Klipnjace

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Klipnjace

    Prilicno bitan deo motora, rekao bih, a jos nemamo temu posvecenu samo njima
    Za pocetak:

    'H' ili 'I'? Koji kada i zasto? Nalazio sam na razne tekstove na netu, i obicno su bili kontradiktorni... Bas bih voleo da cujem sta cannonovci misle o tome... Meni intuicija govori da se ide na I, ali malopre Boost rece da ce koristiti H...


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    I da ne dodje do zabune posto se i ovde koriste razni termini, hajde da ovo nazovemo "I" profilom:




    A ovo "H" profilom:




    Tako se najcesce nazivaju, mada sam nalazio i obrnute nazive.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      I profil je standard u automotivnoj industriji.

      Prednosti su da trpi veliki obrtni momenat ali ima mane velike tezine i lose aerodinamike.

      H profil je klasika koja se koristi u RACE motorima koji se brzo vrte i obavezno su od materijala koji su superiornog kvaliteta.
      Kombinuju se chesto sa suvim karterom jer se gleda da sto vise ulja sto pre bude prisutno pumpi.

      I profil ima poteskoca zbog sopstvene mase na vecim obrtajima, i jednostavno se rachuna da se u GMT klipnjacha istegne za 0,1mm na svaku 1000 rpm motora, sto je zamara do te mere da se i sama greje od intermolekularnih sila (kohezija chini svoje )
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Obrati paznju na naprslinu u maloj pesnici izazvanu prevelikim obrtajima

        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Nije mi jasno zasto bi ulje pre stizalo do kartera kada se koriste H beam klipnjace? Pod uslovom da su oba tipa glatke povrsine.

          Ja sam citao da tanki zidovi H beam klipnjaca imaju tendenciju da se saviju pod velikim opterecenjem, npr. kod turbo motora.

          Sto se tice tezine, zar ne bi mogla i 'I' klipnjaca da se dimenzionise tako da nema viska mase? Jer po nekom mom shvatanju, ona ima pravilniji oblik jer sile (i pritisak klipa i inercione sile) teze da je saviju poprecni presek upravo u smeru kome mu je moment inercije najveci...


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Video sam tu sliku listajuci forum. Zar to ima veze sa konstrukcijom klipnjace? Zar to nije samo do lezaja osovinice klipa?


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Nope.. celokupna tezina izvan velike pesnice.

              Pitao si za kulpening (svedska rech , sorry , bi ga, meni isto ko Srpski )

              Ovde su "banditi" prosli proces sachmarenja, i grubo poliranje .
              Svaki nachin da se dobije povrsina koja je sto homogenija i ima indentichnu strukturu povecava napon u povrsini sto daje povecan stabilitet:



              Ako uzmes rentgen i pogledas broj motora na rentgenu, videces da se "otisak" brojeva "vidi" na 2-4 cm u dubinu materijala.
              Stvari postaju jasnije
              Prekucavanje brojeva ??? Idiotija!!!!
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Black Knight
                CBC Senator XXL
                • 13.10.2004
                • 2020
                • Novi Beograd, kicblo

                #8
                nije moje ali sta cu... nisam mogao da odolim...

                Injection is good,but I'd rather be blown!

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Znam to za x-ray motora )
                  Znaci celokupna tezina klipnjace van velike pesnice je dovela do pucanja lezaja u maloj pesnici? Na to si mislio?
                  Koliko vidim na slici, prelaz sa stabla na veliku i malu pesnicu nije poliran. Croft kaze da su to 'main stress areas'.
                  Znas li ko je Guy Croft? Kakvo misljenje imas o njemu, Boost?

                  Sto se tice Rankove slike... zar klipnjaca ne bi trebala da stoji vodoravno prilikom uravnotezenja? Mada je verovatno ok sve dok su sve klipnjace pod istim uglom...


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10


                    Verdi, Arrow och Carillo



                    Verdi, Arrow och Carillo



                    Verdi, Arrow och Carillo

                    Verdi : 4 komada 1000 ?

                    12 godina rada za Cosworth (TuRbo) bez ijedne ostecene.
                    Materijal?
                    Geometrija?

                    Dovoljan razlog za mene

                    U pitanju je aerodinamicki efekat stranice , ne cheone povrsine , kod I klipnjache je UVEK uvala sa 2 strane, na H klipnjachi je vazdusni jastuk sa cheone strane
                    OK?
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Klipnjacha je bila vodoravna, kasnije, ovo je samo slika za orijentaciju tezina .
                      Isto tako nisu bile skroz gotove, mislim da sam napisao da je prvi stepen poliranja
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by BOOST
                        U pitanju je aerodinamicki efekat stranice , ne cheone povrsine , kod I klipnjache je UVEK uvala sa 2 strane, na H klipnjachi je vazdusni jastuk sa cheone strane
                        OK?
                        Da, da, to sa aerodinamikom mi je jasno... Zar je toliko bitno?

                        E da sam znao za Verdi... Ja sam platio set Crower klipnjaca oko 850usd.

                        "grubo poliranje" si rekao, jasno sad. A ono "banditi"?


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Guy Croft , chuo , nikad chitao , nekako imam dosta inside infa iz SAABa i Dinners International Teama + vise volim sam da dolazim do zakljucaka lichnim razmisljanjem. Obichno mi se neda da omanem

                          Svu skolu baziram na lichnim iskustvima i experimentisanjima o sopstvenoj reziji

                          Uistinu, treba li mi nesto, kad se oglasim na par foruma, donacije delova navale u ischekivanju : Sta ce "ludi Jugge" sad na radi
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Uros Piperski
                            CBC Senator XXL
                            • 31.01.2005
                            • 2978
                            • Beograd

                            #14
                            Originally posted by BOOST
                            Guy Croft , chuo , nikad chitao , nekako imam dosta inside infa iz SAABa i Dinners International Teama + vise volim sam da dolazim do zakljucaka lichnim razmisljanjem. Obichno mi se neda da omanem
                            Ok. Cesto sam se pozvao na stvari koje sam procitao u njegovoj knjizi pa sam hteo da vidim imas li ti neku 'prljavstinu' o njemu
                            Meni deluje ok. Poznaje Fiatove twin cam-ove i ima puno iskustva sa njima. Sto se tice te njegove knjige, ok je za hobiste. Ja bih nesto strucnije ali ovde kod nas nema a napolju je skupo plus ne znam sta da trazim...


                            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Nemam obichaj da sasecam tudja izlaganja, svi imaju neka iskustva i nimalo je profesionalno a jos manje ljudski presecati nekoga ukoliko choveka i neznamo??
                              Papir nikako nemoze da prenese sve misli jedne osobe, svi imaju neka druga pitanja pa nepostoji niko na taj nachin ko je uspeo da dodirne sve tachke, jer uvek ima jos

                              Forum je zlato , jer 1000 ljudi 1000 cudi

                              Tako i pitanja i odgovora.
                              Sto neznam, znam da neznam, i nije me sramota da kazem da neznam, ali neznachi da za par minuta ili sati necu i znati

                              Znam, razumem da je okolina pretezno kriva za sve, bolje reci istorija, ali svemu dodje kraj, pa i nemogucnostima, veruj mi.
                              Sve ce biti bolje , za pocetak je dovoljno da koristimo tehniku komunikacija na nivou izmena iskustva, vremenom se sve siri

                              `bi ga.. niko se nije nauchen rodio, i drago mi je da smo svi na forumu toga svesni, odatle i glad prema znanju, sto je samo pohvalno.
                              No, imamo srecu da se nismo rodili pametni pa da zavrsimo na istom nivou znaja i na samrti kao pri rodjenju

                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X