Radi se o motoru PSA 2.0 95kw 8v 1995god.Za koliko mogu da uradim tuning i koliko snage bih dobio.Koliko bi mi znacio filter vazduha kaen ili kako se vec zove...
K&N moze da pomogne, al' cuo sam da ako se obradi glava moze jos vise da se dobije... Mozda ne bi bilo lose napraviti sticky na temu "Osnove tuninga, korak po korak..."
1. K&N filter ces mozda da osetis na vrlo visokim obrtajima, mozda i neces. Verovatno ce da ti pravi probleme zimi, a motor ce praviti blago vecu galamu. (postoji par tema na forumu u vezi ovoga)
2. Jeftin i efikasan zahvat je zamena gusane izduvne grane header-om. Kupi gotovu (najcesce kosta ko djavo), ili napravi/nadji majstora koji bi ti to napravio. Kad ides kod majstora, jako je vazno da mu das ultra preciznu meru toga sta bi on trebao da uradi. Skidanje katalizatora isto pomaze, ako ECU ne "pobenavi" posle toga. Zamena ostatka auspuha samo pravi galamu, a efekat se oseti samo pri ekstremnijim zahvatima na motoru. Cim pitas za K&N znaci da neces raditi nista posebno ekstremno osim... (postoji par tema na forumu u vezi ovoga)
3. NITRO! Odnosno, azot suboksid... Sva sreca, pa na forumu imas ekstremno detaljno ispracen projekat modifikacija jednog Peugeot-a. Ako hoces "zmaja" na kratko, a da ti auto radi skroz normalno ostatak dana, ovo je pravo resenje za tebe.
4. Ako hoces da se ucis "klasicnijim" tuning zahvatima - prvo se dobro informisi o svom motoru, znaci nadji "workshop manual" za njega. Pogledaj koji jaci motori postoje, kakve su im usisne/izduvne grane, kakav leptir gasa, kakav sistem ubrizgavanja, koje brizgaljke, koje bregaste... Lako moze da se desi da mozes da napravis odlican tuning samo prepakivanjem (uz minimalne modifikacije) delova sa jacih verzija istog motora.
5. Obrada glave motora. Kljucna stvar na atmosferskom motoru, i vredi svaki dinar. Posebno obrati paznju na obradu lezista ventila (i o ovome je bilo dosta reci na forumu). Zahvat koji je najbolje prepustiti profesionalcu (znaci covek sa dosta iskustva i dobrim preporukama, ima ih ovde na forumu).
Koristi pretragu i pronadji teme u vezi navedenih stvari na forumu. Mozes i da potrazis po internetu, ali uzimaj kao relevantne samo podatke iz prve ruke - znaci da je neko to uradio na svojim kolima, slikao, provozao, stavio na dyno...
(\__/)
(='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
Vidi ti njega oce covek da tunira XM-a .
Lepo uradis sledece:
Uzmes motor 2.0 CT iz serije 2 XM. Treba ti jos pored toga ECU i par kablica. To ti je po meni najbolji motor za XM-a (ima turbo punjac) a ono CT oznacava constant torque....
Dobijes XM-a koji ide kao V6 3.0 a trosi ako se vozi normalno gotovo kao i taj koji sad vozis. Ako ga stiskas ima da potrossssssiiiii.
Cena cele operacije je negde do 500E i to ti je to...
C.T. po knjizici ima 108 kilovata. Ne znam da li ti se isplati ovolika zajebancija za tricavih 13 kW. Mada, da ide - ide... Doduse, nisam vozio "obicnog" od 95 kW...
Neznam ti ja to na papiru da gledam. Ja seo u jedan, pa seo u drugi i to mi deluje mnogo veca razlika.
Ovaj bez turba se ponasa ko da vuce prikolicu s cementom
Comment