Dodatni injektori goriva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Dodatni injektori goriva

    Ja i moj usis sa 4 leptira...

    Elem, najnovija ideja je da umesto 4 injektora, teram 8, jer kapiram da ce auto tako da dobije dosta goriva kad mu je potrebno, a ne moram da teram extra velike injektore pri malim obrtajima, cime bih izbegao probleme koje bih imao sa velikim injektorima pri normalnoj voznji, kao i potrebu da nabavljam dodatne injektore, jer vec imam ove koje koristim i stare koje sam koristio pre. Znaci, 4 injektora za normalnu voznju (recimo do 4000 rpm), u usisnoj grani blizu ventila/cela klipa, i set injektora na oko 30cm od ventila/klipa, u samim leptirima za vise obrtaje. 2 fuel rail-a koji sve to hrane i high flow pumpa za gorivo. Naravno, i kompjuter koji sve to tera.

    Moje pitanje je sledece: koji bi bio najbolji nacin da usaglasim rad svih ovih injektora? Da li je bolje da svih 8 uvek rade sa extra kratkim pulsevima, ili da prva 4 rade za normalnu voznju a dodatna 4 se ukljucuju pri "gazenju" (na primer, preko 4000 rpm?)? Takodje, posto su injektori malkice razliciti u kapacitetu (oko 10% ne vise), gde staviti vece a gde manje, koje staviti u leptire a koje u granu?

    Napominjem da ce ceo kompjuter da se menja (odnosno stavlja se poseban kompjuter koji upravlja gorivom i paljenjem) i da se stavlja novi (DTA Fast) koji se programira na dyno-u i moze da tera do 16 injektora.
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • *Egon*
    CBC Senator XXL
    • 31.12.2004
    • 1232
    • Beograd, Dorcol, N 44

    #2
    Re: Dodatni injektori goriva

    Originally posted by 206
    Ja i moj usis sa 4 leptira...

    Elem, najnovija ideja je da umesto 4 injektora, teram 8, jer kapiram da ce auto tako da dobije dosta goriva kad mu je potrebno, a ne moram da teram extra velike injektore pri malim obrtajima, cime bih izbegao probleme koje bih imao sa velikim injektorima pri normalnoj voznji, kao i potrebu da nabavljam dodatne injektore, jer vec imam ove koje koristim i stare koje sam koristio pre. Znaci, 4 injektora za normalnu voznju (recimo do 4000 rpm), u usisnoj grani blizu ventila/cela klipa, i set injektora na oko 30cm od ventila/klipa, u samim leptirima za vise obrtaje. 2 fuel rail-a koji sve to hrane i high flow pumpa za gorivo. Naravno, i kompjuter koji sve to tera.

    Moje pitanje je sledece: koji bi bio najbolji nacin da usaglasim rad svih ovih injektora? Da li je bolje da svih 8 uvek rade sa extra kratkim pulsevima, ili da prva 4 rade za normalnu voznju a dodatna 4 se ukljucuju pri "gazenju" (na primer, preko 4000 rpm?)? Takodje, posto su injektori malkice razliciti u kapacitetu (oko 10% ne vise), gde staviti vece a gde manje, koje staviti u leptire a koje u granu?

    Napominjem da ce ceo kompjuter da se menja (odnosno stavlja se poseban kompjuter koji upravlja gorivom i paljenjem) i da se stavlja novi (DTA Fast) koji se programira na dyno-u i moze da tera do 16 injektora.
    Pa imas i kompjutere koji upravljaju sa 8 injektora, ja mislim da mi imamo jedan DTA koji ima tu mogucnost (nov je i proban je samo na fici)
    Garaza
    1996 SAAB 900 NG Cabrio

    Comment

    • Nenad
      CBC Senator XXL
      • 06.01.2005
      • 1364
      • BBgd/Mow

      #3
      Savrseno si u pravu.
      Da kazem na brzinu, posle cu da pogledam udzbenik. Osnovnim diznama treba skratiti vreme otvaranja na oko 45-50% pogotovo sto mislim da ce toj auto imati prinudni usis (NOS,Turbo,kompresor-svejedno). Time postizes da kola ranije/brze dobiju nadpunjenje.
      Kasnije cu da dodam nesto vise.
      Boost or bust...

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        OK. Samo jedino mi se nesvidja tvoja planirana daljina drugih dizni od 30 cm. Mnogo




        Izbrisite predhodni post.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Zasto mnogo? za postizanje maximalne snage pri visokim obrtajima, dizne treba da su sto dalje od klipa/ventila, a ne blizu? Cak je najidealnije resenje (za motore koji se STVARNO puno vrte) da injektori budu postavljeni IZVAN trubica? Da bih imao neku normalnu snagu na manjim obrtajima, prvi set injektora bi trebao da je sto blice ventilu, a drugi, zaduzen za vise obrtaje treba da je sto dalje od ventila? E sad, mislim da je stvar drugacija kada imas samo 1 set injektora a ides na maximalnu snagu na visokim obrtajima, onda moras ili da pravis kompromis i gubis snagu, ili da pozicioniras injektore sto dalje od ventila da bi dobio max snagu ali gubis na low down momentu...sto nikako ne zelim, makar ne u tolikoj meri. Medjutim, ono glavno sto me sada interesuje jeste konkretno uskladjivanje rada ova dva seta i nacin kako to ostvariti u praksi, da li da rade sa preklapanjem 100% vremena, ili da <4000 radi samo prvi set a preko I drugi, ili samo drugi...? Predlozi.

          @egon

          Koji DTA, koji model? Mislim da oni prave samo 2 modela, E48EXP i P8PRO. Sta imate uz njega (wiring, softver...?)? I zsto ga ne koristite, sta mu fali? 8 injektora bi bilo OK, interesuju me i druge funkcije, tako da mi treba model, eventualno revision broj ili broj modela datum proizvodnje itd. da mogu da se raspitam kod zastupnika da li i sta mogu da urade sa tim kompom. Svejedno, zainteresovan sam. PP, ili tel, to mislim da imas.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            I ja sam tako mislio 206, ali je onda doslo do sledeceg:


            Originally posted by BOOST
            Posavljanje injektora sto dalje od ventila je OK u slucaju kad se vozi nizim obrtajima. Koristi injektore sa 4 rupe za nize obrtaje i postavi ih po mogucnosti pod sto manjim uglom u odnosu na osu, 15 stepeni je OK
            Na taj nacin ces dobiti na homogenosti smese pri maloj brzini gasova.

            Za vecu brzinu, koristi injektore sa 1 rupom, dakle istog protoka kao i ovi drugi, i postavi ih da prskaju na usisni ventil .
            Em sto pomazes ventilu da se hladi, em sto dolazi do isparenja goriva, sto opet pomaze homogenitetu smese .
            Originally posted by Uros Piperski
            zar nije za vise obrtaje bolje da brizgaljka bude dalje od ventila i obrnuto? Navodno, na niskim obrtajima, ako je brizgalja daleko, moze da dodje do izdvajanja goriva iz struje vazduha jer smesa treba da predje veliki put do cilindra pa se u tom slucaju brizgaljka stavlja da biej u ventil. A na visim obrtajima kada je strujanje brzo nece doci da izdvajanja goriva iz smese nego ce se na tom duzem putu samo bolje izmesati. Na kraju, kaze "Jenvey" (ako se ne varam), brizgaljka koja je odmah posle leptira daje performanse koje su zadovoljavajuce i za vise i za nize obrtaje (nije mnogo daleko od ventila, a posto leptir "uznemiri" struju vazduha dolazi do boljeg mesanja.

            Originally posted by BOOST
            U slucaju da je injektor daleko od ventila dobijas kao sto rekosmo bolje mesanje, za vece obrtaje kad je brzina gasova velika to neodgovara iz razloga da se jedan deo goriva "lepi" na zid , kad dodje do prebukiranja cevi

            Injektor postavljen sto blize za vise obrtaje je pravilnije resenje, posto tada dolazi do povecane temperature u motoru i samim prskanjem na ventil se smanjuje temperatura ventila kad je to najpotrebnije te opasnost od samodetonacije opada.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Znao sam da nasa dezurna "mirodjija" ima da doda nesto na tu temu i pokvari mi koncepciju OK, da znam i to.

              Sta onda to znaci u svetlu cinjenice da imam 8 injektora? Da bih trebao da prvo palim one "dalje"? Ili je ovo primenjivo samo na motore sa 1 setom injektora?
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                Slusaj, ja sam sve lepo isplanirao i onda je dosao taj boost i poceo da jede go*na. Ja sam za to da ga mi sutnemo sa ovog foruma da nam vise ne kvari planove


                Salu na stranu, po njegovoj prici (koja je suprotna od one sa Jenvey sajta), brizgaljke za nize obrtaje treba da stoje dalje, a za vise blize ventilu. Pogledaj temu koju sam ja zapoceo "Usis za atmosferski motor". Odatle sam izvlacio ono sto sam gore citirao.

                Ali koliko sam ja ukapirao, na nizim obrtajima radis sa daljim brizgaljkama, a na visim obrtajima/opterecenju ukljucis one do ventila da ga hlade...


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #9
                  Ma kapiram ja obe price, i obe su 100% korektne i osnovane. Samo me interesujekonkretno kako i sta da uradim na MOM krshu sa 2 seta injektora??? Kad koje kako i koliko da palim?
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    To sam savetovao.
                    Pridrzavam se sistemu paljenja duplih injectora u ST klasi.
                    Drugi set injectora je 15cm od ventila dok se prvi ukljucuje preko 5000o/min sto je provenjivo od konfiguracije staze.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Kako mogu obe price da budu tacne kada su bas suprotne?
                      Ili ja ovde nesto ne kapiram?


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        206 zazto ti ovi saveti promene rasporeda paljenja menjaju planove
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • M-power
                          Moderator
                          • 10.01.2005
                          • 10060
                          • Bg; Banovo Brdo
                          • CorsaC, astra H,

                          #13
                          Originally posted by Uros Piperski
                          Kako mogu obe price da budu tacne kada su bas suprotne?
                          Ili ja ovde nesto ne kapiram?
                          BOOST se pridrzava prakticnosti i explataciji
                          dok su ovi drugi saveti za trke gde drugi set injectora prska u jednu tacku (ventil) gde se mlaz odbijanjem rasprsuje.
                          To date there has never been a faster car built for the public road and,
                          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #14
                            Obavezno se pale prvo blizi a posle dalji.
                            Ako smanjis protok goriva za 35-40% dobices na brzem vecem nadpritisku na niskim obrtajima. To sto ces oduzeti motoru sa osnovnim diznama ces nadoknaditi sa drugim kompletom.
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • *Egon*
                              CBC Senator XXL
                              • 31.12.2004
                              • 1232
                              • Beograd, Dorcol, N 44

                              #15
                              Pogledacu sutra u Centru, pa cu da ti javim.
                              Ima wiring i software.
                              Nismo ga koristili jer nam je dosao crveni mareli (ja ga tako zovem) koji su koristile alfe 155ST. (takodje sa wiring i software)
                              Garaza
                              1996 SAAB 900 NG Cabrio

                              Comment

                              Working...
                              X