"Nasviravanje" Aygo/C1/107...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubi
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 519
    • Beograd

    "Nasviravanje" Aygo/C1/107...

    Elem, ove minijature dolaze sa Tojotinim trocilindarskim benzincem 1,0 12V VVT-i od 67ks ili Pug/Citro 1,4HDi od 55ks na istom petostepenom menjacu. Posto sam veliki ljubitelj malih automobila, a uvek je zabavno imati "pocket rocket", evo par ideja za tuning (nastalih uglavnom ceprkanjem po reklamnom materijalu, za sada...)

    1. Benzinac: Usisna grana promenljive geometrije, tri leptira gasa, ram-air (ako moze nekako elegantno da se montira). Prohromska izduvna grana. Katalizator i ostatak auspuha ostaju fabricki, ili se stavljaju sa 1,3 motora (cilj je da se zadrzi fenomenalna "ekologicnost" motora). Sam motor se ne dira. Videti koliko moze snage da se dobije povecavanjem maksimalnog broja obrtaja (sa promenljivom usisnom, boljom izduvnom i promenljivim otvaranjem ventila mislim da bi moglo dosta da se dobije)

    2. Dizel: prepakivanje turbine/kompjutera/svega i svacega sa jacih HDi modela... Tu bi se dobilo dosta obrtnog momenta, ali u istom spektru obrtaja. Verovatno bi morao da se stavi duzi menjac.

    Sta mislite o ovome? (osim "batali")
    (\__/)
    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
    (")_(") your signature to help him gain world domination.

    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/
  • astrafan
    CBC Senator
    • 08.05.2005
    • 221
    • BG - PA

    #2
    Moze moze pametno....... prepakivanje nekih 2.0 benzinaca i HDi dizelasa u to..... savrseno resenje + chipic i to je to......
    .. just fun, nothin more..

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #3
      Ne znam da li bi stalo... A prepakivanje 2,0 benzinca bih pre ostavio za neki lagani oldtajmer, na primer neki stari Fiatov kabriolet (ili dodavanje turbine na postojeci 2,0 benzinac, u tom slucaju...)

      Aygo je ipak ekonomicni gradski auto. Odusevilo me igranje fudbala sa njima na Top Gear (ne znam da li je neko gledao): dva tima od po (ja mislim) pet automobila guraju dzinovsku fudbalsku loptu po asfaltnom terenu, i pokusavaju da daju go. Lupali su se, skretali pod rucnom, ostro startovali, cimali iz prve u rikverc. Bas su se izivljavali, a ni jedan auto se nije ni prevrnuo, ni pokvario. Ostavlja utisak neverovatne stabilnosti i spretnosti za svoju klasu. Moram da provozam jedan cim uhvatim priliku (nadam se, uz nekog flegmaticnog vlasnika). Faksu mi se vidi kraj, a Puntissimo bih trebao da uv.. ovaj, prodam dok jos ima neku cenu... Cini mi se da je Aygo ono sto bi mi ispunilo potrebe za svakodnevnim prevoznim sredstvom - i motori su mu sasvim solidni i bez dodatnog "biberenja", jedino sto volim da prckam po mehanici i posle osetim rezultat. Videcu kakva ce im biti cena kad pocnu da se nude kao polovni.
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • astrafan
        CBC Senator
        • 08.05.2005
        • 221
        • BG - PA

        #4
        Gledao sam............. BUDALE
        .. just fun, nothin more..

        Comment

        • Kanarinac
          CBC Senator XXL
          • 08.10.2004
          • 2870
          • BG,Weedikovac

          #5
          Spakujesh mu neki 3.0 bi turbo iz supre mora da pashe shraf na shraf

          I love my

          Comment

          • sri98
            Admin od Trpeze
            • 24.10.2004
            • 7262
            • Republic of Konjarnik
            • Toyota Corolla E 210

            #6
            Originally posted by Rubi

            Aygo je ipak ekonomicni gradski auto. Odusevilo me igranje fudbala sa njima na Top Gear (ne znam da li je neko gledao): .........i.


            Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

            Comment

            • Bansha
              CBC Veteran
              • 09.01.2006
              • 101
              • Kragujevac

              #7
              xej a kakva mu je usisna grana i kakav bi plinski uredjaj mogo tu da se mete?
              cuo sam da uskoro ce da bude polovnih c1...
              Ko zna - zna. Ko ne zna - uci skolu.

              Comment

              • Rubi
                CBC Senator XXL
                • 06.05.2005
                • 519
                • Beograd

                #8
                Za plin - tu je frka sa gepekom... Mislim da je plasticna usisna. Nikako da nadjem vremena da odem to Toyote/Citroena/Pezoa i raspitam se, pogledam, sednem u auto... A vec vidim jedan 107 u komsiluku, bas lep. Ne znam ni da li u gepeku ima rezervni tocak, il' idu na komplet za naduvavanje gume. Plin uvek dolazi kao "perpetuum mobile" varijanta - pa nek i zauzme ceo gepek (ako nadjem tako malu bocu...), nakalemim lepo woofer preko toga, i eto dzinovskog tranzistora! Za varijantu bez modifikacija uvek bih pre uzeo HDI, pa ga vozio u fabrickom stanju. Mozda plin + turbo, pa da iskoristim hladjenje i vecu oktansku vrednost plina, da idem na veci boost... Jedino sto mi to deluje kao malo preterana investicija. Boze zdravlja, mozda Aygo uzmem s mamom "u deljaka", a za tuning nabavim nesto ozbiljno. U tom slucaju investirao bih u dobre gume (Nokian ili Michelin, mama je u Puntu imala spin na Bridgestone-kama), eventualno nesto sitno na motoru (sto nece zahtevati neku specijalnu tehniku voznje, ni ekstremno veliku paznju prema motoru).
                (\__/)
                (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                (")_(") your signature to help him gain world domination.

                http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                Comment

                • Bansha
                  CBC Veteran
                  • 09.01.2006
                  • 101
                  • Kragujevac

                  #9
                  Vidi leba ti za tu granu, pa javi. Povodom gepeka, mislim, kad moze Yugo na plin sto ne bi mogo i aygo/c1/107. Da mi treba gepek - ne bi ni razmisljao o aygu! A ako je tocak u gepeku - moze valjda neka manja boca pored !?
                  Ko zna - zna. Ko ne zna - uci skolu.

                  Comment

                  • Rubi
                    CBC Senator XXL
                    • 06.05.2005
                    • 519
                    • Beograd

                    #10
                    Danas sam bio u Tojotinom prodajnom salonu preko Pancevackog mosta. Lep salon, ljubazni prodavci - jos da su tehnicki bolje edukovani, bilo bi idealno (ako ih buduci biolog "preslisava", sta ce tek masinci da im rade?)... Elem, Aygo (koji ja uporno zovem "a-jugo", a prodavac me ispravlja da se auto zove "aj-go") ima plasticnu usisnu granu i rezervni tocak (R14) u gepeku - znaci, mogao bi toroidni rezervoar i neki moderniji plin. "Nije beg cicija" - za tako fini auto i tako malu potrosnju ne bi mi bilo zao da se pruzim malo vise za plinsku instalaciju. Naravno, ugradnjom plina gubi se garancija na novo vozilo. Kabina je skromna, ali izuzetno solidno uradjena. Na suncobranima postoje ogledalca (sa poklopcima!) i za vozaca i za suvozaca - idealno ako suvozac voli da vam se sminka, ili ako neko iza vas ne zeli da spusti duga svetla! Na zadnjem sedistu ima OK prostora (nije kao Volvo 740, al' nije malo za tolicki auto). Zadnji prozori se ne spustaju, nego se otvaraju "na klapnu", cak i u verziji sa 4 vrata (sto se meni jako svidelo, al' nekom predstavlja manu). Uz blagi restyling i dobru muziku, kabina bi mogla da se uradi izuzetno atraktivno. Jedina blaga zamerka na izgled vozila je sto se ispod sajtne vidi mesto spajanja lima (koje odise solidnom izradom, al' ipak nije lepo na oko) - znaci, i neke "suknjice" bi mogde da padnu. Prednji i zadnji branik su plasticni i vrlo veliki - ko je gledao "utakmice" primetio je i da su vrlo cvrsti... Sve u svemu, odusevljen sam. Jedino sto, kad se uzme u obzir dodatna oprema (pocevsi od cajgera za broj obrtaja, pa na dalje), cena i nije bas mala - krece se u intervalu od 10 do 14k veveriljosa za nov auto.

                    Druge korisne imformacije...
                    _______________________Benzin_______________ Dizel
                    Sifra motora:____________1KR-FE_______________2WZ-TV
                    Broj cilindara:____________3_____________________4
                    Ventili:_________________12, DOHC WWT-i_________8, remenski pogon
                    _______________________lancani pogon ( )_____
                    Zapremina:_____________998ccm________________1398c cm
                    Promer i hod klipa:_______71,0x84,0______________73,7x82,0
                    Stepen kompresije:_______10,5:1________________18,0:1
                    Max. snaga:_____________50kW/6000____________40kW/4000
                    Max. o. m.______________93Nm/3600____________130Nm/1750

                    Ono sto bih voleo da napravim je 100ks (po litru ) iz benzinca, uz odlazak u sto vise obrtaje (koliko god "dugohodi" motor moze).


                    Usisna je bila malo prasnjava, pa su ostali otisci prsticha...

                    (\__/)
                    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                    (")_(") your signature to help him gain world domination.

                    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                    Comment

                    • Bansha
                      CBC Veteran
                      • 09.01.2006
                      • 101
                      • Kragujevac

                      #11
                      Ovo a-jugo ti je opasna fora
                      Popricao sam sa sestrom u italy. Kaze da oni sad tamo furaju dosta te aute. I to ih voze sezonski - recimo prosle godine su vozili kako ona kaze minije, a ove godine miniji su bukvalno negde nestali i sad se pojavili ala-jugo-i Dakle treba ocekivati da pocne ponuda polovnih cim se stranci malo dosade ...

                      p0z
                      Ko zna - zna. Ko ne zna - uci skolu.

                      Comment

                      • Rubi
                        CBC Senator XXL
                        • 06.05.2005
                        • 519
                        • Beograd

                        #12
                        Sa time i racunam! Da nadjem Tojotu Ajugicha sa 5 vrata i sto skromnijom opremom (eventualno klima, al' najbolje bi bilo "klot" - jer ce njima najvise da padne cena). Standardni radio je bezveze, a posto su zadnji prozori "na klapnu" moze u vrata da se montira ogroman zvucnik! Malo aluminijumskih "pinkli" u kabini - kvake, drske, drska menjaca i rucne... S malo para i malo strpljenja mogu fenomenalne stvari da se urade. A za tuning cu da vidim - najvise bih voleo da nadjem nekog ko je vec (iz nekog neobjasnjivog razloga ) radio 1,0VVT-i, pa da vidim tudja iskustva (sa Puntom sam uspeo u niskobudzetnoj varijanti da odradim solidan posao, prenstveno primenjujuci vec oprobane "dobre fazone").
                        (\__/)
                        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                        (")_(") your signature to help him gain world domination.

                        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                        Comment

                        • Ivvan
                          Moderator
                          • 29.09.2004
                          • 1574
                          • Nis
                          • SAAB 9000

                          #13
                          Daihatsu i suzuki su imali turbo motore slicne zapremine sa po tri cilindra 80.tih i pocetkom 90tih Da li si mislio i u tom smeru?
                          Prelistaj malo po internetu moze svasta da se nadje
                          Turbos make torque,and torque makes fun

                          Comment

                          • Rubi
                            CBC Senator XXL
                            • 06.05.2005
                            • 519
                            • Beograd

                            #14
                            Nasao sam ljude koji su turbopunili 1,3VVT-i Yaris. Posto je usisna plasticna (i vrlo nezne gradje, bar pod prstima...) tu bi morala da se trazi/pravi druga usisna. Auto je "na dugom stapu", tako da imam vremena za mozganje. Ja bih pre isao na koriscenje njegovog postojeceg VVT za maksimalnu dobit - samo moram malo vise da saznam o tehnikalijama ovog sistema (sta sve menja - preklop ventila, lift?).
                            (\__/)
                            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                            (")_(") your signature to help him gain world domination.

                            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                            Comment

                            Working...
                            X