shta sve od satova mogu da stavim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dutchman
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 741
    • Vracar centar sveta

    shta sve od satova mogu da stavim

    zanima me na dizel motor sa turbinom shta sve moze da se stavi od satova....

    poshto sam u fazonu da odradim A stub sa cajgerima recite mi shta sve na turbo dizela mogu da stavim ...

    - Boost meter /ili kako se vec zove ta naprava shto meri pritisak turbine/
    - pritisak ulja

    shta je bitno naravno za motor poshto znam da mogu da se stave svi oni satovi
    - voltmetar
    - spoljna unutrashnja temperatura

    ali mislim da su oni vishe kozmetichki nego bitni za motor
    Prevelika slika u potpisu!
  • Yugo 1.6 Tempra
    CBC Član
    • 23.01.2005
    • 26

    #2
    temperatura ulja, za mjerenje goriva, temperetura vode
    NARONJACI ZAUVJEK ZIVE

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      za svaki motor (u ispravnom stanju) pritisak ulja je manje vise nebitan jer je uvek oko maksimalnog i skala bi ti uvek bila zakucana. recimo Volvo ima minimalni pritisak ulja 2 bara, maksimalni 6 bara a radni 4-5 bara. kako je instrument (VDO, Motometer i drugi) najcesce do 5 bara onda je skala skoro stalno zakucana pa i ne daje neku informaciju.
      mnogo je vaznije pokazivac temeprature ulja, pogotovu na dizelu jer ti pokazuje direktno vezu opterecenja motora prema temperaturi ulja a kada se stekne iskustva ukazuje i kada je vreme za zamenu ulja jer umorno ulje (zgusnuto) sporije tece i motor se sporije zagreva a pri opterecenju se vise zagreva/pregreva.
      merac unutrasnje temeprature je vise kozmeticki a spoljne je koristan, narocito u jesen, zimu ali samo kada je kalibrisan i postavljen senzor tako da pokazuje pravu vrednost.
      koristan je i voltmetar, narocito za dizela s obzirom da je najveci problem paljenja dizela nedovoljno struje najcesce pa tek onda svi ostali razlozi.
      medjutim ako imas adekvatan akumulator od recimo 88Ah ili 97Ah sa strujom na -20C od 700 do 800A onda ti ni voltmetar nece nista posebno pomagati u praksi jer ces uvek imati dovoljno struje sve do minus 25, minus 30 a kod nas retko ide hladnije od toga.


      recimo ja imam od instrumenata analogni sat, brzinomer (plus parcijalni), merac goriva (benzina, za gas tek moram da napravim interfejs), temepratura vode, temperatura ulja, spoljna temepratura sa upozorenjem za led i naravno obrtomer.

      voltmetar sam napravio u varijanti da je prenosan, odnosno ima kabl na cijem kraju je konektor za cigaret upaljac pa ako mi bas zatreba za neku dijagnostiku jednostavno ga ubodem ispod radija , vrsi mi posao.

      imam i lampicu koja bi trebalo da pokazuje kada treba da se menjaju brzine ali to kod mene ili ne radi ili nije ni ugradjeno (pretpostavljam da je to za americke modele).

      ako nemas mozda je korisnije da ugradis cruise kontrolu ili trip statistiku, vise znaci na komforu nego voltmetar, barem po mom shvatanju.

      ali, sta god da ugradjujes probaj da nadjes kvalitetne instrumente i narocito davace/senzore koji se mogu kalibrisati tako da to postanu zaista instrumenti a ne neke sarene skale koje pokazuju napamet.
      i jo jedna stvar, sto veca skala po obimu to je i rezolucija citanja veca tako da ja preferiram one standardne instrumente od 52mm.
      pricam o analognim jer digitalne ne volim, oni su mi previse nepregledni.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Ali lagani apd pritiska ulja znaci da nesto nije u redu sa motorom...

        Evo jedne potpuno izmisljene price
        Imate nov friziran motor za juga ali kako da objasnite roditeljima da treba da se ubaci taj motor kad i onaj njegov ide sasvim ok. Onda lepo sednete u juga, krenete autoputem za Nis, i od rampe do rampe gas drzite pritisnut do poda. Kada nekih 30km ispred isa vidite da temperatura motora raste a pritisak ulja opada znate da s motorom nesto nije u redu i da mora da se zameni ah ta mladost...


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          zar tako brzo, vec pre Nisa motor ispusti dusu

          malo sale ali u zbilji sta ima veze koliko je pritisnuta pedala gasa, motor mora da radi savrseno pouzdano u tim uslovima hiljade i hiljade km. barem da bi mene zadovoljilo.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • TypeKoshiR
            CBC Veteran
            • 01.11.2004
            • 115
            • Kranj,SLOVENIA

            #6
            Pritisak ulja je vrlo vazan podatak kad imas doteranu masinu jer samo zbog jedne ****ne uljne pumpe moze u trenu da ide sve bye bye dok ti to vidis na drugim cagerima tvoja masina je vec riknula...
            tako da kod mene su najvazniji pritisak ulja,temp. vode, temp. ulja, a onda imam jos na apexi meteru (voltaza acumulatora, A/F,O2...) tako da za sada imam sve pokiveno a rado bi jos imao wide band O2 za na dyno i chip tuning...

            LP

            www.hondaaddict.com

            Comment

            • Black Knight
              CBC Senator XXL
              • 13.10.2004
              • 2020
              • Novi Beograd, kicblo

              #7
              Originally posted by TypeKoshiR
              Pritisak ulja je vrlo vazan podatak kad imas doteranu masinu jer samo zbog jedne ****ne uljne pumpe moze u trenu da ide sve bye bye dok ti to vidis na drugim cagerima tvoja masina je vec riknula...
              tako da kod mene su najvazniji pritisak ulja,temp. vode, temp. ulja, a onda imam jos na apexi meteru (voltaza acumulatora, A/F,O2...) tako da za sada imam sve pokiveno a rado bi jos imao wide band O2 za na dyno i chip tuning...


              LP

              pozdrav covek,
              ...moram da te zamolim da...sta bre naprica ovde gore...
              aj prevedi, za sta je sta i cemu sluzi...( najvazniji pritisak ulja,temp. vode, temp. ulja ovo znam... )
              Injection is good,but I'd rather be blown!

              Comment

              • TypeKoshiR
                CBC Veteran
                • 01.11.2004
                • 115
                • Kranj,SLOVENIA

                #8
                Onda imas na jednoj stvarcici koju ja imam i jeste od tvrtke Apexi (jap.tvrtka) i na njoj imas onda jos:
                *A/F meter....Air/Fuel (ovdje ti pokaze u kakvom razmeru su ti kolicine zraka i benzina)
                *onda imas koliko Voltova je na akumulatoru 12.5V i na gore
                to ti je ql da vidis kako radi alternator...
                *i onda imas O2 meter ista stvar ko u A/F samo da ti daje podatce u Voltovima
                *i ima jos jednu funkciju da kad se ti zaustavis i oces napolje i izvadis kljuceve avto se gasi nakon mu Apexi turbo timer oduzme kontakt, to ti je dobro kad ga teras pa ti ne treba da si autu da se on shladi...

                Aftermarket performance products. Founded in Japan in 1992, A’PEXi has grown from just a small tuning parts manufacturer to a multi-industry international powerhouse. 2018 marked the 20th year for A’PEXi USA and the 26th year for the A’PEXi Group of Companies.


                A imas ove stvarcice i od drugih tvrtka...

                LP

                www.hondaaddict.com

                Comment

                • Black Knight
                  CBC Senator XXL
                  • 13.10.2004
                  • 2020
                  • Novi Beograd, kicblo

                  #9
                  uh kako mi se svidjaju ovi analigni pokazivaci...
                  Injection is good,but I'd rather be blown!

                  Comment

                  • TypeKoshiR
                    CBC Veteran
                    • 01.11.2004
                    • 115
                    • Kranj,SLOVENIA

                    #10
                    A/F metar ti vise koristi dogitalan nego analogan, samo tolko za informaciju, jerti analogni ne daje dovoljno dobre podatce (nisu tacni na decimalke a to ti trebas kod te meritve)...a oni drugi su svi analogni kod mene...

                    LP

                    www.hondaaddict.com

                    Comment

                    Working...
                    X