Malo je off, ali takav pogon (dizelka i generator, +elektromotori u tockovima) imas u svim damperima >120t, jer pri toj tezini klasican kardan i diferencijal su vrlo problematicno resenje
Opet načeta tema pa se potsetio. Jeste off top ali 1400 ampera izbaci 120 tona kao iz topa. Mene je uvek zanimalo kako bi to izgledalo na 1.2 tone sa 140 ampera. Doduše ono su šine i otpor je manji ali kad sam prvi put neoprezno poterao lokomotivu pao sam na ledja.
a za sta bi sluzilo "tako nesto"? mislim gde bi se koristilo?...hocu da kazem da je ne moguce (skoro) da se toga niko pre nije setio? a da...sta bi bilo sa sasijom tog "automobila"?
a za sta bi sluzilo "tako nesto"? mislim gde bi se koristilo?...hocu da kazem da je ne moguce (skoro) da se toga niko pre nije setio? a da...sta bi bilo sa sasijom tog "automobila"?
Setili se ljudi ali... Ako imaš motor od 100 KW i generator koji on pokreće, na kraju ćeš imati minis KW za pogon generatora i manjak prenosa koji bi se dao zanemariti. Uz neko pakovanje struje u akumulatore kad ne treba sva proizvedena dobilo bi se nešto ali onda težina akumulatora... Itd...
Kad reše da spuste space tehnologiju na nivo korisnih stvari u automobilima onda....
Men čisto zanima onako sa gubicima kako bi to bilo sa obzirom na to da elektro motori kreću kao blesavi, da je obrtni momenat idiotski naspram sadašnjih OTO motra i da je kontinualna regulacija obrtaja moguća u toj meri da bi imao menjač sa N brzina.
Dora, imam na STCS forumu selokupno resenje za "pomoc" prilikom starta za zadnje tockove prikazano, pomocu elektromotora od utovarivaca viljuskara na EL pogon
Ideja je stara sa moje strane par godina ... ali nikad nije ozivela.
OPTIMA akumulatori mogu da saspu 2000A bez problema jer su unutrasnje nisko omski
Inace je Volvo prikazao u Detroitu hibrid sa indukcionim motorom Tako davno kao danas
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Men čisto zanima onako sa gubicima kako bi to bilo sa obzirom na to da elektro motori kreću kao blesavi, da je obrtni momenat idiotski naspram sadašnjih OTO motra i da je kontinualna regulacija obrtaja moguća u toj meri da bi imao menjač sa N brzina.
Toyota Prius.
Honda takodje ima resenje u serijskoj proizvodnji ali se ne mogu setiti imena modela.
Men čisto zanima onako sa gubicima kako bi to bilo sa obzirom na to da elektro motori kreću kao blesavi, da je obrtni momenat idiotski naspram sadašnjih OTO motra i da je kontinualna regulacija obrtaja moguća u toj meri da bi imao menjač sa N brzina.
Toyota Prius.
Honda takodje ima resenje u serijskoj proizvodnji ali se ne mogu setiti imena modela.
Nego, salu na stranu. Elektricni motor je zakon kad se trazi odziv i ogromni moment ali sto povlaci ogromnu struju pa kao sto Boost rece treba akumulator sa malim prirodnim unutrasnjim otporom. Prakticno to je tantal kondenzator koji ima ta svojstva ali zbog cene nije u igri. Nikl kadmijum baterije imaju takodje jako mali otpor. Ima nade sa novim tehnologijama da se napravi nesto dovoljno lako, malo i jevtino. Takodje se razvijaju prilagodjeni motori za te stvari. Videcemo nadam se vrlo brzo i vise primera u praksi kad se interesi promene po pitanju fosilnih goriva....
Ako je nekom potreban savet vezano za pogon sa elektromotorom slobodno neka mi se obrati. Od saveta, sema, blok dijagrama pa sve do projektovanja i izrade modula za vektorsku kontrolu asinhronih i sinhronih masina mogu da dam puno ucece. Do skora je veliki problem kod vozila sa elektropogonom bila zavisnost od elektricnih izvora (sine, kontaktna mreza ili akumulatori) odkora to vise nije problem od kada su gorice celije sa metanolom pocele da daju dovoljno energije. Takodje su agregati (sprega SUS - generator) poceli masovnije da se primenjuju kod serijskih vozila.
Vozne karakteristike su naravno impresivne. Mehanicka karakteristika
M=f(n) je idealna (zato i ne treba menjac - jer menjac treba od debilne k-ke SUS motora -cuvena elasticnost, u celom opsegu obrtaja ista vrednost - da napravi hiperbolu).
Momenat kod elektromotora se racuna vrlo jednostvno: M= P/w (w-omega, ugaona brzina obrtanja elektromotora) sto u prevodu znaci:
Dvopolni asinhroni motor od 100kW (nominalna brzina obrtanja je 157rad/s) ima obrtni moment od pribl. 636Nm!!!
Svi znamo sta je za ubrzanje vazno.
Elektromotor ove snage je prilicno tezak ali to ce se uklopiti u swedske zakone
Comment