Cheap power mod ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • APOGEE
    CBC Senator
    • 01.06.2005
    • 243
    • Beograd, Vracar

    Cheap power mod ???

    http://www.speedydelivery.co.uk/car-tun ... efault.htm

    Za iznos izmedju 5 i 30 funti nudi se, meni deluje kao obican potenciometar, koji se montira izmedju senzora temperature vazduha i ECU-a. Stvar je primenjiva na sve automobile koji imaju ECU.

    Navodno, daje ECU-u pogresnu sliku temperature usisnog vazduha, kao da je niza nego sto stvarno jeste, sto dalje dovodi do pomeranja tacke palenja unapred. Pomeranje tacke paljenja unapred doprinosi povecanoj snazi paleci iskru na svecici ranije, sto obezbedjuje vece vreme sagorevanja mesavine goriva i vazduha, kompletnije sagorevanje, povecani pritisak u cilindrima, sve u svemu povecanje snage motora.

    Ima li nesto pametno u ovome, ili je samo navlaka kao i vecina slicnih stvari?
    Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010
  • APOGEE
    CBC Senator
    • 01.06.2005
    • 243
    • Beograd, Vracar

    #2
    Nesto mi pade na pamet, mozda bi ova stvarcica mogla da ima pozitivan efekat kod vozila koja idu na LPG i imaju ECU?
    Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

    Comment

    • *Egon*
      CBC Senator XXL
      • 31.12.2004
      • 1232
      • Beograd, Dorcol, N 44

      #3
      Pa izavadi davac sa tog vruceg dela i premesti u hladniji deo i dobvices isti efekat.
      Garaza
      1996 SAAB 900 NG Cabrio

      Comment

      • Rubi
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 519
        • Beograd

        #4
        Namontirao to (potenciometar), da malo lazem ECU, jer je vukao malo previse vazduha u odnosu na gorivo (siri leptir gasa i ostrija bregasta), pa je bio sklon detonaciji kada se ugreje... To je u praksi izgledalo ovako:

        1. motor je hladan (prvo paljenje) - potenciometar na "0", posto auto sam obogacuje smesu (da ne pomisli da je napolju -20, ako je realno +15)...

        2. posle par minuta voznje (mozda i krace, zavisi od spoljasnje temperature), auto predje iz "open loop" i nalivanja goriva u "closed loop" i regulisanje goriva putem lambda sonde. Ovo funkcionise dokle god se naglo ne stisne gas. Posto se oseti da se auto malko "zbunjuje" prilikom dodavanja gasa, potenciometar se malo "pipne", na par kohm, dok "zbunjivanje" ne prestane... U suprotnom, kad se da gas "do daske" u niskim obrtajima, nastane "stuc/booom!"

        3. ako treba da se "divlja", onda potenciometar na 10kohm (maksimum), pa nek' naliva do mile volje...

        Sve ovo je reseno chip tuningom. Tom prilikom smo na Dyno-u Igor i ja proverili efekat potenciometra na zagrejan motor (nakon chip tuninga - ali sustinski ne menja stvar!) i razlika izmedju 0 i 10 kilooma je bila mozda pola konja, ako i toliko. Kriva obrtnog momenta malo drukcije "sevrda", ali je i u jednom i u drugom slucaju prilicno ravna. Moze biti da ta dodatna kolicina goriva doda malo obrtnog na niskim obrtajima, ali nista vredno pominjanja - podaci sa termo senzora su bitni dok se ne promeni podatak sa lambda sonde (onda ECU redukuje kolicinu goriva do dostizanja zadate lambda vrednosti). Auto sa odredjenom vrednosti potenciometra malo bolje prima gas, ali nista epohalno. Ako je vrednost potenciometra prevelika, onda daje previse goriva i opet slabije prima gas.

        Nakon chip tuninga sam iskljucio potenciometar (jos stoji na neupadljivom mestu na instrument tabli, ali su zice iza njega kratko spojene) - sad nema nikakvu svrhu. Promenjeni su i kablovi i svecice. Auto sad mnogo lepo radi i malo trosi - mnogo sam zadovoljan (pu, pu - da se ne ureknem).

        U zakljucku: nemojte kupovati potenciometar na netu, jer je to pljacka. Pogledajte literaturu za vas auto, i pogledajte koji je opseg vrednosti otpora termo senzora, pa u skladu sa time kupite potenciometar u radnji sa elektronskim komponentama. U kombinaciji sa K&N filterom i auspuhom za budjenje komsiluka, mozda vam da tog jednog, toliko zeljenog, konja, i jedan litar potrosnje vise/100km. Za bilo kakav koristan tuning bolje probajte nesto drugo.
        (\__/)
        (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
        (")_(") your signature to help him gain world domination.

        http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

        Comment

        • vujke
          Admin
          • 29.09.2004
          • 1673
          • Mladenovac
          • Daewoo Lanos 1.5SX

          #5
          @APOGEE : na daewootech-u to prodaju pod nazivom choco chip
          U praksi uzaludno nalivanje ulja gorivom i veca potrosnja, pravi vise stete nego koristi. Bolje odrzavati sve ispravno nego praviti stetu zarad placebo efekta.
          while(!asleep()) {sheep++;}

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Bojim se da niste shvatili poentu ideje koju je pokusao da nam predlozi APOGEE.
            LPG kao gorivo ima malo drugaciju prirodu od benzina (104 oktana recimo). Stvarno bi ja to mogao da probam kod sebe posto ne mogu da pomeram staticko paljenje direktno jer se ne pomera razvodnikom nego je senzor na zamajcu. Problem je sto ne znam tacno scenario kako sistem za ubrizgavanje goriva radi u relaciji sa uglom paljenja u smislu koji parametri uticu na sta i koji uslovi moraju da se ispune da bi vrednosti odredjenih parametara bili trenutno validni za odredjenu situaciju. U redu, ja mogu da kazem da je vazduh hladan potenciometrom ali je mozda vazno sta ce da kaze na to lambda sonda recimo. Ok, mogu i vrednost napona lambda sonde da podesim po zelji jer se na mom emulatoru to podesava trimerom. Na kraju. Kako da utvrdim za koliko se pomerilo paljenje? Odokativno ili da primetim da auto bolje ide ili manje trosi a da pri tom ne pinguje?
            Svi vasi komentari su bili vezani za benzin a mene on kao gorivo uopste ne zanima niti kontrola rada brizgaca vec ISKLJUCIVO pomeranje paljenja unapred radi boljeg (duzeg, potpunijeg) sagorevanja gasa. Mislim, da ne mesamo loncice.
            Sta recimo ako krene da pinguje motor? Kako radi sistem za zastitu? U redu, postoji senzor za to na bloku ali sta se desava kad on proradi? Ako "gasi" paljenje onda je ok ali ako doliva gorivo (benzin) onda nije u redu jer se radi o gasu koji je fiksno podesen (bar kod mene).
            Izvinite, ja to samo glasno razmisljam ali su to sve stvari koje mogu da igraju ulogu. Ja imam najbolju knjigu o Saab-u 900 ali naravno da nema nista o tome u njoj. Ipak je to visi nivo i u principu nema veze sa odrzavanjem ili servisom auta. Izvolite recite ako nesto znate o tome rado bi da cujem a verujem da bi to mnogima koji voze na gas bilo korisno takodje. Nije bitno koji je auto ako vec ima fiksiran razvodnik ili ga uopste i nema. Stvarno, zasto ne izvuci jos malo snage iz visokooktanskog goriva ako se to vec moze na tako jednostavan i jevtin nacin. Mozda je takodje greska sto ova tema nije stavljena pod "gas" pa je i to mozda razlog da je niko nije shvatio na pravilan nacin. Mozda sam i ja taj koji nisam shvatio?
            Cak i da je tako ipak svi koji voze na gas osim onih koji imaju napredne sisteme ubrizgavanja (kojih je jako malo) imaju problem prilagodjavanja na gorivo koje znatno sporije sagoreva od vecine benzina. Sta tek da kazu oni koji voze na CNG (metan)? Tek on ima jako visok oktanski broj. Ajd', pa ako treba premesticemo temu pod gas ako mora.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Rešava se jednostavno na dva načina, čekićmetodom i softverskom.
              Čekić metoda je buši rupu i dodaj senzor na radilici ili bregastoj i jedan svič izmedju ta dva senzora. kad radi na benzin onda fabrički, kad radi na plin onda na dodati senzor koji je pomeren za odredjeno stepeni u zavisnosti koji je auto. lambda sonda i protok vazduha ili merenje potpritiska će odraditi ostalo.
              Drugi način je kupiti gotov AEB ili nekog drugog proizvodjača emulator koji se ubaci izmedju senzora na radilici i ECU-a koji pomera paljenje na ranije.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • APOGEE
                CBC Senator
                • 01.06.2005
                • 243
                • Beograd, Vracar

                #8
                Upravo sam u drugom postu mislio na ovo sto je dranix izlozio.
                Konkretno, za nepunih 5 funti, koliko kosta navedena stvarcica za vecinu automobila, i vrlo jednostavnom ugradnjom dobila bi se mogucnost pomeranja ranijeg palenja i to za odredjeni zeljeni stepen. Po meni, jeftinije i lakse resenje od predlozene cekicmetode, ukoliko su krajnji efekti isti.
                Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  senzor za to na bloku ali sta se desava kad on proradi? Ako "gasi" paljenje onda je ok ali ako doliva gorivo (benzin) onda nije u redu jer se radi o gasu koji je fiksno podesen (bar kod mene).
                  ako ti je Bosov sistem, knock senzor je deo sistema paljenja (EZK racunar zasebni) i ni na koji nacin ne utice na kolicinu goriva.

                  jedina veza goriva i varnice je u smislu regulacije ugla paljenja je da racunar goriva preko senzora za vazduh spoznaje opterecenje motora a onda posebnom vezom saopstava podatak o opterecenju (stanje leptira) racunaru paljenja koji onda menja guao paljenja.

                  kada se dogodi pingovanje, EZK racunara paljenja vraca za po 2 stepena paljenje unazad sve dok ne prestane pingovanje.

                  po istom principu rada, EZK racunar paljenja bi trebao da sam (samouceci je tip) prepozna efekte sagorevanja LPG kao goriva i da pomakne paljenje unapred sve dok ne dodje do pingovanja.
                  za ovo nisam siguran, mozda postoji neki limit opsega koliko moze paljenje unapred a da taj limit nije dovoljan za 104 oktana (posto takav benzin ne postoji nigde mozda nije ni formirana takva mapa u bazi EPROMa paljenja).

                  uglavnom, znam da kada se dogodi ping motora EZK jako efikasno menja paljenje i to se oseti po padu obrtnog momenta motora gotovo trenutno.

                  znam koji je pin za razmenu DATA signala racunara goriva i racunara varnice za Bosov sistem ali ne znam koji se podaci u kom formatu razmenjuju, ako ti to nesto moze pomoci radi testa.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Tema je zapoceta oko potenciometra a on se stavlja na red sa IAT (Intake Air Temperature) NTC otpornikom. Simulira se stanje da je u****ni vazduh jako hladan sto navodno direktno menja ugao paljenja. U kojim granicama niko nista ne pise a navodno je 12°C = 1RON .
                    Problem je sto ja kod mene ne nalazim IAT nigde kao takav. Jedino da je ugradjen u sam MAF. Lako bi ja probao kad bi to bilo onako kako oni sto prodaju taj potenciometar pisu a imaju tamo celu dugacku listu vozila. Nasao sam za neka druga vozila clanke na netu i to je ok. Naravno da imam podatke za Bosch 2.4.2 ali su potpuno beskorisni u ovom slucaju. Imam i seme instalacija svih verzija Saab-a 900. Isto nista narocito ali IAT POSTOJI na njima a nema ga fizicki nigde da je vidljiv. Negde je pisalo da se nalazi ispod trotela ali ga nema tamo a na trotelu je samo potenciometar polozaja leptira i nista vise od elektrike. Mozda se javi Boost sa informacijama u vezi ovoga.

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Za Saab 900i scenario oko ugla paljenja ide ovako.
                      Kad vergla i rpm su manji od 700 fiksiran je ugao na 5° pre GMT.
                      Kad upali ali je leptir jos uvek zatvoren fiksiran je na 14° i kasnije kad se otvara leptir ide 14-22°.
                      Ja bi recimo onih 14° pomerio na 16° recimo, za pocetak.
                      Ili mozda treba korigovati vrednost potenciometra polozaja leptira?

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Problem je sto ja kod mene ne nalazim IAT nigde kao takav. Jedino da je ugradjen u sam MAF
                        (ako je) Bos LH MAF ni ne treba da postoji IAT jer se automatski ocitava masa vazduha pa je temperatura istog totalno nebitna za proces sagorevanja / kolicine goriva.

                        IAT +MAP je kombinacija da bi se iz te 2 merene proracunala ona zeljena bitna informacija- masa u****nog vazduha.
                        Saab kao i Volvo koristi Bosov AMM (MAF) sistem sa vrucom zicom pa niti nema IAT senzor.

                        mada ja sumnjam da IAT ima nekog posebnog uticaja na ugao statickog pretpaljenja, za ugao okidanja brizgaljki svakako.
                        ali za paljenje ne vidim svrhu, pogotovu dok motor ne dostigne radnu temperaturu, dok L sonda nije aktivna u regulaciji.

                        ovako mozemo da nagadjamo, jedno sveobuhvatno merenje bi otklonilo dileme o intenzitetu uticaja, i kako konkretno fabricki ECU askivira razlicite radne rezime motora.

                        AEB ima svasta u ponudi na svom sajtu, vec je pomenuto i za namenu "varanja" ugla paljenja.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Imam i seme instalacija svih verzija Saab-a 900. Isto nista narocito ali IAT POSTOJI na njima a nema ga fizicki nigde da je vidljiv
                          nijedan LH sistem nema IAT, niti je potreban u tom sistemu posto se meri masa u****nog vazduha direktno.
                          te seme su manjkave, koliko kapiram
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Ili mozda treba korigovati vrednost potenciometra polozaja leptira?
                            taj poti daje info ECU ubrizgavanja LH, ovaj tu obradjenu info prosledjuje u ECU paljenja EZK preko posebne dvosmerne veze razmene podataka a onda EZK pomera pretpaljenje.

                            ako zelis da resavas paljenje, fokusiraj se na EZK ECU posto je tu glavni kljuc sistema paljenja.

                            ali, ako korigujes vrednost leptir potija time ces korigovati i ono sto prevedeno prima EZK ECU a time i korigovaces paljenje.

                            koliko treba da bude korekcija potija da bi dobio paljenje kakvo zelis trba probati, ali sa korekcijom pota menja se i reakcija sistema ubrizgavanja sto moze da zavara u efektima koji se ostvare u radu motora.

                            ne znam da li sam ti ista pomogao, imam nesto dokumentacije o LH sa neta ali nemam internu shemu veza samih LH ECU i EZK ECU jedinica.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Imam i ja dokumentaciju. Znam i normalan raspon napona na izlazu potija. Nema sta ustvari da se "zbuni". Korekcija bi bila koriscena iskljucivo za gas a za benzin normalno ostaje kako i jeste. Sta znam, probao bi da pomerim 2-3 stepena. Ne bi bas vise jer je motor star. Izduvni ventili ko zna kakvi su. Cisto da probam da li ima efekta i koliko je to prakticno. Motor sa 16 ventila nije zgodan za gas nikako pa bi da mu spustim moment jos dole. To je uglavnom poenta eventualnog eksperimenta.

                              Comment

                              Working...
                              X