Par pitanja oko Fiata Punto GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshadj
    CBC Član
    • 24.06.2006
    • 11

    Par pitanja oko Fiata Punto GT

    Nedavno sam postao vlasnik fiata punto gt 1.4 turbo 130KS iz 98, presao 126000 pravih...
    Zanimaju me iskustva drugih ljudi po pitanju ovog auta, pa imam i par pitanja oko nekih stvari koje me muce:
    1. Kolika je prosecna potrosnja pri nekoj normalnoj voznji, bez preteranog paljenja turbine i slicno, posto se meni cini da je malo previse 10-12l/100km
    2. Da li je normalno da se motor greje ko blesav (skoro da udje u crveno) kada je klima ukljucena i vozi se po gradu u ovim vrelim danima?
    3. Cuje mi se dosta pumpa za gorivo kada je auto na leru, ali samo kada je rezervoar napunjen ispod polovine, da li trebam da se brinem?
    4. Auto poprilicno tesko pali pri prvom jutarnjem paljenju, tj ne moze iz prve nikako ma koliko verglao, posle par puta upali ali se brzo i ugasi i onda iz mozda 4. puta upali, naravno palim ga bez pritiska na gas, a ako ga pritisnem malo jace upali i iz prve i posle malo turiranja bude sve ok, jel je ovo zbog lose podesenog paljenja ili neceg drugog?
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #2
    meni to smrdi na prebogatu smjesu. otuda i potrosnja i tesko paljenje. ali zasto se grije...jesi li provjeravao tecnost, hladnjak i termostat - mozda nesto od njih zeza?
    sto se tice pumpe za gorivo - neke su jednostavno glasne pumpe walbro (visoko kapacitivne, ugalavnom sportska namjena) tutnje k'o mlaznjak
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #3
      Ako vozis po gradu, 10-12l/100km nije nista zabrinjavajuce.
      Jutarnje paljenje - za pocetak, proveri svecice. Tu ces videti i da li ti je smesa prebogata (cunder), i da li su svi cilindri u slicnom stanju (da neki ne "strci" na neki nacin), a ako su bile potrosene to je moglo i potrosnju da objasni.
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • neshadj
        CBC Član
        • 24.06.2006
        • 11

        #4
        Pa hvala na savetima, provericu svecice da vidim da li je do smese, mozda cu i da zamenim mada mislim da ih je prethodni vlasnik skoro menjao...
        A promenicu i tecnost za hladjenje, trenuto ima taman dovoljno izmedju min i max ali ko zna kada je to menjano, ulja ima dovoljno pa nije zbog toga...

        Comment


        • #5
          DELETED

          Comment

          • fox_mulder
            CBC Član
            • 21.11.2005
            • 74
            • Beograd, Srbija

            #6
            Samo da ti napomenem da ti je trenutno najveci problem pregrevanje motora tj moguce je da ti je otisao dihtung glave ili termodavac. U svakom slucaju, ukoliko budes ovako vozio jos dugo, moraces na obradu glave motora sto kosta 30000 din.

            Tako da pamet u glavu i odmah u prvi dobar Fiat servis. Sto se tice pitanja 4, to ce ti majstor takodje srediti, a mozda su svecice..

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #7
              U svakom slucaju, ukoliko budes ovako vozio jos dugo, moraces na obradu glave motora sto kosta 30000 din.
              fox, da nisi dodao koju nulu greskom ?
              a ako se dihtung menja, obrada glave ne gine, tako da mu dodje na isto
              naravno pre menjanja dihtunga treba biti siguran da je to razlog pregrevanja, za sta postoje metode da se precizno utvrdi.

              Neshadj, ukoliko ne uspes sam da resis problem, javi se na pp pa cu te uputiti na coveka koji je ekspert bas za te motore, sigurno ce moci da resi problem, bolje od vecine servisa, a verovatno i jeftinije.
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • neshadj
                CBC Član
                • 24.06.2006
                • 11

                #8
                Evo mene sa jos par zakljucaka, za pocetak sam zakazao kod mehanicara i idem u petak da ga nakaci na komp nasteluje, manjacu svecice kao i rashladnu tecnost, a mozda i kaiseve jer imam servisnu knjizicu za njega i vreme im je za zamenu tek za jos 10.000km...
                E a sto se tice temperature sledeca stvar:
                Znaci kako god ga vozio i koliko god ga cepao predje samo malo preko pola, ali kada ukljucim klimu temperatura ode na 3/4 u roku od 15 min a za pola sata vec ulazi u crveno, nemam pojma zasto to? Nikako mi je jasno, to nisam video ni na jednom drugom autu...Ali kada sam vozio na auto-putu 160kmh konstantno, naravno turbina je isto pomalo radila sa sve ukljucenom klimom temperatura nije prelazila pola, ima li neko ideju sta ovo moze da bude?

                Comment

                • ale944
                  CBC Senator XXL
                  • 20.03.2006
                  • 1457
                  • Beograd

                  #9
                  jedino sta mi pada na pamet je da kondenzator klime (spoljni "hladnjak"), je postavljen tako da vruc vazduh sa njega nastrujava na hladnjak motora, pa ovaj nemoze da ohladi vodu kako treba...kad vozis autoputem, brze, veci je protok vazduha pa ovo nije toliko izrazeno...
                  http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #10
                    ....zaboravih, da li ti uopste pali ventilator hladnjaka kad ukljucis klimu ?
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • 75ts
                      CBC Senator XXL
                      • 28.04.2005
                      • 651
                      • Beograd-Mirijevo

                      #11
                      Probaj da opres hladnjak spolja mozda je pun djubreta pa nemoze adekvatno da rashladi vodu/antifriz.

                      Comment

                      • Darth Nihilus
                        CBC Senator XXL
                        • 13.04.2005
                        • 417
                        • Srbija, Paracin

                        #12
                        Meni se zaglavio termostat na pola, bio stalno pola otvoren i po gradu dizo temperaturu, još kad se uključi klima... Na auto putu ladan, zimi slabo grejao, zamenio dotični i samo tka . Možda ti zato diže temperaturu, a probaj i hladnjake da opereš od muva i raznih sr*nja.
                        Do not underestimate the power of the Dark Side

                        Comment

                        • neshadj
                          CBC Član
                          • 24.06.2006
                          • 11

                          #13
                          Ventilator pali najnormalnije, znaci cim predje preko pola on se ukljuci spusti temperaturu i to je to... Hladnjaka su oba skroz cista nema, prethodni vlasnik je odrzavao auto maximalno dobro...
                          Mene ovo skroz zbunjuje, kako stisnem dugme za klimu tako temperatura raste, kao da je mozda to i neka greska u elektronici ili slicno, nema sanse da toliko brzo moze da se greje...

                          Comment

                          • ale944
                            CBC Senator XXL
                            • 20.03.2006
                            • 1457
                            • Beograd

                            #14
                            Ventilator pali najnormalnije, znaci cim predje preko pola on se ukljuci spusti temperaturu i to je to... Hladnjaka su oba skroz
                            ventilator bi morao da se upali cim ukljucis klimu, nezavisno od temprerature motora - da hladi kondenzator (spoljni hladnjak) klime
                            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                            Comment

                            Working...
                            X