Ode ovo u jos jednu Fiat vs. VW diskusiju...
FIRE je inicijalno bio zamisljen kao izuzetno jeftin i trajan motor. Odmah je bilo ocigledno da je jeftin (jer su ga pravili vredni roboti, umesto lenjih Italijana
), a tokom eksploatacije se pokazalo da mu je trajnost sasvim odgovarajuca (to je onaj deo Una koji ostane kad karoserija korodira
) Svaki primer nepouzdanosti FIRE motora prati isti takav primer nepouzdanosti VW motora - stvar je mnogo vise do odrzavanja i brige o motoru, nego do same konstrukcije. FIRE ima par konstrukcijskih "gafova" (na primer, nema davac temperature bloka motora - lampica u kabini se pregreje kada se pregreje rashladna tecnost, a to cesto zna da bude prekasno), ali u celini gledano je dobro koncipiran motor. Argumente finansijskog poslovanja firme, i broja prodatih primeraka necemo sada da "nacinjemo" - i jedna i druga firma su imale uspone i padove, a Fiat moze za svoj trenutni uspon da zahvali upravo prodaji modela sa raznim verzijama FIRE motora.
Sto se tjuninga FIRE motora tice, taj motor dugo nije bio zanimljiv tjunerima, jer su imali pametnija posla sa drugim (moram li isticati, takodje Fiat/Lancia) motorima... Sam blok je dosta "tesan" - ne dopusta neko veliko razbusivanje (mislim da je najveci precnik klipa koji moze da se "spakuje" oko 72mm). Postoji 16v glava za FIRE, ali sem toga, ni sam Fiat se nije mnogo bavio FIRE blokom, do sad (promenljvo vreme otvaranja ventila i druge "poslastice" su zavrsavale na vecim blokovima). Sad se "suska" o 1,4 turbo motoru na bazi FIRE bloka, koji bi trebao da parira VW 1,4 motoru sa kompresorom i turbom. Na sta ce to da izadje, videcemo. Prednost amaterskog/low budget tuninga FIRE motora je upravo u tome sto postoji relativno siroka gama motora sa gotovo identicnim delovima, i sto su ti delovi vrlo povoljno dostupni. Naravno, stari Fiatovi SOHC motori su tu jos uvek u prednosti kod nas (zahvaljujuci Zastavinim vozilima, i starim Fiatima - na kojima je ostatak automobila zahrdjao do prokisnjavanja).
Sto se VW tuninga tice, vidim da je glavna preporuka "spakuj drugi motor". Ne znam mnogo konkretnih stvari u vezi VW, ali bi u svakom slucaju bilo zanimljivo cuti nesto na tu temu. Sta uraditi sa 1,4 od 60ks, da se dobije 1,4 od 100ks? Da li postoji motor koji fabricki sa tim blokom daje 100ks? Koje su razlike? Ventilska glava? Sistem ubrizgavanja? Klipovi, radilica? Znam da zbog dostupnosti VW motora jeste ekonomski bolje osnovano vec uzeti gotov motor, umesto da se budzi postojeci, ali sta je sa "edukativno/hobistickim" pristupom materiji?
FIRE je inicijalno bio zamisljen kao izuzetno jeftin i trajan motor. Odmah je bilo ocigledno da je jeftin (jer su ga pravili vredni roboti, umesto lenjih Italijana


Sto se tjuninga FIRE motora tice, taj motor dugo nije bio zanimljiv tjunerima, jer su imali pametnija posla sa drugim (moram li isticati, takodje Fiat/Lancia) motorima... Sam blok je dosta "tesan" - ne dopusta neko veliko razbusivanje (mislim da je najveci precnik klipa koji moze da se "spakuje" oko 72mm). Postoji 16v glava za FIRE, ali sem toga, ni sam Fiat se nije mnogo bavio FIRE blokom, do sad (promenljvo vreme otvaranja ventila i druge "poslastice" su zavrsavale na vecim blokovima). Sad se "suska" o 1,4 turbo motoru na bazi FIRE bloka, koji bi trebao da parira VW 1,4 motoru sa kompresorom i turbom. Na sta ce to da izadje, videcemo. Prednost amaterskog/low budget tuninga FIRE motora je upravo u tome sto postoji relativno siroka gama motora sa gotovo identicnim delovima, i sto su ti delovi vrlo povoljno dostupni. Naravno, stari Fiatovi SOHC motori su tu jos uvek u prednosti kod nas (zahvaljujuci Zastavinim vozilima, i starim Fiatima - na kojima je ostatak automobila zahrdjao do prokisnjavanja).
Sto se VW tuninga tice, vidim da je glavna preporuka "spakuj drugi motor". Ne znam mnogo konkretnih stvari u vezi VW, ali bi u svakom slucaju bilo zanimljivo cuti nesto na tu temu. Sta uraditi sa 1,4 od 60ks, da se dobije 1,4 od 100ks? Da li postoji motor koji fabricki sa tim blokom daje 100ks? Koje su razlike? Ventilska glava? Sistem ubrizgavanja? Klipovi, radilica? Znam da zbog dostupnosti VW motora jeste ekonomski bolje osnovano vec uzeti gotov motor, umesto da se budzi postojeci, ali sta je sa "edukativno/hobistickim" pristupom materiji?
Comment