Posledice upotrebe nepropisanog/neor. filtera za ulje i vazd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The Punisher
    CBC Senator XXL
    • 01.03.2006
    • 503
    • Beograd Wozhdovatz
    • Ford Taunus TC1

    Posledice upotrebe nepropisanog/neor. filtera za ulje i vazd

    Pretrazih ceo forum, nisam nasao odgovor na ovo pitanje.
    Na buvljaku ima da se kupe razni pitaj boga ciji filteri za ulje i vazduh dosta jeftiniji od markiranih tipa Frad, Mann i sl., koje sam i sam kupio proslog puta ne ulazeci duboko u kupovinu. I sam prodavac (da bi prodao naravno) mi kaze da je bitno da je filter za vazduh samo istih dimenzija a filter za ulje da ima isti navoj i precnik semeringa, cak mu ni dubina ne mora biti ista. Moj auto je Ford Escort a prodavac mi daje filter za vazduh od neke Lade (isto izgleda), a filter za ulje od neke Toyote (pise na njemu, marka Mexx ili tako nesto)
    Sta je od ovog tacno?
    Skinuo sam mali programcic sa Fradovog sajta za odredjivanje tipa filtera, i po knjizici mi pise da ide jedan model, a kad skinem ovaj stari koji je sada montiran (upravo ovaj no name o kome pricam) i uporedim cross reference dobijem drugi model.
    Sad treba da kupim nove filtere za vazduh i ulje i samo ulje (to odlucujem iz teme o mot. uljima), a ne znam sta da kupim. Trudim se gde god mogu da ustedim ali OD SADA ne po cenu motora. Najlakse je reci, idi kupi ono sto fabrika preporucuje, u mom slucaju Motorcraft koji je dosta skup.
    Molio bih neki komentar.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #2
    kupujuci proizvode marke XY moras da mislis o jednoj bitnoj stvari. trajace krace nego nekie renomirane firme! to nije obavezno ali je veoma vjerovatno... tako da relacija cijena / trajnost izadje na isto kad preracunas koliko puta treba da mijenjas...
    sto se tice filtera za ulje i velicine - cesto je pozeljno na isforsiranim motorima staviti veci filter ulja nego originalni. naime filter donekle djeluje kao hladnjak a i veca kolicina ulja u motoru ne moze da zasmeta. manji filter moze doprinijeti brzem grijanju ulja ali ne vidim probleme ako ga redovo mijenjas i ne maltretiras auto.
    sto se tice filtera za vazduh - ako pase, stavljaj ga! tamo mudrosti nema. jedino trajnost koju vec spomenuh...
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • sri98
      Admin od Trpeze
      • 24.10.2004
      • 7262
      • Republic of Konjarnik
      • Toyota Corolla E 210

      #3
      Filteri su toliko jeftine stvarcice da nije pametno experimentisati sa no name proivodima, pogotovo kada se radi o filteru za ulje. To ipak treba da odrzi i pritisak ulja, da ga lepo procisti....a ako toga nema posledice za motor mogu biti mnogo vece nego usteda od par E po filteru.
      Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

      Comment

      • Valent Vudriga
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 2778
        • USA

        #4

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Valen ti je dao link sa pojasnjenjima a ja cu ti ukratko reci da renomirani proizvodjaci filtera imaju za odredjen model automobila cak nekoliko vrsta filtera za vazduh u zavisnosti od gustine vazduha i podrucja u kojima se voze ti automobili. Veoma su velike i bitne razlike u kvalitetu i tehnologiji izrade filtera (propustljivost, otpornost na vlagu, prasinu, sposobnost filtriranja, vremenske uslove itd.) kako za vazduh tako i za ulje benzin i dr.

          Pogotovu se sa filterom za ulje ne treba igrati jer pored toga sto filtrira prljavstinu poseduje u sebi i odredjene ventile - baypass valve i anti-drain back valve koji imaju svoju svrhu.

          Skoro sam siguran da ti na pijaci nudi najprostiji filter koji ne poseduje ni jedan od ovih sigurnosnih komponenti te mu je samim tim i cena duplo manja jer je univerzalac...(bitno im je samo da se gadja navoj, cak ne mare ni za kapacitet filtera.)

          Daj mi model i godiste auta da ti dam cenu original MANN filtera pa uporedi razliku u ceni i ima li svrhe toliko ustedeti na 10.000km po cenu ubrzanijeg habanja motora.

          Obicno ako se radi o dosta starom modelu auta kome vec fali bezbroj sitnica, ponekad mogu i da razumem varijantu proci sto jeftinije.
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • The Punisher
            CBC Senator XXL
            • 01.03.2006
            • 503
            • Beograd Wozhdovatz
            • Ford Taunus TC1

            #6
            Ako imas MANN-ov katalog shibni negde, ako je mali. Ako ne mozes, evo modela, Ford Escort IV 1.3 44kw 1987. OHV. Kazi mi gde ima MANN-ovih filtera najpovoljnije.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

            Comment

            • The Punisher
              CBC Senator XXL
              • 01.03.2006
              • 503
              • Beograd Wozhdovatz
              • Ford Taunus TC1

              #7
              Naleteo sam na zanimljiv tekst o filterima:



              I dalje me interesuje gde ima najpovoljnije originalni MANN filteri.
              https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Imam MANN katalog ali bukvalno katalog tako da ne moze na komp.
                Ali iz njega se vidi da filter ulja koji ide za tvoj model motora ima sigurnosnu vrednost baypass-a 1 kao i Anti-drain valve 1.
                Njegova cena je oko 350-400 nu maloprodaji.
                Filter koji sluzi svrsi ali ne od preporuke fabrike je ali opet original MANN-ov je oko 230-250din. To je varijanta univerzalca kao sto ti nude na pijaci.


                Sto se tice filtera za vazduh pogledao sam i taj ladin i video ono sto sam ocekivao da vidim, razlicite dimenzije. On je kruznog oblika pa je prodavceva varijanta samo da nesto proda "pa moze i od yuga i on je okrugao.
                Ali dimenzija se ne gadja....aj sto se negadja fi- to mozda i uleti na mesto ali je visina Ladinog filtera za 15mm niza od Fordovog sto znaci da kada zatvoris poklopac filtera nece udihtovati filter te terati vazduh da prolazi kroz njega vec ce filter landarati u kucistu i vazduh prolaziti mimo njega.
                Njegova cena ti je oko 650 din.

                Eto to ti je to.
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • The Punisher
                  CBC Senator XXL
                  • 01.03.2006
                  • 503
                  • Beograd Wozhdovatz
                  • Ford Taunus TC1

                  #9
                  Evo uzeo sam MANN filtere, za ulje je 377 din a za vazduh 640 din. U Brace Jerkovic 201E Autotehnik Rashuo, oni su kao zastupnici za MANN. Filter za vazduh je "made in Spain", za ulje "made in Germany".
                  Nasao sam jedan stari iskoriscen filter za vazduh u garazi, ista sifra, original nemacki, na rubu pise nesto na nemackom. Na ovom ne pise, osim MANN logo, sifra i made in Spain, ostalo je isto.
                  Nadam se da je original.

                  Evo slika za filter, neoriginal i original:



                  Neoriginal je dosta veci i u visini i u sirini. Velicina semeringa i navoja je ista. da li da stavim ovaj neoriginalni sad u prelazni period do zime, da izigrava dodatni hladnjak, kako je neko rekao?
                  https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Uzeo si original...ne brini.

                    A koji da stavis...pa stavi original kad si ga vec kupio jer ima sigurnosne ventile koje zahteva proizvodjac.
                    MAni se te dzombe

                    I kolika je cena tog MAX filtera?
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • The Punisher
                      CBC Senator XXL
                      • 01.03.2006
                      • 503
                      • Beograd Wozhdovatz
                      • Ford Taunus TC1

                      #11
                      Mexx. Ne secam se kupljen je pre 2 godine.
                      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                      Comment

                      • coco
                        CBC Senator XXL
                        • 24.10.2004
                        • 476
                        • i`am from the land that is placed nowhere

                        #12
                        AER filter ulja = champ filter ulja
                        toyo filter ulja = orgigi honda filter ulja
                        AER je 10 eura champ je 20 eura
                        toyo je 20 eura hondin je 25 eura

                        filteri su identicni, cak isu i iste boje ali je razlika u natpisima i svi imaju Anti-drain valve.

                        s druge strane fram filterima zna puknuti brtva pa dodje do mega zezancije. fram filter je 10 eura i nema Anti-drain valve . nije preporucljiv za motore iznad 1400 kubika i za visoko turazne motora.
                        "Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"

                        Comment

                        Working...
                        X