Na koliko rpm voziti auto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Losmi
    CBC Član
    • 08.02.2006
    • 13

    Na koliko rpm voziti auto?

    Ali ozbiljno, u familiji imamo dvije skole, sa dvije teorije o idealnom broju obrtaja...
    Ja se nesto oduvjek bolje osjecam kad ga drzim na 3500-4000, narocito po ovim nasim planinskim putevima, dok stari tvrdi da je 2500-3000 ekonomicno, pametno, sigurno, bolje za motor... Mislim, ima stari logike, ali opet... E, da, obojica vozimo benzince sa po 2000 kubika
    Presjecite
    A black cat crossing your path signifies that the animal is going somewhere.
  • Rubi
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 519
    • Beograd

    #2
    2000 - 2500 na ravnom, 3500 - 4500 na uzbrdicama. Znaci, prilagodjavanje obrtaja (i obrtnog momenta, snage) potrebama puta. Manuelni menjac rula! Inace, nema smisla na ravnom drzati auto na visim obrtajima, ako nemas nameru da nekog pretices, krivudas, driftujes... Bacanje corbe bez neke jasne svrhe.
    (\__/)
    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
    (")_(") your signature to help him gain world domination.

    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

    Comment

    • alt+64
      CBC Senator XXL
      • 27.02.2006
      • 571
      • bgd

      #3
      E, da, obojica vozimo benzince sa po 2000 kubika
      pa zavisi koje (precnik x hod).
      Meni je opustena penzionerska voznja 3-4k, ne zato sto sam ja divljak nego je takav motor (bravo 1.6)

      Comment

      • sri98
        Admin od Trpeze
        • 24.10.2004
        • 7262
        • Republic of Konjarnik
        • Toyota Corolla E 210

        #4
        Bas relativno - meni je obrtni momenat najveci na 6250, a snaga na 8100, tako da je malo bezveze voziti ga na 2500.
        Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

        Comment

        • shadow
          CBC Senator XXL
          • 23.09.2005
          • 555
          • Beograd

          #5
          Ja mislim da to zavisi od motora do motora...kod GSi-a i Calibri, motor najbolje reaguje izmedju 3500 i 4500rpm.
          My crew is all fired up
          Y'all better just wise up

          Comment

          • Rubi
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 519
            • Beograd

            #6
            Kad ti treba snaga, onda "uteras" (izborom brzine, tj. stepena prenosa) u obrtaje gde ti je snaga. Kad trebas samo da se kotrljas, onda vozis na minimalnim obrtajima koji ne ugrozavaju rad motora - 2000/2500rpm je sasvim OK.
            (\__/)
            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
            (")_(") your signature to help him gain world domination.

            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

            Comment

            • Black Knight
              CBC Senator XXL
              • 13.10.2004
              • 2020
              • Novi Beograd, kicblo

              #7
              Rubi pa tako ja vozim mog dizela... ulenji se motor tako...

              ipak mislim da je bolje voziti benzinca na 3-4k
              Injection is good,but I'd rather be blown!

              Comment

              • r1cer
                CBC Senator XXL
                • 22.01.2006
                • 363
                • Beograd

                #8
                Zavisi od kubikaže, obrtnog momenta, koliko cilindara i da li je turbo ili ne. Uglavnom najveća zabluda taksista i "pametnih" ljudi je da što su niži obrtaji to se motor manje "troši". Pa tako neki taksista pređe i po 100k km bez da mu je turbo dizel jedanput ušao u turbo zonu.

                Comment

                • CLD
                  CBC Senator XXL
                  • 08.02.2005
                  • 1225
                  • Belgija - ranije Luna-Chico

                  #9
                  I ja se slazem sa Rubijem, s tim sto uglavnom vozim brze i ostrije pa treba da je na vecem broju obrtaja, a kad uzivam onda na manjem.

                  Comment

                  • quattro
                    CBC Član
                    • 02.08.2006
                    • 61
                    • BiH
                    • Audi

                    #10
                    Originally posted by r1cer
                    Zavisi od kubikaže, obrtnog momenta, koliko cilindara i da li je turbo ili ne. Uglavnom najveća zabluda taksista i "pametnih" ljudi je da što su niži obrtaji to se motor manje "troši". Pa tako neki taksista pređe i po 100k km bez da mu je turbo dizel jedanput ušao u turbo zonu.
                    a jel to steti td motoru . ako neulazi u tz, zonu. ja svog vozim max do 3000 najvise je oko 2000 pa i 2500 . 1.6 td audi.
                    um caruje ,snaga klade valja

                    Comment

                    • uglavnom.bezopasni
                      - 42 -
                      • 03.02.2005
                      • 2235
                      • Novi Sad

                      #11
                      Ovo je gora tema od moje lanci VS kaisevi, svaki auto ima svoj opseg, konkretno taj audi sam ja video u dve varijante motora jedna kojoj je crveno na obrtaljci bilo na oko 3500-4000 i drugu koja se vrtela do 6500, nesto slicno kako odredjene serije bmw-a sa e motorima...
                      Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                      11.04. 0:12 #2
                      Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                      Comment

                      • r1cer
                        CBC Senator XXL
                        • 22.01.2006
                        • 363
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by quattro

                        a jel to steti td motoru . ako neulazi u tz, zonu. ja svog vozim max do 3000 najvise je oko 2000 pa i 2500 . 1.6 td audi.
                        Pa to je otprilike to. Poenta je da ne treba voziti turbo motor tako da se turbina nikad ne zavrti kako treba.

                        Comment

                        • Rubi
                          CBC Senator XXL
                          • 06.05.2005
                          • 519
                          • Beograd

                          #13
                          Turbodizel, pogotovo stariji modeli, ako se stalno vozi na niskim obrtajima "cunderise" izduv, pa i sam turbo kompresor. Nije lose da se povremeno "pecne" u vise obrtaje - najbolje malo duza voznja po otvorenom putu.
                          (\__/)
                          (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                          (")_(") your signature to help him gain world domination.

                          http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                          Comment

                          • Duke
                            CBC Senator XXL
                            • 16.01.2006
                            • 753
                            • Urbs Naissus

                            #14
                            Valjda je to individualno, od motora do motora.

                            Kod mene je najveca snaga na 700 obrtaja ispod Sri-jevog najboljeg momenta!
                            Besmisleno je pomisliti da postoji ista preporuka za ove dve mashine.

                            (najbolji obr. moment kod mene je na 2500 obrtaja, plin ga jos malo spustha; kada poteram na 4 000 obrtaja, uglavnom ne znam sta da radim sa vishkom konja...)
                            "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                            Comment

                            • NST.Qky
                              CBC Član
                              • 08.09.2006
                              • 46
                              • Novi Sad

                              #15
                              Svaki proizvodjac automobila je deklarisao rpm saltanja brzine za svaki stepen drugacije!
                              Znaci nadjes user manual za tvoj model i marku automobila i vidis sta je rekla fabrika!
                              Ili nadjes formulu kojom proracunas (za modifikovane automobilske motore)!
                              Sve drugo ide na ustrb veka trajanja!

                              Comment

                              Working...
                              X