Preluber za "male" pare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ivvan
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1574
    • Nis
    • SAAB 9000

    Preluber za "male" pare

    U temi o extremnom BMWu M3-aero pokrenula se prica o dodatnoj elektricnoj pumpi za ulje, sa namenom za podmazivanje pre startovanja motora i cirkulaciju ulja posle gasenja.
    Doslo se do konstatacije da je takav sistem kakav je 206 primenio preskup za normalnu upotrebu...

    Koliko i da li je moguce da se tako nesto napravi u domacoj radinosti, za upotrebu na normalnim automobilima cisto zbog podmazivanja pre startovanja i eliminisanja hladnog starta koliko je to moguce.

    Secam se da je Boost negde pisao o tom ili slicnom sistemu koji je on pravio za B203R, nije me mrzelo pa sam nasao deo teksta...

    Originally posted by Boost
    vidi, ima veze ali i nema. Ovo je cisto moje resenje na isti problem. Ja koristim pumpu za benzin koja je bila za
    mehanicki injektion i daje kao max 7 Bara pritiska. Sistem u motoru ima reducioni ventil koji ogranicuje pritisak na
    3,8 Bara tako da sav visak ide nazad u karter. Testirao sam pumpu i slobodno moze da tera ulje bez ikakvih problema.
    Uspeva da povuce ulje sa visine od 1 metar bez ikakvih problema. Pumpa je kombinovanog tipa i usisna i potisna.

    Ima li smisla praviti ovakav sistem i koliki je efekat na zastiti motora njegovom primenom ?
    Turbos make torque,and torque makes fun
  • Pole
    CBC Senator XXL
    • 05.10.2006
    • 363
    • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

    #2
    pa valjlda bi BOOST trebao to da zna ako ga je vec pravio

    i mursovao oko toga

    a sta kazete na ruski modifikator protiv suvog starta

    u globalu gledano smetalo ne bi a ako ne smeta onda verovatno korisi

    da se namesti da pocne da gura kada se da kontakt i posle par sekundi da se startuje motor a posle startovanja da se automatski iskljuci

    samo je pitanje da li to daje bas tolike rezultate da bi se to sve mursovalo ( al sam pametan )

    znaci sve se svodi opet na Ivvan-ovo pitanje
    zasto krava nosi zvonce...?...?...?
    pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #3
      Ruski modifakotor je sr@nje za nov(ij)e i dobre motore. Ostavlja film na bazi teflona, potpomaze lubrikaciju, ne smanjuje potrosnju ulja (ne nesto vidljivo) i "sme" da se sipa samo u krseve koji su zreli za generalku i veoooma jednostavne motore. Nikako u PD ili CR diesele ili turbake bilo koje vrste.

      A vreme za generalku dolazi kad-tad, pa kad se otvori motor i majstor kaze da ne moze da obradi blok i radilicu zbog modifikatora? Desava se, redovno... da ne govorimo o zapusenosti uljnih kanala...

      Sto se aditiva tice:
      http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... tiv&t=3017

      Govorimo o preluberu, ne o aditivima.

      Ce domaine est peut-être à vendre!
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • Van
        CBC Senator XXL
        • 16.02.2007
        • 1425
        • Nbgd

        #4
        Pa normalnom upotrebom motor i odrzavanjem , motori prelaza po 500 000 km , a kada odsluze svoje , verovarno da je i ostatak automobila u katastrovaflnom stanju pa neces mnogo zaliti za motorom . Hladan start ? Pa montira el. grejac na blok i steker na kola negde i ustekas ga zimi na 220 v , i nema problema . Standardni sistem u Svedskoj .
        Jedini aditiv , za koji ja znam i ima smisla ( ovo sa teflonom je cista glupost jer firma koja je izmislila teflon , Dupont , kaze da je to glupo raditi i nema smisla ! ) je Cink-fosfat ( ili tako nesto ) i njegova namena je da spreci kontakt dve metalne povrsine u slucaju prekida uljnog filma . Inace to imas i i normalnom ulju , i normativom je propisano koliko . Za trkacke motore , toga iam drasticno vise . E sada , ne secam se koja mu je negativna strana , zasto se ne koristi u vecem procentu , ali znam da postoji neka kvaka tu
        ...zivi , Franjo je ziv !!!

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #5
          negativna strana im je da se posle svakog koriscenja tj trke motori moraju flushovati posto moze doci do nagrizanja. hemija....
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #6
            @Van: da sprovedem produzni kabel od mog desetog sprata pa do parkinga s druge strane solitera? Ako to sve sprovodim, mogu i grejalicu da gurnem pod auto, ne moram ugradjivati grejac...
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • Van
              CBC Senator XXL
              • 16.02.2007
              • 1425
              • Nbgd

              #7
              Pazi , na znam kako j eto reseno u Svedskoj , ali komsijin auto sa svedskim tablicama ima uredno steker ispod branika . Ni ja nisam kriv sto zivimo u zgradamo soc-realnog koncepta urbanog planiranja , pa nemas svoje dvoriste i garazu . U svakom slucaju mislim da taj preluber nece nesto drasticno produziti vek dobro odrzavanog i pravilno koristenog motora . A kakve zime idu , pa banane cemo da gajimo ovde ! A i sus motori nece jos dugo
              ...zivi , Franjo je ziv !!!

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Vidim da se termin hladan start malo bukvalno shvata

                Hladan start nema puno veze sa vanjskom temperaturom. Termin hladan start se odnosni na paljenje motora posle duzeg stajanja, znaci ostavite auto preko noci u garazi, sutradan prvo paljenje vam je hladan start, nebitno da li je napolju 0 ili 40 stepeni. Ono sto motoru smeta kod hladnog starta je kratak vremenski period koji protekne izmedju paljenja i trenutka kad ulje dospe do svih delova i sklopova motora. Pre paljenja svo ulje je u karteru, dok ga je jako malo u glavi, na stublinama, itd. Koliko god motor bio dobro kontrukcijski resen, ipak protekne malo vremena gde motor radi maltene "na suvo" sa jako malo ili nimalo podmazivanja, dok pumpe ne procirkulisu ulje kroz ceo blok, glavu itd.i dok se ne postigne zadovoljavajuci nivo podmazivanja. Naravno, ovaj "hladni start" odnosno problemi sa nedostatkom podmazivanja jesu vise izrazeni tokom nizih temperatura, jer je ulje gusce i vise mu vremena treba da prozuji kuda treba, ali sam termin se odnosi na nesto drugo.

                Inace, 90% habanja samog motora nastaje upravo kod hladnog starta. E sad, zamislite koliko bi se habanja izbeglo kada biste mogli smanjiti ovo habanje, odnosno smanjiti ili eliminisati interval "suvog rada" motora dok ulje ne dospe tamo gde treba?

                Ima vise nacina, izmedju ostalog i preko prelube pumpe kako je kod mene reseno - el. pumpa, nepovratni ventil i presostat koji iskljucuje pumpu kad se postigne dobar pritisak. Sistem nije preterano komplikovan, ali da se odradi kako treba, nije bas ni jeftin. Treba vam solidna pumpa, koja nece zakazati ako mora da tera gusto ulje na niskim temperaturama kroz sistem, nacin kako da dovedete ulje u blok, dobra creva i fitinzi, i nesto malo kontrolne elektronike da sve to regulise. Drugo je pitanje koliko je to potrebno na serijskim i dobro odrzavanim motorima...

                Ima i drugo resenje - oil pressure accumulator, odnosno sud koji skladisti ulje pod pritiskom i fakticki odradjuje isti posao kao prelube pumpa.



                Na istom sajtu imate i prelube pumpu koju ja koristim, kao i sve moguce fitinge i creva koja bi vam ikada mogli zatrebati, pa prospartajte malo.

                Ja iskreno mislim da na standardnom autu, tako nesto nije potrebno, odnosno sumnjam da biste ikad videli neko silno poboljsanje. Na motorima koji imaju JAKO skupe komponente (npr. turbina koju ja koristim), to je vec druga prica. Izmedju ostalog isti sistem koristim da cirkulisem ulje kroz motor posle gasenja, da ne dodje do koksiranja ulja zbog pregrevanja u turbini posle gasenja...

                Ko voli nek' izvoli
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • Ivvan
                  Moderator
                  • 29.09.2004
                  • 1574
                  • Nis
                  • SAAB 9000

                  #9
                  Odgovor kakav se trazio
                  Znaci moze da koristi, samo je pitanje cemu
                  Manje vise nepotrebno za serijske motore pogotovo ako nisu turbo...


                  Hvala 206 na odgovoru
                  Turbos make torque,and torque makes fun

                  Comment

                  • Van
                    CBC Senator XXL
                    • 16.02.2007
                    • 1425
                    • Nbgd

                    #10
                    Taj sistem sa akumulatorom za ulje sam video da koriste na trkama , ako auto nema suvi kartet.
                    ...zivi , Franjo je ziv !!!

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Ivvan

                      Vratice ti novce za kratko vreme kad motor svaki put bude palio sa korektnim zazorom ventila.
                      Naime, hudraulicni potiskivaci imaju tendensu da curulje iz komore niskog pritiska, to je standardna stvar sa njima.
                      Malo koksa i prljavstine u ulju koje se vremenom probije do komore visokog pritiska ce ciniti da opruga ventila isprazni istu za 10-ak minuta.

                      Sa elektricnim preluberom se dobija korektan zazor ventila od prvog pokreta radilice, elem, motor pali na sto vi kazete pola zuba

                      Leteci lezajevi cure ulje po gasenju, radilica se isprazni od ulja koje je toplo.
                      Leteci lezaj je po konstrukciji uljana pumpa viokog pritiska te zavisi od kolicine ulja koje je prisutno (koje se dovodi konstantno) .

                      Pokusaj uljne industrije se zove Castrol Magnatec i koristi se redovno kao fabricko ulje od strane par proizvodjacha koji su pokazali da imaju problema sa hidropotiskivacima i sa bregastim osovinama.
                      Nije tesko pogoditi koje su to masine, svakako su u vrhu i tretiraju se kao ultimatne.

                      Pozz
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • tamburski
                        CBC Senator
                        • 27.09.2007
                        • 210
                        • PANCEVO

                        #12
                        tako nesto ima ugradjeno na ruskim tenkovima prvo dizes pritisak pa onda palis
                        a koji je to auto bolji od moskvica

                        Comment

                        • Srdjan
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 2416
                          • Bajina Basta/Beograd

                          #13
                          Ako se kod standardnog motora 90% habanja dogadja sa hladnim startom, onda ceo ovaj sistem ima ogromnu ulogu pogotovu kod nekoga kome treba auto da predje milionsku kilometrazu, pored ovih sto furaju turbo...
                          Znaci umesto da mi motor traje 300.000km, ovakvom intervencijom ima da traje koliko? 9 puta duze??? Nek bude 5, onda je to milion ipo km, sto je vrlo lepa cifra i mislim da se onda uredjaj vise nego isplati...

                          Inace 206 koliko je kostao sistem sto si ti ugradio?
                          Lancia Kappa 2.0 20v

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            O tome vise ne vodim evidenciju

                            Ali, treba ti pumpa, creva, fitinzi, treba resiti odakle se uzima ulje (karter, magistrala, filter...), i nacin kako ga vratiti u blok, zatim nepovratni ventil i nesto elektronike.

                            Bez najmanje 500-ak evra ne racunaj da se to odradi kako valja.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • nijebitno
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2006
                              • 629
                              • Modrica

                              #15
                              Ako Gumetina ne napravi za 100 evra ja cu...
                              ...da se razocaram totalno
                              Difference between man and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X