Zasto ovoliko kanala za ulje na radilici?
Collapse
X
-
Homologacija za WRC,
morali su da puste ogranicenu seriju automobila u masovnu prodaju da bi imali sertifikat da se ne takmice sa prototipom nego sa preradjenim serijskim autom, to je vazilo i za veliki deo delova u autu.
Mozda su izracunali da ta radilica u reli varijanti trazi vise ulja, tj. bolje hladjenje i/ili su hteli da izbegnu "oil starvation" za trkacku verziju.
Pa su da bi smanjili troskove, pustili radilicu u proizvodnju i za neke druge modele sa iste platforme. Koliko se secam Thema je bila na drugoj platformi pravljena.
Moj drug je u svoje vreme kupio Escort Cosworth Turbo (onaj sa velikim anti krilom) u prvoj seriji kada se pojavio. Ni on ni mi, tada nismo znali da je kupio raritet. Taj Escort je imao mnogo veci Turbo (mislim da je pritisak bio 1,5-2 bara) nego svi ostali posle njega i gomilu drugih delova, sve je to radjeno specijalno za homologaciju u kolicini 200 ili 400 modela ne secam se vise.
Sve ovo su moja razmisljanja i nagadjanja, osim Escorta (danas trune na Kipru, tragedija)Boost or bust...
Comment
-
-
Sama radilica ne dobija ulje ovim kanalima. Ti kanali sluze da se ulje dovede do klipnjaca. Posto taj motor ima dizne za podmazivanje/hladjenje klipova, pretpostavljam da na klipnjaci ne postoji ona rupica(e) za prskanje u klip/cilindar (ne mogu da se setim, pogledacu). Jedino su mi te rupice padale na pamet kao razlog za ovo... Mozda jednostavno dovode vise ulja klipnjaci...
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
Edit 012: Ne citirati post iznad.
Nisam ni mislio na samu radilicu, ona i ovako "pliva" po ulju. Misao je da su je pravili za povecane potrebe motora za podmazivanjem. Meni je jedino palo na pamet da je to vezano za Deltu HF i homologaciju.Boost or bust...
Comment
-
-
Heh.. pazi, u pitanju je da se odabere faza od odredjenog broja stepeni kada se ulje pulsira kroz klipnjacu, dakle da ide u nju samo u odredjenom uglu radilice.
Obicno se koriste stepeni radilice koji su bez opterecenjaAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
To je meni odmah palo na pamet, ali sa cetiri otvora (dva ukrstena kanala) ulje prakticno non-stop ide ka klipnjaci.
A ako se gleda tacan polozaj otvora, ovi kanali se poklapaju sa dovodnim kanalom kada je radilica (otprilike) u 0*, 60*, 180*, 240*. Ovo sve pod pretpostavkom da je ugao izmedju ova dva kanala 60* i da se ja dobro secam polozaja kanala koji dovodi ulje u lezeci lezaj.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
Comment
-
-
Verujem da kroz leteci lezaj ima otvor prema kanalu klipnjace gde se poklapanjem sa otvorom radilice dobija extra puls u odredjenim renutcima.Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
Comment