ovako... vec ekih mjesec dana citam svakodnevno ovaj forum (nesto mi ipak promakne-sramim se
), i ne kuzim jednu stvar. zasto svi svugdje ugraduju saabove motore?!? da li je stvar u tome da postoji najvece znanje i iskustvo oko tih motora ili su stvarno tako superiorni u osnosu na druge?!? ili postoji neka saab sekta, klan, savez?!?!
saab motori
Collapse
X
-
Pa citaj josh malko...
Hint...
Stock 2.0T motor(B204) ima 150-185HP i oko 220-270NM.
BLAGO tunovan taj isti motor ima 265HP i 370NM... Dobitci vishe nego ochigledni, a ne menja se nish od HARDWERA...
Extremniji Vid... 370HP i oko 500NM...
STAGE X...
440HP i oko 600 NM...
???
Malko jasnije?
a Gle cuda motor od 2000 ccm!!! Koliko sam razumeo BOOST-a, klipovi u ovim motorima izdrzavaju i do 600HP po cilindru... mada ovo zadnje pishem sa prefiksom AKO SAM RAZUMEO DOBRO.
Mada sacekace te josh par clanova sa odgovorima.
-
-
materijal i osnovna konstrukcija.
najvece opterecenje turbo motora je termicko a tu su (tokom istorije) mnogi motori pokazali neznost.
usled termike nus pojava su i detonacije (knocking) a opet su turbo motori na to preosetljivi generalno.
svaki motor (iz fabrike) se moze dogradjivati, ali nije isti zahtev za resursima/ finansijama da bi se postigle te izmene.
Saab motori tu imaju izmedju ostaloga prednost, plus sto postoji jaka baza vec proverenih resenja sa police za tjuning motora.
tipa, odes na sajt odaberes koliko KS ili Nm zelis, pogledas u cenovnik, platis i ugradis sraf na sraf iz gotovog kita.
pri tome je to resenje provereno ozbiljno pa je rizik da se motor razleti bitno smanjen. opet se vracamo na pocetnu fabricku konstrukciju kao takvu, izbor materijala i kvalitet izrade- povelika margina vec u startu za veca opterecenja.
i Saab i Volvo vec decenijama u vecim serijama rade turbo benzince, ne kao neke posebne serije vec ono najobicniji auto u salonu pa su i stecena iskustva ranije u odnosu na druge proizvodjace.
hocu da kazem da su odavno otklonjene decije bolesti turbo motora kod svedskih konstrukcija u smislu pouzdanosti i dugotrajnosti.
ima mnogo i drugih turbo motora ali su njihove proizvodne serije daleko manje nego kod Saaba i Volvoa (citati ponuda daleko manja) koji su radili turbo motore u stotinama hiljada komada.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
saab kao marku nisam nikad pratio jer mi nije bio zanimljiv...e sad manje ili vise svi proizvodjaci imaju svoje modele motora koje predizajniraju,nemojte me pogresno shvatiti,ali na svakom forumu ima favorizovanja pojedinih marki i motora...moje misljenje je sledece(mada nisam ni neki inzenjer,niti neki badza za mehaniku),da su sto se tice motora neki drugi proizvodjaci malo bolji...e sad cujem saab pripada gm-u..ne znam vozio sam se u par saabova,ovih novijih,nisam nista narocito odusevljen,sad verovatno oni koji tu marku bolje poznaju reci ce mi vise
...jebiga mozda sto sam ja operisan od "pouzdanosti evropskih automobila" ipak volim onu japansku tacnost i njihov nacin razmisljanja po pitanju motora...o ovome mislim na atmosferce...za turbake cu tek da vidim,i onda vam kazem po svom iskustvu
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

No ROTOR no MOTOR...
Comment
-
-
Pa i SAAB 9-5 jos uvek ima onaj pravi SAAB motor samo sa zlotvorom od Opel klipa, jedino ova baza koja je sa 4 cilindrasima u novom 9-3 ss je u bloku opel konstrukcije i nema nista preko 260 ks bez menjanja na hardware.Originally posted by NenadSekta naravno, ovde se prica o motorima do vremena kada je Saab legao pod GM. Posle toga po priznanjima samih sektasha to nije vishe to.
Osnivach foruma je glavni sektash.
Novi V6 iz Holdena se pokazao dobrim za sada sa potencijalom ali jos klacka za starim gusom
Za sve koji neznaju , Serija B motora, prvo je napravljena u Volvu , B2xx serija dakle, blok prenstveno, od strane oca wastegate ventila, motora sa varijabilnom kompresijom itd. Kasnije je presao u SAABa i tu nastavio sa razvojem istog motora B serije.
Zadnji motor iz B serije koji je proglasen najboljim 4 cilindrasem na svetu 1995 godine je B234l , koji je izasao jos 1990 godine. Radi se kako rekoh i dan danas na 9-5 alise sa opel klipom zove B235.
Tazzz > Klipovi trpe do 150KS po cilindru, klipnjache su standardno kovane i tezine oko 1000gr
nose ladno staticki do 1300Nm
Sledece sto je u fazonu je Trionic engine menagment sistem, opet prica za sebe.
Putem svecic se ocitava .
Knock
Pritisak sagorevanja
Temperatura sagorevanja
Paljenje se steluje individualno po cilindu sa do 25 stepeni odstupanja medjusobno, pritisak na radilicu je uvek na istoj poziciji za svaki cilindar (u broju stepeni) , autoadaptacija sistema ide tako daleko da se adaptira chak i prema kvalitetu svecica.
Sve ovo sa dobrim hardware daje ogromne mariginale sigurnosti te je safe tuning SAABa opste poznat i priznat u celom svetu (za one koji znaju da procitaju SAAB
)
Pise vec dosta toga na forumu da se neponavljamo, ispasce da reklamiramo nesto a reklama nije nikad bila SAAB odlicje. GM nesto pokusava ali SAAB je generalno protiv.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
Hare Krishna,Hare Rama,Rama Rama, Hare Haaare.
Shalim se naravno, licno mnogo gotivim 9-3 turbo. Sigurno bih kupio 2.0T ili 2.3T kada bi bili 4x4. Ako u toj klasi BMW 3 i Audi A4 i Passat mogu da imaju AWD mislim da bi bio red da i zemlja leda i snega ima normalan sedan sa AWD.
Ovako, dok ne naprave drzim se VAG grupe.Boost or bust...
Comment
-

Comment