Van Aaken Ford Turbo Kit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DELracing
    CBC Veteran
    • 08.04.2005
    • 127
    • BGD

    Van Aaken Ford Turbo Kit?

    Firma Van Aaken pravi turbo kit-ove za mnoge fordove! Za pumu su bile u ponudi 2 varijante. Druga, slabija varijanta mi je privukla paznju zbog jednostavnog resenja. Interesuje me da li se taj posao moze odraditi u srpskoj radenosti.

    Posto je fabricka grana na pumi jako slicna turbo motorima(4 u centralni otvor pa u ogromni kat, sve to jako blizu glave) smislili su jednostavno resenje da se umesto katalizatora stavi turbina Garret T2.5 i da joj se boost limitira na 0.3 bara. Oni tvrde da na motoru nema potreba za intercoolerom kao i da motor moze da savlada tako mali boost. U kitu se nalazila turbina, creva za dovod, kuciste za montiranje turbine i modul koji se stavljao na protokomer radi izvlacenja maksimuma iz modifikacije.

    Posto se ne razumem mnogo u tipove turbina interesuje me da li taj model ima mehanicki limitiran boost na 0.3 ili se tu komplikuju stvari sa procesorima.... Takodje da li moze kompjuter da se remapira kod neke od nasih kuca da bi se optimizovala cela prica...
    Ford Puma 1.7 16V
    Saab 9-3 1.9 TID
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    Prvo mislim da oni u kompletu prodaju i cip. Ako su iole renomirana kuca cip se podrazumeva.
    Nadpritisak se limitira bas programom tj. cipom. Zato se kod cip tjuninga iz turbo motora izvlaci 30,40,50 konja vise nego sto je fabrika stavila. fabrike obicno stave 0,6-0,7 Bara a sa cip tjuningom to se podize do 1,1 Bara.

    Jedino pitanje koje ja vidim je temperatura izduva. Bice visa temperatura i fabricka izduvna grana (pravljena za atmosferni motor) moze jednostavno da pukne. To bi trebalo malo da se procacka.

    Inace 0,3 Bara je premalo da ugrozi rad motora. Nije potreban kuler ili kovani klipovi. Samo pazi leti kada su velike vrucine da sipas sto bolje gorivo, tj. 95 ili 98 Oktana.
    Boost or bust...

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #3
      Gledao sam Van Aaken-ove komplete za Punto - vrlo slicna situacija. Ako ulazis u trosak & zezanje sa turbopunjenjem motora, onda to uradi malo ambicioznije... Najcesce, kad podvuces crtu, ispadne nd ti je tuning atmosferskog motora bio isplatljiviji od stavljanja male turbine, a zamena tvog postojeceg motora jacim turbo agregatom isplatljivija od nekog zesceg "turbanja" tvog postojeceg. Sve moze da se uradi, samo je pitanje odnosa trosak para / trosak zivaca / dobitak.
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • DELracing
        CBC Veteran
        • 08.04.2005
        • 127
        • BGD

        #4
        Znam da to moze da bude skupo zezanje, nego mi je ovo delovalo jezivo prosto, samo nadjem turbinu i imam sve delove(+chip). Postavio sam ovu temu jer sam stekao utisak da ova turbina ima mehanicki kontrolisam pritisak(wastegate) i da joj ne treba poseban procesor, ali kao sto rekoh ne znam mnogo o turbinama pa zato i pitam
        Ford Puma 1.7 16V
        Saab 9-3 1.9 TID

        Comment

        • Nenad
          CBC Senator XXL
          • 06.01.2005
          • 1364
          • BBgd/Mow

          #5
          Waste gate i ovako ima ali se on kontrolise pomocu mehanickog aktuatora koga treba da kontrolise poseban ventil N75 ili sl- sve ovo u slucaju normalnih automobila. Moze da bude da je kit napravljen kao sto obicno rade mehanicki kompresori i da se prakticno BPV (a ne Wastegate)polako zatvara kako obrtaji rastu tj.smanjuje vakuum.
          Boost or bust...

          Comment

          • DELracing
            CBC Veteran
            • 08.04.2005
            • 127
            • BGD

            #6
            Znaci ostaje pitanje kako je resena ta Garret t2.5 turbina.

            Koliko se moze ocekivati sa boostom od 0.3
            Ford Puma 1.7 16V
            Saab 9-3 1.9 TID

            Comment

            • Nenad
              CBC Senator XXL
              • 06.01.2005
              • 1364
              • BBgd/Mow

              #7
              Originally posted by DELracing
              Znaci ostaje pitanje kako je resena ta Garret t2.5 turbina.

              Koliko se moze ocekivati sa boostom od 0.3
              Maaaksimum +30% od snage motora na koji se stavlja. U realnom zivotu oko +25%

              Pitanje je sta oni podrazumevaju pod Garrett T2.5?
              Najmanja serija Gareta je GT12 do GT22, njih cak i na motorcikle stavljaju.
              Ovo im je najmanja turbina - GT1241 - 756068 - 1, za zapremine motora od 0,4 do 1,2L
              Ima ugradjen mehanicki BPV ili kako ga kod turbopunjaca zovu - Wastegate, znaci radi na principu vakuum/pritisak.
              Boost or bust...

              Comment

              • Rubi
                CBC Senator XXL
                • 06.05.2005
                • 519
                • Beograd

                #8
                Ako neko hoce da ovo pokusa sa Fiatovim FIRE motorom, imam 4-1 izduvnu viska...
                (\__/)
                (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                (")_(") your signature to help him gain world domination.

                http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                Comment

                • *Egon*
                  CBC Senator XXL
                  • 31.12.2004
                  • 1232
                  • Beograd, Dorcol, N 44

                  #9
                  Ja mislim da je u pitanju Garret T25, takav je i na SAAB-u.
                  Garaza
                  1996 SAAB 900 NG Cabrio

                  Comment

                  • DELracing
                    CBC Veteran
                    • 08.04.2005
                    • 127
                    • BGD

                    #10
                    Da li postoji sansa da se pronadje kod nas takva turbia, na nekom otpadu ili u nekom turbo servisu.

                    Posto bi zbog fiasija isao korak po korak, da li kompjuter moze da savlada ovaj nadpritisak bez remapiranja dok ne bude cipovan??
                    Ford Puma 1.7 16V
                    Saab 9-3 1.9 TID

                    Comment

                    • kilson
                      Moderator
                      • 09.10.2004
                      • 3216
                      • NoviBGD
                      • AR 75 GT

                      #11
                      Mislim da Garret T25 nije teshko naci ugradjivao se na dosta "Italijana".

                      Ne znam samo kako ce se cela konfiguracija ponashati sa nashim gorivom s'obzirom da imash (chini mi se) po default-u kompresiju 10,30:1. (Chisto sporedno razmishljanje)
                      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                      Comment

                      • *Egon*
                        CBC Senator XXL
                        • 31.12.2004
                        • 1232
                        • Beograd, Dorcol, N 44

                        #12
                        Pa zato verovatno i stavljaju pritisak samo 0,3 bara.
                        Garaza
                        1996 SAAB 900 NG Cabrio

                        Comment

                        • Rubi
                          CBC Senator XXL
                          • 06.05.2005
                          • 519
                          • Beograd

                          #13
                          Proveri koji ti je opseg MAP senzora... (Da li tu ima "lufta" za 0,3 bar nadpritiska)
                          (\__/)
                          (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                          (")_(") your signature to help him gain world domination.

                          http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #14
                            Sto se tice goriva, i 95 oktana mu je OK ako su posteni.
                            Sto se tice MAF-a mislim de je 99.99% OK, moj MAF trenutno radi sa 0.7 Bara,sipam 95 Oktana i nemam problema. Cak i polsednjih dana kada je u Moskvi 32-34 stepena.
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • DELracing
                              CBC Veteran
                              • 08.04.2005
                              • 127
                              • BGD

                              #15
                              Mislim da je ovo prvi put da neka turbo ideja nije dobila negativne reakcije. Samo me jos zanima kako se resava hladjenje turbine
                              Ford Puma 1.7 16V
                              Saab 9-3 1.9 TID

                              Comment

                              Working...
                              X