Trim turbine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Player
    CBC Senator XXL
    • 13.04.2006
    • 458
    • Novi Sad
    • Alfa Romeo GTV V6 TB

    Trim turbine

    Koristio sam search, ali ne mogu nadjem, a hitno je...

    Konkretno imam T3 turbo, i treba promeniti kuchishte jer je puklo.
    To je onaj "izduvni" deo (ne znam kako se zove ). E sad na starom pishe A/R 48, a na drugom-nabavljenom A/R 36.

    Da li vredi to stavljati i shta dobijam-gubim sa tim?
    Ako sam dobro ukapirao imace bolji spool-up, a manje snage na vecim obrtajima ili shta?

    Auto je Alfa 75 1.8T 165 ks.
    Objects in the mirror appear
    TO BE LOSING !!!
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Otprilike tako.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Nenad
      CBC Senator XXL
      • 06.01.2005
      • 1364
      • BBgd/Mow

      #3
      Tacno tako kao sto si rekao

      Boost or bust...

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        #4
        Nenade ima li konkretno definicija za A/R, bas me interesuje?! Hocu reci kako bi ti definisao, znam da ima kod Velikog Brata (google) Hvala







        http://www.bentleypublishers.com/gallery.htm?code=GTUR&galleryId=805
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Odnos poprecnog preseka kucista i udaljenosti mesta preseka od centra osovine. Odredjuje velicinu i oblik kanala kucista - A=Area (povrsina), R=radius (poluprecnik od centra osovine), uvek je konstantan za dato kuciste.

          Ako je lakse, posmatraj to kao obrnuto proporcionalni odnos restriktivnosti(protocnosti) kucista i brzine spool-up-a - manji A/R znaci manji protok (odnosno vecu restriktivnost) kucista i brzi spool-up, veci A/R je manje restriktivan i daje vecu snagu, ali je spool-up sporiji. Drugim recima, manji A/R daje manje snage, linearniju isporuku i manju turbo rupu, veci A.R vise snage, uz vecu turbo rupu i jaci "udarac" kad se turbo konacno i zavrti.

          A/R odnos i fizicka velicina lopatica turbine, tj. vrednost koja se oznacava pojmom "trim", su 2 glavna faktora kod odredjivanja fizickih karakteristika turbo punjaca. Tu su naravno i razliciti profili lopatica, sa fiksnom ili promenjivom geometrijom, razliciti materijali, sistemi lezajeva itd.

          Mislim da je sada malo jasnije da pojam "veci turbo", koji se prilicno olako koristi, ne mora da znaci apsolutno nista
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Black Knight
            CBC Senator XXL
            • 13.10.2004
            • 2020
            • Novi Beograd, kicblo

            #6
            ma da, nego sam samo hteo definiciju na "srpskom"
            Injection is good,but I'd rather be blown!

            Comment

            • Player
              CBC Senator XXL
              • 13.04.2006
              • 458
              • Novi Sad
              • Alfa Romeo GTV V6 TB

              #7
              Ok, tnx. Znachi nishta od ovog kucishta...
              Objects in the mirror appear
              TO BE LOSING !!!

              Comment

              • *Egon*
                CBC Senator XXL
                • 31.12.2004
                • 1232
                • Beograd, Dorcol, N 44

                #8
                Zasto nista, vidi tacno po specifikaciji tog turba, koliko moze da nagura KS, a dobio bi brzi spool.
                Garaza
                1996 SAAB 900 NG Cabrio

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  @Ranko

                  Ti bi brate uvek nekako leba preko motike, da ti neko servira sve na tanjiru...eto ti gore pa citaj, sve na srpskom pise, maksimalno uprosceno, "srpskije" ne moze...

                  @Egon

                  pa upravo zbog ovog i napisah "otprilike tako" a ne "tacno tako"

                  Obicno se na serijske motore i stavljaju malo predimenzionisane turbine, da bi im se produzio vek trajanja, i da imaju odredjenu marginu za povecanje snage. Dakle, auto od 175KS nikad nema turbo koju moze da izgura tacno toliko, nego, recimo, 50% vise.

                  Zato i jeste moguce da turbina sa manjim A/R-om, odnosno samo drugacijim kucistem uz isti trim, sasvim zadovoljava za datu snagu, uz brzi spoolup.

                  Dakle, pogledaj u specifikacijama za taj tvoj Turbo, koliki mu je kapacitet sa A/R 0.36 a koliki sa 0.48. Ako sa 0.36 pokriva, recimo, do 200KS, moze, teraj.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Gumetina
                    Banovan
                    • 12.12.2004
                    • 1082
                    • Novi Sad

                    #10




                    ja bi stavio manje kuciste, dosta je 200ks [/img]

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #11
                      @Ranko,

                      Dr.Mr.PhD.206 je jasno napisao.
                      Boost or bust...

                      Comment

                      • ale944
                        CBC Senator XXL
                        • 20.03.2006
                        • 1457
                        • Beograd

                        #12
                        koliko sam razumeo iz ove price, a/r se koristi pri definisanju turbinskog kucista.. da li se a/r kompresorskog kucista isto koristi kao definicija ?
                        ...ili drugacije receno, sta se desava ukoliko se zadrzi turbinski deo a menja se kompresorski (hibrid) ?
                        znaci, ukoliko u player-ovom slucaju, on stavi turbinski deo sa manjim a/r dobice brzi spool up i eventualno manju snagu, a sta se desava ako zadrzi turbinski deo, a varira kompresorski sa "vecim"/"manjim" ?
                        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                        Comment

                        • Nenad
                          CBC Senator XXL
                          • 06.01.2005
                          • 1364
                          • BBgd/Mow

                          #13
                          Dobije se takozvana "hibridna" turbina tj. turbo punjac, to je uobicajen zahvat u modifikovanju turbino punjaca- da se kombinuju razna kucista kompresora i turbine da bi se dostigao zeljeni cilj.Takodje se kombinuju i lopaticni delovi.

                          Da dodam,
                          A/R postoji i kod kompresorskog dela. Cela stvar je u principu dovoljno jednostavna zato sto je kompresorski deo relativno neosetljiv na promene A/R i koristi se samo ako se hoce neka izmena u odnosu na nadpritisak koji koristi turbina. Tojest, ako imamo turbinu koja treba da ima visok nadpritisak (od 0,5 Bara i navise) onda mozemo da koristimo kompresorski deo sa manjim A/R i obrnuto.

                          Najvise se dobija/gubi kod turbinskog dela.


                          Umalo da zaboravim termin tj. naslov topica "Trim turbine" i pitanje koje je postavljeno u topicu nisu u skladu.
                          Pitanje se odnosilo na velicinu/dimenziju kucista a termin "trim" se koristi za opis odnosa unutrasnjeg i spoljnog precnika lopatica-bilo kompresornog ili turbinskog dela.
                          Tj. ako neko kaze "moja turbina ima trim 0.56" to nema veze sa ovim sto smo dosada pricali nego sa odnosom unutrashnjeg i spoljnog precnika lopatice.
                          Boost or bust...

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Eto, ukapirao si

                            Upravo tako, sve te kombinacije postoje. I niko ti nece dati definitivan odgovor desice se to i to, mora da se proba. Jedno turbinsko kuciste, drugo kompresorsko, treci trim, ballbearing ili obican...
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Black Knight
                              CBC Senator XXL
                              • 13.10.2004
                              • 2020
                              • Novi Beograd, kicblo

                              #15
                              Originally posted by 206
                              @Ranko

                              Ti bi brate uvek nekako leba preko motike, da ti neko servira sve na tanjiru...eto ti gore pa citaj, sve na srpskom pise, maksimalno uprosceno, "srpskije" ne moze...
                              ajde, ajde, nemoj da si na kraj srca, hteo sam samo da se malo nastavi pisati o onome sto volim...uvek ima ono "ali ovo sam zaboravio da napisem"...vidis kako si se raspisao, tesko ti palooooo

                              vidis sad kako ova tema dobija neki smisao!
                              Injection is good,but I'd rather be blown!

                              Comment

                              Working...
                              X