focus 1.4 tuning.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zx3
    CBC Član
    • 16.01.2007
    • 86
    • Požarevac

    focus 1.4 tuning.

    E ovako, čačkajući po netu našao sam zanimljiv podatak da se 1.4 zetec-se ugradjuje u moju makinu ali i u Fiestu i u Pumu ali taj motor u Fiesti i Pumi proizvodi 90 konja a kod mene samo 75. I evo podataka.

    1998 Ford Focus 1.4 Zetec-SE

    Code
    Manufacturer Ford
    Type S-4
    DOHC
    16 valves total
    4 valves per cylinder
    Main bearings 5
    Construction
    Bore × stroke 76.00mm × 76.50mm
    2.99 in × 3.01 in
    Bore/Stroke ratio 0.99
    Displacement 1388 cc
    (84.701 cu in)
    Unitary capacity 347 cc/cylinder
    Compression ratio 11.00:1
    Fuel system Ford EEC V fuel injection
    Aspiration Normal
    Compressor type N/A
    Intercooler None
    Catalytic Converter Y
    Max. output
    (ISO) 76 PS (75.0 bhp) (55.9 kW)
    @5000 rpm
    Max. torque
    (ISO) 125.0 Nm (92 lbft) (12.7 kgm)
    @3500 rpm
    Maximum rpm
    Coolant Water
    Specific output 54 bhp/litre
    0.89 bhp/cu in
    Specific torque 90.06 Nm/litre

    1997 Ford Puma specifications

    Code
    Manufacturer Ford
    Type S-4
    DOHC
    16 valves total
    4 valves per cylinder
    Main bearings 5
    Construction
    Bore × stroke 76.00mm × 76.50mm
    2.99 in × 3.01 in
    Bore/Stroke ratio 0.99
    Displacement 1388 cc
    (84.701 cu in)
    Unitary capacity 347 cc/cylinder
    Compression ratio 10.30:1
    Fuel system Ford SFi
    Aspiration Normal
    Compressor type N/A
    Intercooler None
    Catalytic Converter Y
    Max. output
    (ISO) 89.2 PS (88.0 bhp) (65.6 kW)
    @5500 rpm
    Max. torque
    (ISO) 125.0 Nm (92 lbft) (12.7 kgm)
    @4500 rpm
    Maximum rpm
    Coolant Water
    Specific output 63.4 bhp/litre
    1.04 bhp/cu in
    Specific torque 90.06 Nm/litre

    Koliko sam ja ukapirao čitajući ove podatke ,a ja se baš mnogo ne razumem u sve to, da je sve isto osim, kompresije koja je kod pume manja i vrste ubrizgavanja koje se koristi. Moje pitanje je sledeće da li mogu da ubacim ubrizgavanje od Pume i da onda moj Fokus razvija 90 konja kao Puma i dali je to samo jednostavna konverzija ili mora da se budzi?
  • civi
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1492
    • Pozarevac

    #2
    Verujem da je mguce al da je isplativo veoma tesko....
    Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
    - Kako to misliš, kočim?

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Vrlo kratko: ne moze.

      Manja kompresija ukazuje i na neke razlike u hardveru (verovatno glava), tako da nije samo do ubrizgavanja i proste zamene.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        pa sracunaj koliko konja ima tvoj motor pri istim uslovima, ako vec zelis poredjenje.
        to znaci oba motora na 5500rpm.
        ili oba na 5000 rpm vec kako odlucis.

        ne mozes jedan na 5000 a drugi na 5500 rpm da poredis.

        prakticno, i tvoj motor ima u oklini 90konja isto kao i u Pumi. tacnije 83.6KS (pri 5500rpm) uz pretpostavku da je kriva obrtnog momenta ista/ uporediva.

        zasto bi povecavao max snagu motora, sta je motiv ?

        ubrzanje nece biti bolje uz postojeci menjac, potrosnja takodje nece biti manja, max brzina ce biti (po svemu vrlo verovatno) ista ili jako malo razlicita (zadrzava se ista masa vozila, ista aerodinamika, isti prenosni odnos u menjacu).

        motor sa manjom kompresijom uz isti prenosni odnos i istu masu vozila/aerodinamiku ima vecu specificnu potrosnju goriva.

        ocito je Ford dobro odredio prema nameni podesenost motora za razlicitu ocekivanu upotrebu.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • zx3
          CBC Član
          • 16.01.2007
          • 86
          • Požarevac

          #5
          Neznam da li ste vozili 1.4 Fokusa ali to je mnogo trom auto čak je i moj polo 1.3 sa 55 konja išao bolje. Ne planiram ja drag ili tako nešto jer je za to ovaj auto sa ovim motorom totalno pogrešan. Hteo bi da mu poboljšam performanse jer sam zaludjenik.

          Comment

          • Eon
            Moderator
            • 10.03.2005
            • 4225
            • Beograd-NBG-44
            • Superb 2.0 4x4 DSG

            #6
            Ma pazi, nema tu mnogo pomoci. Svaka gimnastika oko motora bi odnela mnogo para za malo dobijenog. Moj savet je da prodas ovaj i nadjes neki jaci model i to je to.
            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

            Comment

            • Vocko
              CBC Senator XXL
              • 25.04.2005
              • 4556
              • nBGd

              #7
              Sa tim motorm nista neces uraditi, znam muku imam motor iste konjaze, ali prethodne generacije na Escort-u, auto ide ko penis...

              Resenje ti je ili da promenis motor ili da promenis auto, nazalost

              Comment

              • zx3
                CBC Član
                • 16.01.2007
                • 86
                • Požarevac

                #8
                Znam da mi treba jači motor ali ja ga nemam, da imam para za drugi auto kupio bih ST170 i poštedeo bih sebe svih ovih muka. Zato i pokušavam da ovom mom dodam još par konjića.

                Da li neko zna ko bi mogao da odradi čip tjuning na mom autu?

                Comment

                • Vocko
                  CBC Senator XXL
                  • 25.04.2005
                  • 4556
                  • nBGd

                  #9
                  Evo da te obradujem... N I K O.
                  Fordov kompjuter su relativno skoro uspeli da provale i pitanje je da li moze da se chip-uje iako neki tvrde da mogu.

                  Najbolje resenje je piggyback kompjuter nesto tipa MegaSquirt-a, ali pre toga da se poradi malo na usisu, obradi glave i izduvu, pa tek onda.
                  Pucices dosta para za izvlacenje 15ak ks maximum.


                  Da nije sve tako crno... Uvek mozes da se poigras sa turbom, pogledaj topic "prepakivanje motora mazda lantis", tamo je pricano o "jeftinom" turbu.

                  Comment

                  • PASHKE
                    CBC Član
                    • 06.09.2005
                    • 27
                    • Belgrade

                    #10
                    Fordovi chipovi se obradjuju bez problema

                    Chip tuning za sve modele forda radi GAGA FORD servis na vidikovcu

                    011/2500-501

                    Comment

                    • Vocko
                      CBC Senator XXL
                      • 25.04.2005
                      • 4556
                      • nBGd

                      #11
                      Ja kada sam se raspitivao prosle godine svi su me gledali belo...
                      Drago mi je da se stanje promenilo.

                      Comment

                      • Hermes
                        CBC Senator XXL
                        • 14.02.2006
                        • 1306
                        • https://t.me/pump_upp
                        • bemve

                        #12
                        Originally posted by brick
                        zasto bi povecavao max snagu motora, sta je motiv ?
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • zx3
                          CBC Član
                          • 16.01.2007
                          • 86
                          • Požarevac

                          #13
                          MOže da se čipuje Fordov kompjuter, može preko OBD diagnostičkog porta a i može i klasično. Nalazio sam ja na netu od 5 ks do 15 ks ali to je sve u Nemačkoj. Čak sam i zvao neke firme u Bg i oni su mi rekli da ne može, ali mi je drugar posle objasnio da nejverovatnije nisu hteli da rade čip da bi ispoštovali norme o izduvnim gasovima. Rade Fokuse 2004 godište (isti motor) ali ne rade starije.
                          Hvala za ovaj broj zvaću pa će da vidimo šta mi je činiti.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Da li neko zna ko bi mogao da odradi čip tjuning na mom autu
                            sa kojim ciljem ?

                            motor ce i dalje biti istih osobina, auto ce i dalje biti podjednako trom...
                            dobici na perfomansama su u promilima, mozda dobijes koju desetinu Watta extra.

                            atmo motor je limitiran disanjem, a cip nikako niti resava niti moze da resi taj uzrok problema/ limita.

                            jednostavnije, bacene pare bez ikakvog merljivog dobitka.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • zx3
                              CBC Član
                              • 16.01.2007
                              • 86
                              • Požarevac

                              #15
                              Ne bi da ulazim u raspravu ni sa kim jer sigurno 90 % ljudi na forumu imaju više iskustva od mene što se tiče tuninga, ali evo ti malo podataka od Švajcarske tjunerske kuće pa ako oni lažu i ako ovo nije poboljšanje performansi onda ću priznati da nisam u pravu.

                              Power [HP] 75 / 5000 min-1 87 / 5080 min-1
                              Torque [Nm] 123 / 3500 min-1 139 / 3320 min-1
                              Speed [Km/h] 171 178
                              Acceleration 0-100 Km/h [s] 14.1 13.1
                              Use of fuel [l/100 Km] 6.6 6.4

                              Increase of the power of 12 [HP]
                              Increase of the torque 13 % [Nm]
                              Use of fuel reduction 0.2 [l/100 km]

                              Comment

                              Working...
                              X