TUNING POLO 1.4 MPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VW_POLO_1.4
    CBC Veteran
    • 07.11.2005
    • 103
    • Nis

    TUNING POLO 1.4 MPI

    Imam VW POLO 1.4 MPI , 60 ks,
    interesuje me dali bih mogao da uradim tuning
    (ne razumem se u tuning),
    koliko bi bilo moguce da pojacam motor tj da dodam ks.
    i koliko bi to kostalo ?
  • zola_
    CBC Senator XXL
    • 24.06.2006
    • 319
    • Novi Beograd

    #2
    odredi sebi neki cilj, jel planiras neki "ozbiljniji tuning" ili lagani tj. sportski filter, izduv i chip ili ecu tuning? ako ciljas na preko 100 konja to ce da te kosta mnogo pare pareee

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #3
      Taj motor jednostavno nije za budzenje Uverio sam se na svojoj kozi, ima "glupavu" konstrukciju klipa i ravnu glavu te bi svako ozbiljnije dodavanje KS izazvalo drasticno smanjenje veka trajanja

      Batali taj motor, ili ako ti je draze onda filter lonac poklopac muda sarma ecu mapa....

      Pozz

      RAle

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Podrzavam gumetinu. Ako hoces nesto ozbiljno menjaj motor.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • BRABUS
          CBC Senator XXL
          • 15.10.2004
          • 2399
          • London

          #5
          Brate, ostavi se corava posla

          I javi se....nema te 100 godina

          Comment

          • Rubi
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 519
            • Beograd

            #6
            Ako ipak hoces da uradis tuning na tom motoru, onda:

            1. nabavi brdo dokumentacije o VW motorima, sa uporednim karakteristikama delova. Ovo ce ti ustedeti ogromnu kolicinu vremena i para. Za pocetak, skini sa neta Haynes Service Manual za Polo.

            2. Nadji "broj veci" leptir gasa koji ce da pasuje na tvoju usisnu, ili razbusi svoj na vecu meru (ovo ce da zahteva ponovno pravljenje klapne, ali ne bi trebao da bude neki nepremostiv problem). Kupi leptir u vizuelno dobrom stanju na otpadu, za male pare.

            3. Nadji bregastu koja ima veci lift i duration (raspitaj se na VW forumima po svetu koja bregasta dolazi u obzir za tvoju glavu). Kupi vizuelno dobru (znaci bregovi i lezajevi OK) bragastu na otpadu, za male pare.

            4. Vidi da li postoji fabricka kvalitetnija izduvna grana za taj motor, pa je kupi na auto otpadu. Ako tako nesto ne postoji, onda daj da ti se napravi po meri, na primer kod Vlaste (Bulevar Revolucije Kralja Aleksandra 588). U vezi izduvnih grana procitaj pazljivo temu "Oblici i duzine izduvnih grana - matematika?"

            Sa tim modifikacijama bi trebao da dobijes desetak konja, i mnogo veci "osecaj zivosti" motora. Zvuk motora ce biti vrlo malo promenjen, a u normalnoj voznji mozes cak i da ocekujes pad potrosnje. Ovo je razumni odnos ulaganje/dobitak.

            Ako ti to nije dosta, razmisli ozbiljno o kupovini drugog motora. Nabavi "zverinu" koja moze da se upasuje. Dalji tuning tvog motora (dalje od ovoga sto sam naveo) bi rezultirao u ogromnim troskovima (koji bi prevazisli cenu polovne "ale").

            Ako se zadrzis na tvom motoru, evo sta bi, po mom misljenju, bio "stage II"...

            1. Na osnovu geometrije motora (povrsina/hod klipa, duzina klipnjaca) procenis (izracunas) koliki bi bili maksimalni obrtaji na koje bi mogao da guras, bez da moras da menjas klipove/klipnjace/radilicu/ucvrscujes blok...

            2. Na osnovu broja obrtaja procenis (izracunas) koliki ti protok gasova kroz motor treba. U skladu sa time vidis kakva ti bregasta, i koliko veci ventili trebaju. Proveris po forumima koliko velike ventile ta ventilska glava moze da primi.

            3. Prateci istu racunicu, napravis drugu usisnu granu, sa cetiri leptira gasa. Posto imas MPI, stvar je nesto laksa za izvesti, nego da imas SPI.

            4. Skines ventilsku glavu sa motora, razbusis i ispoliras kanale, obradis siceve na "venturi" ili "pet uglova", naravno za vece ventile... I o obradi glave na ovaj nacin i ventilima ima tema na forumu, procitaj pazljivo - vrlo je informativno. Moguce je da ce ti trebati i jace opruge ventila. Svoju novu bregastu posaljes na obradu, da dobije bolji lift, ili nabavis novu bregastu. Sad izlazis iz zone "normalnih bregastih", pa ce te i jedan i drugi zahvat kostati znacajnu kolicinu para.

            5. Opet napravis novu izduvnu granu, ponovo prema bregastoj osovini. Napravis protocni auspuh sa odgovarajucim precnikom cevi.

            6. Napravis preliminarnu racunicu koliko ce goriva trebati motoru. Ako su ti postojece brizgaljke i kapacitet pumpe za gorivo slabi, promenis pumpu za gorivo i brizgaljke. Onda nadjes nekoga ko ume i moze da reprogramira ECU (napravi nove mape ubrizgavanja), pa ili odete do Zagreba na dyno sa kocnicom, ili palite kocnice po autoputu dok ne napravite mape... I o ovome je dosta pisano na forumu.

            E, sa ovim mozes da se nadas da ces dobiti 100ks. A za utroseni novac i vreme mozes da nabavis VW motora, da potapas kupus sa njima

            Alternativni "Stage II"

            Turbo konverzija: druga izduvna, turbo kompresor, zezanje sa "cevovodom" do usisne, pasovanje na postojeci leptir gasa i usisnu (ako je moguce). Zezanje sa uljem za turbo. Zezanje sa ECU, dodatno gorivo... I opet ces moci da se nadas samo malom boost-u i skromnom povecanju snage. Opet, totalno neisplativo...

            I jos jedan alternativni "Stage II"

            Vidi koliko bi te kostalo montiranje mehanickog kompresora. Ovo se uvek navodi pod stavkom "a, moze i to..."
            (\__/)
            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
            (")_(") your signature to help him gain world domination.

            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #7
              sve smo probali, i nista ne radi, a ovo poslednje je sprzilo motor za jedan dan

              od toga nema nista

              Comment

              • Rubi
                CBC Senator XXL
                • 06.05.2005
                • 519
                • Beograd

                #8
                Na Fiatovom FIRE motoru od 1,1 stavke iz "Stage I" daju desetak konja (Throttle body i bregasta sa 1,2MPI, a izduvna sa Una FIRE) - cena delova oko 80 evra, dobitak koji se znacajno oseti... I to se isplati.

                Sem toga, radjeno je i poliranje kanala glave, podizanje kompresije i chip tuning - e, to je bilo vise stotina evra, i to se, u ovakvim slucajevima, ne isplati. Iako je i tu bio osetan dobitak.

                Ako VW pravi isti motor (ista ventilska glava) sa vecom kubikazom (na primer, 1,6), verovatno moze jako povoljno da se nabavi leptir gasa i bregasta sa tog motora. Isto tako, moze da nadje neku 4-2-1 izduvnu sa nekog modela, pa eventualno da montira leziste za lambda sondu (ako je sa modela bez sonde). Ti zahvati bi bili zabavni, edukativni i ne mnogo skupi, a imali bi i rezultat. Samo treba juriti po otpadima i oglasima dok se ne nadje jeftino (meni su na jednom mestu trazili 150 evra za bregastu, pa sam je na kraju nasao za 30 evra...)

                Svaka investicija preko 100 evra u delovima, i svaki zahvat koji nije u okvirima DIY ("uradi sam") gubi smisao, jer za skromnu lovu moze da nabavi jaci motor (koji bez ikakvog tuninga ima 100ks, a stoji mu van kola - pa moze da se igra i majstorise do mile volje, dok ne bude zadovoljan poslom i ugradi ga u auto).
                (\__/)
                (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                (")_(") your signature to help him gain world domination.

                http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Ej, Rubi, nemoj da mi poredis Fiat fire i ovo govance od VW motora =]


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • G_Unit
                    CBC Član
                    • 21.02.2006
                    • 35
                    • NbG BLock

                    #10
                    Stavis u Pola 1.9tdi chipovan i ima da ide ko lud
                    Lada Samara

                    Comment

                    • Gumetina
                      Banovan
                      • 12.12.2004
                      • 1082
                      • Novi Sad

                      #11
                      Stavili 4-2-1 granu i naravno nismo dobili nista

                      stavili sport filter opet nista

                      Onda smo uzeli telo leptira i leptir od 1.6 i 1.8 motora, i napravili belaj

                      Tj , pitanje, ko ce da izadje na kraj sa mapama ecu-a a isto tako ko ce da podesi obogacenje pri dodavanju gasa, pri nizim obrtajima . . . radili smo sve i svasta sa mapama i naravno nismo napravili nista

                      Onda smo stavili nitro, islo je, medjutim non stop je vario svecice pa smo demontirali Onda smo namestili turbo, i to je radilo cela 2 dana sa 0.2 bar-a i naravno sprzili 2 klipa

                      Baciti taj motor je najinteresantnije resenje . . .

                      A te price lonci poklopci i sl. piju vodu onome koji kad stavi KN kaze, al mi motor sad lakse dise . . .

                      Pozz
                      RAle

                      P.S. Informacije iz prve ruke

                      Comment

                      • Rubi
                        CBC Senator XXL
                        • 06.05.2005
                        • 519
                        • Beograd

                        #12
                        @ Piperski & Gumetina

                        Pa ono, jeste, ima tu istine sa FIRE motorima... Na FIRE svaka od navedenih operacija je davala dovoljno povecanje snage da moja mama oseti da auto jace vuce kad uzme da ga provoza... Znaci - osetan boljitak!
                        (\__/)
                        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                        (")_(") your signature to help him gain world domination.

                        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                        Comment

                        • ale944
                          CBC Senator XXL
                          • 20.03.2006
                          • 1457
                          • Beograd

                          #13
                          Pa ono, jeste, ima tu istine sa FIRE motorima... Na FIRE svaka od navedenih operacija je davala dovoljno povecanje snage da moja mama oseti da auto jace vuce kad uzme da ga provoza... Znaci - osetan boljitak!
                          sto znaci sta? : kupi fiata pa ga budzi drndaj vari srafi da bi napravio motor. kupi vw i vozi i nista ne diraj, sve je vec kako treba
                          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                          Comment

                          • Dren
                            CBC Senator XXL
                            • 24.08.2005
                            • 1068
                            • Sarajevo

                            #14
                            Mala ispravka, FIRE motori su bili sasvim OK, i nije ih nista trebalo sarafiti da bi radili... Sto su im raznim radnjama dodavali "konje" ne znaci da su u startu bili losi...

                            Sve je vec na VW kako treba ? 1.4MPI=60KS ? Smijesno... Jedino izdrzljivost tog motora nije sporna, naravno ako se ne ostavi bez ulja...

                            Comment

                            • ale944
                              CBC Senator XXL
                              • 20.03.2006
                              • 1457
                              • Beograd

                              #15
                              Sve je vec na VW kako treba ? 1.4MPI=60KS ? Smijesno...
                              pa taj auto nije ni namenjen za nekoga ko trazi sportske performase, pa ga i ne treba gledati sa tog stanovista. ...smesno ? pa onome ko vozi takav autic bez problema tokom eksploatacije je smesno kad neko budzi i drnda npr. taj fire motor ne bili ga pojacao za koji konjic, i pri tom provodi gro vremena pod haubom a ne ispred volana.
                              svako ima svoje razloge zasto vozi to sto vozi , i nije svima imperativ sportska voznja i vrtenje motora do 7-8k rpm...
                              ipak nemci a pogotovo vw znaju sta rade, i cilj je da njihovi kupci budu zadovoljni, a po prodaji se vidi da definitivno nisu nigde pogresili, i da sve jeste upravo onako kako treba ..iako na prvi pogled ne izgleda tako...
                              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                              Comment

                              Working...
                              X