auspuh od bakra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yugo1600
    CBC Član
    • 08.11.2006
    • 87
    • Pula

    auspuh od bakra

    je li moguće napraviti auspuh od bakra i ako je koje su mu pogodnosti a koji nedostaci

    i ako netko zna kako da cijev od zeljeza fi 40 napravim konus s zavrsetkom fi 35 duzina je 10 cm ako nesto znaci
  • Pole
    CBC Senator XXL
    • 05.10.2006
    • 363
    • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

    #2
    razmisli malo

    da moze vec bi ga neko napravio

    bakar je dobar ali nije materijal za te stvari.

    ako hoces da suzis cev,zaseci je brusilicom ili testerom za gvozdje,suzi je i zavari i stvar je resena
    zasto krava nosi zvonce...?...?...?
    pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

    Comment

    • Laki GSi
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2006
      • 2426
      • Beograd-Vozdovac

      #3
      Mozda bi i mogo da napravis tako nesto mada su sanse minimalne i takav lonac bi te kostao nekih 2,5x vise nego obican mada ni to nije problem nego je caka u temperaturnoj razlici(predpostavljam da je tako) pa bi se verovatno taj bakarni brze unistavao od standardnog ,prohrom da ne pominjem!
      Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

      Comment

      • Yugo_IHI_Turbo
        CBC Veteran
        • 04.05.2005
        • 185
        • Batajnica,Serbia

        #4
        Da li ti to pokusavas da kazes da prohromski izduv brze propada od standardnog?!
        "If in doubt, flat out"
        Collin McRae

        Comment

        • Bane R
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2006
          • 1769
          • Beograd

          #5
          Hteo je da kaže "bakarni bi brže propadao od običnog, a tek da ne spominjem koliko bi (bakarni) brže propadao od prohromskog"

          Comment

          • Laki GSi
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2006
            • 2426
            • Beograd-Vozdovac

            #6
            Bas tako Bane to sam hteo da kazem,nisam bas lepo objasnio sta sam hteo ali valjda se videlo na sta sam ciljao.
            Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

            Comment


            • #7
              Mislim da bi bakarni trajao mnogo duze.
              Bakar je otporan na koroziju.

              Comment

              • Pole
                CBC Senator XXL
                • 05.10.2006
                • 363
                • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

                #8
                Otporan je na koroziju

                ali kada se ugreje postaje isuvise mekan tako da bi ga lako pocepao kad bi ga "natako" negde,tako da su obicni ili prohromski mnogo otporniji na "udarce"

                mozda bi izdrzao da je od debljeg bakra ali je to mnogo skuplje
                zasto krava nosi zvonce...?...?...?
                pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

                Comment

                • Miljan
                  CBC Senator XXL
                  • 18.01.2006
                  • 459
                  • Nis

                  #9
                  Otporan je na koroziju, ali nije na temperaturu.

                  Comment

                  • pana
                    CBC Početnik
                    • 05.11.2007
                    • 9
                    • Zajecar

                    #10
                    Tek sada sam video ovu temu, verovatno nikoga vise i ne zanima ali kako se dobar deo svog radnog veka bavim bakrom hteo bih nesto da pojasnim mozda nekome bude zanimljivo i korisno.
                    Bakarni auspuh .... hmmmmm zanimljiva ideja ali verovatno neupotrebljiva ali ... ko zna mozda vredi probati. Zasto? Evo nekoliko razloga za i protiv.
                    ZA:
                    Kao prvo uopste nije tacno da je bakar neotporan na visoke temperature, cak sta vise otporniji je od gvozdja. Tacka topljenja bakra je nesto visa od tacke topljenja gvozdja (za bakar je tacno 1096 celzijusa). Dakle tu nema problema.
                    Svaki metal kod zagrevanja lagano omeksava pa i bakar (zato valjda kovaci komad gvozdja prvo zagreju pa tek onda pod cekic) Tako da i u tom slucaju nema problema. Ne da nema problema nego bakar ima i jednu izuzetnu osobinu: Ako se zagreje na visoku temperaturu i naglo ohladi ostaje makan kao vosak ali ako se pusti da se lagano ohladi postaje jos kruci nego sto je bio pre zagrevanja. Dakle treba samo zastititi auspuh od naglog hladjenja (polivanja vodom) i nema problema.
                    Bakar je mnogo odporniji na koroziju samo se setite da li ste nakada videli kazan za rakiju ili topljenje masti napravljen od gvozdenog lima. Ne? Pa naravno da su svi od bakra jer je bakar mnogo otporniji na korozivne gasove kojih ipak u dimu od drveta ima mnogooooo vise nego u izduvnim gasovima automobilskog motora (bar ovih novijeg datuma)
                    PROTIV:
                    Veliki i gotovo neresiv problem osim i specijalizovanim postrojenjima je varenje takvog jednog izduvnog sistema. Dobro bakar se moze zalemiti ili zavariti na razne nacine ali su ti varovi ili neotporni na temperaturu koja bi vladala u izduvu (varijante koje su nama obicnim smrtnicima dostupna) ili su toliko skupe i komplikovane da ne vredi razmisljati o tome.
                    I jos nesto bakar je ipak osetljiv na kisele sredine (sumporasta kiselina narocito koje u izduvu uvek ima jer sumpordioksit iz izduvnih gasova sa vodom stvara sumporastu kiselinu). Doduse i gvozdje je osetljivo isto ako ne i vise ali gvozdje je sa druge strane lakse od bakra tako da je lekse napraviti deblji zid auspuha a time i duzi radni vek. Jednostavno izduvni sistem od bakra bio previse tezak u odnosu na obican gvozdeni i mnogooo skuplju (cena bakra je,ne drzite me za rec sto se tice tacne cene, sada oko 10 puta veca od gvozdja plus razlika u tezini eto jednog velikog razloga protiv).

                    Comment

                    • remus
                      CBC Senator XXL
                      • 25.12.2004
                      • 695
                      • Zrenjanin

                      #11
                      Cena bakra je na otpadu oko 300 din negde cak i skuplje. A cena gvozdja je nekih 12 din. Ovo pricam za otpad ali onda uporedi one cene i zamisli cenu "novog" materijala.
                      VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                      Comment

                      • NickRP
                        CBC Senator
                        • 19.10.2005
                        • 263
                        • Serbia - Germany

                        #12
                        Originally posted by pana
                        ...bakar ima i jednu izuzetnu osobinu: Ako se zagreje na visoku temperaturu i naglo ohladi ostaje makan kao vosak ali ako se pusti da se lagano ohladi postaje jos kruci nego sto je bio pre zagrevanja.
                        Hmmm... mozda gresim, ali sve kao da sam negde citao da je upravo obratno, tj. da se bakar pri laganom hladjenju "otpusta" i postaje mekan... da li je ovo tacno ili ne?

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #13
                          Bakar reagira obrnuto od zeljeza / celika. Najlakse za pamcenje.

                          Poz.

                          Comment

                          • X9
                            CBC Senator XXL
                            • 28.06.2005
                            • 3179
                            • Wien-Sabac
                            • RX-8 i X-9

                            #14
                            o jos jedna stvar plemeniti metal(u ovom slucaju bakar) ne ide na spojeve sa metalom (u ovom slucaju gvozdje)..ne trpe se ..tj .bakar nagriza gvozdje...
                            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                            No ROTOR no MOTOR...

                            Comment

                            • driverGT
                              CBC Veteran
                              • 29.09.2004
                              • 154
                              • Zemun

                              #15
                              Ma sve se moze kad se hoce...
                              Pa na bubanj potoku bude auspuha od svega zivog samo od papira nema...pa opet rade posao a sto bakar ne bi....
                              Pa i ne treba da traje 100 godina...

                              Comment

                              Working...
                              X