Cetanski broj dizel goriva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ljubo
    CBC Senator
    • 18.10.2005
    • 278
    • Kraljevo

    Cetanski broj dizel goriva

    Za one koji ne znaju, prica sledi za Nissan Almeru 2.0d, 1998.g.

    Auto sam uzeo pre nekih godinu dana i sluzi odlicno, uz redovno odrzavanje. A i presao sam sa njim cca 30.000 km. Na satu je sada 135.000km.

    I tako, prethodni vlasnik je sipao jedno punjenje D2, drugo EuroDizel. D2 je sipao zbog posnosti Eurodizela (isusuje bos pumpu).
    Ja po kupovini isao na 'sistematski' pregled kod ovlascenog servisera koji je rekao da obavezno tocim samo EuroDizel.
    Tako i bi... Godina dana voznje bez problema.
    Do pre neki dan, dok mi nije drugi majstor (inace specijalista za Japance) sa cudjenjem pitao zasto tocim Euro kada za to nema potrebe?! Kaze da je moj motor pravljen kada nije bilo EuroDizela na trzistu, tj. konstruisan je za D2, kako EuroDizel isusuje pumpu...
    I ja lepo tankiram sa D2 i sav zadovoljan vidim ide i ovako normalno - a manje kosta, i kazem sebi kako sam glup bio ovih godinu dana i placao gorivo skuplje nego sto je u stvari trebalo (a rekao sam vec da nije mala kilometraza u pitanju).
    Jedan pun rezervoar D2 se potrosi i meni i dalje sve OK. Doduse, imam utisak da slabije pali ujutru i vise zadimi... ali rekoh, mozda sam i ja uobrazio.
    Drugi pun rezervoar D2 pri kraju... auto pocinje da trese vise nego ranije u leru, mnogo je glasniji... Nerviram se do bola, pocinjem da sumnjam na D2 i odmah tankiram sa EuroDizelom.
    Potrosih 1/4 rezervoara sa EuroDizelom ali jos uvek se nije vratio u normalu!

    Kasno Marko na Kosovo stize, ali u knjizici mi pise da treba da mu se sipa dizel sa minimum 50 (ili 55 sad sam zaboravio) cetana(?). Pregledao sam sajtove domacih pumpi da bih video sastave goriva, ali svuda se samo pozivaju na raznorazne standarde. Jedino na OMV sajtu pise da D2 gorivo ima cetanski broj 45, a EuroDizel 51 min.

    Sta treba jos da uradim dok ne bude kasno (ako vec nije)???
    Da promenim filter goriva?
    Procistim dizne?
    Jos nesto?

    Koji veci kvar je moguc???

    Hvala!
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #2
    mislim da nema razloga za paniku, motor nije unisten zbog 2 rez D2... mislim da su se pre dizne zaprljale... probaj sa nekim npr Wurth sredstvom za ciscenje dizni u jedno rezervoaru, u svakom slucaju posle menjaj filter, pa ako ne pomogne onda ultrazvucna kadica, pa cemo da vidimo...

    kakva je potrosnja?!
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • Ljubo
      CBC Senator
      • 18.10.2005
      • 278
      • Kraljevo

      #3
      hteo sam i potrosnju da merim kod promene goriva, ali nisam.
      opet subjektivno misljenje je da malo vise trosi, slabije vuce...

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #4
        Ja probao tri rezervoara D2 u moju Vectru i rezultat je: bolje vuce, cak malo manje trosi, ali mnogo dimi i vise lupa!!!!!
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • dieselman
          CBC Senator XXL
          • 14.11.2005
          • 833
          • tt

          #5
          -sipaj u taj auto koji hoces dizel,nista neces pokvariti...
          -VE pumpa koju ti imas na autu uopste nije osetljiva po tom pitanju...
          -ako si pumpu shebao necim,nikakvim sredstvima dodatim u gorivo neces je povratiti...
          -isto vazi i za dizne...
          -mnogo zavisi od kvaliteta goriva,imao sam prilike da mi jedan isti auto trosi i 5 i 10 litara,zavisno od goriva...
          -ako eurodizel "isusuje"pumpu,onda stvarno....razmislite malo...

          Comment

          • Ljubo
            CBC Senator
            • 18.10.2005
            • 278
            • Kraljevo

            #6
            Dimi vise (samo kod paljenja, za vrlo malo vise vergla nego ranije), lupa, nemirno radi u leru, motor vibrira i u voznji (osecam po nekim zvukovima kao posledica vibracije i pod haubom i same instrument table), cak i kod gasenja auta osetim kod motora - ne znam ni sam, malo lupanje, gasenje traje neki deo sekunde duze.
            Potrosnja - ne znam, cini mi se da slabije vuce.

            Bas sam se iznervirao...

            Nista, probacu da nadjem neki aditiv za ciscenje dizni, dopunicu rezervoar sa eurodizelom i sacekati da potrosim polovinu pa da vidim sta dalje.

            Comment

            • Ljubo
              CBC Senator
              • 18.10.2005
              • 278
              • Kraljevo

              #7
              Originally posted by dieselman
              -sipaj u taj auto koji hoces dizel,nista neces pokvariti...
              -VE pumpa koju ti imas na autu uopste nije osetljiva po tom pitanju...
              -ako si pumpu shebao necim,nikakvim sredstvima dodatim u gorivo neces je povratiti...
              -isto vazi i za dizne...
              -mnogo zavisi od kvaliteta goriva,imao sam prilike da mi jedan isti auto trosi i 5 i 10 litara,zavisno od goriva...
              -ako eurodizel "isusuje"pumpu,onda stvarno....razmislite malo...
              uhhh... taman sam pomislio da sam ukapirao razlog, sada si me ohladio... pretpostavljam da znas o cemu govoris, ne bi imao nick koji imas.

              cime sam onda mogao da zeznem pumpu (ako sam je zeznuo)?
              mislim, menjani su kaisevi, podmazan aut.davac gasa, menjano ulje kocnica i kvacila, menjane manzetne zglobova, filter vazduha, obradjivani prednji diskovi... mozda sam nesto i zaboravio, ali apsolutno nista na samom motoru nije radjeno.
              samo sto je gorivo zamenjeno.

              zasta onda sluzi onaj cetanski broj? proizvodjac kaze minimum 50, a D2 ima 41?

              mozda se nisam dobro izrazio sto se tice 'isusivanja', receno je... ma u sustini je tako receno. D2 je podmazuje dok eurodizel ...

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #8
                Jedino da si sipao bezolovni, upropastio bi motor ili pumpu sa 2 rezervoara..., gorivo ti sigurno nije problem....
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  zasta onda sluzi onaj cetanski broj? proizvodjac kaze minimum 50, a D2 ima 41?
                  ukratko, cetanski broj je karakteristika osobine samopaljenja dizel goriva.
                  za detalje, malo proguglaj ima sve potanko objasnjeno kako i zasto i cemu.
                  D2 nema 41 (odakle to ?) vec 45-47 CB.
                  pri tome o kom D2 pricas, letnjem ili zimskom ?

                  dakle, postoje 2 tipa D2 goriva sa razlicitim CB.
                  ako je proizvodjac napisao da zahteva CB min 50 onda treba da sipas D1 dizel ili euro dizel.

                  a sve zajedno simptomi koje imas nemaju bas neke veze sa CB goriva.

                  (CB je bitan za zimsko prvo jutarnje paljenje, u hladnijim klimama. kada se zagreje motor posle 1-2 minuta CB nema vise nikakvu ulogu).

                  ako si presao 130.000km i nisi takao dizel motor, vreme je odavno bilo za kontrolu i justiranje brizgaljki (sto je verovatno navedeno u fabrickom uputstvu).

                  lupkanje, vibracije, teze paljenje, losije vuce,..sve tipicni simptomi nepreciznog sistema ubrizgavanja goriva odnosno loseg sagorevanja.

                  bosista i merenje prvi korak a dalje ce vec bosista odrediti terapiju.
                  btw, dizel brizgaljke nemaju potrebe za aditivima, dizel samo po sebi je vec aditiv (sredstvo pranja) koji ne dozvoljava da se brizgaljke zaprljaju.
                  pogotovu sto se radi o pritisku stotinu i vise bara.

                  tipujem da zamena uloska brizgaljke i justiranje pritiska otvaranja brizgaljki (ako se radi mehanicki podloskama unutar brizgaljke) je sve sto je ptorebno da se motor dovede u fabricke mere rada.

                  ne bi trebalo da bude skupo, rutinski servis za bosistu.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Ljubo
                    CBC Senator
                    • 18.10.2005
                    • 278
                    • Kraljevo

                    #10
                    Originally posted by brick
                    zasta onda sluzi onaj cetanski broj? proizvodjac kaze minimum 50, a D2 ima 41?
                    D2 nema 41 (odakle to ?) vec 45-47 CB.
                    pri tome o kom D2 pricas, letnjem ili zimskom ?
                    Moja lapsus greska, izvinjavam se, evo u originalu sa OMV sajta:

                    Svojstva-------------Dizel D2-----------Euro dizel
                    Sumpor, wp pm-----10.000-------------350 max
                    Cetanski broj-----------45----------------51 min
                    Gustina kg/m 3-----810 - 860----------820 - 845
                    Poliaromati %----------/------------------11 max
                    Destilacija %---------360°C------------max 90 95

                    Letnji ili zimski, jbm li ga, onaj koji se toci na nasim pumpama.

                    Hvala na odgovorima, sipao sam mu malo Liqui Moly aditiva za ciscenje i tisi rad motora, pa cemo da vidimo sta ce da kaze.
                    Inace, auto je kod mene u poslednjih 30.000 km i apsolutno nije bilo potrebe da ista gledam na motoru jer je sve funkcionisalo kao sat.

                    Comment

                    • Ljubo
                      CBC Senator
                      • 18.10.2005
                      • 278
                      • Kraljevo

                      #11
                      Originally posted by dieselman
                      -sipaj u taj auto koji hoces dizel,nista neces pokvariti...
                      -VE pumpa koju ti imas na autu uopste nije osetljiva po tom pitanju...
                      ovo je verovatno imao u vidu i 'moj' majstor kada je rekao da je motor starije konstrukcije i da nema potrebe za eurodizelom.
                      ali je i verovatno prevideo da u njegovom uputstvu pise da se sipa dizel sa minimum 50 cetana (proverio sam), a kao sto smo videli, D2 ima 45.
                      kakve to veze ima ne znam, ono sto znam je da od tada motor radi sa vec opisanim simptomima.
                      ono sto mi je jos vise podgrevalo vatru je to sto je ovlasceni servis rekao iskljucivo eurodizel. interesantno, bas onda kada sam ja bio kod ovlascenog, zacuo se odnapolje neki nedefinisan rad motora - ali bukvalno, ono sam onda cuo i nikad vise, to nije licilo ni na traktor, jednostavno katastrofa. da nije u prolazu majstor dobacio da je u pitanju druga almera ne bih verovao. jos je rekao da joj je vlasnik sipao D2 i da ce sada imati trosak od par stotina evra i da bi se i ja tako proveo da kojim slucajem sipam D2. zbog ove price sam se i uplasio.
                      Urbana legenda ili istina?
                      Originally posted by dieselman
                      -mnogo zavisi od kvaliteta goriva,imao sam prilike da mi jedan isti auto trosi i 5 i 10 litara,zavisno od goriva...
                      hebem mu m., valjda je sada kvalitet ujednacen sada na pumpama na glasu - samo tamo sipam gorivo (Jugopetrol, Lukoil, OMV)
                      Originally posted by dieselman
                      -ako eurodizel "isusuje"pumpu,onda stvarno....razmislite malo...
                      nisam strucnjak, tako sam cuo - tako mi je receno.
                      moze li se reci da makar pumpa ima kraci radni vek sa D2 gorivom?
                      Urbana legenda ili istina?

                      Comment

                      • dieselman
                        CBC Senator XXL
                        • 14.11.2005
                        • 833
                        • tt

                        #12
                        Ljubo,opusti se.Nisam hemicar,boschista sam,ali generalno razlika izmedju D2 i eurodizela je u sadrzaju sumpora.Koliko znam sumpor i nije neki poznat "mazac":-).Dakle ,za tvoju koncepciju ubrizgavanja(napamet-IDI,niski pritisci-oko 130bar,mogu da proverim ako su neophodni bas tacni podaci),sasvim je dovoljan D2,jer se isti u biti nimalo ne razlikuje od praistorijskog golfa 1,6D.Samo nek bude cist i pouzdanog porekla.Fabrika ce naravno da navede da je obavezan eurodizel-da se obezbede sa svih strana.Pozdrav.

                        Comment

                        • Ljubo
                          CBC Senator
                          • 18.10.2005
                          • 278
                          • Kraljevo

                          #13
                          Neki izvodi sa neta o cetanskom broju:

                          http://www.tportal.hr/lifestyle/auto/fset.html
                          Za razliku od oktanskog broja, koji označava otpornost goriva prema naglom (detonantnom) izgaranju, cetanski broj označava kašnjenje u paljenju, koje se računa od trenutka ubrizgavanja pa do paljenja goriva.
                          Zbog kašnjenja u paljenju može doći do detonantnog izgaranja, koje može oštetiti vitalne dijelove motora. Što je veći cetanski broj goriva, zakašnjenje u paljenju je manje i manja je opasnost od detonacija.

                          http://www.cubi.co.yu/m_trim/sl_mt_9...nski%20broj%22
                          Kod dizel goriva stvar je potpuno
                          suprotna. Dizel gorivo treba što lakše da se
                          upali u vazduhu ugrejanom sabijanjem, tj.
                          upaljenje goriva treba što manje da kasni od
                          trenutka kada brizgaljka počne ubrizgava nje
                          odmerene količine goriva. Što gorivo više
                          kasni sa samopaljenjem, tvrđi je rad motora.
                          Cetanski broj (CB) goriva ukazuje na to
                          kašnjenje - što je CB veći kašnjenje je manje.
                          Preporučljivo je da CB goriva za savremene
                          dizel motore bude veći od 50.
                          Nažalost, to
                          ne piše na pištolju za sipanje goriva.

                          http://www.oktani.com/news.php?subac..._from=&ucat=2&
                          Utjecaj goriva na rad motora
                          ? Za trajnost i sigurnost pogona motora bitni su u prvom redu oktanski i cetanski broj goriva.

                          Ne znam, ali po ovome famozni cetanski broj je vrlo bitan. Ne samo u vezi paljenja hladnog motora.

                          Comment

                          • Ljubo
                            CBC Senator
                            • 18.10.2005
                            • 278
                            • Kraljevo

                            #14
                            Originally posted by dieselman
                            Ljubo,opusti se.Nisam hemicar,boschista sam,ali generalno razlika izmedju D2 i eurodizela je u sadrzaju sumpora.Koliko znam sumpor i nije neki poznat "mazac":-).Dakle ,za tvoju koncepciju ubrizgavanja(napamet-IDI,niski pritisci-oko 130bar,mogu da proverim ako su neophodni bas tacni podaci),sasvim je dovoljan D2,jer se isti u biti nimalo ne razlikuje od praistorijskog golfa 1,6D.Samo nek bude cist i pouzdanog porekla.Fabrika ce naravno da navede da je obavezan eurodizel-da se obezbede sa svih strana.Pozdrav.
                            Ok, opusten sam.

                            Na osnovu izrecenih simptoma, na sta ti sumnjas i sta bi bilo resenje (pod uslovom da ga ne resim vracanjem na ED i aditivom).

                            Pozdrav i tebi.

                            Comment

                            • dieselman
                              CBC Senator XXL
                              • 14.11.2005
                              • 833
                              • tt

                              #15
                              Suvise je malo podataka za bilo kakvu dijagnozu...Moze biti banalnost tipa prodor vazduha u sistem,a moze biti i mala subjektivnost u proceni rada.Ono sa neta je Ok,ali ti imas staaaaru koncepciju motora koja lepo radi i na biodizel i jestivo,pa i trafo ulje.Zato ne trazi problem tamo gde nije.I meni moj auto nekad klizi,a nekad mi se cini da se sve raspada...Zavisi od mnogo faktora...Proveri grejace za pocetak.Jedan neispravan i eto gomila ruznih simptoma ujutro...

                              Comment

                              Working...
                              X