaja stisnuo do kraja.
                Menjac zamenjen,a skoro slicna stvar na istom autu se desila godinu dana kasnije,kod vlasnika,nije bio moj. Zamisli sta bi bilo da stavis delova menjaca koji je namenen manjim opterecenjima.
                http://www.youtube.com/watch?v=edLnXzAwHVc

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Menjac sa dizela predvidjen je za veca opterecenja nego ovaj koji sad ima. TDI motor ima ravan ili veci obrtni moment nego benzinac, pa je i menjac jaci, a ne slabiji...
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #10
                    Tako je

                    Comment

                    • Sloba_NS
                      CBC Član
                      • 10.12.2005
                      • 76
                      • Novi Sad - Centar
                      • Alfa 147 Selespeed P

                      #11
                      I ja sam dugo bio u dilemi da li da fabricki menjac u svom Escortu VI 1,6 Zetec 16V, zamenim najboljim Fordovim menjacem MTX75, koji je isao u sve dizele i naravno RS-a.
                      Ono sto me je podstaklo na taj korak su (pre)duge brzine u serijskoj postavci (druga do 100 km/h, treca skoro 150 itd), gde se desava da me isti ili cak slabiji (laksi) automobili "deru sa crte"..!?
                      Drugo je iskustvo Fordovih automehanicara koji su u nedostatku odgovarajuceg menjaca, na benzinca stavljali od dizela, a vlasnici bi se nedugo zatim vracali da pitaju da im nisu mozda promenili i motor!

                      Ovo su fabricki podaci za MTX 75

                      Transmission Ratios MTX 75
                      -------------------------Set A / Set B / Set C
                      First gear ratio--------3,23 / 3,42 / 3,67
                      Second gear ratio-----2,13 / 2,14 / 2,14
                      Third gear ratio--------1,48 / 1,45 / 1,45
                      Fourth gear ratio-------1,11 / 1,03 / 1,03
                      Fifth gear ratio----------0,85 / 0,77 / 0,77
                      Reverse gear ratio------3,46 / 3,46 / 3,46



                      Engine and Transmission Combinations
                      Engine--------------------------Gear Set---------Differential Ratio
                      1,8 DOHC Zetec (Saloon)-------- A -------------------- 3,84
                      1,8 DOHC Zetec (Estate)--------- A -------------------- 3,84
                      2,0 DOHC Zetec (Saloon)-------- A -------------------- 3,84
                      2,0 DOHC Zetec (Estate)--------- A -------------------- 3,84
                      1,8 Diesel (Saloon)--------------- B/C ------------------ 3,56
                      1,8 Diesel (Estate)---------------- B/C ------------------ 3,56


                      A ovo su fabricki podaci za B5 menjace. Kazu da je moj taj...

                      Differential Gear Sets / Ratios
                      Vehicle-------------------------------------------Engine
                      Variant-------- 1,3 HCS -----1,3 HCS CFI ----- 1,4 CVH -----1,6 Zetec ----- 1,8 Zetec
                      Saloon--------C / 4,27 ------- C / 4,27 --------- A / 4,27 ------- B / 3,82 ----- C / 3,82
                      Estate--------- A / 4,27 ------ C / 4,27 --------- A / 4,27 -------- C / 4,27 ---- C / 3,82
                      Express------- A / 4,27 ------ A / 4,27 --------- A / 4,27--------- /-/ ---------- /-/ -
                      Transmission Ratios
                      Gear----------------Gear Set A-------Gear Set B--------Gear Set C
                      First gear-------------- 3,58 ------------- 3,58 ------------- 3,15
                      Second gear---------- 2,04 ------------- 1,91 -------------- 1,91
                      Third gear------------- 1,32 ------------- 1,28 -------------- 1,28
                      Fourth gear------------ 0,95 ------------- 0,95 -------------- 0,95
                      Fifth gear-------------- 0,76 ------------- 0,76 --------------- 0,76
                      Reverse gear---------- 3,62 ------------- 3,62 -------------- 3,62

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #12
                        Kod VR-a je fabricki menjac najslabija tacka

                        skoro slicna stvar na istom autu se desila godinu dana kasnije,kod vlasnika,nije bio moj
                        Nije samo kod VR-a, menjach je generalno gledano slaba tachka na Golfu III. Chak su chesta bila i "blokiranja" iz chista mira, bez ranijih "naznaka", bez progresije koja bi mogla da skrene pazhnju vozachu. Tako da, ovo nije "usko" vezano za VR6, samo si ti imao posredna i neposredna iskustva sa ta dva sluchaja, problem je evidentan i kod ostalih modela, samo shto se ranije manifestuje kod tih sa jachim motorom

                        @VR6:

                        Kao shto ti ljudi lepo rekoshe - prenosni odnosi su u menjachu TDI modela duzhi od onih na menjachu VR6. Trebace ti vishe vremena za "hvatanje" zaleta do viskoh obrtaja, tamo gde su na VR6 maksimalni obrtni moment i maksimalna snaga. Taj menjach je podeshen za dizel motor, da bude efikasan na 2-3 hiljade obrtaja, a tvoj motor je do 3500 rpm jako "mlitav" jer razvija 234 Nm @ 4200 rpm a maksimalnu snagu tek na visokih 5850 rpm. Znachi, shto se ubrzanja tiche upravo cesh da postignesh suprotan efekat od ochekivanog.

                        Inache, oba menjacha su manje-vishe iste nominalne "snage" (uslovno recheno), jer iako je benzinac u pitanju VR6 ima 234 Nm, a TDI 235 Nm, naravno sa tom razlikom da drugi ima mnogo ravniju krivu i "trpi" 90% od maksimuma Nm od 1600 do 2900 a drugi "hvata zalet" tek preko 4000 rpm.

                        Znachi:
                        No najvise me interesuje bili pouzdanost bila na nivou, ako gledamo obrtni momenat, sve bi trebalo biti ok?!
                        ...pouzdanost - josh i nekako, bolja ubrzanja - ni u kom sluchaju.
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • VR6
                          CBC Senator XXL
                          • 31.10.2004
                          • 512
                          • Sarajevo

                          #13
                          Hvala svima na odgovorima.

                          Sada onda podpitanje, kako skratiti mjenjac, a da to bude pouzdano? Ovi za brdo na Yugama tesko skracuju mjenjac, a na njih 10, bar jedan ima problema sa mjenjacem.

                          Comment

                          • Dren
                            CBC Senator XXL
                            • 24.08.2005
                            • 1068
                            • Sarajevo

                            #14
                            Pa nije ti bas neko poredjenje... S obzirom kako se ti Yugici na brdu voze, nije bas neki problem ako im se 1/10 i problematicno ponasa...

                            Ja sam na svom Yugu ( H1600 ) imao skracenje u mjenjacu, mislim da je bilo izvedeno ubacivanjem jednog zupcanika na 4-tu brzinu, po prenosu izmedju klasicne 3 i 4 brzine, a zupcanik 4-te je bio pomjeren da bude na mjestu 5-e... U praksi se to manifestovalo ovako, puna 3-ca, 8.000 o/min., saltanje u 4-tu, obrtaji padaju na oko 5.500 o/min., punim 4-tu, saltanje u 5-u, obrtaji opet padaju na oko 5.500 o/min. i za 2-3 sekunde imam punu 5-u na 8.000-9.000 o/min. U zavisnosti koliko sam imao m... da stisnem i drzim, sto zbog staze, sto zbog rizika od "vriske" motora...

                            Pricam naravno o extremnim uslovima exploatacije, znaci, sto jace, sto brze, sto silnije... I kao takav mi se nijednom nije pokvario za 5 sezona koliko sam ga ja vozio... ( 4-6 trka sa treninzima godisnje...)... Naravno, u kilometrima to nije bilo bas narocito daleko...

                            Pretpostavljam da sa blazim nacinom exploatacije, ne bi bio prevelik problem neko manje skracenje... Naravno, posto sam ja imao i sper-diferencijal, zamjena racing-ulja u njemu prije svake sezone mu je pomagala...

                            Laksi nacin od tog je da potrazis u papirima, koji diferencijal ima sveukupno "kraci" prenos od onog na tvom autu, te da skines fabricki, a stavis taj "kraci"... "Duzina" kompletnog prenosa zavisi i od odnosa u mjenjacu, i od odnosa u diferencijalu... Mislim da se oni mnoze, da bi se dobio konacni prenosni odnos... Samom zamjenom diferencijala bi mogao racunati na neke dobitke na ubrzanju, ne bas "svemirske" ali primjetne, a posto bi bili "fabricki" trebalo bi da im je trajnost najveca...

                            Svojevremeno su u Felicia Cup-u u HR, koristili "rupu" u pravilima, gdje je pisalo da svi moraju voziti Skoda Felicia homologirane diferencijale ( kao pokusaj da svi voze isto...), ali je neko zaboravio provjeriti koliko ih Skoda ima... Ispostavilo se da su neki bili brzi od drugih, ne puno, ali 2-3%, pa puta 15-20 krugova, nabere se... Uzrok ? Skoda je imala 3 razlicita homologirana diferencijala za Feliciu ( jedan od njih sa pick-up verzije, najkraci mislim... ), najkraci bi montirali za brdo, najduzi za Grobnik, i uz dobrog vozaca, to je bila sampionska kombinacija...

                            Kad se "provalilo", mislim da su u pravilima i to precizirali...

                            Uh, oduzih...

                            Comment

                            • Nenad
                              CBC Senator XXL
                              • 06.01.2005
                              • 1364
                              • BBgd/Mow

                              #15
                              Originally posted by VR6
                              Hvala svima na odgovorima.

                              Sada onda podpitanje, kako skratiti mjenjac, a da to bude pouzdano? Ovi za brdo na Yugama tesko skracuju mjenjac, a na njih 10, bar jedan ima problema sa mjenjacem.
                              Samo promeni glavni prenosni odnos na kraci i to je to. Imaces manju krajnju brzinu,koja i nije toliko vazna jer se niko prakticno ne vozi tako, ali ces zato dobiti na ubrzanju.
                              Svi ostali odnosi izmedju brzina 12345 ostaju isti.
                              Boost or bust...

                              Comment

                              Working...
                              X